DISKUZE K ČLÁNKU

"Honda bude na Ferrari a Mercedes 2019 ztrácet jen 10 kW, to doženeme autem," tvrdí Marko

Vedení Red Bull je spokojeno s probíhajícím vývojem v továrnách a věří, že po odchodu od Renaultu bude mít příští rok s Hondou opět šanci na zisk mistrovského titulu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Honda bude na Ferrari a Mercedes 2019 ztrácet jen 10 kW, to doženeme autem," tvrdí Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 05.11.2018 14:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovalo 6 lidí) 02.11.2018 13:25
Tak jsem se koukal na to jak si týmy na motorech… »
» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 31.10.2018 13:23
Jak může být nátlak na Hondu prezentování čísel… »
» Adi (Hlasovali 3 lidé) 31.10.2018 12:53
Uvidíme, co spojení RB Honda přinese. Těším se na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Tak jsem se koukal na to jak si týmy na motorech Renault a Honda meziročně polepšili či pohoršili, pokud jde o výkonnost na kolo v kvalifikaci, porovnával jsem motorové tratě, kde motor hraje významnou roli:

    TorroRosso: Itálie 2017 - 2,7sec, 2018 - 2,2 sec; Belgie 2017 3,1 sec, 2018 - 2,3 sec
    tedy jinak řečeno si TR výkonnostně oproti špičce meziročně polepšilo, přestup na Hondu se zjevně vyplatil

    RedBull: Itálie 2017 - 1,5sec, 2018 - 1,5 sec; Belgie 2017 0,8 sec, 2018 - 1,0 sec
    RedBull je na stejném odstupu, v obou sezonách používá Renault

    McLaren: Itálie 2017 - 1,9 sec, 2018 - 3,4 sec; Belgie 2017 2,5 sec, 2018 - 3,4 sec
    McLaren meziročně významně zpomalil, jistě má více bodů než loni, ale z hlediska boje o špičku mu přestup nepomohl.

    Minimálně data při porovnání RedBullu a TorroRosso jsou zajímavá, RedBull určitě meziroční vývoj nešidí, přesto Ferrari a Mercedes nestáhnul ani o píď, TorroRosso naopak vůz příliš nevylepšuje, přesto špičku znatelně stahuje. Začínám ten optimizmus Marka docela chápat.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Bylo by zajimavé udělat tabulku, kolik který výrobce průměrně spotřeboval motorů, od začátku éry těchto motorů.
    Tipuji že vitěz je jasný.... 03

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Jinak prý Honda bude mít na rok 2019 novej motor, bude hodně předělaný a bude zhola jiný, než s kterým "testují" v současnosti.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Ono když jsme u toho, mě nepřijde že by nějak "testovali", je to spíše taková omluva za nespolehlivost, protože co vidím je že přinesli 2 upgrady, kde ho po nasazení akorát museli několikrát poupravovat protože to mělo mouchy. Navíc to že se pro Mexiko vrátili ke specifikaci 2 ukazuje že jim o letošek v TR jde, jinak by naopak zkusili něco na té trojce i pro Mexiko vyzkoušet. To že budou mít hodně jiný motor mě ale docela překvapuje.

      Jinak jsem četl že McLaren uznal chyby v koncepci a přijal pochybení. To že staví už nové auto nějakou dobu není překvapení, hlavním vzorem koncepce se pro ně stal RedBull a základ má být jeho "kopií". Během pátečního testování vidí povzbudivé věci, které ovšem pro toto auto je nepoužitelné, přesto jsou schopni ověřovat určité věci. No jsou to jen slova, ale snad to bude z bláta alespoň na trávu 11

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Tak jasně že to to je i úlitba nespolehlivosti. Ale výkon našli a ze závodů neodstupují.... Mám na mysli že dohnali motorově Renault. To je pro ně podstatné a od toho se mohou odrazit. Je otázka, jak na tom budou přiští rok. V tomhle módu, co Honda předvádí, nelze F1 jezdit.Na trati se má jezdit, závodit a ne takhle testovat a hledat výkon a spolehlivost, případně co je špatně. Oni udělají upgrade, pak motor vyndají a v Sakuře řeší, co drží, nedrží, co je potřeba ještě vylepšit. Prostě dodnes neumí vše udělat na stolici v továrně.
        Kdyby Honda nevzala externí spolupracovníky, už by asi v F1 nebyla. nebyli vůbec na F1 připravení. Ani se nedivím že do F1 novej motorář nechce...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      A to tvrdí honda a nebo novináři? Jen že to není tak dávno co novináři tvrdili opak.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    No to je tedy výzva a jako velký fanoušek Mclarenu tohle dobře znám. Vím jedno, mlčeti zlato.
    Je mne kapku záhadou, jak Marko může vědět, jak na tom bude Mercedes a Ferrari. Neví nic, jen odhaduje, spekuluje, nemá to ničím podložené. Takhle už si loni naběhl zcela stejně CA, který věděl že zvýší výkon motoru a ne o málo, jenže vůbec netušil, o kolik je možné to ještě zvednout a Ferrari a Mercedes to navyšily +- o stejnou hodnotu, co Renault. Takže ztráta se moc nesnižila, možná tak v race módu, ale i tak ztracejí.....bohužel.

    Marko má samozřejmě "vědomosti" kam až se Honda už dostala.Otázkou je, zda to je kvalifikační mód, či race mód, ono to totiž není to samé a každý pak musí tlumit v závodě jinak.

    Ještě nedávno tenhle samý člověk, (cca 14-21 dní) říkal že bude Honda přiští rok
    s Renaultem +- na stejno. Takže asi má i info, co chystal Renault. To by bylo pro F1 dobré, ale jak jsem psal, nevíme jak to posune F a M. Pokud by byl rozdíl jen 15 koní, tak to je tak nějak nic, to je pak konkurence schopný produkt, pokud je zvládnuté ve stejné kvalitě ERS.

    Velký problém Hondy je, že motory ze stolice jim hned nefungují a musejí je dolaďovat až na trati. To se dodnes nenaučily, to samé bylo s Mclarenem. Nejsou schopni dát rozumný produkt, funkční hned.
    Dále bude zcela jistě budoucí problém, že TR je schopno a hlavně ochotno ty motory testovat. Tuhle možnost ostatní nemají a tohle bude přiští rok, velkým sporem. Proti tomu se imho postaví všichni.

    Můj osobní názor je, že pokud bude F a M navyšovat výkon jako letos, nemá Honda a ani Renult šanci je přiští rok dohnat. Ale třeba se pletu....



    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    90.176.154.XXX
    Ne že bych to Hondě a RB nepřál, ale v případě Hondy bych nechválil rána před večerem. Zlepšili se hodně, ale je to pořád buď výkon nebo spolehlivost. Bude úspěch, když se dostanou stabilně před Renault. Mercedes a nyní hlavně Ferrari jsou letos o parník jinde a předpokládám, že oba výrobci doženou ztrátu, která jednomu vznikla hraničním spalováním oleje a druhému přísnějším dozorem baterií.
    Což je další věc. Jakmile se Honda přiblíží, dostane se pod drobnohled a může se pak trápit kvůli nějakému řešení na hraně, které si ostatní začnou hlídat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Hele , myslím že v závodě to o parník určitě není. Tam je to myslím výkonově v pohodě.

      Holt ale v kvaldě jsou mimo.....

      Honda kvaldu vylepšila, ale i tak ztrácí "mazec". Renault ještě více....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        90.176.154.XXX
        Právě v závodě to je stále markantní rozdíl. Aktuální odstupy ber s rezervou. F a M stále bojují o PK. Takže motory nikdo nepřetěžuje. Selhání M může hodit rukavici F a selhání F daruje PK M.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.11.XXX
      Naopak si myslím, ze spíše Renault motorově dotáhne F a M než Honda.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Adi občas tě nechápu. Honda už našla více výkonu než renault na trati, sice tam není spolehlivost "ověřená", ale našla ho, snaží se ho dostat na trať. V kvalifikačním režimu, už je před Renaultem a co se píše tak cca +- o 30 koní. Jasně, nevíme kolik ten motor vydrží, ale našli to a mají to k dispozici, ač nevím zda nemusí v závodě tlumit, něco se o tom psalo. Renault teď nemá nic na trati silnějšího a funkčního než je specifikace 2. To je realita. Tu neokecáš....i sám CA řekl že Honda je na úrovni Renaultu ( race mód, takže slovo uroveň znamená, že jsou i kapku silnější. Proč, protože spec. 3 nefunguje, nejezdí. Takže odhaduji že tam někde se Honda nachází. ( race módú) Kvalda mód je cca o 20 koní vejš....teda cca +- 850.

        Jak Renault, tak Honda bude mít pro rok 2019 zcela nový motor. Jak tyto motory na tom budou, nevíme.O kolik to zvednou F a M nevíme a to je všechno co víme. 03
        Myslím že tohle ja tak nějak realné....
        Jedině snad, že by nám to přišel vysvětlit někdo od vedle, hned by si měl jasno. 11

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          83.240.61.XXX
          No pokud vím, tak C spec. Zvládla 2 závody ve dvou autech a je minimálně stejně vykoná v kvalifikaci jako to nejsilnější, co Honda předvedla. B spec R je rozhodne lepší a úplně rozhodne spolehlivější než B spec H. V Mexiku byla B spec R nejlepší motor (komplexně). Ale to je jedno, jediné, kdo tvrdí, ze je H před R je RB. Výsledky na trati ukazuji něco jiného. Ukazuji hlavně to, ze sasi, piloti a práce pneu je již více než diference ve výkonech PJ. Příští rok skončí kvalifikační režimy M a F, protože FIA konečně “zalatala” díru v pravidlech a v race módu budeme mít rozdíly max 10 - 15 kW rozdíl, což nehraje roli a ani to není měřitelné. Tak jako letos bude rozhodovat spolehlivost. Kdyby neměl RB letos tak mizernou spolehlivost (a tím rozhodne nemyslím motor) a Vesttapen nejezdil první polovinu sezóny vyloženě bídně, byl by RB 2. v PK. Zopakovat příští rok tyto výkony bude pro RB při kombinaci jejich spolehlivosti a spotřebou komponent Hondy absolutně nereálné...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Uvidíme příští rok, ale musím Ti dát po dlouhé době za pravdu v tom, že aktuální specifikace Renaultu vypadá hodně nadějně. Mercedes a Ferrari jedou sice lehce utlumené, ale i kdyby tam pustili 100% výkon, určitě by za nimi RB neplápolal 0,5s pomaleji. Respektive že je to velký pokrok potvrdil i Horner. A jak se zdá, Renault už konečně našel i lék na spolehlivost. Honda se také posunula, ale stále mi přijde, že se plácají v podobných vodách, jako loni touto dobou Renault. Výkon tam také byl, ale úmrtnost jednotek byla šílená.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              89.177.48.XXX
              To, jak moc zaostava nebo dokonce vede RB pred/za F nebo M vic nez cokoli jineho zalezi na profilu a vlastnostech trati. Nekde proste jen nejde vytezit motorova vyhoda F/M a tam to RB docela jede, jinde zas, kde motor vytezit jde, tam proste zaostava.
              A je samozrejme tazka, jak moc "dokonala" aerodynamika RB kompromituje napr. chlazeni motoru, tedy v dusledku schopnost jet nejakou dobu na max. vykon.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                RB má super šasí, ale rozdíl proti F a M bude v desetinách (podle trati). Renault ale očividně na motoru hodně zapracoval a už to je i spolehlivější. A taková stabilizace si vezme hodně času.
                Na druhou stranu, Honda pojede příští rok 4 motory na dráze. Bude tam velký rozdíl ve sběru dat.
                Každopádně tak jako tak, na spolupráci RB/Honda se hodně těším. Honda má konečně šanci být ve špičkovém šasí bez kompromisů.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Grahame, nedělej černobílé závěry. Renault umí také pustit výkon a odepsat motor za jeden až dva víkendy. To už nám dokonce loni předvedl. Letos je na tom o dost lépe. Když to vezmu kolem a kolem, pořád platí ten vzorec F a M, Renault -0,5 roku, Honda -1 - 1,5 roku.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    10 kW je necelých 14 koní, což při výkonech současných spalovacích motorů je prakticky nic (procentuálně). Kdo si vzpomene na šedesátá léta a motor Climax, který měl o 60(!) koní méně, než konkurence, ale umístěný vzadu za jezdcem jako je to dnes. A na něj stará klasika s motorem před jezdcem nestačila. Takže Marko nekecá, pokud udělají dobré auto, absolutní výkon motoru není zase tak rozhodující.
    A nikde není napsané, že přes zimu na něco nepřijdou a rozdíl bude ještě menší.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      Ne, že bych.jim to nepřál, ale těm 10ti kW moc nevěřím. Tomu, že RB udělá velmi slušný auto naopak dost věřím.
      Pohádek o skvělých motorech jsme si v posledních letech užili dost a dost. A to nejen od Hondy. Já si počkám na realitu.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • shazec

    shazec

    89.203.142.XXX
    To klidně může, ale jestli to bude zase 10 motorů na sezonu, tak toho asi moc nevyhrajou.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama