DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 72, poslední 21.08.2018 07:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 19.08.2018 16:33
Je zvláštní, že se renault začíná ozývat v… »
» daaviid23 (Hlasovalo 6 lidí) 19.08.2018 18:40
Tým, který stojí za Singapůrem 2008, říká něco o… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 19.08.2018 18:57
Zesměšňuješ se tu jedině ty. Jasně Renault jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Situs

Situs

85.70.164.XXX
Bavíme se o podvádění a neschopnosti to dokázat. Ne každý chce podvádět jen poroto že FIA by na to nejspíše nepřišla, chtěj mít jistotu že motor každého bude opravdu legální a že se to bude dát ohlídat. Mercedes řekl to samé co Renault, že jsou přesvědčení že kdyby oni podváděli, což nedělají, tak by na to FIA jen s těží mohla přijít. Ne každému tento stav vyhovuje, proto se snaží s tím něco udělat aby to neztratilo důvěru.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
HAHAHA, takže když sem bl*ec a nerozumím procesu tak to zakážu! Super myšlenka, místo toho, aby se snažili posunout vpřed, tak vymýšlí, jak by jim měla pomoct FIA

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Vylepšovat vymahatelnost pravidel je podle mě v pořádku a tam kde něco prokazovat ani nejde, tak zcela uvolnit či standardizovat, jen tak se dá udržet důvěra na rozumné úrovni. Ne se tvářit že vše je legální jen proto že dozorčí orgán na to nemá ty správné nástroje.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003302

uzivatel003302

109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003302

uzivatel003302

109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
pokud FIA není schopna dokázat opak, tak je legální a myslet si můžeš co chceš. Stejným způsobem by se dalo poukázat na to, že měl mercedes nelegální jednotku celou dobu od zavedení hybridu...

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
Je zvláštní, že se renault začíná ozývat v okamžiku, kdy to vypadá, že se reálně může stát, že bude příští rok nejhorší pohonnou jednotkou. Pokud by renault věděl jak podvádět (a že by mu to FIA nepřišla) tak nezaváhají ani vteřinu a podvádět začnou, protože jak už to bylo několikrát zmíněno, pokud podvod nelze dokázat, tak se tým pohybuje v šedé zóně pravidel.
Další věc je ta, že F1 byla vždy pro výrobce laboratoří, kde si zkoušeli svoje technologie. Nevím, proč by se tedy mělo začít standartizovat v oblasti hybridu (kde je renault evidentně bezradný a byl by rád kdyby mu FIA pomohla aby mu soupeři moc neutekli) a spíš se pravidla neuvolní. Když se navrhovala pravidla pro ERS, tak byla navržena tak, aby podle tehdejších technologií byly rekuperátory schopny nabít baterie na dosažitelnou kapacitu během 4 kol. Tuto energii tým smí vyčerpat za 30s během jednoho kola, nebo to rozložit. Pokud v současné době jsou výrobci, kteří jsou schopni tuto energii narekuperovat už během jednoho kola, nebo jak naznačuje renault, tak ferrari dokáže získat energie tolik, že nejen že nabije baterii, ale ještě může (podvodně) tuto energii využívat během toho dobíjecího cyklu, tak jedinou správnou cestou je navýšit kapacitu baterií a umožnit využívat vyšší výkon z ERS během kola, aby se měli výrobci možnost kam dále posouvat a nikoliv zamrazit vývoj jen proto, že renault neví jak dál...

+ 7 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

89.24.55.XXX
Nesmysl. Renault nepotřebuje nic zakrývat a Cyril jen v tom článku mluví o tom, ze určitá standardizace některých části by pomohla zahnat jakékoliv spekulace o podvodech. F1 je hodně o balancovani na hraně pravidel, ale i o cílených podvodech. Viz McLaren, Bridgestone, Ferrari, Red Bull, Renault, Williams, atd atd. Defakto není velký a úspěšný tým, který nemá žádný škraloup v minulosti. Je klidně možné, ze jednou bude Ferrari usvedčeno z toho, ze jejich aktuální PJ je nelegální. Stejně tak muže byt zcela legální...

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Nebo má pravdu a FIA na tohle opravdu nestačí. Je mi jasné že teď když Ferrari svůj motor sakra zvládlo tak takto o tom mluvit bude hodně nepopulární, ale já v těchto složitých PU FIA nevěřím od začátku, a důvěrou mezi týmy to může pořádně zatřást. Nebuď bláhovej, FIA teď tvrdě proti žádnému výrobci nepůjde, a jestli to má být o tom kdo podvede více, tak se nedivím návrhům Renaultu.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003302

uzivatel003302

109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 8 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Já v tom vidím velkou pravdu. V F1 je podezírání na místě, a když někdo ví jak by se dalo podvádět, ale nechce to dělat, mělo by se o tom mluvit a měla by se sjednávat náprava. Nejsem přímo pro standardizaci, ale pro transparentní kontrolní mechanizmy ano, a pokud si to vyžádá nějaké identické části HW či SW, vidím to též jako nutnost.

+ 1 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003302

uzivatel003302

109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 8 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama