DISKUZE K ČLÁNKU Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 01.10.2018 11:28 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • uzivatel003302

    uzivatel003302

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      No proč 3 VC navíc? Protože vydělají více peněz celkem...a bude, logicky více na rozdělení.

      Oni chtějí šetřit ale je to v módu více vydělat. 12

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Každá VC navíc je zkrácení doby na vývoj a stavbu nového auta pro další sezónu. K tomu zákaz testování, tak co pak chcete. Podle mě je max. počet VC 18, všechny další jen přinesou týmům vyšší náklady. Nevím, jak moc jsou jim pak FIA nebo těmi Amíky kompenzovány. A když k tomu přidám fenomenální rozdělování peněz z TV práv tak, že nejvíc dostanou ti nejbohatší, tak to je skutečně na makovici.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Graham to napsal dobře. Náklady navíc na 3 GP jsou jen na dopravu. Ale zisky to přinese vyšší.
          Max počet je jen o tom, jak se zvládnou týmy na tolik GP připravit.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jirka_1

            Jirka_1

            217.30.64.XXX
            Ano, pokud nic nerozbijí nebo jim něco neodejde. A koncem sezóny je daleko větší možnost zase oškubat nějaké to křídlo nebo skončit v kotrmelcíích, což je pro týmy ze chvostu další zátěž. A každá další VC zvyšuje opotřebení PJ a převodovky. Takže další problém pro konstruktéry.
            A vyšší zisk? O kolik %? Vyplatí se to v porovnání se zvýšenou únavou personálu?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Jo, máš pravdu. Jistě je nějaké opotřebení a případné nehody. Ale pořád si myslím, že náklady na tyto věci jsou v řádku několika milionů a příjmy v řádech stovek milionů. Jen si vem poplatky pořadatele za pořádání závodu, televizní práva, reklama..... 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Za tři závody jim nikdo nedá stovky milionů (možná tak madagarských franků) a když vezmu, že Mercedes atd. mají cca 400 milionů na sezónu, tak to z TV práv nedostanou ani omylem. Jinak by si Sauber a spol. vesele pískali... Co vím, tak frank Williams řekl, že náklady na sézónu jsou cca 100 milionů už nevím čeho a co je navíc, může dát na vývoj. Takže další tři závody jim skutečně nepřinesou zisk, o který by ukrutně stáli...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  OK, špatně jsem se to napsal. Stovky milionů budou pro celou F1. Samozřejmě týmy z toho dostanou pouze nějaký podíl, nejspíš by to bylo v desítkách milionů. I tak to opotřebení motorů a nějaká havárie tolik stát nebude. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    90.176.154.XXX
                    Je to ale i o vývoji. 3 závody navíc se v případě boje o šampionáty mohou stát noční můrou v investicích do zatracené techniky. Přední stáje to nechtějí proto, že tak jako tak program F1 silně dotují a takto by se mohly dostat do situace, kdy je na začátku sezóny překvapí nějaký tým ze středu pole, který začne dělat domácí úkoly dříve. Případně nejslabší z velké trojky, který hodí flintu do žita jako první.
                    A to je bude bolet hodně. Nikdo z nich to nedělá jako business, ale jako prestiž. Mercedes a Ferrari nejvíc utrpí tím, že nebudou na špičce. Představenstvo poškrtá miliardy na program F1 a budou v loji.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      No je otázka, kolik času potřebují týmy na vývoj a nějaký "odpočinek" zaměstnanců. Určitě by tu nějaká hranice být měla.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama