DISKUZE K ČLÁNKU "F1 se bez Ferrari rozhodně neobejde," myslí si bývalý šampion

Formule 1 si nemůže dovolit přijít o Ferrari, bez něj se absolutně neobejde, domnívá se bývalý mistr světa Nigel Mansell.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 se bez Ferrari rozhodně neobejde," myslí si bývalý šampion

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 28.01.2018 13:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 5 lidé) 26.01.2018 11:39
Ten problém není o tom zda může existovat… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 26.01.2018 13:07
Bingo. 01 »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 26.01.2018 14:25
Ano současný stav je produktem Ecclestonea. Ale… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
To už bych spíš pochopil, kdyby se udělala serie F1 v módu RB,Ferrari, Mercedes, Mclaren, Renault , Wiliams po 3 autech a bylo by to vyřešené.....k čemu křoví ???

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Věř že že velké % investic lze zkrouhnout, aniž by se to projevilo na vývoji. Ferrari utratí jakou-koli částku, jen aby bylo vpředu.To samé někteří další.Jde to srazit, ale třeba Ferrari chce mít v tomto volné ruce.Ono to vypadá, že proti Ferrari brojím, ale není to tak.Vyrovnané zavodění nebude skoro nikdy, ale lze to značně přiblížit a zároveň to bude levnější a všichni budou spokojení.Jasně nepůjde pak udělat to, že velkou investící do vývoje si "koupím" výkonost, protože ti další to nemohou udělat.To samé ...volnost pohybu "inžinýrů", není možné to blokovat nesmyslnými smlouvami.Jasně nějaké omezení být vždy musí, ale ne třeba tak jak to začal dělat Mercedes.Spousty techniků "nakoupily", bylo jim přinešeno Know-how a sami ho nemíní poslat dál.Je potřeba na vše koukat dlohodobě a ne krátkodobě a jen v módu že hlasuji jen proto, co mě vyhovuje a druhého "poškozuje" či eliminuje.Buď tady s námi ale nevyhrávej.

Jinak ohledně motorů, někdo to vyšponuje, zainvestuje balík a druhý musí taky, neskutečná spirála.Vím že je těžké stanovit strop, vždy je něco za něco, je to těžké, ale jistá rovnováha by měla nastat, minimalně v možnosti investic.Taky ber v potaz, že každý kdo dodává motory má reklamu zdarma a ještě je mu za to povětšinou placeno.Takže ano, investují do stavby motorů, ale i do své reklamy a zcela jistě tam pak automaticky fungují, vzniknou, další obchody.Vše se nabaluje. Chápu že se F a M nechtějí vzdát těchto výhod, na druhou stranu chápu i Liberty proč to chce změnit. Holt ať si automobilky udělají svoji sérii a bude to vyřešené.Bylo by zajimavé, kdo by se chtěl z dalších týmů tohoto učastnit, když už dopředu nemá šanci a byl by pod jejich diktátem.Křoví....ale jsem si jist ,že se dohodnou. A spravedlivé to logicky nebude nikdy a i respektuji, že velké týmy by pak mohli být v nevýhodě, pokud se úprava přehnala. myslím, že utlumení by mělo přicháze zcela jistě postupně a s velkým rozmyslem.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Ano to jedna ze dvou možných, levnější série bez výrazného vlivu automobilek, s nižší obchodní hodnodtou, ale hodnotnější ze sportovního hlediska.

Jenže až automobilky ztratí vliv a některé odejdou, zůstane pořád značně nevyrovnaná Formule 1. On totiž problém současné Formule 1 není v motorech, ale v kvalitě šasi. Rozdíl mezi Mercedesem a Williamsem se stejným motorem je cca. 2,5 sekundy na kolo, rozdíl mezi prvním a posledním týmem z motorem Ferrari či Renault je opět podobný.

RB si motor nestaví, takže když vezmeme jeho rozpočet cca. 280 milionů a odečteme platy jezdců a cenu motorů, tak na chod týmu a vývoj vozu zůstává cca. 240-250 milionů. U takového Sauberu z 80 miliony rozpočtu když odečteme platby za motory a "platy" jezdců, tak na chod týmů a vývoj šasi zůstává 60 milionů. Jak chceš s tímhle rozdílem udělat vyrovnané závodění?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Je to jednoduché, lze a to zcela jistě tu F1 ZNAČNĚ levněji a tím pádem více peněz pro všechny.Je tam spousta věcí do kterých nemá smysl investovat a přesto se to děje. Dále je velký problém , že Ferarri prostě neumí být konkurence schopné za stejné peníze jako konkurence. Takže na peníze si nechce nechat šáhnout, logicky a nic proti. Jasně,, teď někteří investovali mazec peněz do motorů, to chápu, to stojí mazec, chápu že skoro hloupost to měnit, jenže když nejsou srovnané výkony, tak to nejde ani zmrazit. Liberty je závislá na 4 dodavatelích, automobilkách a tohle chce přeorientovat, aby tam byl někdo nezávislej, to jest "neautomobilka".Z jejich pohledu rozumný tah.Myslím že tentokrát, se ještě dohodnou a posunou termín o 2-3 roky a na lámaní chleba dojde až v druhém kole.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Čili podle tebe, Pepana a dalších, je vše vpořádku a F1 nepotřebuje žádnou změnu? Tento produkt vydělává dostatek, aby uživil Liberty a všechny účastníky.
OK, přesvědčovat vás nemíním. Ale nemohu se zbavit dojmu, že nejste schopní vnímat realitu. Jestliže si Mansell všímá drtivého úbytku učinkujících v reality show zvaném F1, pak to o něčem svědčí. Já jsem přesvědčen, že tento úbytek není konečný a také jediný. Ubývá zájem fanoušků i zájem učinkovat v show. A vy jste přesvědčeni, že je to vpořádku?
Situs to napsal dobře. Pokud tento model přežije, pak ti slabí, kteří dělají kompars protěžovaným, stejně dříve, či později skončí, protože to pro ně bude finančně neúnosné. A když to domyslíme ad absurdum, pak to skončí jako klání Ferrari a Mercedesu, možná s Renaultem. Půjde ještě o F1? Na deset bodovaných míst šest úřastníků. 11
I ti slabší musí přežít, aby mohli závodit. To vám s Pepanem nedochází. "Obchodníci".
Obchodní hodnota F1 je důležitá v momentě, kdy ji chci prodat. Ne v momentě, kdy měním pravidla hry. Změnou pravidel a následným fungováním (nefungováním) se obchodní hodnota buď zvýší, nebo sníží. Jsem sedlák a jdu na vše selským rozumem. A jsem přesvědčen, že to tak je. Tak si myslím, že Liberty by měla být obchodní hodnota F1 v tuto chvíli u prd.le, pokud to nechtějí zítra prodat. Tak se tu neoháněj takovými pitomostmi.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Přestaň mi číst v mozku. Jak mám tady napsat něco objevného, když to vytroubíš přede mnou? 12

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ty píšeš jako zkušenej odborovej pracovník, z tebe by měl Středula radost. 03 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Cože? Pár sponzorů? Např. takový March v 1976-7 jezdil pokaždé jinak nabarvený a s jiným sponzorem. Brambilla měl oranžovou Betu pořád, ale kolegové jezdili v barvách např. Rothmans, Ovoro, Jagermaister, Sportsman Lager, Macconnal Mason galiery fine paintings, hollywood, Caixa. Sponzoři byli tehdá v některých týmech vázáni spíše na piloty, než na týmy. Fungovalo to jinak, než dnes.
Mě připadá právě opak, že je pravdou. Tehdá bylo sponzorů mnohem více, než dnes.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Liberty to koupila za miliardu, a určitě proto aby vydělávala, takže budou muset najít zlatou střední cestu, kdy se vlk nažere a kozy se budou v klidu pást. Prostě sérii, která umožní i týmům ze středu a konce pole rozumnou existenci, ale automobilkám ponechají dostatek prostoru pro to, aby mohli prodat svoje know-how a vyhrávat.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Právě. A teď si vezmi že by odešli i piloti. A v F1 by naráz závodili nějací nounejm junioři na nounejm autech. Tohle asi není cesta, kterou by Liberty chtěla jít, i když halasně vykřikuje požadavek hodně sportu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jako myslet si, že F1 má nějakou sportovní hodnotu je hodně mimo a stejně tak že by nějakou mít mohla. Liberta jde pouze o maximalizaci jejich zisku. Nevím proč se pořád mele o nějakejch 90 mega pro ferrari, když liberty rozděli sotva 50% zisku a zbytek jim jde do kapsy! Ať rozdělí dalších 25% mezi ostatní týmy a je po problému.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Tak on si hlavně Marchione nemusí sérii zakládat, jsou zde minimálně dvě série, kam by mohlo Ferrari jít a to Formule E, kterou si stejně automobilky během několika let uzpůsobí dle sebe, a pak je tu série sportovních vozů - WEC.

Odchod Ferrari z Formule 1 a vstup do jedné či druhé série by zcela změnil hodnotu těchto sérií.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
zvlášť kdyby šli závodit jinam...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Ano současný stav je produktem Ecclestonea. Ale Bernie nebyl lidumil, ale tvrdý obchodník, a pokud platil ročně cca. 100 milionů Ferrari za účast v šampionátu, tak to nedělal z dobročiných účelů, ale proto že se mu těch 100 milionů darovaných Ferrari mnohonásobně vrátilo v platbách od majitelů okruhů, televizních společností a podobně.

Takže teď jde jen o to co je pro Liberty přijatelnější, zda mít sérii, kde bude sportovní hodnota až na druhém místě, a kde budou některé týmy protěžovány, ale ta série bude Liberty vydělávat.

A nebo zda vsadit na čistě sportovní model, kdy zavedeme rovnoměrné rozdělování příjmů, kdy špičkové týmy a automobilky odejdou, a obchodní hodnota Formule 1 spadne tak dolů, že se pro Liberty stane z obchodního hlediska nevýdělečným podnikem.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
V návaznosti na to je to i otázka sponzorů. Tehdy bylo sponzorů jenom pár, zatímco dneska by bez nich žádný tým fungovat asi nemohl, nebo nemohl fungovat dobře. Kdo by byl ochoten platit sponzoring na vozech, které by se ukázaly akorát v kvalifikaci.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Pokud si Marchionne založí vlastní sérii, bude mít to právo veta automaticky a rozdělení příjmů určitě udělá tak, aby na tom vydělali všichni a neživili velkého molocha bafuňářů z FIA a podobné parazity. A poslední, co Liberty potřebuje, je, aby se z F1 stal ryze sportovní podnik. Tím by přišli o velké zisky a vlastně by svoji investici znehodnotili. Oni potřebují byznys, ale nejradši by byli, kdyby kasírovali velké peníze, výrobci do F1 nalévali velké peníze a de facto provoz F1 sponzorovali. Jenže i ti výrobci to berou jako byznys se všemi pravidly. A tady je střet zájmů a pokud se nenajde nějaký konsensus, dojde k rozdělení F1. Je otázka, zda to bude ku prospěchu věci.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Bingo. 01

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Naprostý souhlas. 01 Tak jasné a výstižné zhodnocení, jako jsi to napsal ty, jsem dosud nikde nečetl. Všichni plácají nesmysly o Berniem, jak mu Liberty nesahá ani po kotníky. Ale současný stav je produktem Ecclestonea. A Liberty se s tím snaží něco udělat. Protože s tím je třeba něco dělat. A pokud stojí v cestě Ferrari, tak je třeba Ferrari odstranit. Jinak se F1 nikam nehne a skončí tak, jako tak.
Nesnáším názory jako má Mansel. "Je třeba něco udělat, ale proboha nic nedělejme, protože by odešlo Ferrari.
Já si myslím, že Liberty příčiny stagnace a úpadku F1 pojmenovala správně. Jenže naráží na odpor Ferrari a velkých týmů. Teď jde o to, jak dalece budou chtít vlastníci práv dojít. Čím budou odvážnější a půjdou dál, tím lépe pro F1.
Psal jsem to tu mockrát. Ať si Marchionne založí vlastní Marchionne truc Cup a jsem zvědav, kolik týmů se ho zúčastní. A kolik z nich přistoupí na 90 mil. dolarů bonusu pro Ferrari a právo veta navrch. 03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Obávám se že tohle mohlo fungovat v době kdy Formule 1 závodila především v evropě, cestování bylo levné, postavit vůz F1 bylo levné atd. Tehdy se dalo z několika miliony odjet sezonu. Dnes když sezona stojí minimálně 70-80 milionů se těžko najde magor co takovou sumu vyhodí aniž by měl jistotu, že jeho vůz bude stát na startu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Ten problém není o tom zda může existovat formulová série bez Ferrari. Samozřejmě může, Formule 2, Formule 3, americké Formule a další série jsou toho důkazem. To o co tu běží je, jakou obchodní hodnotu by Formule 1 měla po odchodu Ferrari z Formule 1. Troufnu si říct že ani ne poloviční, a to by pro majitele práv byla z obchodního hlediska katastrofa.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu