DISKUZE K ČLÁNKU Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu

Pilot Alfy Romeo Antonio Giovinazzi si pochvaluje letošní vůz C38, s nímž by se chtěl posunout na špici středu pole, kde to letos podle Kevina Magnussena z Haasu bude velmi těsné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 12.03.2019 10:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 4 lidé) 07.03.2019 16:01
Rozhodně to není správný směr. Díky otrokům se z… »
» Adi (Hlasovali 3 lidé) 07.03.2019 20:55
No tak se zase smej dál, pze většinu času měly ty… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 08.03.2019 11:19
Já se obávám nudené sezony, kde bdue dominovat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Nestává se často, že souhlasím s Adim.
                      Jak psal, většinu času měli jiný motor. Sice možná podobně výkonný, ale jak ukázal Mclaren loni, jiný motor nemůže přijít do stejného šasi.
                      A na to, že měli tedy identické auto s RB, tak jsou jejich výkony na tratích nepochopitelné. Za celou tu dobu se k jejich rychlosti přiblížili asi jen 2x na poměrně krátkou dobu. 03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Adi

                        Adi

                        81.19.11.XXX
                        Jak píšeš Miku. Ale kdo nechce vidět, jednoduše nebude vidět a bude neustále tvrdit blbosti... Neměl si nějaký nový sen? Mě se zdálo, že první dvě řady v austrálii obsadil Renault a Mclaren 11

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          77.236.218.XXX
                          RB a TR ale hodně spolupracovali....než to FIA zatrhla a přestalo to..... V tom má jumpmann pravdu.
                          Pravdou ale je, že dnes se jede v úplně jiných dimenzích....vliv Ferrari na Alfu je hodně velký. Dokonce tam prý Ferrari poslalo i nějaké své techniky. To urychlí vývoj některých věci oproti konkurenci o hodně. A taky se to zlevní ....

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Neměl. A jsem rád. Kdyby se mi zdálo to, co tobě, probudil bych se zpocený hrůzou. Možná by to zavánělo infarktem. 12

                          + 2 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        a haas se drží ferrari nebo co? Panebože, ferrari jim dodává díly, ale pořád si musí vyvinout komplet aero sami, monokok sami, dostanou kompletní pohon a nejspíš i nápravy, za což dají ferrari patřičnej bakšiš. U Sauberu netuším, jak moc je to provázaný, ale to že mají podobnej aero koncept, navíc odlišnej od všech ostatních, mi přijde, že je tam ta spolupráce větší, alespoň na úrovni předávání myšlenek.
                        Jenže ten red bull dával toru kompletní vůz, to je skutečně velkej rozdíl, nemyslíš? Ano, měli jinej motor, ale to bylo v podstatě jediný co museli udělat, zapracovat svůj motor do auta od red bullu, kompletního auta, včetně aerodynamiky! Je to nebetyčnej rozdíl a v podstatě to nikomu nevadilo, protože nechtěli přijít o jeden tým a takto absolvovali snad 5 kompletních sezon. Teď si dělají část věcí sami, ale pořád je tam ta spolupráce mnohem užší než je mezi ferrari a kýmkoliv jiným. Zkrátka toro musí závodit s co nejmenším nákladem, tak drahý věci dostane na výkrese od mateřskýho red bullu. Ferrari to prodá jako díl a má to schválené od FIA, red bull podváděl tak, že to auto údajně vyvíjela jiná firma než red bull a od ní to "kupovali" obě stáje.
                        Mě jako nevadí, že k tomu dochází, je to přirozeně nejlevnější způsob, jak se může malá stáj účastnit kolotoče GP a v podstatě spousta dalších stájí začínala úplně stejně. Na jiném webu je článek o brekotu renaultu, jak do toho mercedes a ferrari sypou hrozný prachy a jak pomocí svých partnerských stájí můžou mít větší vývoj a jak by tím mohli obcházet rozpočtový strop, ale asi zapoměli, že když oni získali ty alonsovi tituly, tak že měli dvě rovnocené stáje a každá vyvíjela auto na jednu sezonu, takže v podstatě do toho museli nainvestovat za 2 normální stáje. Zkrátka bez peněz nikdo titul za dara nedostane a nějaký komunistický pokusy o rovnosti všech nebudou nikdy fungovat, protože to už potom nebude F1. A ikdyž by docílili toho, že v podstatě budou shodné vozy, tak jak je vidět v nižších seriích, kupodivu vítězí opět ty nejbohatší stáje

                        + 2 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          77.236.218.XXX
                          Tak s hořejškem souhlas....

                          Se spodkem nesouhlasím....chceš jako říci, že ty týmy , co mají rozpčet cca do 120 mil Euro...nedělají monoposty F1 ?
                          Ano teď bez peněz titul neuděláš....když jich máš více než ostatní, tak seš na tom logicky lépe.
                          Komunistický kecy o rovnosti to už slyším hodně let a že to nebude fungovat taky , ač důkazy žádné. A fakt nezkoušej na tohle aplikovat socialismus vs kapitalismus. V NHL jsou stropy a není žadný problém....

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • airwar1939

                            airwar1939

                            176.74.141.XXX
                            NHL a další americké série je především šou, a platové stropy chrání šou aby chudší týmy nezbankrotovali... ale silné týmy i tak ty stropy obcházejí, i když křídla jim to určitým způsobem přistřihlo.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            jasně že dělají ale těžko budeš nutit někoho kdo dokáže sehnat 300 mega na sezonu, aby si vystačil se 100 a ten zbytek věnoval chudejm, aby ho mohli porážet. Už eklák tvrdil, že stáje utratí každej dolar, kterej dokáží sehnat. Proto je pro mě rozpočtový strop nesmysl a beru pouze jako komunistický pokus. Nikdy v F1 neplatilo, že na ten titul mají všichni. Zkrátka motorsport je drahá záležitost a sehnat si finance patří mezi jeden z pilířů stavby týmu. Navíc všichni co melou o stropu jsou loseři, kteří doufají, že pokud by měli ti bohatší míň peněz, tak je budou moct porážet, ale tak to nikdy nebude, protože ti bohatší budou mít těch peněz pořád víc a bude to jenom o účetním aby dokázal, že se vešli do nějakýho stropu. Už teď v těch návrzích je spousta věcí, co by se do toho nepočítalo, např. plat jezdců a když se podíváš, kolik bere vettel, kolik bere hamilton tak zjistíš že se ten rozpočet top týmů rapidně sníží, stejně tak když si uvědomíš, že ty chudáci musejí svoje sedačky prodávat. Navíc provoz vlstních aero tunelů je levnější než pronájem, kdo má vlastní tunely? Ty chudé týmy většinou ne. A takhle můžem pokračovat. Proto si myslím, že je lepším řešením, aby si týmy mohli koupit věci od toho kdo jim to prodá, což je vyjde levněji a můžou víc peněz investovat do výkonnosti...

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Netuším, co všechno má Haas od Ferrari. Reagoval jsem na RB.
                          1. Kdyby měli identické auto, mělo by podávat identické výkony (+- rozdíl v jezdcích). Po většinu doby jsou rozdíly mezi RB a STR brutální (loni v průměru 1,65s, na konci roku 2017 to bylo 2,19s i se stejným motorem).
                          2. Jiný motor znamená jiný zadek. Jiný zadek znamená změnu proudění už od předního křídla. Tedy se dá říct, že musí být aerodynamicky jiný celý vůz.
                          3. Jiný motor znamená také jiné rozložení hmotnosti, což se nezbytně musí projevit i na šasi.
                          4. Už na první pohled najdeš mezi vozy rozdíly. Každý rozdíl má za následek rozdíl další na jiné části.

                          Ne nechci tvrdit, že od RB nemají vůbec nic. Mají. Ale asi to není nic nelegálního a neobvyklého. Budou to spíš věci uvnitř vozu. I ostatní používají díly jiných. Za mne je to dobře, protože kdyby tyto "béčkové" týmy ztrácely místo 1,5-2s o další 1s víc, asi by to ničemu neprospělo. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • daaviid23

                            daaviid23

                            91.245.26.XXX
                            Však se ale nebavíme o letech nedávno minulých ale o době nějakých 10 let zpět. Tehdá TR velmi čerpalo od RB. Pak jim to zatrhli a nyní po vzoru Haas má dojít zase k navýšení spolupráce
                            Chtěl jsem k tomu najít nějaký články ale nenašel jsem a jsem línej to hledat víc. 12

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Jak říkám, něco určitě čerpalo. O tom žádná. Ale STR bylo na úrovni RB jen na konci roku 2008. A je velkou otázkou, jestli to bylo vozem, nebo protože měli lepšího pilota. 03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Ještě bych dodal, že zrovna v tom roce měli různý motor. Možná i důvod, proč v tom roce mělo STR navrch nad Red Bullem. Ale to už riskuju, že zas budu za hatera Renaultu. 12

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            musím tě trošku poopravit. Uvědom si, že značnou část výkonu auta dělá jeho nastavení a pokud si to auto nevyvinul, ale jenom koupil, tak tu výkonnost budeš honit mnohem hůř. Další věc je to, že red bull dávat TR nové díly se spožděním 2-3 závodů, což jim na výkonu taky nepřidalo. A ano, mluvím o období kdy red bull do F1 vstoupil.
                            To co provozují poslední dobou je trošku jiná forma spolupráce, ale nemyslím si, že si musí stavět víc věcí než haas. Zkrátka red bull má dvě stáje a bylo by od nich hloupé to nevyužít. Což já neodsuzuji. Mě skutečně pouze přijde divné, že spolupráce red bullu s TR byla v pořádku, ale teď se dělá problém s haasem, přitom je to jediný tým, který dokázal poslední dobou vstoupit do F1 a místo toho, aby se to prezentovalo jako povzbuzení pro případné další zájemce, tak se to démonizuje, ale zase jenom ze závisti, protože nový tým dokáže mít výsledky lepší než zavedené, ale živořící týmy s podobným rozpočtem...

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Tak nevím, o jakém období mluvíš. První 3 roky, co jezdil RB i STR měli obě auta jiný motor. Tedy šlo o úplně odlišná auta a samozřejmě že ani nastavení čehokoliv se nadalo přenést z jednoho na druhé. Máš jiné rozložení hmotnosti, jiné uložení, jinak dělaný zadek a díky tomu jiné řešení proudění od špice vozu po difuzor. Jestli něco vyvinutého pro RB si vzalo STR, tak to pravděpodobně nefungovalo stejně dobře. Mohli převzít jedině věci, které neovlivňovaly aerodynamiku. Což není nic nového, ani nic, co by mělo někomu vadit.
                              Tomu odpovídají i naprosto rozdílně výkony na tratích. Na většině byl o dost lepší RB, na některých tratích je STR dokázalo i porazit. Ikdyž se to víceméně povedlo jen Vettelovi. Žádné podobné výkony. Jiný charakter tratě, úplně jiný rozdíl. Promiň, ale nevidím ani zdaleka nic, co by nasvědčovalo stejnému vozu. 03

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                178.255.168.XXX
                                možná by stálo za to, aby jsi se namáhal a našel si nějaké skutečné informace, místo svojich dojmů...

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  A co si mám najít? Že měli podobné výsledky? Že v prvních 3 sezonách neměli rozdílné motory? Nebo si mám najít, že jiný motor můžeš dát do identického šasi? Zkus to navrhnout Mclarenu. Zdá se, že to loni nepochopili.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama