DISKUZE K ČLÁNKU Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější
Ještě před několika lety se to zdálo být nemyslitelné, vždyť na období nadvlády týmu producenta energetických nápojů ve Formuli 1 nelze samozřejmě zapomenout. Avšak přišly také časy, kdy se již tolik nedařilo a rakouská stáj dávala svou nespokojenost hlasitě najevo. I toto bylo jedním ze zásadních důvodů, proč partnerství mezi Renaultem a Red Bullem dospělo ke svému konci.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
21:49 24.12.2018 176.74.141.XXXPodle mě pro Renault vítězství Pyrrhy , bez kvalitního šasi jim ani super motor, pokud ho postaví, k vítězstvím a titulu nepomůže. A ani Renault byť jako tovární tým nyní na titul nemá a nevěřím, že během několika let mít bude. Motory zůstanou i po roce 2021 a nevěřím že v nich do tohoto data získá renault výrazně navrch, a šance že Renault postaví lepší šasi než Ferrari či RB je dosti malá.
Že by vyhrál alespoň motor v šasi McLarenu také moc nevěřím, McLaren si dnes stojí dost hůře než posledních deset, dvacet let, a ani tehdy těch titulů zase tak moc nezískal. A dnešní F1 je někde jinde.
Záhadou je co udělá po roce 2021 Mercedes, ale pokud odejde, velmi pravděpodobně odejde kompletně i jako dodavatel PU, což Renaultu maximálně pomůže k nějakému dalšímu druhořadému týmu pro svůj motor. A o titul by pak bojovali F a RB.-
Adi
23:51 24.12.2018 83.240.61.XXXHistorie dobre zná, jak zrádne je myslet, ze někdo na někoho nemůže mít a ze někdo nemá šanci stáhnout tolik a tolik. Podívej se, kde byl Renault v r. 2004 a kde v r. 2005. Podívej se, kde byla Honda v roce 2008 a kde v roce 2009 ;) Jen slepý nevidí, ze Renault děla největší progres v poli a ze bude do několika let bojovat o titul. Má na to geny, historii, know How, jezdce, technologické zázemí, vůli a plno dalších věci. :) Skončit s RB bylo nutné a byl to správný krok.-
uzivatel003302
10:01 25.12.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
10:34 25.12.2018 77.236.218.XXXJá bych se být tebou krotil. Dávat otázku 5 let když Renault staví novej tým, reorganizuje, nabírá nové lidi, vylepšuje továrnu, prostě ladí kompletně organizaci, aby se možnostmi dotáhl na konkurenci.....takže akorát z tvé strany kopnutí a zhola zbytečné.
Za druhé Renault je pro F1 z dlouhodobého hlediska důležitá společnost, hodně důležitá.
Jasně, můžeme se tady diskuzně trumfovat a diskutovat v módu kdo je větší "neschopa", to ale na věcí fakt nic nemění. -
Ferda
10:36 25.12.2018 46.47.176.XXXS tím zázemím bych byl trochu opatrnější. Dyť je to teprve chvilka kdy Renault převzal vybrakovaný lotus a s velkými dluhy. Tudíš co se týče zázemí byl na tom nejhůře ze všech týmů.
Tudíš Renault se teprve formuje.A k tomu ještě sháná kvalitní zaměstnance a nejedná se pouze o kusy, ale o lidi, kteří musí do soukolí kvalitního stroje správně zapadnout a to ještě chvíli trvat bude. A Cyril? No nevím jestli je tou správnou osobou. Vasseur se mi zdál pro Renault mnohem užitečnější.-
airwar1939
10:56 25.12.2018 176.74.141.XXXAno Renault je v hluboké přestavbě týmu. za připomenutí stojí že jak RB tak i Mercedesu to trvalo čtyři roky budování týmu, než vyhráli první závod, a pět let než vybojovali první titul. A to do toho dávali výrazně více finančních prostředků a RB měl Neveiho a Mercedes měl brutálně velké zázemí. Renault zatím nemá ani jedno z toho, podle mě pro Renault bude v nejbližších cca. 3-5 letech maximem v současné konkurenci to čtvrté místo.-
-
airwar1939
11:28 25.12.2018 176.74.141.XXXJáí Renault enpodceňuji, ale vím že ani Mercedes, Ferrari a RB se neflákají, mají větší a sehranější týmy, a větší finance, a ve formuli 1 je dnes problém udržet tempo s top týmem, natož ho stahovat, vem jak dlouho se snaží Mercedes z roku 2014 dostihnout Ferrari a RB a zatím se jim to 100% nepovedlo.
Velkou neznámou je především rok 2021, kde je množství plánů na změnu (byť ty motory padli, řeklk bych bohudík). Pokud si provozovatel F1 prosadí nové vozy plus rozpočtové stropy, nemusí zůstat kámen na kameni, ale to se fakt nedá předpovídat.
-
-
-
-
-
airwar1939
10:13 25.12.2018 176.74.141.XXXMezi lety 2004 a 2005 došlo k zásadní změně pneumatik, která diskvalifikovala do té doby dominantní Ferrari, a pomohla nejvíce právě Renaultu a jeho dvornímu dodavateli Michelínu. A Honda v roce 2009 nebyla vůbec, to je trochu jiný příběh.
Renault loni udělal progres kde stáhnul RB průměrně asi o 0,4 sekundy, z původních 1,6 na kolo na 1,2 na kolo v kvalifikaci, v závodě pak byl plus mínus stejně, bylo dost závodů kde dostal i kolo, což na boj o titul fakt není. Větší pokrok mimochodem udělal Sauber a Haas.
A pokud jde o ty geny a historii, které období máš přesně na mysli? V letech 1977 -1985 to s Renaultem dopadlo celkem neslavně, nastartoval sice Turbo éru, ale sám z ní nakonec utekl předčasně a poražen. A roky 2005 a 2006 byly z velké části ovlivněny zásadní změnou pneu v roce 2005 a pak hmotovými tlumičemi které opět fungovali jen v Renaultu a s pneu Michelin... historicky obvykle Renault patří k lepšímu středu ale na titul až na vyjímky v letech 2005-2006 neměl.
Historicky mě napadá jen jedno období kdy byl Renault dominantní a to je více než 100 letá minulost.
Podle mě byla spolupráce s RB jediná šance pro Renault v dohledné době vyhrávat závody a bojovat o titul, když tedy pominu možnost, že po roce 2021 uteče z F1 Ferrari, Mercedes a RB. Pokud bude i po roce 2021 ve Formuli 1 jeden ze tří výše uvedených týmů, nevěřím tomu, že bude hrát Renault prim.
PS: ohánět se historií nemá ve Formuli 1 smysl, historicky nejúspěšnější týmy jsou Ferrari, McLaren, Williams... Ferrari a McLaren vyhráli poslední titul cca. 10 resp. 9 let dozadu, u Williamsu je to ještě vousatější, tuším cca 21 let.-
GRAHAM
10:54 25.12.2018 77.236.218.XXXHistorie je důležitá, ale sportovně do budoucna nic nezajišťuje, ač i tom by se dalo polemizovat, díky historickým bonusům.
Apropo s motory Renault jezdil v úspěšné éře Williams, Benneton....a našlo by se toho zcela určitě více. Máš hodně děravou paměť.
V žádném případě nelze rozporovat jednoznačný dlouhodobý přínos Renaultu pro F1.-
airwar1939
11:00 25.12.2018 176.74.141.XXXAno z motory Renault jezdilo množství úspěšných týmů, naposledy tuším RedBull, ale mám děravou paměť, tak mě oprav.
Pokud jsem ale postřehl, nebavíme se ale o tom, kolik titulů získal Renault jako dodavatel motorů, těch bylo relativně dost, ale bavíme se o týmu Renault, a tam už je ta historie méně slavná.
Pokud by šlo o Renault jako dodavatele motorů, neměl bych o něho ve spojení s RB strach.-
GRAHAM
11:07 25.12.2018 77.236.218.XXXOk, já to bral za oboje.....a historicky, RB není prozatím historický tým.
Renault nabízel RB užší spolupráci, jenže byl tvrdě odmítnut.....proto posléze koupil Lotus.
Já se o Renault nebojím, myslí že budou jednou hodně dobří. Zda to bude na titul nevím, ale vpředu budou zcela určitě.
-
-
-
-
airwar1939
10:53 25.12.2018 176.74.141.XXXJinak k tomu progresu Renaultu, koukal jsem na kvalifikace posledních 4 závodů a nikoli celé sezony (kde to pro Renault vypadalo lépe, ale bylo to ovlivněno jezdeckým složením) a tam ten progres Renaultu je nula nula nic. Pro porovnání odstupy v kvalifikacích VC USA, Mexika, Brazilie a AbuDhabi 2017 a 2018:
2017: 1,75 s; 1,00 s; 1,40 s; 2,00 s;
2018: 2,00 s; 1,10 s; 1,55 s; 1,80 s;-
-
airwar1939
11:06 25.12.2018 176.74.141.XXXCo jiného chceš řešit než časy? Pokud nebude Renault konkurencescopný v rychlosti, o vítězství a tituly bojovat nebude.
Odstupy jsou od top času. Adi napsal, že Renault dělá největší progres v poli, časy z kvalifikace ukazují, že pokrok nedělá. Ani v závodě to nebylo slavné, jen zběžný pohled VC Brazilie loni kolo, letos kolo ztráty. VC AbuDhabi loni ztráta minuta dvacetpět, letos minuta dvanáct. To máš pořád cca. 1,5 sekundy na kolo pomalejší než nejlepší jezdec.
Předesílám že v obu závodech byly první tři týmy v cca. 15 sekundách.
Renault tým buduje, zlepšuje, ale cesta k top tři týmům bude ještě dost dlouhá. Osobně jsem letos od Renaultu očekával, že bude na čtvrtém místě v území nikoho, cca. 0,5 sekundy na RB. Ano, chápu že plno změn se událo, až během sezony, plno nových lidí přišlo během sezony, a že vše potřebuje čas, a doufám že Renault 2019 bude mnohem silnější. Ale zatím tomu moc nevěřím.-
-
airwar1939
11:11 25.12.2018 176.74.141.XXXJá nepolemizuji s CA, ale s Adim, který tvrdí, že Renault dělá super pokrok. Pokud bude motor srovnatelný s Ferrari a Mercedesem, stáhnou z času ztráty cca. těch 0,3-0,5 sekundy, pořád jim ale bude na top časy chybět cca. sekunda.
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
17:52 23.12.2018 77.236.218.XXX
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek