DISKUZE K ČLÁNKU Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hovoří o důvodech, proč Ferrari překvapivě nebylo v Austrálii ve formě a skončilo bez pódia až za nimi.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 28.03.2019 22:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 08:02
Tak oni už ve Ferrari nemají tu výhodu na… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 09:35
Jsem starší člověk, takže co bylo loni si… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 09:40
Já píšu že vymahatelnost či měření může FIA… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    O tom píše Marko 14

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • daaviid23

                      daaviid23

                      90.182.169.XXX
                      Já jsem teda z jeho vyjádření pochopil, že Ferrari má nejspíše spoustu jiných problémů, které mají zásadní vliv. A to domnělé zavření děr může být jen jednou z mnoha.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        To má, ale jasně taky říká že "FIA velmi dobře zareagovala a zavřela několik děr nebo je přinejhorším minimalizovala. Díky tomu již neexistují ty špičky v rychlosti, které mělo Ferrari na posledních 25 či 30 % rovinek. To je fajn," pochvaluje si Marko.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        89.24.55.XXX
        Nevím o jakem nefunkčním motoru Renault mluvíš?! Te tragédii, kterou předváděli kluci u Hondy v sezonách 2015 až 2017 se Renault nikdy ani nepriblizil. A jak můžeš vědět, ze R na to nemá peníze... to je perla za perlou... Cyril už 2 sezóny zpátky mluvil o tom, ze znají nelegální cesty jak se vyrovnat PJ M a F. Je to balancovani na hraně legality a někdo tuto hru hold zvládá lépe (třeba díky správným kontaktům ve FIA ;) ) no a jiný hůře...

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          No byl stádia, kdy motor Renaultu moc funkční nebyl. Neměň historii....to že byla Honda horší na věci nic nemění. 04

          Renault do toho více investovat nechtěl....slova CA. A když se učíš chodit, tak nemůžeš plavat.Taky slova CA....

          Kvalitní kvalda režim mají taky až letos....zkus bejt objektivní.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      No ale Mercedes zjevně tu výhodu má pořád, i přes zavření mezer v pravidlech. 12

      Chlapci, chlapci, kdy už pochopíte že ne všechno, co kdo řekne do médií, musí být nutně pravda?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Tady je teď ale řeč o elektrické energii. To s olejem ale jistě stěžuje práci oběma, neboj. Já jsem rád že tyhle věci uzavírají, protože honit výkon nepovolenou elektrickou energií či olejem beru od začátku spíše jako neschopnost FIA 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Tady není řeč vůbec o ničem konkrétním. Marko je dlouhodobě tlučhuba a jeho názory mají pro většinu z nás nulovou hodnotu. A přiznej si že mnohdy mají nulovou hodnotu i pro tebe, ale zrovna tenhle se ti hodil do krámu, tak jsi se ho chytil. 12

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            No jasně, ale o těch špičkách na rovinkách ve Ferrari se vědělo a není to tajemství. Když říká že to zmizelo a Renault to tehdy říkal taky a teď si nestěžuje, něco se stalo ne? A uzavírání mezer je logický předpoklad který si Marko nevycucal z prstu ne?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              90.182.169.XXX
              U Renault mají vlastních problémů až na střechu....chtěl jsem napsat, že by se měli soustředit na sebe ale takhle to obecně u Frantíků nefunguje, takže beru celý příspěvek zpět 18

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Hele já někde četl že Renault s FIA hodně pracuje na uzavírání těch mezer u PU. Nese to ovoce.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  90.182.169.XXX
                  Takže pravidla šitá pro Renault. A pak ještě někdo bude něco říkat o Fiarri 14

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  Zjevně nenese, viz porovnání kvalifikací níže. A loni v závodě nebýt SC tak by Renault dostal kolo, letos bez SC ho dostal.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Ano mluvilo se o tom, mluvilo se o tom, že Mercedes a Ferrari využívají mezer v pravidlech, a že díky tomu získávají cca. 0,5 sekundy. Ale jaká je realita? Vrátím se klidně o čtrnáct dní dozadu a porovnám znovu mezisezonně kvalifikaci v melbourne 2018 a 2019.

              Mercedes - zlepšení 0,7 sekundy
              Ferrari - zlepšení 0,6 sekundy
              RedBull - zlepšení 0,55 sekundy
              Renault - zlepšení 0,5 sekundy

              Takže suma sumárum se všechny tři týmy zlepšili stejně (desetinu a půl ignoruji). Což mě příjde divné, za předpokladu, že mělo Ferrari a Mercedes díky zavření mezer v pravidlech přijít o 0,5 sekundy na kolo, a zároveň si měl RedBull díky přechodu na Hondu která má kvalifikační módy v řádu desetin polepšit. Dokonce i Renault si pohoršil.

              Takže, buďto byla loni celá ta kauza nafouklá bublina, a nebo Ferrari a Mercedes získali na RedBull a Renault mezisezonně na šasi a aeru minimálně 0,5 sekundy, spíše tak 0,8 sekundy.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                A ty nebereš fakt že Hulk měl problém? Podle mě mají navíc a snad se to brzy prokáže 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  A Ferrari nemělo letos v Melbourne problémy? Celé to je jednoduché, jde o to se nejlépe připravit na kvalifikaci daného závodu a v té odvést ten nejlepší možný výkon. A já si to pak porovnávám, a vyšlo mě z toho že i když jezdci Renaultu odjeli letos v kvalifikaci cca. sedm kvalifikačních kol žádný zázrak se nekonal.

                  Teď máme před sebou Bahrain 2019, takže použiji pro srovnání data z kvalifikace Bahrajnu 2018:

                  Ferrari: 1:27,958
                  Mercedes: 1:28,124
                  RedBull: 1:28,398
                  TorroRosso:1:29,329
                  Haas: 1:29:358
                  Renault: 1:29,570
                  RacingPoint (FI): 1:29,874
                  Alfa Romeo (Sauber): 1:31,063
                  Williams: 1:31:503

                  Takže když zohledním že Mercedes a Ferrari by měli ztratit v kvalifikaci díky zákazu spalování oleje a nepovolenému boostu cca. 0,5 sekundy, plus k tomu přidáme stažení náskoku ze strany Hondy a Renaultu mezisezonně o cca. 0,3 sekundy (cca. 30 koní o kterých se mluvilo), vychází předpoklad kvalifikace následovně:

                  RedBull 1:27,0
                  Ferrari + 0,4 sekundy
                  Mercedes + 0,5 sekundy
                  Renault + 0,8 sekundy

                  To vypadá na celkem zajímavou kvalifikaci a závod.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    01

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    No ale když Hulk měl v Q2 technický problém tak dostatečně nevyniklo jejich zlepšení, já si myslím že na tom budou relativně lépe než ukázala Austrálie, a sami to i píšou. Ale uvidíme.

                    Jinak nerozumím tvým počtům, podle jakého tvého vysvětlení má být Renault k RedBullu o 4 desetiny blíž? Podle mě ti to tam moc nesedí.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • airwar1939

                      airwar1939

                      176.74.141.XXX
                      Očesal jsem z časů jen časy co měli srazit motory, plus do času v Bahrajnu přepočetl mezisezónní zlepšení. Pokud v roce 2018 neměl Renault v kvaldě problémy a letos je měl (ve všech sedmi pokusech u obou jezdců ???), a je pravda těch 0,5 sekundy co tam údajně minimálně nechali, jak tvrdíš ty a Adi, tak pak máme kvalifikaci Bahrajnu následovně:

                      RedBull 1:27,0
                      Renault + 0,3 sekundy
                      Ferrari + 0,4 sekundy
                      Mercedes + 0,5 sekundy

                      A následná VC přinese vedení v šampionátu pro Maxe a první podium pro Nicka Heidfelda.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama