DISKUZE K ČLÁNKU Kdo šetří, má za tři... Není to u F1 ale divné?

Opravdovou rychlost moderních monopostů Formule 1 může fanoušek v současné době sledovat téměř výhradně během kvalifikačních soubojů. Během samotných závodů se ale všechny priority změní a jízda pilotů často připomíná známá rčení "pospíchej pomalu" nebo "pomalu nejdál zajdeš"...

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kdo šetří, má za tři... Není to u F1 ale divné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 10.11.2018 13:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovalo 6 lidí) 03.11.2018 18:04
Přitom by stačilo jim dát o pár litrů paliva… »
» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 03.11.2018 19:12
o jízdě na hraně si v současnosti v závodě můžeme… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 05.11.2018 15:29
Řepka hrál fotbal. Ten F1 jezdit nebude 18 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Moc pěkně napsané. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Otázkou je, jestli Pirelli nevymyslelo špatnou kombinaci pneumatik pro tento závod, kdyby vynechali růžovoučké a místo nich dali žluté, bylo by to jiné kafe. Některé věci člověk nechápe - je to jen neschopnost nebo cíl? Každopádně mi nikdo nevymluví, že Pirelli pořádné gumy vyrobit neumí.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • myron

      myron

      95.173.192.XXX
      Možná by stálo za to nechat týmům volnou ruku ve výběru směsí, a omezit je pouze nutností nasadit dvě popř. tři rozličné.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Ono je to celé o logistice, týmy by museli říct dopředu co chtějí, protože přepravovat všechny typy směsí a pak z nich třeba dvě nevyužít jde do peněz. A ví týmy, jaké směsi jsou pro tu nebo onu trať vhodné, když se třeba vyměnil povrch nebo změnilo počasí? Spíš by to chtělo vyrábět jen tři směsi a dovézt o něco vyšší počet sad, aby se každý přizpůsobil na místě. A přestal bych s tím povinným střídáním směsí. Takovou kravinu má jen F1...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • myron

          myron

          95.173.192.XXX
          Ale to vše je přece součástí rizika podnikání. Nikdo nemůže dopředu říct, co bude potřebovat. Ono v současnosti to podle pravidel vypadá, že jenom FIA a Pirelli vědí, co bude kde týmům třeba. A když bude možné nasadit více sad, pak střídání směsí zajistí, že do závodu vstoupí i faktor překvapení...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      188.92.14.XXX
      Jak vyrobit neumí? Co to konkrétně znamená?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Když dodával Michelin nebo Bridgestone, tak byly gumy jasně čitelné, nějaké puchýřkování a hlídání nějakého teplotního okna byla věc prakticky neznámá. Takové Bridge se daly drtit po celou dobu jejich životnosti, i v posledním kole před výměnou se dal zajet nejrychlejší čas kola. Jasně, také se musely ohřát na provozní teplotu, ale nebylo to tak kritické, jako je to u Pirelli. Jistě - FIA vymyslela jakési omezení životnosti, aby se více "boxovalo", to stejně Pirelli nesplnilo, protože na dvě zastávky se jezdí v minimu závodů.
        Dnes první tři týmy ojedou gumy docela rychle a někdy až moc rychle, pomalé týmy naopak vydrží třeba i 80% závodu na jedněch gumách. Což znamená, že když se nejede tak rychle, gumy vydrží skoro celý závod, pokud se ale jede naplno, nikdo neví, co gumy udělají. Pak je otázkou, jestli je problém v Pirelli nebo nesmyslným požadavkem FIA na omezenou životnost, která se prostě realizovat nedá. Beru, že nemusí guma vydržet celý závod, protože stejně se jednou do boxů musí. Ale aby jeden tým na stejných gumách vydržel polovinu závodu a druhý měl problém už v třetině, to jaksi nesvědčí o kvalitě pneumatik. Pirelli omlouvá jen to, že při zákazu testů není dost času na vývoj pneu a hlavně si týmy nedokáží najít optimální nastavení, aby nebyl problém s teplotním oknem.

        Dokud nebude v gumách konkurence, nikdo nedokáže říct, jestli je to nesmyslným nařízení FIA nebo neschopností výrobce. Já se osobně přikláním k tomu, že Pirelli na to nestačí.
        P.S.: měl jsem jednou sedmnáctky Pirelli na Octavii a už nikdy více. Na vodě nic, na suchu žádná sláva a jediné co uměly, tak najet hodně kilometrů.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • myron

          myron

          95.173.192.XXX
          Pirelli samozřejmě pneu udělat umí- viz jiné závody. A je zcela zjevné, že je dokáže vyrobit přesně podle požadavků. Bohužel podle požadavků FIA, nikoliv týmů nebo fans.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Hrdinové! Gladiátoři! To je proč se na to dívám, tlačení od začátku až do konce a boj kolo na kolo. Bojím se že to jednou nebude a já to budu sledovat spíše ze setrvačnosti 20

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Přitom by stačilo jim dát o pár litrů paliva navíc a poslat je povinně 2x do boxů. Nebo zavést zpátky tankování a dát jim menší nádrže, aby se prostě vyplatilo jet na hraně s 2-3 pitstopy. 04

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        o jízdě na hraně si v současnosti v závodě můžeme nechat leda zdát. bohužel pryč je doba, kdy měl každý na závod neomezené množství gum a motorů a benzínu co hrdlo ( resp. noha na pedálu plynu ) žádá. šetření se stalo modlou. od šetření peněz ( za které se schová prakticky všechno ) po šetření životního prostředí, které by na tom bylo podstatně lépe, kdyby se nevymýšlely nesmyslné destinace jako třeba Vietnam....
        odpověď na otázku v titulku je za mě jednoznačně ANO - je to divné.

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Naprostý souhlas.
          Ono je to opravdu celé hodně divné. Především pak řeči o ekologii a podobné žvásty, když si ta parta trotlů v čele s Todtem a zástupci Liberty schválí kalendář, kdy se začne v Austrálii, potom přes Asii do Evropy (doposud v pořádku), aby se pak vracelo zpátky do Asie, odkud se narychlo pakují do Ameriky, aby se na finále vrátili zase do Asie? Ti ať potom moralizují kvůli pár litrům paliva navíc ...

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            přesně takhle jsem to myslel.
            ono obecně mluvit o ekologii v souvislosti s jakýmikoliv závody je zcestné. včetně elektroformulí. pořád je kolem spousta přepravy a pod. navíc jak říkám - každé auto má výfuk. jen některé ho má u motoru a nějaké v Tušimicích 05 ekologicky čistá formule by musela být šlapací a piloti by museli na závody chodit pěšky.... 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mr.B

              Mr.B

              188.92.14.XXX
              Tak, to je hodně zavádějící názor. Například využití zbytkových energíí z motoru, nebo využít energie z brzdění, mi příjde jako dobrý nápad a proč nevyužít potenciálu "mozků" v F1, když už stejně do toho ty peníze tak, jako tak tečou? Akorát by se F1 měla soustředit na technologie, které se pak dají využít i v reálném provozu, aby to mělo i praktický význam.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                to rozhodně není myšleno proti technologiím. ty jsou samozřejmě super a mě se to moc líbí. ale primárně nejsou dělané kvůli ekologii v F1. ano, jejich potenciál ve využití v civilních autech tu určitě je a čím víc, tím líp.
                tady jde o to, že za šetření ( mezi které počítáme i šetření životního prostředí ) se dneska schovává spousta nesmyslů a přitom se na druhé straně na ty samé věci úplně kašle, pokud to někomu vynáší... to je to, co mi na tom hlavně vadí.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama