DISKUZE K ČLÁNKU

Renault u nového motoru dosahuje větších zisků, než kdykoliv dříve. Dotáhne se na Ferrari a Mercedes?

Renault tvrdí, že při vývoji zcela nové pohonné jednotky pro sezónu 2019 dosahuje větších zisků, než kdykoliv dříve během zimního období. Daří se mu i ve vývoji aerodynamiky nového vozu, ten je však narušen velkou změnou pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault u nového motoru dosahuje větších zisků, než kdykoliv dříve. Dotáhne se na Ferrari a Mercedes?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 08.01.2019 21:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Limbi (Hlasovali 4 lidé) 04.01.2019 13:19
Upřímně si myslím, že RB jim nic nekazil, ale… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 04.01.2019 14:34
Řekneš A ,B, C a pak až Ž, něco jsi vynechal....… »
» Limbi (Hlasovali 3 lidé) 04.01.2019 16:12
Pořád jde ale o to jak problém řešíš. McLaren… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • achmed-cz

      achmed-cz

      212.24.138.XXX
      Ono u toho nejlepšího motoru se jednou dostanete do fáze, kdy už to dál zlepšovat moc nejde. Ty roční 50koňové přírůstky při stejných pravidlech nejdou donekonečna.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Zní to dobře, když to Renault potvrdí na trati bude to super. Když se nad tím člověk zamyslí tak je asi pravda že Renault nikdy mezi sezonami s velkým nárůstem výkonu u svého motoru nepřišel (takového jako se povedlo třeba Ferrari), mohli by být na řadě 11 Renault se co by továrna letos od začátku musí vymanit ze středu pole, a McLaren snad od nich nebude daleko.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Takže nic nového.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • johnny83

    johnny83

    193.86.226.XXX
    jsem na to zvědav. Z tábora Hondy a Renaultu klasicky velkohubej optimismus, z tábora Mercedesu klasicky zbytečnej pesimismus, Ferrari mlčí. Uvidíme, počítaj se až výsledky na trati...

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jurgenb

    jurgenb

    109.105.39.XXX
    Nechcu být špatným prorokem, ale toto slýcháme (čteme) od Abiteboula každý rok před sezónou. A realita? Většinou úplně jinde...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      89.24.32.XXX
      To není pravda. Takto optimistické prohlášení jsem od Renaultu loni nečetl. Uvidíme na testech a v prvních závodech. Každopádně osvobození od RB a jejich kecu a neustálého ponižování to bude snad fajn sezóna. Ve Viry bylo postaveno již hodně motoru, která byla naprostá spicka, není důvod si myslet, ze je to již nemožné 04

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jurgenb

        jurgenb

        109.105.39.XXX
        Osvobození od RB... OMG. Ještě napiš, že RB jim všechno kazil a to, že dosud nepostavili pořádný motor srovnatelný s FER či MER, že za to může RB.
        Adi, Adi, takto to nepůjde. Zkus otevřít ty oči více.

        BTW to, že to v minulosti bylo méně optimistické (?) prohlášení než nyní znamená, že letos to je konečně pravda?

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.70.XXX
          Upřímně si myslím, že RB jim nic nekazil, ale nijak jim nepomohl. Poslední 4-5 let slyšel Renault jen nadávky a vyhrožování odchodem. RB rychle zapomněl s kým získal jejich tituly. Jsem fanda McLarenu (zejména éry s Mercedesem za zády) a nijak zvlášť Renault nemám rád, ale tolik ponižování co si od RB museli vyslechnout, to jsem ještě neviděl. Bohužel, když do médií za RB mluví takový velkohubý člověk bez taktu jako je Marko, tak se není čemu divit. Jsem zvědavý jak se jim povede s Hondou, která prostě pořád není v takové kondici a hlavně nemá ani takovou spolehlivost jako Renault. Dávám jim 4 neúspěšné závody a Marko začne rozhlašovat jak RB odchází z F1.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jurgenb

            jurgenb

            109.105.39.XXX
            Mno co si musel vyslechnout - když vyplázneš za motory několik míčů ojro a ty motory nestíhají a ještě jsou nespolehlivé (první dvě sezóny) nebo jen nestíhají (do minulé (2018) sezóny), tak asi si nebudeš mnout ruce a pochlebovat výrobci, že jo?
            A věc druhá k těm titulům - ty získali společně a taky na nich úzce spolupracovali. Pak REN si vydupal přechod na současné motory (jinak hrozil odchodem) a nezvládl to. To asi měl RB skákat nadšením?
            Pak REN uvažoval o stažení se znovu (po cca dvou sezónách) a utlumil vývoj a výdaje - je to opět něco, nad čím by RB měl jásat?
            A nakonec REN koupil stáj Lotus a přestal s RB úzce spolupracovat.
            Ano, RB byl na REN tvrdý, ale oni (narozdíl od REN) ukázali kvalitu. I s prokazatelně horším motorem oproti konkurenci dokázali občas zajet velmi slušný výsledek.
            Nic víc, nic míň. Rozchod prospěje oběma stranám v tomto případě.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Řekneš A ,B, C a pak až Ž, něco jsi vynechal.... Ve spoustě věcí máš pravdu, ale je to sport a holt jiní byli lepší, mají větší továrny, více lidí a holt to udělaly lépe. To je potřeba akceptovat. Renault na začátku "zaspal" a nejen on i Ferrari a o Hondě nemá cenu ani psát. Když si člověk zjistí, jak vše bylo a vidí všechno jak bylo v časové ose, nikdo neměl šanci Mercedes dohnat, či ho atakovat. Mercedes to vymyslel a udělal tak dobře, že fakt nebyla šance a to se bavím o prvních dvou třech letech éry těchto motorů, kdy RB "hubou" odcházel. Jako já chápu, že bez dobrého motoru nejde v F1 fungovat a je pro každého hrůza mít dobré šasko a nemít možnost bojovat o bedny , to chápu, ale musí to mít štábní kultůru. Renault nestíhal a ani se tím netajil, že investovat více nechce, nemůže a taky sbíral zkušenosti, aby ty motory vůbec rozchodil, to nebylo jen o penězích,ale i o času. Výkonu lze najit hodně, ale když to pak není spolehlivé, je to k ničemu. Mercedes dohnat vůbec jednoduše nešlo a kdyby Mercedes nedal k dispozici firmu Mahle, kdo ví jak by to bylo.
              Jinak RB odmítl spolupracovat s Renaultem v roce 2015 na tovární bázi a to je to co jsi zapoměl říci a je to důležité. Protože pak koupil Lotus....i RB má máslo na hlavě. Chtěl bych zažít v přímém přenose, jak by to vypadalo, kdyby RB začínal s Hondou.To by byl příběh...

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.209.XXX
              Pořád jde ale o to jak problém řešíš. McLaren Hondu začal řešit až ve třetím roce v médiích a to na tom byl o 1000% hůř, než celý RB. Jak píše Graham - pořád je to soutěž - a nemyslím, že když na někoho budeš házet špínu, tak že ti to nějak pomůže ve výsledcích, nebo v motivaci toho druhého. Dle mého spíše získáš opačný efekt, kdy ten druhý nemá potřebu se přetrhnout, aby ses měl lépe. Navíc moc nesouhlasím s tím, že si ty motory vydupal výhradně Renault, protože u sestavování pravidel pro ty pohonné jednotky byl paradoxně přizvaný Mercedes jako konzultant a já pořád tvrdím, že to je důvod toho, proč jim nikdo v prvních letech nestíhal, protože o tom co se tam technologicky bude dít (minimálně v hrubém náčrtu) věděli jako první a s předstihem. Tlak na hybrid byl kladen z více stran včetně světových trendů a rozhodně to nebylo proto aby Renault zůstal. RedBull se prostě namlsal titulů a dolů se jde vždycky hůř. Podle mě je sakra důležité držet dobré vztahy s dodavatelem a podporovat ho, případně to řešit interně a ne hulákat do novin takové hovadiny co jsme slýchali.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                11 11 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Limbi, GRAHAMe popsali jste to dost výstižně. Je až zarážející, kolik příznivců, nebo obhájců RedBullíčků argumentuje zjednodušenými (polo)pravdami založenými na přesvědčení, že je vše ke koupi. A že když zaplatí, (z jejich pohledu), dostatek peněz, musí za to obdržet materiál, jež jim zaručí mistrovský titul. A účelově zapomínají, že se pořád jedná o sport. Sice předražený, ale sport.
                Až mne ta jejich upjatá rétorika přivádí na kacířskou myšlenku, zda ty RedBullíčkovské tituly nebyly výsledkem jakési podivného kupčení, nebo korupčního jednání.
                A ještě k vyhlášením CA: Podle mne o zlepšení před novou sezónou usiluje každý tým, jak ten co zvítězil, tak ten úplně poslední. A věřím, že se také každý tým (pokud na to má finance)zlepšuje a zlepší. Platilo to loni, předloni i dříve a bude to platit také v následující sezóně. Většina týmů svá zlepšení prezentují v porovnání s jejich loňským autem (motorem) podobně, jak to udělal CA. Jen RedBull a dr.Marko ví přesně, kolik bude ztrácet jejich auto na Ferrari, či Mercedes ve výkonnosti pohonné jednotky a jak na tom budou v porovnání s těmito týmy aerodynamicky. Že ten pán plácá nesmysly, když v té době, kdy o tom mluvil, ještě ani Ferko a ani Mergl něvěděli, jak výkonné pohonné jednotky se jim povede odladit, je nabíledni. A tak nějak nechápu zdejší obhájce tohoto týmu s jeho "šedou eminencí" v čele. 03

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  A tak já klůkům nechci upírat, že to chtějí vidět tak, že bude úspěch, mít naději.Jsem na tom někdy stejně... To k tomu patří.Jen je opravdu zajímavé a je to lidské specifikum, jak funguje to, že když Honda opravdu nebyla schopna( nemohla, nebylo to možné zvládnout) postavit konkurence-schopný motor, tak přesto, že už se ví časová osa, kdo jak na tom z konkurence byl, jak některé věci byly, veškerá posloupnost chyb, vývoje...tak se to snaží hodit na Mclaren. Zpětně lze pochopit proč vše bylo, jak to bylo a Hondu za to nekritizovat, proč to ale házet na Mclaren, který jistě taky udělal nějaké chyby, ale za to, jak motory nefungovaly, nemohl. To že tomu zcela jistě dá RB novou kůlturu, je snad jasné, Honda to potřebuje jako prase drbání, protože jinak nemají šanci. Opravdu je s podivem, když Marko říká to co říká, protože to na věci stejně nic nemění.Realita se ukáže a oni si mohou zcela zbytečně uškodit. V tomto je fakt lepší pokora, ač já nic nemám proti tomu, když je někdo sebevědomej, ale jen vůči sobě. Nelze do toho tahat soupeře, když nevíš jak na tom "výkonově" jsou, či budou. Bohužel Markova "nenávist" vuči Renaultu mu zatemnila mozek. To jestli to bude jak říkal sice nevím a i to tak být může, jenže je to ale NE-pravděpodobné. Je také možné, že to myslel ztrátu na letošní jednotky Mercedesu, jenže to pak zapomněl a to je nejvíce trápilo, že Ferrari bylo lepší. (nevím zda Mercedes s poslední spec. nenavýšil výkon a nebyl lepší)v kvalifikaci . V každém případě, Ferrari i Mercedes zase zvednou výkon, o kolik nikdo neví. Jedině snad, že Honda našla jednou tolik výkonu než je běžné. Počkáme a uvidíme... 03

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen s Red Bullem RB15 v Melbourne

"Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

Sebastian Vettel dojel až čtvrtý za oběma Mercedesy a Red Bulem Maxe Verstappena, ale nebýt zákroku týmu, mohl dopadnout ještě hůř

Ferrari svému nečekanému výpadku v Austrálii nerozumí, Itálie kritizuje "slabého" Vettela

Max Verstappen v Melbourne před Ferrari Charlese Leclerca

Hondu těší pódium, na které se s Red Bullem dostala, přiznává ale "jasnou ztrátu" na špičku

Sebastian Vettel v Melbourne zaostal za očekáváními

Proč Ferrari v Austrálii propadlo? Vettel hovoří o potížích s vozem

Tři nejlepší jezdci na pódiu po závodě v  Melbourne

FOTO: První závod sezóny v režii Mercedesů, zklamané Ferrari až za Red Bullem

Daniil Kvjat a Pierre Gasly využívají motory Honda

Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti závodu: Bottas bezchybný, Honda zaujala na rovinkách

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama