DISKUZE K ČLÁNKU Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hovoří o důvodech, proč Ferrari překvapivě nebylo v Austrálii ve formě a skončilo bez pódia až za nimi.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
11:12 28.03.2019 85.70.164.XXXTo má, ale jasně taky říká že "FIA velmi dobře zareagovala a zavřela několik děr nebo je přinejhorším minimalizovala. Díky tomu již neexistují ty špičky v rychlosti, které mělo Ferrari na posledních 25 či 30 % rovinek. To je fajn," pochvaluje si Marko.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Adi
13:31 28.03.2019 89.24.55.XXXNevím o jakem nefunkčním motoru Renault mluvíš?! Te tragédii, kterou předváděli kluci u Hondy v sezonách 2015 až 2017 se Renault nikdy ani nepriblizil. A jak můžeš vědět, ze R na to nemá peníze... to je perla za perlou... Cyril už 2 sezóny zpátky mluvil o tom, ze znají nelegální cesty jak se vyrovnat PJ M a F. Je to balancovani na hraně legality a někdo tuto hru hold zvládá lépe (třeba díky správným kontaktům ve FIA ;) ) no a jiný hůře...-
GRAHAM
16:31 28.03.2019 77.236.218.XXXNo byl stádia, kdy motor Renaultu moc funkční nebyl. Neměň historii....to že byla Honda horší na věci nic nemění.
Renault do toho více investovat nechtěl....slova CA. A když se učíš chodit, tak nemůžeš plavat.Taky slova CA....
Kvalitní kvalda režim mají taky až letos....zkus bejt objektivní.
-
-
-
airwar1939
09:23 28.03.2019 176.74.141.XXXNo ale Mercedes zjevně tu výhodu má pořád, i přes zavření mezer v pravidlech.
Chlapci, chlapci, kdy už pochopíte že ne všechno, co kdo řekne do médií, musí být nutně pravda?-
-
airwar1939
09:34 28.03.2019 176.74.141.XXXTady není řeč vůbec o ničem konkrétním. Marko je dlouhodobě tlučhuba a jeho názory mají pro většinu z nás nulovou hodnotu. A přiznej si že mnohdy mají nulovou hodnotu i pro tebe, ale zrovna tenhle se ti hodil do krámu, tak jsi se ho chytil.-
Situs
09:37 28.03.2019 85.70.164.XXXNo jasně, ale o těch špičkách na rovinkách ve Ferrari se vědělo a není to tajemství. Když říká že to zmizelo a Renault to tehdy říkal taky a teď si nestěžuje, něco se stalo ne? A uzavírání mezer je logický předpoklad který si Marko nevycucal z prstu ne?-
-
-
-
airwar1939
10:24 28.03.2019 176.74.141.XXXZjevně nenese, viz porovnání kvalifikací níže. A loni v závodě nebýt SC tak by Renault dostal kolo, letos bez SC ho dostal.
-
-
-
airwar1939
10:24 28.03.2019 176.74.141.XXXAno mluvilo se o tom, mluvilo se o tom, že Mercedes a Ferrari využívají mezer v pravidlech, a že díky tomu získávají cca. 0,5 sekundy. Ale jaká je realita? Vrátím se klidně o čtrnáct dní dozadu a porovnám znovu mezisezonně kvalifikaci v melbourne 2018 a 2019.
Mercedes - zlepšení 0,7 sekundy
Ferrari - zlepšení 0,6 sekundy
RedBull - zlepšení 0,55 sekundy
Renault - zlepšení 0,5 sekundy
Takže suma sumárum se všechny tři týmy zlepšili stejně (desetinu a půl ignoruji). Což mě příjde divné, za předpokladu, že mělo Ferrari a Mercedes díky zavření mezer v pravidlech přijít o 0,5 sekundy na kolo, a zároveň si měl RedBull díky přechodu na Hondu která má kvalifikační módy v řádu desetin polepšit. Dokonce i Renault si pohoršil.
Takže, buďto byla loni celá ta kauza nafouklá bublina, a nebo Ferrari a Mercedes získali na RedBull a Renault mezisezonně na šasi a aeru minimálně 0,5 sekundy, spíše tak 0,8 sekundy.-
-
airwar1939
12:26 28.03.2019 176.74.141.XXXA Ferrari nemělo letos v Melbourne problémy? Celé to je jednoduché, jde o to se nejlépe připravit na kvalifikaci daného závodu a v té odvést ten nejlepší možný výkon. A já si to pak porovnávám, a vyšlo mě z toho že i když jezdci Renaultu odjeli letos v kvalifikaci cca. sedm kvalifikačních kol žádný zázrak se nekonal.
Teď máme před sebou Bahrain 2019, takže použiji pro srovnání data z kvalifikace Bahrajnu 2018:
Ferrari: 1:27,958
Mercedes: 1:28,124
RedBull: 1:28,398
TorroRosso:1:29,329
Haas: 1:29:358
Renault: 1:29,570
RacingPoint (FI): 1:29,874
Alfa Romeo (Sauber): 1:31,063
Williams: 1:31:503
Takže když zohledním že Mercedes a Ferrari by měli ztratit v kvalifikaci díky zákazu spalování oleje a nepovolenému boostu cca. 0,5 sekundy, plus k tomu přidáme stažení náskoku ze strany Hondy a Renaultu mezisezonně o cca. 0,3 sekundy (cca. 30 koní o kterých se mluvilo), vychází předpoklad kvalifikace následovně:
RedBull 1:27,0
Ferrari + 0,4 sekundy
Mercedes + 0,5 sekundy
Renault + 0,8 sekundy
To vypadá na celkem zajímavou kvalifikaci a závod.-
Situs
14:08 28.03.2019 85.70.164.XXXNo ale když Hulk měl v Q2 technický problém tak dostatečně nevyniklo jejich zlepšení, já si myslím že na tom budou relativně lépe než ukázala Austrálie, a sami to i píšou. Ale uvidíme.
Jinak nerozumím tvým počtům, podle jakého tvého vysvětlení má být Renault k RedBullu o 4 desetiny blíž? Podle mě ti to tam moc nesedí.-
airwar1939
14:38 28.03.2019 176.74.141.XXXOčesal jsem z časů jen časy co měli srazit motory, plus do času v Bahrajnu přepočetl mezisezónní zlepšení. Pokud v roce 2018 neměl Renault v kvaldě problémy a letos je měl (ve všech sedmi pokusech u obou jezdců ???), a je pravda těch 0,5 sekundy co tam údajně minimálně nechali, jak tvrdíš ty a Adi, tak pak máme kvalifikaci Bahrajnu následovně:
RedBull 1:27,0
Renault + 0,3 sekundy
Ferrari + 0,4 sekundy
Mercedes + 0,5 sekundy
A následná VC přinese vedení v šampionátu pro Maxe a první podium pro Nicka Heidfelda.
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 24.11.2024
GP Las Vegas 50 kol (309.958 km)
Las Vegasdní | hod | min | sek