DISKUZE K ČLÁNKU Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď
Sebastian Vettel po včerejší Velké ceně Číny zkritizoval okamžik, kdy ředitelství závodu vyslalo na trať safety car, který jej znevýhodnil, zatímco jiní piloti získali výhodu. Charlie Whiting má pro něj ale jasnou odpověď.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
12:01 16.04.2018 185.149.130.XXXJasně jsem ti napsal, že to podle mne chyba byla. Proč ji udělali, se neptej mne. Ale jestli máš pocit, že to udělali úmyslně, tak mi prosím prozraď, co by měl Vettel z toho, že Kimi dojede za Hamíkem a ne před ním??? Nevím, jestli je to složitá otázka, ale mně se jeví jako pro VETTELA lepší pořadí Bot,Vet, Rai, Ham než Bot, Vet, Ham, Ric, Ver, Rai. A to přesně o 3 body lepší. Protože zatím je Vettelům předpokládaný hlavní soupeř právě Hamík. Výhoda postupu, jaký Ferrari zvolilo je pro VETTELA prosím jaký????? Co měl Vettel za výhodu dojetím Kimiho na 6-tém fleku?
Pokud sis nevšiml, psal jsem včera několikrát, že to TR ve prospěch Vettela byla. Jasná a logická. Na otázku, jestli by postupovali stejně i v opačném pořadí, odpověď neznám. Ale chápu, že ty ano.-
Situs
12:09 16.04.2018 85.70.164.XXXJe mi jasné že kdyby to bylo obráceně tak ty odpověď najednou neznáš, protože se ti to nehodí, ovšem já se nebojím tvrdit že být na místě Kimiho Vettel, tak na výměnu na lepší žlutou novou směs jede, protože v tom vidím jen výhody kterých se u Kimiho Ferrari nepochopitelně zřeklo. Už jsem ti řekl že chybou se dá nazvat něco kde něco posoudíš mylně, tak se tě zeptám ještě jednou, mezi čím se u Kimiho rozhodovali že se tak pro žlutou novou směs nerozhodli?! A to na to u Kimiho měli 2 kola.-
Mike17
12:59 16.04.2018 185.149.130.XXXJet od začátku na Vettela dává rozhodně smysl. Preferovat pilota se šancí na vítězství (kdyby to byl KImi) taky. Takže opravdu nevím, jestli by dali přednost za současného stavu a ve stejné situaci Kimimu, nebo nedali. Možná máš pravdu a chápu, že ty v tom jasno máš. Já lidem do hlavy nevidím a rád předpokládám, že lidi dělají smysluplné věci a jejich jedinou touhou není někoho potápět, ale získávat úspěchy. Řekl bych, že přesně za to jsou placeni a hodnoceni.
Můžeš se mně ptát kolikrát chceš. Já ti jasnou odpověď dal. NEVÍÍÍÍÍÍM. Do hlavy jim nevidím, ty jo, já tu schopnost nemám. Kdybych to chápal, pak bych to asi nepovažoval za chybu. Dává ti to trochu smysl?
A ty už jsi přišel na to, co tím získal Vettel za výhodu? Nebo máš stejnou představu jako Odin, že tým Ferrari existuje jen proto, aby Kimimu ničil kariéru i za cenu poškozování vlastní jedničky a ztrácení bodů, podií i peněz? -
-
-
jon
13:43 16.04.2018 194.228.59.XXXŽe je v dnešní době v módě dvojka z Finska je jasné.
Ale Situs má pravdu v tom, že Kimiho stratég asi trpí demencí. Respektive také cítím, že Kimi často slouží jako udička nebo obětní beránek, s čímž je asi smířen, protože v rámci týmu to má jasně dané. Ale tento víkend to bylo celé hodně podivné. Kdyby nevyjel SC, tak obětovali 10 bodů v PK jen kvůli potenciálnímu zdržení Valteriho na pár zatáček. U Mercedesu také nejsou úplní tupci, aby skočili na špek a nenechali Valteriho pustit po dojetí Kimiho kvalifikační režim motoru, aby ho sfoukl jak svíčku v rámci jednoho sektoru.
Loni jsem toto chápal, ale letos je mezi Ferrari a Mercedesem minimální rozdíl. To jsou z Mercedesu a Lewise podělaní ze zvyku? Takto mohou hodit ručník do ringu rovnou, PK s tímto přístupem určitě nevyhrají a ve finále se jim to vymstí i v PJ jako loni.-
Mike17
19:15 16.04.2018 185.149.130.XXXAle já nepopírám, že TR při prvním pitu proběhla. Sice nevidím tu oběť 10-ti bodů (Kimi byl čtvrtý, což je 12b a po tom jeho pitu se posunul na páté, což je 10b, tedy rozdíl 2b, pokud jsem něco nepostřehl špatně), ale za potencionální zisk 7b a vítězství v závodě to snad stojí. Nakonec příklad BotxHam je přesně o tom samém.
A taky nepopírám, že stratég asi demencí trpěl. Povolat ho podruhé měl. Jen V TOM DRUHÉM pitu nevidím žádný úmysl, když z toho Vettel ani potencionálně, neměl vůbec nic.
A konečně ani nepopírám, že preferují Vettela, Prokazuje dlouhodobě vyšší rychlost a několikrát už v jeho prospěch TR proběhla. To je v pořádku, dává to smysl. Jen tu nesdílím Situsovu představu, že Ferrari dělá úmyslně špatné strategie Kimimu jen proto, že je to baví. A když z toho Ferrari nemá žádnou výhodu pro druhého, tak to snad asi dělají jen tak pro "radost" ne?-
-
Mike17
08:26 17.04.2018 185.149.130.XXXTak sám jsi psal: "nemáš vůbec žádnou odpověď na to proč Kimiho neposlali do boxů, i když výhody známe,"
Několikkrát jsem tě vyzval, abys napsal jakou výhodu. A pořád tu naznačuješ, že to úmysl byl. Sám ses do mne kdysi navážel, že mám vyjádřit jasně své názory. Já to udělal. Co ty? Nedokážeš jasně říct, co z toho Ferrari mělo, když to tedy nebyla pouhá chyba v odhadu možnosti předjíždění.-
Situs
08:52 17.04.2018 85.70.164.XXXVždyť jsem to snad jasně napsal a je to i zcela jednoznačné, tak nevím proč se na to ptáš pořád dokola. Vyměnit pneumatiku médium za novou měkčí žlutou sadu je přece jednoznačná výhoda, především pro jezdce který je na chvostu přední skupinky a za ním je prostor. Ty prostě nejsi schopen přiznat že Ferrari je schopno pro výsledek Vettela zahodit lepší výsledek Kimiho. Pokud vynechám možnost že inženýr Kimiho často při závodech prodělává mozkové mrtvice, tak nemohu dojít k jinému závěru než tu prezentuji. Ve Ferrari je prostě Vettel a Kimi je tam prioritně na maximalizaci umístění Vettela. Takže pokud to připustíš, sedne ti tam proč Kimiho nechali tak dlouho kroužit až ho dohnal Bottas, ano, jen kvůli pidišanci pro Vettelovo vítězství. Jasnej důkaz že Kimiho výsledek je pro Ferrari zcela druhořadý a nepodstatný. S tímto si představ SC, otázka ve Ferrari je - jak toho můžeme využít pro Vettela? Moc je toho nenapadá a nereagujou, v dalším kole, hele, je za ním Ricciardo, co kdyby ho alespoň zdržel ať má Vettel více prostoru, ok, necháme to tak. Ptal se někdo co je nejlepší pro Kimiho? Proč by to někdo dělal když se neptal ani kvůli pidišanci Vettela poprvé? Argumenty proč na Kimiho kálej už prostě došly, a já rozhodně nejsem žádný fanda Kimiho abych měl potřebu se ho zastávat. Tvůj lživý závěr který jsi podstrčil mým jménem ukazuje že to chceš dostat někam jinam než na úroveň věcné diskuze, vyvaruj se toho.-
Mike17
09:53 18.04.2018 185.149.130.XXXJo ty jsi myslel výhody přezutí a ne výhody pro Seba. Ok, to beru, výhody známe.
1. Ano obětovali Kimiho 2-4b kvůli pidišanci na vítězství. To nikdo nepopírá. Mercedes loni taky chtěl obětovat 3b Valteriho pro šanci na vítězství Lewise. Tedy to není žádná novinka.
2. To mi vážně chceš tvrdit, že nevyměnili Kimimu gumy jen pro to, aby potencionálně zdržely Ricciho, který byl 4 místa za Sebem??? A nechtěli zdržet třeba Alonsa, nebo Hartleyho? Ne jedné straně řešíš něco tak absurdního, na druhé straně ignoruješ, že stejnou chybu udělal Mercedes a celkem zřejmě ji zdůvodnil. A nějakou záhadou ten důvod sedí i na případ Ferrari.
3. Podle tebe nejsem schopen připustit, že pro Seba jsou schopni obětovat lepší výsledek Kimiho. A přitom totálně ignoruješ, že to tady celý 3 dny píšu, že to tak je. Připadá mi, jako bys ty diskuse vůbec nečetl, jen si vybíral pasáže, které se ti hodí. ANO TR PRO VETTELA BYLA!!!!! Stačí to takto velké? Víc to zvýraznit neumím. Jen to zvýhodnění Vettela musí dávat nějaký smysl. Při výměně to smysl dává, u SC ne.
4. Můj závěr lživý nebyl. Do té doby jsi teorii, že Kimiho nepovolali proto, že kdyby Ricci předjel 3 vozy mezi nimi, rozhodující by byl čas na to 4-té předjetí, nenapsal. Do té doby jsi to napsat nedokázal. Měls to udělat hned a k žádnému takovému závěru bych nedošel.
5. Jsem zvědav, kdy si všimneš, že TR používají všichni. V neděli třeba i Haas a STR. A používá ji i tvůj Mclaren. Jen moc nevím, proč ti vadí jen u Ferrari.-
Situs
10:02 18.04.2018 85.70.164.XXXVážně chceš porovnávat týmovou režii HAASu a STR s Ferrari, kde jednomu kvůli druhému likvidují závody? Je velký rozdíl pustit jednoho před druhého v rámci týmu kvůli rychlosti či strategii, než když je jeden využíván jen pro toho druhého. Na téma Kimi končím, myslím že nezaujatý už má v pozici Kimiho hodně jasno a nemám potřebu to tu protlačovat i když jsou argumenty již zcela nepřehlédnutelné, nebo spíše právě proto Hodně štěstí.
-
-
-
-
-
jon
23:35 16.04.2018 194.228.59.XXXBeru to tak, že Kimi reálně závodil o bednu. Maxe mohli podseknout, ale až moc úzkostlivě hlídali Lewise, který byl stejně celý závod neškodný.
Po pistopu se propadl na šesté místo se ztrátou 10 sekund na Ricciho, se kterým do té doby bylo také potřeba počítat, ale mohl ho v klidu pokrýt.
Těch 10 bodů - sorry, blbě počítám. Samozřejmě 7 (potenciálně 3. místo vs. 6.). Bral jsem to bez SC, který do toho hodil všem kromě RB a Kimiho vidle.
Ten druhý pit stop. Tam to určitě nebyl úmysl (vzhledem k nějakému zvýhodnění Vettela), to už by pak bylo na pováženou, jestli to Ferrari s tím závoděním vůbec myslí vážně. Spíš se na to vykašlali a řešili oříšek, jak se dostat před Valteriho.
Co se týká těch strategií pro Kimiho, já to beru. Prostě je to jejich způsob taktizování. Ale každý z nás vidí, že ty trapné pokusy stejně nikam nevedou. Fungovalo to za Schumiho. Jenže tam bylo hodně věcí jinak. Dnes totiž používají TR i ostatní a díky počítačům se dnes hlídá a vyhodnocuje úplně jiná liga informací a vsadím boty, že vyhodnocení rozdílu výkonu a doporučení vhodného místa k objetí trápícího se Kimiho by dokázal během pár vteřin dát dokupy i Sauber.
Ale jak jsem psal. Kimi si nestěžuje, takže je to asi věc, která je prostě jasně daná a on s tím nic neudělá a asi mu to do jisté míry vyhovuje. Není na něj tlak a když Vettel odpadne, tak má taktické prázdniny a může se pobavit. Letos má (zatím) výkonnost asi nejlepší od roku 2012, tak je to určitě o to smutnější příběh, ale holt se asi nedá nic dělat. Jen mi prostě přijde, že se dají jeho služby využít lépe. Tak špatně na tom Ferrari není a Vettel se o sebe umí postarat. To mi neříkej, že mu (s ohledem na PK) to také nepřijde o ničem. Jasně, snaží se mu pomoc jak to jen jde, ale zajíci se sčítají po honu, ne po čínské leči. Tuhle hru bych vytáhl až někde po letní pauze.-
Mike17
08:59 17.04.2018 185.149.130.XXXNejsem si jistý, že jel o bednu. RB zajel do boxů už v 18 kole. I kdyby to Ferrari odhadlo dobře a zajeli v 17-kole, dokážeš si představit ty řeči tady??? V Austrálii zajel až v 19-tém a Ferrari se nehodilo ani na hnůj, jak brzskou zastávkou Kimiho potopili. Druhá věc je, že ztrácel na Maxe 3s. Podseknul by ho? Nevím. Pravdu máš, že teoreticky bylo v sázce až 7 bodů. Tedy to samé, co Vettel získat mohl a k tomu navíc vítězství, které se počítá.Reálně si myslím, že by Kimi ztratil 2-4b. Tedy je to podobné, jako loni u Mercedesu. Bottas měl taky přijít o 3b, aby Hamík mohl vyhrát. Nevyšlo to, tak mu pozici vrátil. To Seb už nemohl a ani neměl co vracet.
Ale jinak souhlasím. Ferrari dělá strategie, jak potřebuje. V Monaku je nechali závodit, v Maďarsku v tom opačném postavení nenechali, aby se nestalo to samé Sebovi. Ale pro mne je TR jedno nebo druhé. Buď je TR, že je nechají závodit, nebo že udělají hned pitstop, aby závodit nemohli. A to podle mne TR je, první případ je snad normální. A rozčilují mne takové vidění TR ve všem. V Austrálii prý Kimiho podřízli brzskou zastávkou. V Bahrajnu jel Seb navlas stejnou a hned to byla strategie protekční. Stejné podmínky, stejný pitstop, opační piloti a vždy je to pro Seba. Nechápu. A v neděli? Jasně, první zastávka je ukázková TR. Měla smysl a nejsem si jistý, jestli by v opačném pořadí proběhla. Ale druhá? Jo chyba to byla, ale úplně stejná jako u Mercedesu. Tam nikdo TR nevidí (já taky ne), u Ferrari v tom má každý jasno. A nikdo si už nebude pamatovat, že i Seb dostal stejnou strategii a i on v boxech přišel o vedení. To se zapomene a nikdo v tom žádný úmysl nehledá.
Prostě jo, TR Ferrari používá a zatím výhradně pro vettela. Ale už je kolem toho trochu hysterie, jak se hledá úplně ve všem.-
jon
00:31 18.04.2018 194.228.59.XXXNaprostý souhlas. S těmi body jsem to bral teoreticky a máš recht, že by to asi ve finále bylo méně. Tu TR neberu, že to mělo Kimiho zničit, ale podle mě to nemohlo mít žádný efekt. Kimi už se soužil a Šanghaj není Hungároš, Monaco nebo Albert Park, kde by mohl Valteriho nějak omezit. Bylo jasné, že nechají Valteriho pustit party mod v technické pasáži a tam ho okamžitě objede a pojede dál.
Přijde mi, že Ferrari je až příliš zaslepené PJ. Lewis se nyní trápí, tak se sice snaží získat co nejvíce bodů náskok, ale ve finále si to tímto přístupem zase akorát podělají. Kimi zase spadne do té jeho depky a mohou pak odepsat PK a téměř určitě i PJ, protože Valteri ještě není ve věku, kdy klidně pověsí helmu na hřebík a ta jednoletá smlouva ho bičuje k tomu, že je Lewisovi alespoň občas užitečný tak, jak by bylo dobré i pro Vettela. Ale k tomu nesmí být stáj podělaná z jednoho pilota a vymýšlet kdejakou blbost, aby ho pokryli. Ve finále se jim do toho stejně začne cpát RB a může se to celé tak zamíchat, že možná Lewis bude to poslední, co budou řešit.
A to nemluvím o tom Nejlepším v evoluční nejlepší šasí, to je teprve černý kůň. Spolu s Erikssonem a Hartleym udělají tandem a popřou zákony vesmíru.-
-
jon
21:50 18.04.2018 194.228.59.XXXNo počkej. My si tady z toho děláme šoufky, ale Nejlepší už v garáži dotahuje poslední šroubky na Evoluci Evoluce Nejlepší šasí a do toho Abiteboul konečně spolkl poslední žábu, zapil to sklenkou bordeaux a hned tam nešlehá kolem 50-ti kobyl. Tady je vymalováno, můžeš v klidu v neděli přeladit kanál na Studio kamarád.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek