DISKUZE K ČLÁNKU Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Sebastian Vettel po včerejší Velké ceně Číny zkritizoval okamžik, kdy ředitelství závodu vyslalo na trať safety car, který jej znevýhodnil, zatímco jiní piloti získali výhodu. Charlie Whiting má pro něj ale jasnou odpověď.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 22.04.2018 10:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 16.04.2018 12:49
Tady přece nejde o to, že SC je svým způsobem… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 16.04.2018 09:54
jenže tady je jinej problém, pokud by byl vyslán… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 16.04.2018 08:58
S těmi obálkami by to nešlo. Týmy přizpůsobují… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Jednoduché řešení. Vrátit se zpět o nějakých 30 roků zpátky a počítat skutečný čas projetí cílovou čárou kola před kolizí. Ten pak připočítat k času po restartu.
    Co na tom, že ten který projel konečným cílem jako první po součtu času skončil třeba sedmý.
    Byť to staré pravidlo bylo nejspravedlější, tak se FIA rozhodla, že chaos je pro diváka atraktívnější a tak je tomu dodnes a nejspíše se k spravedlnosti už nikdy nevrátí.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kevin

    Kevin

    80.250.30.XXX
    Safety car za problém nepovažuji, používá se dvě destíky let a hlavně má svoje odůvodnění. Často dokáže pořádně zamýchat závodním polem, je to takový nevyzpytatelný prvek náhodnosti a nakonec to i nejeden závod dokázalo okořenit. Pokud se na trati něco semele ( přitom to není VSC) a ředitelství závodu bezodkladně vyšle SC, tak je to správně vyřešená situace a prvek takové náhody musí skousnout všichni bez ohledu na to, jestli to někoho poškodí a jiného zvýhodní. Asi to ale s tou bezpečností nebylo tak horké, když SC vyslali na trať až za dvě kola po incidentu a navíc sám Whiting řeíkl, že čekali. Dále, Max byl za první dvojicí pouze pár sekund, takže proč SC nesignalizovali o těch pár sekund dřív, nepochopím.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Tady přece nejde o to, že SC je svým způsobem loterie, která někomu pomůže a někomu naopak zničí strategii. Kdyby vyjel SC hned jak se objevily úlomky na trati, tak se to dá nazvat osudem.
    Tady jde ale o to, že se závodí dál a pak se vyhlásí SC, a záleží jen na okamžiku rozhodnutí. Pokud to maršál udělá tak, že první dva nemohou zajet a třetí už ano, pak je maršál závod naprostý diletant a nemá v F1 co dělat nebo je to režisér závodu či celé sezóny. Ono je to v současnosti ještě citlivější, protože když je za špičkou v závodě více jak půlminutová ztráta, tak si jezdci kolem pátého a šestého místa zajedou do boxu bez ztráty času i pozic!!! Co to pak udělá se závodem jsme viděli včera. Sice je to možná větší show ale je to darované vítězství. Včera Whitting doslova rozhodl závod a tomu nechci podsouvat, zda tím nerežíruje sezónu na něčí příkaz. Nicméně ať už je pouze prostoduchý nebo v tom byl úmysl, v obou případech je to zcela jasně na rezignaci. A jeho hodně alibistická odpověď, kde vůbec nepochopil příčiny a následky, je důkazem jeho absolutní nekompetentnosti.

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      S něčím podobným mám zkušenost i ve virtuálním světě F1. Vedl jsem závod někde v půlce jeho délky asi s 20. sec náskokem. Pak se někde vzadu postrčili dva vozy a v okamžiku, kdy jsem vyjížděl na cílovou rovinku vyjel z boxu SC. Snad všichni za mnou si zajeli do boxu pro čerstvé gumy. Tzn. ,že jsem jel těsně za SC s 50. sekundovým náskokem na pole a čekal až mě všichni dojedou. Takže situace byla taková, že všichni soupeři až na mě už měli všichni gumy až dokonce závodu a jeli těsně za mnou. Nicméně, tak aby se dojelo velmi roztažené pole tak jel SC tak enormně pomalu, že se mi začal přehřívat motor a asi ve třetím kole SC mi definitivně shořel. Poděkoval jsem maršálovi za prima zábavu a skončil na té lize, neboť ani po závodě nebyl schopen pochopit, že tím, že informaci o výjezdu dal těsně před nájezdem na cílovou rovinkou a rovnou vyjel na trať, tak mě potrestal za to, že jsem je první a úplně mě vyřadil ze závodu. Byl to takový druhý prostoduchý Charlie.
      Píšu to jen proto, že tohle člověka dokáže fakt nas... takže plně chápu pocity Lewise v Melbourne a nyní Sebastiana a Valteryho, které Charlie připravil o víc bodů než soupeři na trati.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    SC je problém a problémem zůstane, dokud bude existovat a bude se jezdit takto pomalu za ním. Buď se netrefí doba jeho nasazení, nebo se na trati nechá příliš dlouho a všem vychladnou pneumatiky. A hlavně se ztratí náskok, který jednotliví závodníci mezi sebou vybojovali, což je věc vysoce nesportovní, ceněná jen v USA, kde nejde o sport, ale o show. Virtuální SC je lepší řešení v tom ohledu, že zůstanou zachovány rozestupy mezi jezdci (což se jaksi nezadařilo posledně). Možná by nebylo od věci zavést trojitou žlutou v místě problému s tím, že piloti by museli od první takto vyvěšené vlajky jet osmdesátkou (na vodě šedesát) se zákazem předjíždění a po zelené by mohli závodit do bezvědomí. Je to jen nápad, možná pitomý, který by se měl nějak vyzkoušet v praxi třeba na dobu dvou až tří kol a podle toho tuto věc zavést. Všichni mají kontrolky na volantu, takže by tři žluté viděli včas i za špatného počasí. Asi by tato věc nebyla nasaditelná vždy, někdy je nutné závod skutečně zastavit nebo je nechat projíždět přes boxy, ale v posledním případě by byl SC skutečně zbytečný.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    147.229.117.XXX
    SC vždycky znehodnotí závod. Ale co se dá dělat, v Austrálii na tom naopak vydělal. život jde dál.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Přesně tak. Jestli začnou posuzovat komu to kdy ublíží víc a komu ne tak teprve pak to začne pořádně smrdět.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        147.229.117.XXX
        No oni už se snažili řešit neférovost SC. Nicméně zákaz pit stopu při SC se neukázal jako ideální řešení 20

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Mohli by zavést pod SC, stejně tak i pod VSC, při zastávce v boxech 10s stop v boxu navíc. S tím už maj zkušenosti a bude to zase krapánek férovější. Jenže opravdu se to chce nebo ta loterie je vítaná? Mě se ta loterie v tomto celkem líbí, stejně jako když najednou začne pršet, někdo vydělá, někdo ne.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            147.229.117.XXX
            Tenhle názor mě trochu děsí. To už to tam rovnou můžou ten SC posílat schválně, stejně jako to dělají v Americe se žlutými fázemi 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Ale já to nechci schválně co by umělý prvek. I když ......... bylo by to zajímavé, to ne že ne, ale ta umělotina by mi vadila, stejně jako DRS.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • daaviid23

                daaviid23

                147.229.117.XXX
                Základní princip je ale stejný.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Když je něco umělého a cíleného, i když náhodného, tak je to něco jiného než náhodná situace vzniklá v důsledku závodění či přírodních jevů. Výsledek je možná stejný, ale příčina ne.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001407

    uzivatel001407

    89.24.34.XXX
    V tomhle souhlasim se Sebbem. Vyslání safety caru na trat je vzdycky z duvodu bezpecnosti od toho i jeho jmenu. Rozumim nutnost okamziteho vyjeti SC pri vazne nehode napr. několika vozu s velkou pravdepodobnosti zraneni, tam nevahat a hned poslat SC na trat. V tomto pripade, kdy se ceka skoro dve kola a pak najednou vyjede SC az po tom co prvni tri minou najezd do boxu, pritom stacilo aktivovat SC o cca 20 sekund driv..... 03

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    193.165.236.XXX
    Myslím, že VET má pravdu, v této situaci nebyl ohrožen žádný pilot ani traťový komisař, SC mohl být vyhlášen dřív nebo později, takhle byli BOT a VET zbytečně znevýhodněni.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Opravdu chcete aby Charlie posuzoval vyjetí SC dle toho aby koukal na to aby to nikoho nepoškodilo? Vždyť to je to samé s tím Vettelem v Austrálii, to tam nemohli nechat vyvěšené jen dvojité žluté a počkat až Vettel projede cílem aby to náhodou nepoškodilo Hamiltona? No potěš teda.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        193.165.236.XXX
        Vždyť to sám CHW říká "Čekali jsme na dobrou mezeru v provozu", takže posuzoval, ale poněkud podezřele, netransparentně, těžko s ohledem na bezpečnost, když tam celé pole projelo dvakrát.
        BTW Austrálie je přece úplně jiná situace...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Jenže on vysvětluje podle mě něco jiného, a to kdy tam pošle ty uklízeče. Jinak Austrálie je taky přece o tom kdo na tom vydělá a kdo ne, taky se to dalo z tohoto pohledu udělat férověji, a o tom je řeč. Já to posuzovat kdy to napáchá nejmenší škody od Charlieho nechci no, myslím že mu to opravdu nepřísluší.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            193.165.236.XXX
            V článku zde tak vysvětluje prodlevu povolání SC. Sám píšeš "aby se rozhodovalo transparentně a čistě kvůli bezpečnosti", v Číně to vypadalo přesně opačně - o úlomcích na trati věděli v řádu vteřin, nechali ale tam pole projet dvakrát a dobu vyjetí SC nebylo možné nějak předvídat. Navíc nic nebránilo vyhlásit SC o 15s dřív, aby i první skupinka jezdců mohla reagovat. Naopak v Austrálii reagovali běžným způsobem, tedy že umožnili bezpečně odklidit odstavený vůz a VSC vyhlásili bez prodlení po odstavení Haasu (tedy transparentně)...

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama