DISKUZE K ČLÁNKU Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď
Sebastian Vettel po včerejší Velké ceně Číny zkritizoval okamžik, kdy ředitelství závodu vyslalo na trať safety car, který jej znevýhodnil, zatímco jiní piloti získali výhodu. Charlie Whiting má pro něj ale jasnou odpověď.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Ferda
18:03 16.04.2018 46.47.176.XXXJednoduché řešení. Vrátit se zpět o nějakých 30 roků zpátky a počítat skutečný čas projetí cílovou čárou kola před kolizí. Ten pak připočítat k času po restartu.
Co na tom, že ten který projel konečným cílem jako první po součtu času skončil třeba sedmý.
Byť to staré pravidlo bylo nejspravedlější, tak se FIA rozhodla, že chaos je pro diváka atraktívnější a tak je tomu dodnes a nejspíše se k spravedlnosti už nikdy nevrátí. -
Kevin
14:45 16.04.2018 80.250.30.XXXSafety car za problém nepovažuji, používá se dvě destíky let a hlavně má svoje odůvodnění. Často dokáže pořádně zamýchat závodním polem, je to takový nevyzpytatelný prvek náhodnosti a nakonec to i nejeden závod dokázalo okořenit. Pokud se na trati něco semele ( přitom to není VSC) a ředitelství závodu bezodkladně vyšle SC, tak je to správně vyřešená situace a prvek takové náhody musí skousnout všichni bez ohledu na to, jestli to někoho poškodí a jiného zvýhodní. Asi to ale s tou bezpečností nebylo tak horké, když SC vyslali na trať až za dvě kola po incidentu a navíc sám Whiting řeíkl, že čekali. Dále, Max byl za první dvojicí pouze pár sekund, takže proč SC nesignalizovali o těch pár sekund dřív, nepochopím.
-
mi88ki
12:49 16.04.2018 165.72.200.XXXTady přece nejde o to, že SC je svým způsobem loterie, která někomu pomůže a někomu naopak zničí strategii. Kdyby vyjel SC hned jak se objevily úlomky na trati, tak se to dá nazvat osudem.
Tady jde ale o to, že se závodí dál a pak se vyhlásí SC, a záleží jen na okamžiku rozhodnutí. Pokud to maršál udělá tak, že první dva nemohou zajet a třetí už ano, pak je maršál závod naprostý diletant a nemá v F1 co dělat nebo je to režisér závodu či celé sezóny. Ono je to v současnosti ještě citlivější, protože když je za špičkou v závodě více jak půlminutová ztráta, tak si jezdci kolem pátého a šestého místa zajedou do boxu bez ztráty času i pozic!!! Co to pak udělá se závodem jsme viděli včera. Sice je to možná větší show ale je to darované vítězství. Včera Whitting doslova rozhodl závod a tomu nechci podsouvat, zda tím nerežíruje sezónu na něčí příkaz. Nicméně ať už je pouze prostoduchý nebo v tom byl úmysl, v obou případech je to zcela jasně na rezignaci. A jeho hodně alibistická odpověď, kde vůbec nepochopil příčiny a následky, je důkazem jeho absolutní nekompetentnosti.-
mi88ki
13:13 16.04.2018 165.72.200.XXXS něčím podobným mám zkušenost i ve virtuálním světě F1. Vedl jsem závod někde v půlce jeho délky asi s 20. sec náskokem. Pak se někde vzadu postrčili dva vozy a v okamžiku, kdy jsem vyjížděl na cílovou rovinku vyjel z boxu SC. Snad všichni za mnou si zajeli do boxu pro čerstvé gumy. Tzn. ,že jsem jel těsně za SC s 50. sekundovým náskokem na pole a čekal až mě všichni dojedou. Takže situace byla taková, že všichni soupeři až na mě už měli všichni gumy až dokonce závodu a jeli těsně za mnou. Nicméně, tak aby se dojelo velmi roztažené pole tak jel SC tak enormně pomalu, že se mi začal přehřívat motor a asi ve třetím kole SC mi definitivně shořel. Poděkoval jsem maršálovi za prima zábavu a skončil na té lize, neboť ani po závodě nebyl schopen pochopit, že tím, že informaci o výjezdu dal těsně před nájezdem na cílovou rovinkou a rovnou vyjel na trať, tak mě potrestal za to, že jsem je první a úplně mě vyřadil ze závodu. Byl to takový druhý prostoduchý Charlie.
Píšu to jen proto, že tohle člověka dokáže fakt nas... takže plně chápu pocity Lewise v Melbourne a nyní Sebastiana a Valteryho, které Charlie připravil o víc bodů než soupeři na trati.
-
-
Jirka_1
12:28 16.04.2018 217.30.64.XXXSC je problém a problémem zůstane, dokud bude existovat a bude se jezdit takto pomalu za ním. Buď se netrefí doba jeho nasazení, nebo se na trati nechá příliš dlouho a všem vychladnou pneumatiky. A hlavně se ztratí náskok, který jednotliví závodníci mezi sebou vybojovali, což je věc vysoce nesportovní, ceněná jen v USA, kde nejde o sport, ale o show. Virtuální SC je lepší řešení v tom ohledu, že zůstanou zachovány rozestupy mezi jezdci (což se jaksi nezadařilo posledně). Možná by nebylo od věci zavést trojitou žlutou v místě problému s tím, že piloti by museli od první takto vyvěšené vlajky jet osmdesátkou (na vodě šedesát) se zákazem předjíždění a po zelené by mohli závodit do bezvědomí. Je to jen nápad, možná pitomý, který by se měl nějak vyzkoušet v praxi třeba na dobu dvou až tří kol a podle toho tuto věc zavést. Všichni mají kontrolky na volantu, takže by tři žluté viděli včas i za špatného počasí. Asi by tato věc nebyla nasaditelná vždy, někdy je nutné závod skutečně zastavit nebo je nechat projíždět přes boxy, ale v posledním případě by byl SC skutečně zbytečný. -
-
-
-
Situs
12:28 16.04.2018 85.70.164.XXXMohli by zavést pod SC, stejně tak i pod VSC, při zastávce v boxech 10s stop v boxu navíc. S tím už maj zkušenosti a bude to zase krapánek férovější. Jenže opravdu se to chce nebo ta loterie je vítaná? Mě se ta loterie v tomto celkem líbí, stejně jako když najednou začne pršet, někdo vydělá, někdo ne. -
-
-
-
-
uzivatel001407
12:02 16.04.2018 89.24.34.XXXV tomhle souhlasim se Sebbem. Vyslání safety caru na trat je vzdycky z duvodu bezpecnosti od toho i jeho jmenu. Rozumim nutnost okamziteho vyjeti SC pri vazne nehode napr. několika vozu s velkou pravdepodobnosti zraneni, tam nevahat a hned poslat SC na trat. V tomto pripade, kdy se ceka skoro dve kola a pak najednou vyjede SC az po tom co prvni tri minou najezd do boxu, pritom stacilo aktivovat SC o cca 20 sekund driv..... -
-
Situs
11:56 16.04.2018 85.70.164.XXXOpravdu chcete aby Charlie posuzoval vyjetí SC dle toho aby koukal na to aby to nikoho nepoškodilo? Vždyť to je to samé s tím Vettelem v Austrálii, to tam nemohli nechat vyvěšené jen dvojité žluté a počkat až Vettel projede cílem aby to náhodou nepoškodilo Hamiltona? No potěš teda.-
-
Situs
12:41 16.04.2018 85.70.164.XXXJenže on vysvětluje podle mě něco jiného, a to kdy tam pošle ty uklízeče. Jinak Austrálie je taky přece o tom kdo na tom vydělá a kdo ne, taky se to dalo z tohoto pohledu udělat férověji, a o tom je řeč. Já to posuzovat kdy to napáchá nejmenší škody od Charlieho nechci no, myslím že mu to opravdu nepřísluší.-
virtual
13:03 16.04.2018 193.165.236.XXXV článku zde tak vysvětluje prodlevu povolání SC. Sám píšeš "aby se rozhodovalo transparentně a čistě kvůli bezpečnosti", v Číně to vypadalo přesně opačně - o úlomcích na trati věděli v řádu vteřin, nechali ale tam pole projet dvakrát a dobu vyjetí SC nebylo možné nějak předvídat. Navíc nic nebránilo vyhlásit SC o 15s dřív, aby i první skupinka jezdců mohla reagovat. Naopak v Austrálii reagovali běžným způsobem, tedy že umožnili bezpečně odklidit odstavený vůz a VSC vyhlásili bez prodlení po odstavení Haasu (tedy transparentně)...
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek