DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit

Honda si tento týden opět vyzkouší svou vylepšenou pohonnou jednotku, kterou do vozů Toro Rosso nasadila již minulý týden v pátek během tréninků v Soči. Kvůli potížím ale jejich závodní debut odložila.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 05.10.2018 07:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 02.10.2018 09:52
Pokud budou mít Renault a Hodna přibližně… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 02.10.2018 13:56
Já jsem při info o výkonech motorů dost skeptický… »
» kakaa (Hlasovali 4 lidé) 02.10.2018 16:56
Rendl zapláče, až ho bude pojíždět TR a RB bude… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                AMuS psal o výkonech spalováku, u zbytku předpokládal že jsou na tom všichni stejně. U kvaldy máš baterky nabité naplno a jedeš a z toho vycházel dle mého názoru AMuS. Takže něco to řekne, ale nevíme stejně nic. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Souhlasím. Ale měřil to podle zrychlení na trati, ne? Tedy změřil maximální výkon (nemůže ze zrychlení poznat, jaká část je elektro a jaká benzín) a odečetl od toho ten "zbytek" a došel k výkonu spalováku. Nemusí to být přesné, ale důležité je, že to počítal u všech stejně. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                81.19.11.XXX
                Informaci AMuS o nějakých výkonech opravdu nikdo seriózní nebere vážně a to z jednoduchého pohledu: Renault před začátkem sezóny uvádí u PJ výkon více než 950 ps. Takže už jednoduchým součtem 715 + 160 = 875 ps jsme "jen" necelých 100 ps pod oficiálním vyjádřením výrobce. Data AMuS se hodí tobě, pisálkovi velde a schizofrenikovi El Senorovi, to ,že je to blbost ví každý, kdo umí trochu počítat. Ty máš rád ty přesná čísla a součty (viz průměrná ztráta v kvalifikaci a pod), tak mi tedy vysvětli, proč se AMuS s oficiální infrmací Renaultu oba rozcházejí o téměř 100 ps (v c spec. R je to min. 100 ps). Mimochodem loni byl Renault v druhé polovině sezóny buď stejně rychlý, nebo rychlejší než FI... a koho to dnes zajímá? V PK skončila v 2017 FI 4. a R 6. Takže i když máš samozřejmě částečně pravdu v tom, že piloti a aktuální vyvoj je důležitý, tak opravdu nikoho nezajímá, jestli si Mclaren polepšil po haluzi a jak mu to jezdilo na konci sezóny, protože již nyní je jasné, že přechod na PJ R mu pomohl. Stejně tak je více než pravděpodobné, že TR nebude v PK lepší než loni a to i přes fakt, že na ně od léta Renault totálně kašlal. Tak že čísla ano, ale všechny, né jen ta, která se ti hodí Miku. 03

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Koukám dvojčlenka.

                  Chybí ti tam MGU-H a to je pak těžké o tom pokecat....a taky to co uvadí weby výrobců je špičkový výkon na stolici a ne na trati. 04

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    81.19.11.XXX
                    Děkuji za tuto odpověď Grahame, MGU-H jsem chtěl použít jako další argument. Takže díky neomezenému MGU-H je defakto nemožné odhalit, kolik výkonu umí přidat ICE a kolik ERS. AMuS to odhaduje úplně stejně jako my tady. Neočekávám validní odpověď od Mika. Převede konverzaci jinam jako obvykle.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      77.236.218.XXX
                      Já tvrdím, že až Honda bude silnějši, tak se to dozvíme. 11

                      AMuS nějaká data mít bude, úplně bych to nerozporoval. Vodítko to zcela jistě je.Ač hlavně maximálním výkonu.

                      Ať hlavně Renault vylepší kvalifikaci. Tam je zakopaný pes....

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Odpověď máš níž. Pro tebe jistě validní nebude. Pro mne je to zcela logiké. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Dobře, podle tebe Amus nebere nikdo vážně (tedy nevím, proč se to celosvětově zveřejňuje, když to berou vážně 3 lidé). Tak mi dej zdroj, který někdo vážně bere. Ale prosím, ne zdroj Adi. Ten nedělá evidentně žádné výpočty, nebo žádné zatím neuvedl. Jen své odhady. Jestli si mám vybrat mezi nezávislým měřením Amusu a tvým čistě subjektivním tipem, asi budu brát spíš Amus. Ale překvap mne, uveď jiný. Slibuju, že ho nebudu ignorovat.
                  Ty výpočty nemusí být mimo. Jak se psalo v tom článku, výrobci uvádí maximální výkony na brzdě. Je dost logické, že tyto výkony budou úplně někde jinde, než výkon na trati, kde ten motor by měl vydržet 6-7 celých závodních víkendů. Nebo ne? A tobě se zdá rozdíl 75k jako moc????? nevím jak tobě, ale mně je jasné, že výkon v autě bude o několik desítek koní menší, než na brzdě. A jestli byl Amus nepřesný o nějakou desítku koní je úplně buřt, protože byl nepřesný u všech výrobců stejně. Jestli ztráta není 60k, ale 50k je mně osobně u zádele. Stačí to jako vysvětlení? 03
                  Opět řešíš body a ne rychlost aut (o které je řeč). Na počet bodů to jistě vliv má, ale také na to mají vliv různé kolize, poškození vozu, práce s pneumatikami, počasí, strategie, zastávky v boxech a hlavně počet soupeřů, kteří před tebou odstoupí. Když vezmeš v potaz pouze to poslední, hned se ti zlepšení Mclarenu smrskne na minimum, stejně jako zhoršení STR. Ale chápu, pak by ti to nesedělo. V kvaldě jedou všichni jedno kolo na maximum s perfektním nepoškozeným vozem, bez kolizí, bez zdržování za někým, bez strategií, bez degradace gum, bez různě trvajících výměn gum a nikdo nezajede lepší čas, protože soupeř vypadnul. Takže pokud se bavím o rychlosti vozů po změně motoru (a minimálně já se bavím přesně o tomto), budu dávat přednost kvalifikaci. Navzdory tomu, že výkon motoru v kvalifikaci a závodě se bude u různých stájí mírně lišit.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    81.19.11.XXX
                    Jestli se na to divas apriory takhle, tak ano, čistá rychlost TR a McLarenu je velmi podobná. Ale v kvalifikaci se body nerozdavaji, ty se rozdávají v zavode a určitě si sám vzpomenes, ze závodní rychlost McLarenu byla kromě Bahrajnu lepší než u TR. Problem McLarenu je vývoj ne slabý motor.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      -Nejde jen o Mclaren. Vezmu-li posledních 6 loňských a 6 letošních suchých kvalifikací, pak si pohoršil RB o 0,171s, Renault o 0.204s a Mclaren o 0,370s. STR se naopak zlepšilo o 0,034s. Ano, Mclaren má problém s vývojem šasi a jeho ztráta je nejvyšší. Ale obecně to pro Renault nevypadá dobře. I když se podíváš na továrnu, u které můžeš těžko tvrdit, že si bojkotovala motory.
                      -A souhlas. Za kvaldu se body nedávají. A jistě budou rozdíly ve výkonech motorů mezi kvaldou a závodem. Ale určitě nebudou zcela zásadní a nebudou rozdíly mezi stájemi dělat desítky koní. Myslím to tak, že pokud závodní režim u Ferrari ztrácí na kvalifikační 50k (vařím z vody, jen příklad), tak u Renaultu to bude třeba jen 40k. Nebude to rozdíl jen 10k. Tedy se můžeme bavit o tom, jestli v závodním režimu někde nejsou jiné rozdíly mezi výrobci v řádu 10 nebo 20k. Ale není to tak, že v kvalfikačním má Honda 5k náskok na Renault ("B" proti "B") a v závodním ztrácí 40-50k.
                      Rozdíly v bodech dělají hlavně strategie, odpadnutí soupeřů a piloti samotní. To, co předváděli u STR je dost tristní a jak nemusím zrovna Alonsa, tak si troufám tvrdit, že vyměnit si sedačku s Hartleym by znamenalo i opačný bodový zisk u obou stájí. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Adi

                        Adi

                        81.19.11.XXX
                        Proc beres jen posledních 6 GP? Proč ne od začátku sezóny?! Tam ti to už tolik nevychází? Jezdce do toho úplně netahej, pze Vandorne jezdí velmi podobnou tužku jako Hartly a Gasly je přece ultra rychlý... McLaren si letos přechodem na Renault polepšil a TR si s Hondou pohorsilo. To jdou neoddiskuvatelna fakta, nehledě na tvé průměry, které si beres jak se ti hodí....

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          A když se bavíme o posledním vývoji, proč mám brát v úvahu začátek letošní sezony? Bral jsem posledních 6 loňské, tak mi přišlo logické vzít posledních 6 letošní. Nebo v čem je to špatně?
                          A vycházelo by to i tak. Tak vezmu prvních 5 (Monako je dost specifické, ale asi by to nic zásadně neměnilo)
                          RB horší o 0,076s, Renault o 0,006s, Mclaren o 0,439s a STR lepší o 0,093s.
                          Výraznější změna jen u továrny, RB a STR o trochu lepší, Mclaren o trochu horší. Stačí?
                          A jezdci jsou zásadní. Vandoorne jezdí stejnou tužku, jako jezdil o rok dřív. Pomalý, ale bez nehod. Zatímco G a H podělali hlavně v první třetině sezony každý závod. Ukaž mi, kolik podělali závodů o rok dřív Sianz s Kvjatem. Ano, to dělá právě ten bodový rozdíl. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
        • uzivatel003302

          uzivatel003302

          109.105.39.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            81.19.11.XXX
            Tak C spec R má odjelo 2 GP ve dvou závodech, to je rozhodne dost dat. Navíc, není jisté, ze již nebude použita. Jsou k tomu vhodné ještě 3 závody - Japonsko, USA a Abu Dhabí. Poslední specifikaci H posoudime, až něco předvede ;)

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              To jo. "C" specifikace Renaultu má odjeto 2 GP během 3 závodních víkendů na možných 6-ti vozech. Neměla by mít odjeto 18 GP? Asi toho moc nepředvedla, když ji nikdo nechce použít.
              Honda to má nachystané až pro Japonsko, s nasazením v Rusku se tuším ani nepočítalo. Tak uvidíme, kolik závodů budou mít obě "C" za sebou na konci sezony. Renault by měl mít zhruba 6-ti násobek, když má 3x tolik aut a 2x tolik závodních víkendů. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Myslím že motory se přiští rok srovnají. Tedy R a H. Bude to jen o spolehlivosti. Mclaren už nechce delší dobu na šásku nic moc měnit a proto nevzal nové MGU-K. To samé RB, ten by musel dát chladič jinam.

              V závodním tempu motory od sebe extremně nejsou, v kvaldě ano...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Přiblíží, ale nesrovnají. A jsou ještě od sebe daleko. Těch 60k je sakra dost. Ikdyby to byla v závodě polovina, pořád to dělá několik desetin každé kolo a minimálně 10-20s v závodě. A to je fakt hodně znát. Podívej se do výsledků, jak by se pořadí změnilo, kdybys ubral RB každý závod 15s. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Píšu motory R a H. 03

                  Ono by to chtělo rozdělit na kvaldu a závod, tam je R asi na tom nejhůře, zase ale je na tom lépe než H v závodě.
                  Ma F zase o hodně více tlumí motory v závodě, s tím ale že dokaží na rovinkách z motorů a ERS více vytěžit. To jest krátkodobý výkon.

                  Renault si myslel že už letos přijde strop výkonu. Spletl se....rozdíl v kvaldě je moc velký, tam je Renault špatnej. Taky ví, že nemá smysl se časově honit a utrácet prachy za rychlé upgrady. Ví že stejně nemá ideální šasko. Myslím, odhaduji že další motor už bude zase lepší a silnější. Na co to bude stačit je věc druhá. Na Hondu asi ano, na ty dva v kvaldě těžko říci.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel003302

                    uzivatel003302

                    109.105.39.XXX
                    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      77.236.218.XXX
                      Hondu haním, protože si to zaslouží. Až se předvede, pochvalím. Mám ji jako výrobce rád. Zatím nic nepředvedla......Renault taky ne. Samozřejmě vůči Ferrari a Mercedesu....jinak všechny motory jsou dokonalé konstrukterské dílo. O tom žádná....

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama