DISKUZE K ČLÁNKU Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hovoří o důvodech, proč Ferrari překvapivě nebylo v Austrálii ve formě a skončilo bez pódia až za nimi.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 28.03.2019 22:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 08:02
Tak oni už ve Ferrari nemají tu výhodu na… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 09:35
Jsem starší člověk, takže co bylo loni si… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 09:40
Já píšu že vymahatelnost či měření může FIA… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    O tom píše Marko 14

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • daaviid23

                      daaviid23

                      90.182.169.XXX
                      Já jsem teda z jeho vyjádření pochopil, že Ferrari má nejspíše spoustu jiných problémů, které mají zásadní vliv. A to domnělé zavření děr může být jen jednou z mnoha.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        To má, ale jasně taky říká že "FIA velmi dobře zareagovala a zavřela několik děr nebo je přinejhorším minimalizovala. Díky tomu již neexistují ty špičky v rychlosti, které mělo Ferrari na posledních 25 či 30 % rovinek. To je fajn," pochvaluje si Marko.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        89.24.55.XXX
        Nevím o jakem nefunkčním motoru Renault mluvíš?! Te tragédii, kterou předváděli kluci u Hondy v sezonách 2015 až 2017 se Renault nikdy ani nepriblizil. A jak můžeš vědět, ze R na to nemá peníze... to je perla za perlou... Cyril už 2 sezóny zpátky mluvil o tom, ze znají nelegální cesty jak se vyrovnat PJ M a F. Je to balancovani na hraně legality a někdo tuto hru hold zvládá lépe (třeba díky správným kontaktům ve FIA ;) ) no a jiný hůře...

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          No byl stádia, kdy motor Renaultu moc funkční nebyl. Neměň historii....to že byla Honda horší na věci nic nemění. 04

          Renault do toho více investovat nechtěl....slova CA. A když se učíš chodit, tak nemůžeš plavat.Taky slova CA....

          Kvalitní kvalda režim mají taky až letos....zkus bejt objektivní.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      No ale Mercedes zjevně tu výhodu má pořád, i přes zavření mezer v pravidlech. 12

      Chlapci, chlapci, kdy už pochopíte že ne všechno, co kdo řekne do médií, musí být nutně pravda?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Tady je teď ale řeč o elektrické energii. To s olejem ale jistě stěžuje práci oběma, neboj. Já jsem rád že tyhle věci uzavírají, protože honit výkon nepovolenou elektrickou energií či olejem beru od začátku spíše jako neschopnost FIA 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Tady není řeč vůbec o ničem konkrétním. Marko je dlouhodobě tlučhuba a jeho názory mají pro většinu z nás nulovou hodnotu. A přiznej si že mnohdy mají nulovou hodnotu i pro tebe, ale zrovna tenhle se ti hodil do krámu, tak jsi se ho chytil. 12

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            No jasně, ale o těch špičkách na rovinkách ve Ferrari se vědělo a není to tajemství. Když říká že to zmizelo a Renault to tehdy říkal taky a teď si nestěžuje, něco se stalo ne? A uzavírání mezer je logický předpoklad který si Marko nevycucal z prstu ne?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              90.182.169.XXX
              U Renault mají vlastních problémů až na střechu....chtěl jsem napsat, že by se měli soustředit na sebe ale takhle to obecně u Frantíků nefunguje, takže beru celý příspěvek zpět 18

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Hele já někde četl že Renault s FIA hodně pracuje na uzavírání těch mezer u PU. Nese to ovoce.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  90.182.169.XXX
                  Takže pravidla šitá pro Renault. A pak ještě někdo bude něco říkat o Fiarri 14

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  Zjevně nenese, viz porovnání kvalifikací níže. A loni v závodě nebýt SC tak by Renault dostal kolo, letos bez SC ho dostal.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Ano mluvilo se o tom, mluvilo se o tom, že Mercedes a Ferrari využívají mezer v pravidlech, a že díky tomu získávají cca. 0,5 sekundy. Ale jaká je realita? Vrátím se klidně o čtrnáct dní dozadu a porovnám znovu mezisezonně kvalifikaci v melbourne 2018 a 2019.

              Mercedes - zlepšení 0,7 sekundy
              Ferrari - zlepšení 0,6 sekundy
              RedBull - zlepšení 0,55 sekundy
              Renault - zlepšení 0,5 sekundy

              Takže suma sumárum se všechny tři týmy zlepšili stejně (desetinu a půl ignoruji). Což mě příjde divné, za předpokladu, že mělo Ferrari a Mercedes díky zavření mezer v pravidlech přijít o 0,5 sekundy na kolo, a zároveň si měl RedBull díky přechodu na Hondu která má kvalifikační módy v řádu desetin polepšit. Dokonce i Renault si pohoršil.

              Takže, buďto byla loni celá ta kauza nafouklá bublina, a nebo Ferrari a Mercedes získali na RedBull a Renault mezisezonně na šasi a aeru minimálně 0,5 sekundy, spíše tak 0,8 sekundy.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                A ty nebereš fakt že Hulk měl problém? Podle mě mají navíc a snad se to brzy prokáže 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  A Ferrari nemělo letos v Melbourne problémy? Celé to je jednoduché, jde o to se nejlépe připravit na kvalifikaci daného závodu a v té odvést ten nejlepší možný výkon. A já si to pak porovnávám, a vyšlo mě z toho že i když jezdci Renaultu odjeli letos v kvalifikaci cca. sedm kvalifikačních kol žádný zázrak se nekonal.

                  Teď máme před sebou Bahrain 2019, takže použiji pro srovnání data z kvalifikace Bahrajnu 2018:

                  Ferrari: 1:27,958
                  Mercedes: 1:28,124
                  RedBull: 1:28,398
                  TorroRosso:1:29,329
                  Haas: 1:29:358
                  Renault: 1:29,570
                  RacingPoint (FI): 1:29,874
                  Alfa Romeo (Sauber): 1:31,063
                  Williams: 1:31:503

                  Takže když zohledním že Mercedes a Ferrari by měli ztratit v kvalifikaci díky zákazu spalování oleje a nepovolenému boostu cca. 0,5 sekundy, plus k tomu přidáme stažení náskoku ze strany Hondy a Renaultu mezisezonně o cca. 0,3 sekundy (cca. 30 koní o kterých se mluvilo), vychází předpoklad kvalifikace následovně:

                  RedBull 1:27,0
                  Ferrari + 0,4 sekundy
                  Mercedes + 0,5 sekundy
                  Renault + 0,8 sekundy

                  To vypadá na celkem zajímavou kvalifikaci a závod.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    01

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    No ale když Hulk měl v Q2 technický problém tak dostatečně nevyniklo jejich zlepšení, já si myslím že na tom budou relativně lépe než ukázala Austrálie, a sami to i píšou. Ale uvidíme.

                    Jinak nerozumím tvým počtům, podle jakého tvého vysvětlení má být Renault k RedBullu o 4 desetiny blíž? Podle mě ti to tam moc nesedí.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • airwar1939

                      airwar1939

                      176.74.141.XXX
                      Očesal jsem z časů jen časy co měli srazit motory, plus do času v Bahrajnu přepočetl mezisezónní zlepšení. Pokud v roce 2018 neměl Renault v kvaldě problémy a letos je měl (ve všech sedmi pokusech u obou jezdců ???), a je pravda těch 0,5 sekundy co tam údajně minimálně nechali, jak tvrdíš ty a Adi, tak pak máme kvalifikaci Bahrajnu následovně:

                      RedBull 1:27,0
                      Renault + 0,3 sekundy
                      Ferrari + 0,4 sekundy
                      Mercedes + 0,5 sekundy

                      A následná VC přinese vedení v šampionátu pro Maxe a první podium pro Nicka Heidfelda.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Lance Stroll se svou nehodou postaral o napjatou situaci před GP Brazílie

Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

Piastrimu se příliš nedařilo, Alonso svůj vůz uvedl do stavu nepojízdného (ilustrační foto)

„Červená“ kvalifikace pohromou pro Hamiltona a Red Bull, za Norrisem se prosadili méně obvyklí piloti

Nepřízeň počasí může ovlivnit kvalifikaci (ilustrační foto)

GP BRAZÍLIE: Kvalifikace byla čtyřikrát časově posunuta, nakonec je odložena na neděli. Posune se i čas závodu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama