DISKUZE K ČLÁNKU Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu
Pilot Alfy Romeo Antonio Giovinazzi si pochvaluje letošní vůz C38, s nímž by se chtěl posunout na špici středu pole, kde to letos podle Kevina Magnussena z Haasu bude velmi těsné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
10:56 12.03.2019 185.149.130.XXX
Difuzory se používaly už v té době. Foukání se vyvíjelo až do roku 2011, kdy to začali omezovat. Zkus se podívat na RB 2008 a zamyslet se nad tím, pročpak mají asi výfuk nahoře naměrovaný k difuzoru.
STR v té době používalo Ferrari. Co to má společné s foukáním Renaultu v RB? Max to, že ho neměli?
V době vstupu RB do F1 nemohli mít stejné vozy, protože STR ještě nejezdilo. Od vzniku STR následující 3 sezony měli vždy jiný motor. A opravdu nešlo vyndat Renault a do stejného šasi posadit Ferrari. Ikdyž to bylo snazší než teď.
Dál se mi to rozebírat nechce. Je mi to asi celkem jedno. Měj se.
STR v té době používalo Ferrari. Co to má společné s foukáním Renaultu v RB? Max to, že ho neměli?
V době vstupu RB do F1 nemohli mít stejné vozy, protože STR ještě nejezdilo. Od vzniku STR následující 3 sezony měli vždy jiný motor. A opravdu nešlo vyndat Renault a do stejného šasi posadit Ferrari. Ikdyž to bylo snazší než teď.
Dál se mi to rozebírat nechce. Je mi to asi celkem jedno. Měj se.
jumpman
08:33 12.03.2019 178.255.168.XXX
prosím tě, zkus si najít, kdy red bull vstoupil do F1, potom si zkus najít, kdy začali používat foukaný difuzor (a co v té době mělo TR za motor)
Ty tady pořád argumentuješ pouze výsledky, ale to, že ten tým bude mít shodné auto ještě neznamená, že bude mít i shodný výsledek. A znova opakuju, že to shodné auto používali v době vstupu red bullu do F1 a asi ještě následující 3 sezony. Teď už to takhle nedělají, ale pořád je jejich forma spolupráce a spolu sdílení dílů větší než mezi ferrari a haasem.
Tvůj dojem, že pokud měl v té době vůz jinej motor, tak musel mít i komletně jinou aerodynamiku, tak fakt nemusel. V8 byl mnohem menší a jednodušší agregát než současné jednotky a jeho rozměry byly v podstatě dány pravidly, takže byly v podstatě rozměrově shodné a i jejich výkon byl velice podobný.
Ty tady pořád argumentuješ pouze výsledky, ale to, že ten tým bude mít shodné auto ještě neznamená, že bude mít i shodný výsledek. A znova opakuju, že to shodné auto používali v době vstupu red bullu do F1 a asi ještě následující 3 sezony. Teď už to takhle nedělají, ale pořád je jejich forma spolupráce a spolu sdílení dílů větší než mezi ferrari a haasem.
Tvůj dojem, že pokud měl v té době vůz jinej motor, tak musel mít i komletně jinou aerodynamiku, tak fakt nemusel. V8 byl mnohem menší a jednodušší agregát než současné jednotky a jeho rozměry byly v podstatě dány pravidly, takže byly v podstatě rozměrově shodné a i jejich výkon byl velice podobný.
Mike17
13:38 10.03.2019 185.149.130.XXX
Nevím, jestli to byl problém menší nebo větší, ale rozhodně nešlo posadit jiný motor do auta, aniž by se nějak upravila záď. Nakonec o podpoře Renaultu ve "foukání" a stavbě vozu RB přímo k tomu se napsaly celé romány. A to už je o aerodynamice fakt hodně. O tom, jak jezdí STR s jiným přítlakem, než RB se toho napsalo také dost. Stejné vozy by asi fungovaly nejlíp se stejným přítlakem.
Promiň, ale pro identické vozy nemáš jediný argument. Rozdílné výsledky, rozdílné přítlaky, rozdílné motory. Vše svědčí o opaku, přestože nějaké stejné díly jistě měli.
Promiň, ale pro identické vozy nemáš jediný argument. Rozdílné výsledky, rozdílné přítlaky, rozdílné motory. Vše svědčí o opaku, přestože nějaké stejné díly jistě měli.
Mike17
13:07 09.03.2019 185.149.130.XXX
Tak nevím, o jakém období mluvíš. První 3 roky, co jezdil RB i STR měli obě auta jiný motor. Tedy šlo o úplně odlišná auta a samozřejmě že ani nastavení čehokoliv se nadalo přenést z jednoho na druhé. Máš jiné rozložení hmotnosti, jiné uložení, jinak dělaný zadek a díky tomu jiné řešení proudění od špice vozu po difuzor. Jestli něco vyvinutého pro RB si vzalo STR, tak to pravděpodobně nefungovalo stejně dobře. Mohli převzít jedině věci, které neovlivňovaly aerodynamiku. Což není nic nového, ani nic, co by mělo někomu vadit.
Tomu odpovídají i naprosto rozdílně výkony na tratích. Na většině byl o dost lepší RB, na některých tratích je STR dokázalo i porazit. Ikdyž se to víceméně povedlo jen Vettelovi. Žádné podobné výkony. Jiný charakter tratě, úplně jiný rozdíl. Promiň, ale nevidím ani zdaleka nic, co by nasvědčovalo stejnému vozu.
Tomu odpovídají i naprosto rozdílně výkony na tratích. Na většině byl o dost lepší RB, na některých tratích je STR dokázalo i porazit. Ikdyž se to víceméně povedlo jen Vettelovi. Žádné podobné výkony. Jiný charakter tratě, úplně jiný rozdíl. Promiň, ale nevidím ani zdaleka nic, co by nasvědčovalo stejnému vozu.
jumpman
18:03 08.03.2019 178.255.168.XXX
musím tě trošku poopravit. Uvědom si, že značnou část výkonu auta dělá jeho nastavení a pokud si to auto nevyvinul, ale jenom koupil, tak tu výkonnost budeš honit mnohem hůř. Další věc je to, že red bull dávat TR nové díly se spožděním 2-3 závodů, což jim na výkonu taky nepřidalo. A ano, mluvím o období kdy red bull do F1 vstoupil.
To co provozují poslední dobou je trošku jiná forma spolupráce, ale nemyslím si, že si musí stavět víc věcí než haas. Zkrátka red bull má dvě stáje a bylo by od nich hloupé to nevyužít. Což já neodsuzuji. Mě skutečně pouze přijde divné, že spolupráce red bullu s TR byla v pořádku, ale teď se dělá problém s haasem, přitom je to jediný tým, který dokázal poslední dobou vstoupit do F1 a místo toho, aby se to prezentovalo jako povzbuzení pro případné další zájemce, tak se to démonizuje, ale zase jenom ze závisti, protože nový tým dokáže mít výsledky lepší než zavedené, ale živořící týmy s podobným rozpočtem...
To co provozují poslední dobou je trošku jiná forma spolupráce, ale nemyslím si, že si musí stavět víc věcí než haas. Zkrátka red bull má dvě stáje a bylo by od nich hloupé to nevyužít. Což já neodsuzuji. Mě skutečně pouze přijde divné, že spolupráce red bullu s TR byla v pořádku, ale teď se dělá problém s haasem, přitom je to jediný tým, který dokázal poslední dobou vstoupit do F1 a místo toho, aby se to prezentovalo jako povzbuzení pro případné další zájemce, tak se to démonizuje, ale zase jenom ze závisti, protože nový tým dokáže mít výsledky lepší než zavedené, ale živořící týmy s podobným rozpočtem...
jumpman
17:56 08.03.2019 178.255.168.XXX
jasně že dělají ale těžko budeš nutit někoho kdo dokáže sehnat 300 mega na sezonu, aby si vystačil se 100 a ten zbytek věnoval chudejm, aby ho mohli porážet. Už eklák tvrdil, že stáje utratí každej dolar, kterej dokáží sehnat. Proto je pro mě rozpočtový strop nesmysl a beru pouze jako komunistický pokus. Nikdy v F1 neplatilo, že na ten titul mají všichni. Zkrátka motorsport je drahá záležitost a sehnat si finance patří mezi jeden z pilířů stavby týmu. Navíc všichni co melou o stropu jsou loseři, kteří doufají, že pokud by měli ti bohatší míň peněz, tak je budou moct porážet, ale tak to nikdy nebude, protože ti bohatší budou mít těch peněz pořád víc a bude to jenom o účetním aby dokázal, že se vešli do nějakýho stropu. Už teď v těch návrzích je spousta věcí, co by se do toho nepočítalo, např. plat jezdců a když se podíváš, kolik bere vettel, kolik bere hamilton tak zjistíš že se ten rozpočet top týmů rapidně sníží, stejně tak když si uvědomíš, že ty chudáci musejí svoje sedačky prodávat. Navíc provoz vlstních aero tunelů je levnější než pronájem, kdo má vlastní tunely? Ty chudé týmy většinou ne. A takhle můžem pokračovat. Proto si myslím, že je lepším řešením, aby si týmy mohli koupit věci od toho kdo jim to prodá, což je vyjde levněji a můžou víc peněz investovat do výkonnosti...
jumpman
17:46 08.03.2019 178.255.168.XXX
ale za to v podstatě opět může FIA a neustálá změna pravidel. V době stability pravidel ferrari jelo první 3-4 GP se´starým vozem a byli v pohodě konkurenceschopní a nové auto nasadili až to vyladili. Podívej se na minardi kolem roku 2000 - ti jeli 3 sezony se stejným autem, protože na vývoj holt neměli ale závodili za 20 mega na sezonu a webber s tím dokonce dokázal urvat body. Jenže dneska je na každou sezonu spousta úprav pravidel, když už nejsou kompletně nová a s loňským vozem na start nikoho nepustí...
airwar1939
14:11 08.03.2019 176.74.141.XXX
NHL a další americké série je především šou, a platové stropy chrání šou aby chudší týmy nezbankrotovali... ale silné týmy i tak ty stropy obcházejí, i když křídla jim to určitým způsobem přistřihlo.
daaviid23
14:04 08.03.2019 91.245.26.XXX
Však se ale nebavíme o letech nedávno minulých ale o době nějakých 10 let zpět. Tehdá TR velmi čerpalo od RB. Pak jim to zatrhli a nyní po vzoru Haas má dojít zase k navýšení spolupráce
Chtěl jsem k tomu najít nějaký články ale nenašel jsem a jsem línej to hledat víc.
Chtěl jsem k tomu najít nějaký články ale nenašel jsem a jsem línej to hledat víc.
airwar1939
13:59 08.03.2019 176.74.141.XXX
Dříve se prodávala i celá auta, prodával čo pronajímal je March, Lotus, McLaren či Ferrari ... kupoval je například Hesketch, Williams ale i mnozí další. Ale byla to doba kdy se s dobrým řešením vystačilo i několik sezon, Například McLaren M23 byl super v roce 1972, ale titul získal i v roce 1974, a bojoval o něj ještě v roce 1975, a začátek sezony 1976. A tuším že na něm i debutoval Gilles Vileneuve v roce 1976 .... kde jsou ty doby. Dnes je auto kolikrát zastaralé a to sezona ještě ani nezačala.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek