DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit
Honda si tento týden opět vyzkouší svou vylepšenou pohonnou jednotku, kterou do vozů Toro Rosso nasadila již minulý týden v pátek během tréninků v Soči. Kvůli potížím ale jejich závodní debut odložila.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 4 lidé)
02.10.2018 13:56
Já jsem při info o výkonech motorů dost skeptický… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Hormón
07:48 05.10.2018 176.62.226.XXX
Ptas se, kde bere airwar jistotu a jako argument pouzijes, ze ty u Renaultu ocekavas zazraky o veleskocich. Ten veleskok je sen, ktery nemas cim oduvodnit a vedeni Renaultu ho i samo rozporuje. Renault do toho dava penize jako kazdy. A ikdyz Renault pridal s investicema, tak to vypada, ze stejne investuje do motoru i sasi nejmene z TOP3. Renault ma dnes motor, ktery dost ztraci a je nespolehlivy. Sasi, ktete je prumerne a k tomu prumerne investice. Jak rikal airwar tak to spise vypada na staly boj ve stredu, protoze je tam dost schopnych tymu s lepsimi motory.
airwar1939
17:48 04.10.2018 176.74.141.XXX
Po pravdě nevím kde beru své odhady, ale vidím jak pracuje Renault, a jak RedBull a Honda, a prostě mě to zatím takto vychází. A bohužel pro Renault, obvykle se nepletu.
Adi
15:10 04.10.2018 81.19.11.XXX
A kde bereš tu jistotu? Ta očekávání? Kde je napsané, že Renault zase nemůže Hondě utéct, nebo že nemůže dotáhnout M a F? Očekávám u Renaultu v zimě největší posun mezi motoráři. Honda zatím nic nepředvedla a ten jejich klenot jsme z závodě nikdo neviděli. Navíc Renault má 3x více dat a sype nyní do motorů o hodně více než před rokem, či dvěma, ale peníze nejsou vše,myslím, že i Budkowski pomůže. Jestli TR od Japonska do konce sezóny bude nejlepší ze zbytku pole, pak smeknu a uznám. Zatím tady pouze spekulujeme, nic víc. Rozhoduje se na dráze, né v tiskovém oddělení jednotlivých týmů.
airwar1939
14:15 04.10.2018 176.74.141.XXX
Já očekávám že příští rok bude mít Honda minimálně stejně výkonný motor než Renault, a že bude blíže k motorům M a F něž byl kdykoli dříve Renault. RB má víc než o sekundu lepší šasi než Renault, a z továrním podporou Hondy půjde náskok dle mě spíše nahore, než by ho Renault stahoval. A pokud to příští rok bude tak že RB více "pomůže" TR s vývojem vozu, tak i TR může být schopno porážet Renault.
Adi
10:55 04.10.2018 81.19.11.XXX
Pokud vím, tak RB nahání Ferrari jižod roku 2014 a Mercedes od 2016 - 2017. Takže pro RB nic nového. Když udrží příští rok stejnou výkonost jako letos, bude to pro ně úspěch. TR s Hondou letos na R nestačí ani náhodou a nevím, co by se muselo stát, aby na ně stačil příští rok. Kor když vezmu v potaz velikost a potenciál obou týmů a hlavně jezdecké sestavy. Myslí, že jezdci budou příští rok hlavní faktor, který rozhodne o tom, že Renault porazí RB.
Adi
10:50 04.10.2018 81.19.11.XXX
Myslíš to, jak byl RB donucen oznámit Hondu o 2 závody dříve než sám chtěl? To bylo hrabání prstíčkem ze strany Renaultu jako prase Renault opakovaně a jasně proklamoval, že s RB nepočítá. říká to již od loňska a rozhodně nikdy ani náznakem neškemral. Naopak, prodloužení termínu, či nasazení C spec. u RB + poskytování všech novinek je něco, co umí jen Renault a popravě tleskám, že se s RB umí bavit na této úrovni a jejich rozchod berou o mnoho rozumněji než si většina lidí myslela. Jak rozdílný přístup oproti přístupu Renault vs TR loni, nebo oproti Mercedesu vůči Mclarenu v r. 2014.
Radon
17:41 03.10.2018 84.242.97.XXX
Sezony s McL jakoby nebyly? To nemyslíš vážně - a kde Honda dospěla k tomuto bodu (že podepsala TR a Red Bull? Tři roky "testovala" a často ani nedojížděla kvalifikaci, měnila motory jak na běžícím pásu a prd.
Ale máš pravdu - nejvyšší čas se teda ukázat v RB. Ale potěš klobás, jestli nebudou hned vítězit. To jim to RB dá pocítit...
Ale máš pravdu - nejvyšší čas se teda ukázat v RB. Ale potěš klobás, jestli nebudou hned vítězit. To jim to RB dá pocítit...
Mike17
15:48 03.10.2018 185.149.130.XXX
A když se bavíme o posledním vývoji, proč mám brát v úvahu začátek letošní sezony? Bral jsem posledních 6 loňské, tak mi přišlo logické vzít posledních 6 letošní. Nebo v čem je to špatně?
A vycházelo by to i tak. Tak vezmu prvních 5 (Monako je dost specifické, ale asi by to nic zásadně neměnilo)
RB horší o 0,076s, Renault o 0,006s, Mclaren o 0,439s a STR lepší o 0,093s.
Výraznější změna jen u továrny, RB a STR o trochu lepší, Mclaren o trochu horší. Stačí?
A jezdci jsou zásadní. Vandoorne jezdí stejnou tužku, jako jezdil o rok dřív. Pomalý, ale bez nehod. Zatímco G a H podělali hlavně v první třetině sezony každý závod. Ukaž mi, kolik podělali závodů o rok dřív Sianz s Kvjatem. Ano, to dělá právě ten bodový rozdíl.
A vycházelo by to i tak. Tak vezmu prvních 5 (Monako je dost specifické, ale asi by to nic zásadně neměnilo)
RB horší o 0,076s, Renault o 0,006s, Mclaren o 0,439s a STR lepší o 0,093s.
Výraznější změna jen u továrny, RB a STR o trochu lepší, Mclaren o trochu horší. Stačí?
A jezdci jsou zásadní. Vandoorne jezdí stejnou tužku, jako jezdil o rok dřív. Pomalý, ale bez nehod. Zatímco G a H podělali hlavně v první třetině sezony každý závod. Ukaž mi, kolik podělali závodů o rok dřív Sianz s Kvjatem. Ano, to dělá právě ten bodový rozdíl.
Adi
15:17 03.10.2018 81.19.11.XXX
Proc beres jen posledních 6 GP? Proč ne od začátku sezóny?! Tam ti to už tolik nevychází? Jezdce do toho úplně netahej, pze Vandorne jezdí velmi podobnou tužku jako Hartly a Gasly je přece ultra rychlý... McLaren si letos přechodem na Renault polepšil a TR si s Hondou pohorsilo. To jdou neoddiskuvatelna fakta, nehledě na tvé průměry, které si beres jak se ti hodí....
Mike17
15:04 03.10.2018 185.149.130.XXX
-Nejde jen o Mclaren. Vezmu-li posledních 6 loňských a 6 letošních suchých kvalifikací, pak si pohoršil RB o 0,171s, Renault o 0.204s a Mclaren o 0,370s. STR se naopak zlepšilo o 0,034s. Ano, Mclaren má problém s vývojem šasi a jeho ztráta je nejvyšší. Ale obecně to pro Renault nevypadá dobře. I když se podíváš na továrnu, u které můžeš těžko tvrdit, že si bojkotovala motory.
-A souhlas. Za kvaldu se body nedávají. A jistě budou rozdíly ve výkonech motorů mezi kvaldou a závodem. Ale určitě nebudou zcela zásadní a nebudou rozdíly mezi stájemi dělat desítky koní. Myslím to tak, že pokud závodní režim u Ferrari ztrácí na kvalifikační 50k (vařím z vody, jen příklad), tak u Renaultu to bude třeba jen 40k. Nebude to rozdíl jen 10k. Tedy se můžeme bavit o tom, jestli v závodním režimu někde nejsou jiné rozdíly mezi výrobci v řádu 10 nebo 20k. Ale není to tak, že v kvalfikačním má Honda 5k náskok na Renault ("B" proti "B") a v závodním ztrácí 40-50k.
Rozdíly v bodech dělají hlavně strategie, odpadnutí soupeřů a piloti samotní. To, co předváděli u STR je dost tristní a jak nemusím zrovna Alonsa, tak si troufám tvrdit, že vyměnit si sedačku s Hartleym by znamenalo i opačný bodový zisk u obou stájí.
-A souhlas. Za kvaldu se body nedávají. A jistě budou rozdíly ve výkonech motorů mezi kvaldou a závodem. Ale určitě nebudou zcela zásadní a nebudou rozdíly mezi stájemi dělat desítky koní. Myslím to tak, že pokud závodní režim u Ferrari ztrácí na kvalifikační 50k (vařím z vody, jen příklad), tak u Renaultu to bude třeba jen 40k. Nebude to rozdíl jen 10k. Tedy se můžeme bavit o tom, jestli v závodním režimu někde nejsou jiné rozdíly mezi výrobci v řádu 10 nebo 20k. Ale není to tak, že v kvalfikačním má Honda 5k náskok na Renault ("B" proti "B") a v závodním ztrácí 40-50k.
Rozdíly v bodech dělají hlavně strategie, odpadnutí soupeřů a piloti samotní. To, co předváděli u STR je dost tristní a jak nemusím zrovna Alonsa, tak si troufám tvrdit, že vyměnit si sedačku s Hartleym by znamenalo i opačný bodový zisk u obou stájí.
Adi
14:40 03.10.2018 81.19.11.XXX
Jestli se na to divas apriory takhle, tak ano, čistá rychlost TR a McLarenu je velmi podobná. Ale v kvalifikaci se body nerozdavaji, ty se rozdávají v zavode a určitě si sám vzpomenes, ze závodní rychlost McLarenu byla kromě Bahrajnu lepší než u TR. Problem McLarenu je vývoj ne slabý motor.
Mike17
10:35 03.10.2018 185.149.130.XXX
Dobře, podle tebe Amus nebere nikdo vážně (tedy nevím, proč se to celosvětově zveřejňuje, když to berou vážně 3 lidé). Tak mi dej zdroj, který někdo vážně bere. Ale prosím, ne zdroj Adi. Ten nedělá evidentně žádné výpočty, nebo žádné zatím neuvedl. Jen své odhady. Jestli si mám vybrat mezi nezávislým měřením Amusu a tvým čistě subjektivním tipem, asi budu brát spíš Amus. Ale překvap mne, uveď jiný. Slibuju, že ho nebudu ignorovat.
Ty výpočty nemusí být mimo. Jak se psalo v tom článku, výrobci uvádí maximální výkony na brzdě. Je dost logické, že tyto výkony budou úplně někde jinde, než výkon na trati, kde ten motor by měl vydržet 6-7 celých závodních víkendů. Nebo ne? A tobě se zdá rozdíl 75k jako moc????? nevím jak tobě, ale mně je jasné, že výkon v autě bude o několik desítek koní menší, než na brzdě. A jestli byl Amus nepřesný o nějakou desítku koní je úplně buřt, protože byl nepřesný u všech výrobců stejně. Jestli ztráta není 60k, ale 50k je mně osobně u zádele. Stačí to jako vysvětlení?
Opět řešíš body a ne rychlost aut (o které je řeč). Na počet bodů to jistě vliv má, ale také na to mají vliv různé kolize, poškození vozu, práce s pneumatikami, počasí, strategie, zastávky v boxech a hlavně počet soupeřů, kteří před tebou odstoupí. Když vezmeš v potaz pouze to poslední, hned se ti zlepšení Mclarenu smrskne na minimum, stejně jako zhoršení STR. Ale chápu, pak by ti to nesedělo. V kvaldě jedou všichni jedno kolo na maximum s perfektním nepoškozeným vozem, bez kolizí, bez zdržování za někým, bez strategií, bez degradace gum, bez různě trvajících výměn gum a nikdo nezajede lepší čas, protože soupeř vypadnul. Takže pokud se bavím o rychlosti vozů po změně motoru (a minimálně já se bavím přesně o tomto), budu dávat přednost kvalifikaci. Navzdory tomu, že výkon motoru v kvalifikaci a závodě se bude u různých stájí mírně lišit.
Ty výpočty nemusí být mimo. Jak se psalo v tom článku, výrobci uvádí maximální výkony na brzdě. Je dost logické, že tyto výkony budou úplně někde jinde, než výkon na trati, kde ten motor by měl vydržet 6-7 celých závodních víkendů. Nebo ne? A tobě se zdá rozdíl 75k jako moc????? nevím jak tobě, ale mně je jasné, že výkon v autě bude o několik desítek koní menší, než na brzdě. A jestli byl Amus nepřesný o nějakou desítku koní je úplně buřt, protože byl nepřesný u všech výrobců stejně. Jestli ztráta není 60k, ale 50k je mně osobně u zádele. Stačí to jako vysvětlení?
Opět řešíš body a ne rychlost aut (o které je řeč). Na počet bodů to jistě vliv má, ale také na to mají vliv různé kolize, poškození vozu, práce s pneumatikami, počasí, strategie, zastávky v boxech a hlavně počet soupeřů, kteří před tebou odstoupí. Když vezmeš v potaz pouze to poslední, hned se ti zlepšení Mclarenu smrskne na minimum, stejně jako zhoršení STR. Ale chápu, pak by ti to nesedělo. V kvaldě jedou všichni jedno kolo na maximum s perfektním nepoškozeným vozem, bez kolizí, bez zdržování za někým, bez strategií, bez degradace gum, bez různě trvajících výměn gum a nikdo nezajede lepší čas, protože soupeř vypadnul. Takže pokud se bavím o rychlosti vozů po změně motoru (a minimálně já se bavím přesně o tomto), budu dávat přednost kvalifikaci. Navzdory tomu, že výkon motoru v kvalifikaci a závodě se bude u různých stájí mírně lišit.
airwar1939
10:33 03.10.2018 176.74.141.XXX
Tak to mohl čísla tahat s klobouku a bylo by to přesnější. Jednoduchá otázka, o kolik slabší motor má Williams než Mercedes?
Mike17
10:17 03.10.2018 185.149.130.XXX
Souhlasím. Ale měřil to podle zrychlení na trati, ne? Tedy změřil maximální výkon (nemůže ze zrychlení poznat, jaká část je elektro a jaká benzín) a odečetl od toho ten "zbytek" a došel k výkonu spalováku. Nemusí to být přesné, ale důležité je, že to počítal u všech stejně.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek