DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit
Honda si tento týden opět vyzkouší svou vylepšenou pohonnou jednotku, kterou do vozů Toro Rosso nasadila již minulý týden v pátek během tréninků v Soči. Kvůli potížím ale jejich závodní debut odložila.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 4 lidé)
02.10.2018 13:56
Já jsem při info o výkonech motorů dost skeptický… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:17 03.10.2018 185.149.130.XXXSouhlasím. Ale měřil to podle zrychlení na trati, ne? Tedy změřil maximální výkon (nemůže ze zrychlení poznat, jaká část je elektro a jaká benzín) a odečetl od toho ten "zbytek" a došel k výkonu spalováku. Nemusí to být přesné, ale důležité je, že to počítal u všech stejně.
-
-
Adi
15:23 02.10.2018 81.19.11.XXXInformaci AMuS o nějakých výkonech opravdu nikdo seriózní nebere vážně a to z jednoduchého pohledu: Renault před začátkem sezóny uvádí u PJ výkon více než 950 ps. Takže už jednoduchým součtem 715 + 160 = 875 ps jsme "jen" necelých 100 ps pod oficiálním vyjádřením výrobce. Data AMuS se hodí tobě, pisálkovi velde a schizofrenikovi El Senorovi, to ,že je to blbost ví každý, kdo umí trochu počítat. Ty máš rád ty přesná čísla a součty (viz průměrná ztráta v kvalifikaci a pod), tak mi tedy vysvětli, proč se AMuS s oficiální infrmací Renaultu oba rozcházejí o téměř 100 ps (v c spec. R je to min. 100 ps). Mimochodem loni byl Renault v druhé polovině sezóny buď stejně rychlý, nebo rychlejší než FI... a koho to dnes zajímá? V PK skončila v 2017 FI 4. a R 6. Takže i když máš samozřejmě částečně pravdu v tom, že piloti a aktuální vyvoj je důležitý, tak opravdu nikoho nezajímá, jestli si Mclaren polepšil po haluzi a jak mu to jezdilo na konci sezóny, protože již nyní je jasné, že přechod na PJ R mu pomohl. Stejně tak je více než pravděpodobné, že TR nebude v PK lepší než loni a to i přes fakt, že na ně od léta Renault totálně kašlal. Tak že čísla ano, ale všechny, né jen ta, která se ti hodí Miku.-
-
Adi
16:43 02.10.2018 81.19.11.XXXDěkuji za tuto odpověď Grahame, MGU-H jsem chtěl použít jako další argument. Takže díky neomezenému MGU-H je defakto nemožné odhalit, kolik výkonu umí přidat ICE a kolik ERS. AMuS to odhaduje úplně stejně jako my tady. Neočekávám validní odpověď od Mika. Převede konverzaci jinam jako obvykle.
-
-
Mike17
10:35 03.10.2018 185.149.130.XXXDobře, podle tebe Amus nebere nikdo vážně (tedy nevím, proč se to celosvětově zveřejňuje, když to berou vážně 3 lidé). Tak mi dej zdroj, který někdo vážně bere. Ale prosím, ne zdroj Adi. Ten nedělá evidentně žádné výpočty, nebo žádné zatím neuvedl. Jen své odhady. Jestli si mám vybrat mezi nezávislým měřením Amusu a tvým čistě subjektivním tipem, asi budu brát spíš Amus. Ale překvap mne, uveď jiný. Slibuju, že ho nebudu ignorovat.
Ty výpočty nemusí být mimo. Jak se psalo v tom článku, výrobci uvádí maximální výkony na brzdě. Je dost logické, že tyto výkony budou úplně někde jinde, než výkon na trati, kde ten motor by měl vydržet 6-7 celých závodních víkendů. Nebo ne? A tobě se zdá rozdíl 75k jako moc????? nevím jak tobě, ale mně je jasné, že výkon v autě bude o několik desítek koní menší, než na brzdě. A jestli byl Amus nepřesný o nějakou desítku koní je úplně buřt, protože byl nepřesný u všech výrobců stejně. Jestli ztráta není 60k, ale 50k je mně osobně u zádele. Stačí to jako vysvětlení?
Opět řešíš body a ne rychlost aut (o které je řeč). Na počet bodů to jistě vliv má, ale také na to mají vliv různé kolize, poškození vozu, práce s pneumatikami, počasí, strategie, zastávky v boxech a hlavně počet soupeřů, kteří před tebou odstoupí. Když vezmeš v potaz pouze to poslední, hned se ti zlepšení Mclarenu smrskne na minimum, stejně jako zhoršení STR. Ale chápu, pak by ti to nesedělo. V kvaldě jedou všichni jedno kolo na maximum s perfektním nepoškozeným vozem, bez kolizí, bez zdržování za někým, bez strategií, bez degradace gum, bez různě trvajících výměn gum a nikdo nezajede lepší čas, protože soupeř vypadnul. Takže pokud se bavím o rychlosti vozů po změně motoru (a minimálně já se bavím přesně o tomto), budu dávat přednost kvalifikaci. Navzdory tomu, že výkon motoru v kvalifikaci a závodě se bude u různých stájí mírně lišit.-
Adi
14:40 03.10.2018 81.19.11.XXXJestli se na to divas apriory takhle, tak ano, čistá rychlost TR a McLarenu je velmi podobná. Ale v kvalifikaci se body nerozdavaji, ty se rozdávají v zavode a určitě si sám vzpomenes, ze závodní rychlost McLarenu byla kromě Bahrajnu lepší než u TR. Problem McLarenu je vývoj ne slabý motor.-
Mike17
15:04 03.10.2018 185.149.130.XXX-Nejde jen o Mclaren. Vezmu-li posledních 6 loňských a 6 letošních suchých kvalifikací, pak si pohoršil RB o 0,171s, Renault o 0.204s a Mclaren o 0,370s. STR se naopak zlepšilo o 0,034s. Ano, Mclaren má problém s vývojem šasi a jeho ztráta je nejvyšší. Ale obecně to pro Renault nevypadá dobře. I když se podíváš na továrnu, u které můžeš těžko tvrdit, že si bojkotovala motory.
-A souhlas. Za kvaldu se body nedávají. A jistě budou rozdíly ve výkonech motorů mezi kvaldou a závodem. Ale určitě nebudou zcela zásadní a nebudou rozdíly mezi stájemi dělat desítky koní. Myslím to tak, že pokud závodní režim u Ferrari ztrácí na kvalifikační 50k (vařím z vody, jen příklad), tak u Renaultu to bude třeba jen 40k. Nebude to rozdíl jen 10k. Tedy se můžeme bavit o tom, jestli v závodním režimu někde nejsou jiné rozdíly mezi výrobci v řádu 10 nebo 20k. Ale není to tak, že v kvalfikačním má Honda 5k náskok na Renault ("B" proti "B") a v závodním ztrácí 40-50k.
Rozdíly v bodech dělají hlavně strategie, odpadnutí soupeřů a piloti samotní. To, co předváděli u STR je dost tristní a jak nemusím zrovna Alonsa, tak si troufám tvrdit, že vyměnit si sedačku s Hartleym by znamenalo i opačný bodový zisk u obou stájí.-
Adi
15:17 03.10.2018 81.19.11.XXXProc beres jen posledních 6 GP? Proč ne od začátku sezóny?! Tam ti to už tolik nevychází? Jezdce do toho úplně netahej, pze Vandorne jezdí velmi podobnou tužku jako Hartly a Gasly je přece ultra rychlý... McLaren si letos přechodem na Renault polepšil a TR si s Hondou pohorsilo. To jdou neoddiskuvatelna fakta, nehledě na tvé průměry, které si beres jak se ti hodí....-
Mike17
15:48 03.10.2018 185.149.130.XXXA když se bavíme o posledním vývoji, proč mám brát v úvahu začátek letošní sezony? Bral jsem posledních 6 loňské, tak mi přišlo logické vzít posledních 6 letošní. Nebo v čem je to špatně?
A vycházelo by to i tak. Tak vezmu prvních 5 (Monako je dost specifické, ale asi by to nic zásadně neměnilo)
RB horší o 0,076s, Renault o 0,006s, Mclaren o 0,439s a STR lepší o 0,093s.
Výraznější změna jen u továrny, RB a STR o trochu lepší, Mclaren o trochu horší. Stačí?
A jezdci jsou zásadní. Vandoorne jezdí stejnou tužku, jako jezdil o rok dřív. Pomalý, ale bez nehod. Zatímco G a H podělali hlavně v první třetině sezony každý závod. Ukaž mi, kolik podělali závodů o rok dřív Sianz s Kvjatem. Ano, to dělá právě ten bodový rozdíl.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel003302
12:11 02.10.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
Mike17
14:07 02.10.2018 185.149.130.XXXTo jo. "C" specifikace Renaultu má odjeto 2 GP během 3 závodních víkendů na možných 6-ti vozech. Neměla by mít odjeto 18 GP? Asi toho moc nepředvedla, když ji nikdo nechce použít.
Honda to má nachystané až pro Japonsko, s nasazením v Rusku se tuším ani nepočítalo. Tak uvidíme, kolik závodů budou mít obě "C" za sebou na konci sezony. Renault by měl mít zhruba 6-ti násobek, když má 3x tolik aut a 2x tolik závodních víkendů. -
GRAHAM
14:15 02.10.2018 77.236.218.XXXMyslím že motory se přiští rok srovnají. Tedy R a H. Bude to jen o spolehlivosti. Mclaren už nechce delší dobu na šásku nic moc měnit a proto nevzal nové MGU-K. To samé RB, ten by musel dát chladič jinam.
V závodním tempu motory od sebe extremně nejsou, v kvaldě ano...-
Mike17
14:39 02.10.2018 185.149.130.XXXPřiblíží, ale nesrovnají. A jsou ještě od sebe daleko. Těch 60k je sakra dost. Ikdyby to byla v závodě polovina, pořád to dělá několik desetin každé kolo a minimálně 10-20s v závodě. A to je fakt hodně znát. Podívej se do výsledků, jak by se pořadí změnilo, kdybys ubral RB každý závod 15s.-
GRAHAM
14:58 02.10.2018 77.236.218.XXXPíšu motory R a H.
Ono by to chtělo rozdělit na kvaldu a závod, tam je R asi na tom nejhůře, zase ale je na tom lépe než H v závodě.
Ma F zase o hodně více tlumí motory v závodě, s tím ale že dokaží na rovinkách z motorů a ERS více vytěžit. To jest krátkodobý výkon.
Renault si myslel že už letos přijde strop výkonu. Spletl se....rozdíl v kvaldě je moc velký, tam je Renault špatnej. Taky ví, že nemá smysl se časově honit a utrácet prachy za rychlé upgrady. Ví že stejně nemá ideální šasko. Myslím, odhaduji že další motor už bude zase lepší a silnější. Na co to bude stačit je věc druhá. Na Hondu asi ano, na ty dva v kvaldě těžko říci.
-
uzivatel003302
15:23 02.10.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
15:54 02.10.2018 77.236.218.XXXHondu haním, protože si to zaslouží. Až se předvede, pochvalím. Mám ji jako výrobce rád. Zatím nic nepředvedla......Renault taky ne. Samozřejmě vůči Ferrari a Mercedesu....jinak všechny motory jsou dokonalé konstrukterské dílo. O tom žádná....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek