DISKUZE K ČLÁNKU Kdo šetří, má za tři... Není to u F1 ale divné?
Opravdovou rychlost moderních monopostů Formule 1 může fanoušek v současné době sledovat téměř výhradně během kvalifikačních soubojů. Během samotných závodů se ale všechny priority změní a jízda pilotů často připomíná známá rčení "pospíchej pomalu" nebo "pomalu nejdál zajdeš"...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kdo šetří, má za tři... Není to u F1 ale divné?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jirka_1
10:47 04.11.2018 217.30.64.XXXOtázkou je, jestli Pirelli nevymyslelo špatnou kombinaci pneumatik pro tento závod, kdyby vynechali růžovoučké a místo nich dali žluté, bylo by to jiné kafe. Některé věci člověk nechápe - je to jen neschopnost nebo cíl? Každopádně mi nikdo nevymluví, že Pirelli pořádné gumy vyrobit neumí.-
-
Jirka_1
14:23 04.11.2018 217.30.64.XXXOno je to celé o logistice, týmy by museli říct dopředu co chtějí, protože přepravovat všechny typy směsí a pak z nich třeba dvě nevyužít jde do peněz. A ví týmy, jaké směsi jsou pro tu nebo onu trať vhodné, když se třeba vyměnil povrch nebo změnilo počasí? Spíš by to chtělo vyrábět jen tři směsi a dovézt o něco vyšší počet sad, aby se každý přizpůsobil na místě. A přestal bych s tím povinným střídáním směsí. Takovou kravinu má jen F1...-
myron
13:28 10.11.2018 95.173.192.XXXAle to vše je přece součástí rizika podnikání. Nikdo nemůže dopředu říct, co bude potřebovat. Ono v současnosti to podle pravidel vypadá, že jenom FIA a Pirelli vědí, co bude kde týmům třeba. A když bude možné nasadit více sad, pak střídání směsí zajistí, že do závodu vstoupí i faktor překvapení...
-
-
-
-
Jirka_1
08:04 06.11.2018 217.30.64.XXXKdyž dodával Michelin nebo Bridgestone, tak byly gumy jasně čitelné, nějaké puchýřkování a hlídání nějakého teplotního okna byla věc prakticky neznámá. Takové Bridge se daly drtit po celou dobu jejich životnosti, i v posledním kole před výměnou se dal zajet nejrychlejší čas kola. Jasně, také se musely ohřát na provozní teplotu, ale nebylo to tak kritické, jako je to u Pirelli. Jistě - FIA vymyslela jakési omezení životnosti, aby se více "boxovalo", to stejně Pirelli nesplnilo, protože na dvě zastávky se jezdí v minimu závodů.
Dnes první tři týmy ojedou gumy docela rychle a někdy až moc rychle, pomalé týmy naopak vydrží třeba i 80% závodu na jedněch gumách. Což znamená, že když se nejede tak rychle, gumy vydrží skoro celý závod, pokud se ale jede naplno, nikdo neví, co gumy udělají. Pak je otázkou, jestli je problém v Pirelli nebo nesmyslným požadavkem FIA na omezenou životnost, která se prostě realizovat nedá. Beru, že nemusí guma vydržet celý závod, protože stejně se jednou do boxů musí. Ale aby jeden tým na stejných gumách vydržel polovinu závodu a druhý měl problém už v třetině, to jaksi nesvědčí o kvalitě pneumatik. Pirelli omlouvá jen to, že při zákazu testů není dost času na vývoj pneu a hlavně si týmy nedokáží najít optimální nastavení, aby nebyl problém s teplotním oknem.
Dokud nebude v gumách konkurence, nikdo nedokáže říct, jestli je to nesmyslným nařízení FIA nebo neschopností výrobce. Já se osobně přikláním k tomu, že Pirelli na to nestačí.
P.S.: měl jsem jednou sedmnáctky Pirelli na Octavii a už nikdy více. Na vodě nic, na suchu žádná sláva a jediné co uměly, tak najet hodně kilometrů.
-
-
-
-
-
tom11
19:12 03.11.2018 193.86.205.XXXo jízdě na hraně si v současnosti v závodě můžeme nechat leda zdát. bohužel pryč je doba, kdy měl každý na závod neomezené množství gum a motorů a benzínu co hrdlo ( resp. noha na pedálu plynu ) žádá. šetření se stalo modlou. od šetření peněz ( za které se schová prakticky všechno ) po šetření životního prostředí, které by na tom bylo podstatně lépe, kdyby se nevymýšlely nesmyslné destinace jako třeba Vietnam....
odpověď na otázku v titulku je za mě jednoznačně ANO - je to divné.-
jon
19:46 03.11.2018 90.176.154.XXXNaprostý souhlas.
Ono je to opravdu celé hodně divné. Především pak řeči o ekologii a podobné žvásty, když si ta parta trotlů v čele s Todtem a zástupci Liberty schválí kalendář, kdy se začne v Austrálii, potom přes Asii do Evropy (doposud v pořádku), aby se pak vracelo zpátky do Asie, odkud se narychlo pakují do Ameriky, aby se na finále vrátili zase do Asie? Ti ať potom moralizují kvůli pár litrům paliva navíc ...-
tom11
08:03 05.11.2018 77.48.94.XXXpřesně takhle jsem to myslel.
ono obecně mluvit o ekologii v souvislosti s jakýmikoliv závody je zcestné. včetně elektroformulí. pořád je kolem spousta přepravy a pod. navíc jak říkám - každé auto má výfuk. jen některé ho má u motoru a nějaké v Tušimicích ekologicky čistá formule by musela být šlapací a piloti by museli na závody chodit pěšky....-
Mr.B
08:13 05.11.2018 188.92.14.XXXTak, to je hodně zavádějící názor. Například využití zbytkových energíí z motoru, nebo využít energie z brzdění, mi příjde jako dobrý nápad a proč nevyužít potenciálu "mozků" v F1, když už stejně do toho ty peníze tak, jako tak tečou? Akorát by se F1 měla soustředit na technologie, které se pak dají využít i v reálném provozu, aby to mělo i praktický význam.-
tom11
12:35 05.11.2018 77.48.94.XXXto rozhodně není myšleno proti technologiím. ty jsou samozřejmě super a mě se to moc líbí. ale primárně nejsou dělané kvůli ekologii v F1. ano, jejich potenciál ve využití v civilních autech tu určitě je a čím víc, tím líp.
tady jde o to, že za šetření ( mezi které počítáme i šetření životního prostředí ) se dneska schovává spousta nesmyslů a přitom se na druhé straně na ty samé věci úplně kašle, pokud to někomu vynáší... to je to, co mi na tom hlavně vadí. -
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek