Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Petr Hlawiczka, 19. ledna 2018, 06:40 Google+

Když se Renault naplno vrátil do Formule 1, tak podle svého ředitele Cyrila Abiteboula za konkurencí zaostával o 10 let. Nyní je vše na dobré cestě, aby manko smazal a dostal se znovu dopředu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 19.01. 19:00) Napište svůj názor
Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Bývalou stáj Benneton a Lotus Renault vlastnil od roku 2001 do 2009, kdy ji prodal finanční společnosti Genii. Továrna v Enstone ale začala zaostávat již v roce 2008, krátce po zisku dvou mistrovských titulů (2005 a 2006).

"Byl tam patrný jasný nedostatek investic za předchozích majitelů. Ale také na konci vlastnictví Renaultu, v předchozím cyklu, jsme opravdu promeškali příležitosti na modernizaci toho místa," vzpomíná Abiteboul na dobu před 10 lety.

"Když se vrátíte zpět do let 2007 - 2009, tak zdaleka nebylo skvělé. Šlo o počátek nedostatku investic v Enstone. Musíme téměř dohnat dobu od roku 2007/2008, což je téměř 10 let, za které se F1 naprosto změnila," uznává pro Autosport ředitel Renaultu.

img-responsive

Renault loni skončil šestý, letos chce s vozem RS18 bojovat o pódia | foto: Sean Bull

K úspěšnému stažení konkurence ale nemá daleko: "Musíme dokončit velkou práci, což se nám daří, jak pozoruji. Infrastruktura se zlepšuje, přicházejí další lidé, a komerční stránka - vím, že není super vzrušující, je však také důležité to dokázat financovat. Máme za sebou velmi úspěšnou kampaň, při které jsme získali nové partnery. A oni projektu věří, pozorují zlepšení v továrně i na dráze."

Renault začal s náborem zaměstnanců v roce 2016, kdy opět převzal kontrolu nad Enstone. Z 400 lidí se jejich řady rozšířili na 500 a do konce letošního roku číslo naroste na 700. "Musíte to dobře sledovat, aby spolu oddělení dobře komunikovala. Ale od konce roku 2015 probíhá růst velmi dobře," pochvaluje si technické ředitel Nick Chester.

img-responsive

Lidé přibývají a úroveň továrny i výsledků na dráze se zlepšuje | foto: Renault Sport F1

"Něco z toho slouží pro zajištění vyrovnaných úrovní v odděleních, takže kreslírna dokáže držet krok s aerodynamiky a výroba s kreslírnou. Dosáhnout správného rozdělení zdrojů je trochu náročné, ale vzhledem k množství lidí, o které jsme se rozrostli, to bylo vcelku bezbolestné," pokračuje Chester.

Továrna Renaultu ale zatím stále není na úrovni konkurence: "Ještě ne, ale dobře to pokračuje. Spousta stavebních prací se dokončuje, hotovo by mělo být v únoru. Mnoho dalších prací na infrastruktuře je již hotovo, takže tam máme tak 70 %," dodává.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 19.01.2018 19:00 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  4. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

  5. "F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

  6. "Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud