Bývalou stáj Benneton a Lotus Renault vlastnil od roku 2001 do 2009, kdy ji prodal finanční společnosti Genii. Továrna v Enstone ale začala zaostávat již v roce 2008, krátce po zisku dvou mistrovských titulů (2005 a 2006).
"Byl tam patrný jasný nedostatek investic za předchozích majitelů. Ale také na konci vlastnictví Renaultu, v předchozím cyklu, jsme opravdu promeškali příležitosti na modernizaci toho místa," vzpomíná Abiteboul na dobu před 10 lety.
"Když se vrátíte zpět do let 2007 - 2009, tak zdaleka nebylo skvělé. Šlo o počátek nedostatku investic v Enstone. Musíme téměř dohnat dobu od roku 2007/2008, což je téměř 10 let, za které se F1 naprosto změnila," uznává pro Autosport ředitel Renaultu.
K úspěšnému stažení konkurence ale nemá daleko: "Musíme dokončit velkou práci, což se nám daří, jak pozoruji. Infrastruktura se zlepšuje, přicházejí další lidé, a komerční stránka - vím, že není super vzrušující, je však také důležité to dokázat financovat. Máme za sebou velmi úspěšnou kampaň, při které jsme získali nové partnery. A oni projektu věří, pozorují zlepšení v továrně i na dráze."
Renault začal s náborem zaměstnanců v roce 2016, kdy opět převzal kontrolu nad Enstone. Z 400 lidí se jejich řady rozšířili na 500 a do konce letošního roku číslo naroste na 700. "Musíte to dobře sledovat, aby spolu oddělení dobře komunikovala. Ale od konce roku 2015 probíhá růst velmi dobře," pochvaluje si technické ředitel Nick Chester.
"Něco z toho slouží pro zajištění vyrovnaných úrovní v odděleních, takže kreslírna dokáže držet krok s aerodynamiky a výroba s kreslírnou. Dosáhnout správného rozdělení zdrojů je trochu náročné, ale vzhledem k množství lidí, o které jsme se rozrostli, to bylo vcelku bezbolestné," pokračuje Chester.
Továrna Renaultu ale zatím stále není na úrovni konkurence: "Ještě ne, ale dobře to pokračuje. Spousta stavebních prací se dokončuje, hotovo by mělo být v únoru. Mnoho dalších prací na infrastruktuře je již hotovo, takže tam máme tak 70 %," dodává.