DISKUZE K ČLÁNKU Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hovoří o důvodech, proč Ferrari překvapivě nebylo v Austrálii ve formě a skončilo bez pódia až za nimi.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko o problémech Ferrari: Nejen chlazení a nastavení, doplácí i na zpřísnění motorových pravidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 28.03.2019 22:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 08:02
Tak oni už ve Ferrari nemají tu výhodu na… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 09:35
Jsem starší člověk, takže co bylo loni si… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 28.03.2019 09:40
Já píšu že vymahatelnost či měření může FIA… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Situs

Situs

85.70.164.XXX
Ne když se to nemůže dokázat. Jedna věc je pravidlo a druhá věc je vymahatelnost a kontrola. Tady FIA odvedla velmi špatnou práci.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.246.XXX
Energy drinky způsobují klimatické změny a proto by měl být zvážen jejich plošný zákaz 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Brexit sejme Mercedes....a co RB? 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.246.XXX
Tak nevím, Vettel podle prvních rozhovorů v Bahrajnu mi teda nepřijde moc optimistický. No uvidíme. Pokud to bude další výbuch, tak pak už Ferrari pomůže jenom tvrdý Brexit 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Pěkný. Já bych řekl, že je dost zřejmé, že změna pravidel neměla žádný zásadní vliv na rozložení sil. Nejen špičkové týmy, ale i ty další zůstaly +- tam kde byly (když vynechám drobné zlepšení Mclarenu a zhoršení Williamsu, která nejsou způsobena motory).
Al eje super, že jsme zachránili planetu úsporou pár litrů oleje. 12
Ale jestli se pletu a výsledky v bahranju budou podle tvých výpočtů, budu asi spokjený víc než dost. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Tak vy pořád nazančujete že Mercedes a Ferrari spalovali olej víc než umožňovali pravidla, a nebo že Ferrari využívalo více energie než jim pravidla měli umožňovat... a to snad zavání podváděním a diskvalifikací?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Jo máš pravdu, u Renaultu jsem někde ztratil z časů čtyři desetiny... takže na stupně si holt Nick bude muset zase počkat. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
No byl stádia, kdy motor Renaultu moc funkční nebyl. Neměň historii....to že byla Honda horší na věci nic nemění. 04

Renault do toho více investovat nechtěl....slova CA. A když se učíš chodit, tak nemůžeš plavat.Taky slova CA....

Kvalitní kvalda režim mají taky až letos....zkus bejt objektivní.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
A nebo v diskuzích.....viď Míšo 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Asi jsi nepochopil co mi z tvého výpočtu není jasné. Loni ztrácel Renault na RedBull v Bahrajnu jak píšeš 1,2s, proč v tvém počtu to má najednou být 0,8? Mě ty tvoje počty nevychází nebo nevím proč na základě motoru predikuješ jejich přiblížení. Z toho co jsi psal nic nevypovídalo o tom že Renault na motoru má být teď o 4 desetiny lepší než Honda v RedBullu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Očesal jsem z časů jen časy co měli srazit motory, plus do času v Bahrajnu přepočetl mezisezónní zlepšení. Pokud v roce 2018 neměl Renault v kvaldě problémy a letos je měl (ve všech sedmi pokusech u obou jezdců ???), a je pravda těch 0,5 sekundy co tam údajně minimálně nechali, jak tvrdíš ty a Adi, tak pak máme kvalifikaci Bahrajnu následovně:

RedBull 1:27,0
Renault + 0,3 sekundy
Ferrari + 0,4 sekundy
Mercedes + 0,5 sekundy

A následná VC přinese vedení v šampionátu pro Maxe a první podium pro Nicka Heidfelda.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Já sjem raději opatrnější, pak bývám příjemně překvapen, a nemusím topit žal na dně sklenice. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Doufejme že bude velkým přínosem 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
No ale když Hulk měl v Q2 technický problém tak dostatečně nevyniklo jejich zlepšení, já si myslím že na tom budou relativně lépe než ukázala Austrálie, a sami to i píšou. Ale uvidíme.

Jinak nerozumím tvým počtům, podle jakého tvého vysvětlení má být Renault k RedBullu o 4 desetiny blíž? Podle mě ti to tam moc nesedí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Tak doufejme, že to nebude podobné fiasko jako před tím s Boulierem, nebo u Williamsu s Lowem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Key už je u McLarenu 03 [odkaz na stránku]

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
To bys právě být neměl 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

89.24.55.XXX
Nevím o jakem nefunkčním motoru Renault mluvíš?! Te tragédii, kterou předváděli kluci u Hondy v sezonách 2015 až 2017 se Renault nikdy ani nepriblizil. A jak můžeš vědět, ze R na to nemá peníze... to je perla za perlou... Cyril už 2 sezóny zpátky mluvil o tom, ze znají nelegální cesty jak se vyrovnat PJ M a F. Je to balancovani na hraně legality a někdo tuto hru hold zvládá lépe (třeba díky správným kontaktům ve FIA ;) ) no a jiný hůře...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
A Ferrari nemělo letos v Melbourne problémy? Celé to je jednoduché, jde o to se nejlépe připravit na kvalifikaci daného závodu a v té odvést ten nejlepší možný výkon. A já si to pak porovnávám, a vyšlo mě z toho že i když jezdci Renaultu odjeli letos v kvalifikaci cca. sedm kvalifikačních kol žádný zázrak se nekonal.

Teď máme před sebou Bahrain 2019, takže použiji pro srovnání data z kvalifikace Bahrajnu 2018:

Ferrari: 1:27,958
Mercedes: 1:28,124
RedBull: 1:28,398
TorroRosso:1:29,329
Haas: 1:29:358
Renault: 1:29,570
RacingPoint (FI): 1:29,874
Alfa Romeo (Sauber): 1:31,063
Williams: 1:31:503

Takže když zohledním že Mercedes a Ferrari by měli ztratit v kvalifikaci díky zákazu spalování oleje a nepovolenému boostu cca. 0,5 sekundy, plus k tomu přidáme stažení náskoku ze strany Hondy a Renaultu mezisezonně o cca. 0,3 sekundy (cca. 30 koní o kterých se mluvilo), vychází předpoklad kvalifikace následovně:

RedBull 1:27,0
Ferrari + 0,4 sekundy
Mercedes + 0,5 sekundy
Renault + 0,8 sekundy

To vypadá na celkem zajímavou kvalifikaci a závod.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama