DISKUZE K ČLÁNKU Kdo šetří, má za tři... Není to u F1 ale divné?

Opravdovou rychlost moderních monopostů Formule 1 může fanoušek v současné době sledovat téměř výhradně během kvalifikačních soubojů. Během samotných závodů se ale všechny priority změní a jízda pilotů často připomíná známá rčení "pospíchej pomalu" nebo "pomalu nejdál zajdeš"...

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kdo šetří, má za tři... Není to u F1 ale divné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 10.11.2018 13:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovalo 6 lidí) 03.11.2018 18:04
Přitom by stačilo jim dát o pár litrů paliva… »
» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 03.11.2018 19:12
o jízdě na hraně si v současnosti v závodě můžeme… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 05.11.2018 15:29
Řepka hrál fotbal. Ten F1 jezdit nebude 18 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

myron

myron

95.173.192.XXX
Pirelli samozřejmě pneu udělat umí- viz jiné závody. A je zcela zjevné, že je dokáže vyrobit přesně podle požadavků. Bohužel podle požadavků FIA, nikoliv týmů nebo fans.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
myron

myron

95.173.192.XXX
Ale to vše je přece součástí rizika podnikání. Nikdo nemůže dopředu říct, co bude potřebovat. Ono v současnosti to podle pravidel vypadá, že jenom FIA a Pirelli vědí, co bude kde týmům třeba. A když bude možné nasadit více sad, pak střídání směsí zajistí, že do závodu vstoupí i faktor překvapení...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Moc pěkně napsané. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Když dodával Michelin nebo Bridgestone, tak byly gumy jasně čitelné, nějaké puchýřkování a hlídání nějakého teplotního okna byla věc prakticky neznámá. Takové Bridge se daly drtit po celou dobu jejich životnosti, i v posledním kole před výměnou se dal zajet nejrychlejší čas kola. Jasně, také se musely ohřát na provozní teplotu, ale nebylo to tak kritické, jako je to u Pirelli. Jistě - FIA vymyslela jakési omezení životnosti, aby se více "boxovalo", to stejně Pirelli nesplnilo, protože na dvě zastávky se jezdí v minimu závodů.
Dnes první tři týmy ojedou gumy docela rychle a někdy až moc rychle, pomalé týmy naopak vydrží třeba i 80% závodu na jedněch gumách. Což znamená, že když se nejede tak rychle, gumy vydrží skoro celý závod, pokud se ale jede naplno, nikdo neví, co gumy udělají. Pak je otázkou, jestli je problém v Pirelli nebo nesmyslným požadavkem FIA na omezenou životnost, která se prostě realizovat nedá. Beru, že nemusí guma vydržet celý závod, protože stejně se jednou do boxů musí. Ale aby jeden tým na stejných gumách vydržel polovinu závodu a druhý měl problém už v třetině, to jaksi nesvědčí o kvalitě pneumatik. Pirelli omlouvá jen to, že při zákazu testů není dost času na vývoj pneu a hlavně si týmy nedokáží najít optimální nastavení, aby nebyl problém s teplotním oknem.

Dokud nebude v gumách konkurence, nikdo nedokáže říct, jestli je to nesmyslným nařízení FIA nebo neschopností výrobce. Já se osobně přikláním k tomu, že Pirelli na to nestačí.
P.S.: měl jsem jednou sedmnáctky Pirelli na Octavii a už nikdy více. Na vodě nic, na suchu žádná sláva a jediné co uměly, tak najet hodně kilometrů.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
Řepka hrál fotbal. Ten F1 jezdit nebude 18

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.225.72.XXX
Ještě tak dva roky a začnou řepku strkat do F1 taky 08

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
to rozhodně není myšleno proti technologiím. ty jsou samozřejmě super a mě se to moc líbí. ale primárně nejsou dělané kvůli ekologii v F1. ano, jejich potenciál ve využití v civilních autech tu určitě je a čím víc, tím líp.
tady jde o to, že za šetření ( mezi které počítáme i šetření životního prostředí ) se dneska schovává spousta nesmyslů a přitom se na druhé straně na ty samé věci úplně kašle, pokud to někomu vynáší... to je to, co mi na tom hlavně vadí.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

188.92.14.XXX
Tak, to je hodně zavádějící názor. Například využití zbytkových energíí z motoru, nebo využít energie z brzdění, mi příjde jako dobrý nápad a proč nevyužít potenciálu "mozků" v F1, když už stejně do toho ty peníze tak, jako tak tečou? Akorát by se F1 měla soustředit na technologie, které se pak dají využít i v reálném provozu, aby to mělo i praktický význam.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

188.92.14.XXX
Jak vyrobit neumí? Co to konkrétně znamená?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
přesně takhle jsem to myslel.
ono obecně mluvit o ekologii v souvislosti s jakýmikoliv závody je zcestné. včetně elektroformulí. pořád je kolem spousta přepravy a pod. navíc jak říkám - každé auto má výfuk. jen některé ho má u motoru a nějaké v Tušimicích 05 ekologicky čistá formule by musela být šlapací a piloti by museli na závody chodit pěšky.... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Ono je to celé o logistice, týmy by museli říct dopředu co chtějí, protože přepravovat všechny typy směsí a pak z nich třeba dvě nevyužít jde do peněz. A ví týmy, jaké směsi jsou pro tu nebo onu trať vhodné, když se třeba vyměnil povrch nebo změnilo počasí? Spíš by to chtělo vyrábět jen tři směsi a dovézt o něco vyšší počet sad, aby se každý přizpůsobil na místě. A přestal bych s tím povinným střídáním směsí. Takovou kravinu má jen F1...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
myron

myron

95.173.192.XXX
Možná by stálo za to nechat týmům volnou ruku ve výběru směsí, a omezit je pouze nutností nasadit dvě popř. tři rozličné.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Otázkou je, jestli Pirelli nevymyslelo špatnou kombinaci pneumatik pro tento závod, kdyby vynechali růžovoučké a místo nich dali žluté, bylo by to jiné kafe. Některé věci člověk nechápe - je to jen neschopnost nebo cíl? Každopádně mi nikdo nevymluví, že Pirelli pořádné gumy vyrobit neumí.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Naprostý souhlas.
Ono je to opravdu celé hodně divné. Především pak řeči o ekologii a podobné žvásty, když si ta parta trotlů v čele s Todtem a zástupci Liberty schválí kalendář, kdy se začne v Austrálii, potom přes Asii do Evropy (doposud v pořádku), aby se pak vracelo zpátky do Asie, odkud se narychlo pakují do Ameriky, aby se na finále vrátili zase do Asie? Ti ať potom moralizují kvůli pár litrům paliva navíc ...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

193.86.205.XXX
o jízdě na hraně si v současnosti v závodě můžeme nechat leda zdát. bohužel pryč je doba, kdy měl každý na závod neomezené množství gum a motorů a benzínu co hrdlo ( resp. noha na pedálu plynu ) žádá. šetření se stalo modlou. od šetření peněz ( za které se schová prakticky všechno ) po šetření životního prostředí, které by na tom bylo podstatně lépe, kdyby se nevymýšlely nesmyslné destinace jako třeba Vietnam....
odpověď na otázku v titulku je za mě jednoznačně ANO - je to divné.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Přitom by stačilo jim dát o pár litrů paliva navíc a poslat je povinně 2x do boxů. Nebo zavést zpátky tankování a dát jim menší nádrže, aby se prostě vyplatilo jet na hraně s 2-3 pitstopy. 04

+ 6 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Hrdinové! Gladiátoři! To je proč se na to dívám, tlačení od začátku až do konce a boj kolo na kolo. Bojím se že to jednou nebude a já to budu sledovat spíše ze setrvačnosti 20

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama