DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor
Toro Rosso si užívá výlučné pozornosti Hondy, která k němu přešla od McLarenu, což se podle jeho šéfa Franze Tosta již pozitivně projevuje v oblasti konstrukce nového vozu STR13, a očekává silnou a spolehlivou pohonnou jednotku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasovali 4 lidé)
19.01.2018 13:12
Horner rika neco jineho a foukany difuzor ano, to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel001639
13:27 19.01.2018 89.111.73.XXX
To se nam to tu zase rozjelo. Asi by bylo lepsi prejit pod novy clanek
Ikdyz se to trochu zvrhava v nepodlozenou debatu
Ikdyz se to trochu zvrhava v nepodlozenou debatu
uzivatel001639
13:26 19.01.2018 89.111.73.XXX
Cisla AMuSu jsou sice takova jaka jsou, ale rozhodne jsou nejaka a nejsou to radoby cisla, ktera si tu kdekdo nepodlozene cuca z prstu.
Posledni dva zavody porovnavat nelze, ale muzem vypichnout ten jediny terti od konce kdy se to nahodou povedlo. To kdyz max bez potizi vyhral bylo jak za valky v rusku, poslali tam 6 motoru a on nejaky prezije. To bylo vylozene amaterske reseni, kdy proste nevi co jejich jednotka zvlada.
Posledni dva zavody porovnavat nelze, ale muzem vypichnout ten jediny terti od konce kdy se to nahodou povedlo. To kdyz max bez potizi vyhral bylo jak za valky v rusku, poslali tam 6 motoru a on nejaky prezije. To bylo vylozene amaterske reseni, kdy proste nevi co jejich jednotka zvlada.
uzivatel001639
13:24 19.01.2018 89.111.73.XXX
On je fakt velky rozdil v tom jestli Honda dohnala Renault nebo Renault spadl na uroven Hondy. Dulezite je si byly blizko tito dva motorari. Renault si proste nebyl blizko s Ferrari ani nahodou, protoze jinak by mozna ten titul RB dal. Ferrari letos predvedlo pravy opak toho co predvedl Renault, vykon nahoru, poruchovost dolu. Farreri letos Renaultu uteklo a to vyrazne. Da se rici, ze Ferrari dva roky zavahalona a priblizilo se urovni Renaultu, ale Renault si jede porad to same, porad prumer.
Adi
13:18 19.01.2018 81.19.11.XXX
Čísla AMuS není nic jiného než bulvár a odhad. V race modu byli všichni 3 výrobci při GP USA 2017 do 20ps. Porovnávat poslední 2 GP nelze, pže chybou Renaultu v GP Mexika (kterou přesto Max s tímto motorem bez jakýchkoliv potíží vyhrál) museli ubrat výkon.
uzivatel001639
13:12 19.01.2018 89.111.77.XXX
Horner rika neco jineho a foukany difuzor ano, to se povedlo, akorat mi prijde ze jde o aero reseni a a ne o vlastnost motoru. Je vubec otazka kdo s tim navrhem prisel a na 99,9% bych rekl, ze RB, protoze Renault asi ani netusil, k cemu vsemu se da motor vyuzit
Jinak v roce 91 byla Honda vstupenka k vitesztvi a od roku 92 dale nemuzeme srovanavat, kdyz se Honda F1 neucastnila.
Jinak v roce 91 byla Honda vstupenka k vitesztvi a od roku 92 dale nemuzeme srovanavat, kdyz se Honda F1 neucastnila.
Pikaso
13:12 19.01.2018 77.104.216.XXX
Nemohu jinak, ale musím reagovat. Je jasné, že si fanda H, a tak bych předpokládal, že o jejich historii minimálně v F1 něco víš. Bohužel se ukazuje, že jsi prostě jenom na obláčku fandovství a nereflektuješ skutečnost. Psát totiž jak byla H vždy na špici v kontextu jejího posledního ukončeného období v F1 je dost nešťastné.
Takže malý exkurz do historie z mé paměti. Jestli se nepletu tak H naposledy končila v roce 2008. Mám pocit, že to byla éra 2000-2008 a o špičce se tedy moc hovořit nedá. Nejvýše se dostali tuším na 4 místo v poháru konstruktérů a to jenom jednou. Jinak těžkej střed pole bez výrazných úspěchů. A to už vůbec nezmiňuju fakt, že minimálně poslední dva roky to byla dokonce stejná hrůza jako teď, sotva pár bodíků a chvost startovního pole, jasně poraženi druhým Japonským výrobcem T.
Takže shrnuto podtrženo, 1991, poslední úspěch a pak už jenom paběrkování a trapnost nad trapnost, a to jsem nezapočítal éru Mugen-Honda, nebo jak se ten projekt jmenoval. To by ty výsledky byly ještě mnohem horší.
No a pokud chceš srovnát R s M a F vem to spravedlivě. Ano všichni víme jak na tom v reálu R je nyní. Ale pokud vezmeš "tovární" týmy tak to tak hrozně nevypadá. Samozřejmě bereme jako tovární tým s motorem R, RBR, protože reálný návrat R jako továrního týmu je až v posledních dvou letech. Z tohoto pohledu jsou výsledky opět trochu jiné. Tam je jasným lídrem motor M a F a R si to poctivě za poslední 4 roky prostřídali. Navíc R byl naposledy 4 násobný MS v letech 2010-2013 s RBR, pak 2005-06 sám jako tovární tým a před tím s W atd. atd.
Z tohoto pohledu je jasné, že R na tom zase tak špatně není. Prostě má jednu tovární stáj a ta je na čele pořád. Kdy tam naposledy bylo auto s H ??? A jak jezdí zákazníci F ??? Mohl bych tě rozebrat ještě více, ale myslím, že to stačí. Chce to hodnotit realitu na základě faktů. To už jsem udělal výše i tady a tak to prostě je.
Osobně vidím obrovský potenciál právě v R a osobně je obrovsky uznávám, protože jako jediní ze 3 původních dodavatelů se snažili dodávat všem rovným dílem, a to i v posledních dvou sezonách, kdy už měli zpět svůj tovární tým. Vlastně jako jediní naplňují literu pravidel o rovnocenných dodávkách pro všechny. M ani F to nedělají. Oba využívají neúplnosti pravidel a každý vývojový prvek k lepšímu včetně motorových map, dostávají zákazníci se zpožděním minimálně jednoho vývojového stupně. To se u R nedělo, tedy asi kromě této poloviny sezony, kdy se RBR distancoval přejmenovaní PhJ a jejím lazením někde ve své garáži a taky to bylo na výsledcích vidět. Podívej se kam R jako tovární tým jenom za rok poskočil. Prostě srovnáš s prominutím v tuto chvíli profík s amatéry.
Sundej růžové brýle a zkus to zhodnotit znovu, výkon H stejně těma brýlema nepřidáš.
Prostě uvidíme letos, jestli je to o tom vedení nebo ne. Já myslím, že jo a pak budou schopni v H něco udělat.
PS: konec spamování
Takže malý exkurz do historie z mé paměti. Jestli se nepletu tak H naposledy končila v roce 2008. Mám pocit, že to byla éra 2000-2008 a o špičce se tedy moc hovořit nedá. Nejvýše se dostali tuším na 4 místo v poháru konstruktérů a to jenom jednou. Jinak těžkej střed pole bez výrazných úspěchů. A to už vůbec nezmiňuju fakt, že minimálně poslední dva roky to byla dokonce stejná hrůza jako teď, sotva pár bodíků a chvost startovního pole, jasně poraženi druhým Japonským výrobcem T.
Takže shrnuto podtrženo, 1991, poslední úspěch a pak už jenom paběrkování a trapnost nad trapnost, a to jsem nezapočítal éru Mugen-Honda, nebo jak se ten projekt jmenoval. To by ty výsledky byly ještě mnohem horší.
No a pokud chceš srovnát R s M a F vem to spravedlivě. Ano všichni víme jak na tom v reálu R je nyní. Ale pokud vezmeš "tovární" týmy tak to tak hrozně nevypadá. Samozřejmě bereme jako tovární tým s motorem R, RBR, protože reálný návrat R jako továrního týmu je až v posledních dvou letech. Z tohoto pohledu jsou výsledky opět trochu jiné. Tam je jasným lídrem motor M a F a R si to poctivě za poslední 4 roky prostřídali. Navíc R byl naposledy 4 násobný MS v letech 2010-2013 s RBR, pak 2005-06 sám jako tovární tým a před tím s W atd. atd.
Z tohoto pohledu je jasné, že R na tom zase tak špatně není. Prostě má jednu tovární stáj a ta je na čele pořád. Kdy tam naposledy bylo auto s H ??? A jak jezdí zákazníci F ??? Mohl bych tě rozebrat ještě více, ale myslím, že to stačí. Chce to hodnotit realitu na základě faktů. To už jsem udělal výše i tady a tak to prostě je.
Osobně vidím obrovský potenciál právě v R a osobně je obrovsky uznávám, protože jako jediní ze 3 původních dodavatelů se snažili dodávat všem rovným dílem, a to i v posledních dvou sezonách, kdy už měli zpět svůj tovární tým. Vlastně jako jediní naplňují literu pravidel o rovnocenných dodávkách pro všechny. M ani F to nedělají. Oba využívají neúplnosti pravidel a každý vývojový prvek k lepšímu včetně motorových map, dostávají zákazníci se zpožděním minimálně jednoho vývojového stupně. To se u R nedělo, tedy asi kromě této poloviny sezony, kdy se RBR distancoval přejmenovaní PhJ a jejím lazením někde ve své garáži a taky to bylo na výsledcích vidět. Podívej se kam R jako tovární tým jenom za rok poskočil. Prostě srovnáš s prominutím v tuto chvíli profík s amatéry.
Sundej růžové brýle a zkus to zhodnotit znovu, výkon H stejně těma brýlema nepřidáš.
Prostě uvidíme letos, jestli je to o tom vedení nebo ne. Já myslím, že jo a pak budou schopni v H něco udělat.
PS: konec spamování
Adi
13:05 19.01.2018 81.19.11.XXX
Renaultí V8 s jejich možnosti foukání, spotřeba, průběh a v konečné řadě i spolehlivost dala RB 4 tituly. Bylo to ukázkové inženýrské spojení a svatba z rozumu. Jako každý jiný vztah nebyl dokonalý, ale fungoval. Já se nesnížím na laciné osočování a kecy, že přístup Helmuta a Hornera vůči Renaultu rozhodně nebyl v pořádku, to nemám za potřebí, ale znovu opakuji fakt, že nebýt skvělých možností zpožděného zapalování a foukání pomocí výfuku, tak si rovnou 2 tituly RB můžeš škrtnout a ano, je pravda, že tak daleko nebyl žádný jiný tehdejší dodavatel PJ. Max výkon Renaultu zaostával za Mercedesem o cca 15 ps, naopak díky nižším nárokům na chlazení a lepšímu průběhu je obecně Renaultí V8 nejem o mnoho úspěšnější než Mercedes V8, ale i komplexně lepším motorem. Můžeme se bavit o hybrid éře a dobře víš, že umím být dost kritický na práci Renaultu v této éře. To však nemění jasnéa prokazatelné úspěchy Renaultu v atmo éře jako takové, kde byl (znovu zdůrazňuji) spolu s Ferrari nejlepší motorář.
Situs
13:02 19.01.2018 85.70.164.XXX
Ten třeťák bude pořád jen šesťák a proti 7 třídě nebude mít šanci. Honda má za sebou sice jen 3 třídy reálného života, a ten předškolní rok kdy se mohly projíždět světem zcela bez omezení hodily do kanálu, ale nutno dodat že takové tragické třídy nikdo ze současných výrobců nepamatuje.
A jinak Honda ve spolehlivosti Renault nedohnala, jen Renault na konci sezóny zavrávoral, to je podle mě podstatný rozdíl.
A jinak Honda ve spolehlivosti Renault nedohnala, jen Renault na konci sezóny zavrávoral, to je podle mě podstatný rozdíl.
uzivatel001639
12:59 19.01.2018 89.111.73.XXX
Je jasne videt, ze pokud se dostane motor do popredi v dulezitosti pred aerodynamiku, tak je videt jasny propad Renaultu resp. RB. Z meho pohledu je RB(Renault) vykonostne pozadu, porad je spise za kazdorocnim ocekavanim. Porad se mluvi o titulu, ale nema na nej. Spolehlivosti je na tom oproti Ferrari zasadne jinak. Ma rozhodne blize k Honde nez k Ferrari, tedy za posledni pul rok. Vsichni vime, ze v F1 se deji veci rychle a tudiz nema cenu resit co bylo v 2016. Skutecne schopnosti se ukazuji stale, takze omluvu Renault za bidny konec roku nema.
Situs
12:56 19.01.2018 85.70.164.XXX
Jako nechci se Renaultu nějak výrazně zastávat, ale přijde mi že přehlížíš hodně z jejich úspěšné práce. Známe tituly s Fernandem, známe tituly s RedBullem. Jako balík myslím motor Renault špička byl a jejich foukání týmům umožňovalo velké věci I Lotus si s nima vedl velice dobře.
uzivatel001639
12:52 19.01.2018 89.111.73.XXX
Kdyz pomineme spolehlivost, ktera byla uz u Hondy a Renaultu cca stejne bidna na konci sezony, tak je pak otazka, jestli je Renault horsi 4 nebo nadany tretak. Podle AMuSú, coz se tu kazdemu nelibi, je rozdil mezi Hondou a Renaultem cca stejny jako mezi Renaultem a Ferrari.
Je pak tedy otazka, jestli tu nemame, spatneho tretaka, nadaneho tretaka a spatneho ctvrtaka a normalniho ctvrtak
Ale jinak plne souhlasim s tim co rikas. No a kdyz se na to takto podivas, dokazes odhadnout ktery z techto źaku bude v 7 tride nejlepsi?
Je pak tedy otazka, jestli tu nemame, spatneho tretaka, nadaneho tretaka a spatneho ctvrtaka a normalniho ctvrtak
Ale jinak plne souhlasim s tim co rikas. No a kdyz se na to takto podivas, dokazes odhadnout ktery z techto źaku bude v 7 tride nejlepsi?
Adi
12:42 19.01.2018 81.19.11.XXX
Ta mantra božského šasi RB a bédné PJ Renault je už moc ohraná na to, aby ji tady někdo bral vážně.
Spojení Renault + RB je v hybrid éře stejně úspěšné jako Ferrari. Honda V8 byl v roce 2008 rozhodně nejhoší motor a nikdy nebyl komplexně tak dobrý jako Renaultí V8. Neznalost historie neomlouvá. Fakta jsou janě daná, Renault v F1 od roku 1989 do roku 2013 dokázal o mnoho mnoho více než Honda, jediný, kdo s Renaultem snese v této době srovnání je Ferrari! Tolik čísla. Jestli tato fakta nekorespondují s tvými pocity, touhami, přáními a vírou, je mi popravdě úplně jedno.
Spojení Renault + RB je v hybrid éře stejně úspěšné jako Ferrari. Honda V8 byl v roce 2008 rozhodně nejhoší motor a nikdy nebyl komplexně tak dobrý jako Renaultí V8. Neznalost historie neomlouvá. Fakta jsou janě daná, Renault v F1 od roku 1989 do roku 2013 dokázal o mnoho mnoho více než Honda, jediný, kdo s Renaultem snese v této době srovnání je Ferrari! Tolik čísla. Jestli tato fakta nekorespondují s tvými pocity, touhami, přáními a vírou, je mi popravdě úplně jedno.
uzivatel001639
12:41 19.01.2018 89.111.77.XXX
No ve 2008 nebyl problem v motoru, ale v sasi. Bylo spatne a tim ty spatne vysledky. Obecne se da rici, ze pro uspech je potreba spickove sasi a motor. tO jim chibelo a proto nemohli nikdy uspet, ikdyz motor bude OK. Podivejme se na BMW, Toyotu, proste tovarni tym neni zaruka uspechu.
Jinak Honda ma rada vyvzvy, jinak by nemohly skocit na to koncepcni reseni, ktere predvedli v roce 2015. Prijde mi, ze chteji jit cestou, ktera dava jasne vyhody, ale je technicky slozita. To se muze vymstit a Honda tim ztratila 2 roky. Renault jde na jistotu a vysledky ma prozatim lepsi ale titul neprinaseji. Uvidime v dalsich trech letech, ktera cesta bude z hlediska titulu vyhodnejsi, jestli cesta jistoty nebo vyzvy v podani netradicnich reseni .
Jinak Honda ma rada vyvzvy, jinak by nemohly skocit na to koncepcni reseni, ktere predvedli v roce 2015. Prijde mi, ze chteji jit cestou, ktera dava jasne vyhody, ale je technicky slozita. To se muze vymstit a Honda tim ztratila 2 roky. Renault jde na jistotu a vysledky ma prozatim lepsi ale titul neprinaseji. Uvidime v dalsich trech letech, ktera cesta bude z hlediska titulu vyhodnejsi, jestli cesta jistoty nebo vyzvy v podani netradicnich reseni .
Adi
12:35 19.01.2018 81.19.11.XXX
Zase rozjíždíš fantazii? Renault za posledních 10 let měl 4x titul mistra světa, měl údajně komplexně nejlepší motor 2,4 V8 (i když se s ním někteří nechtějí ztotožnit) mimo jiné díky spotřebě a nejlepším možnostem foukání, který měl vliv na nejeden titul RB. Honda byla prokazatelně lepším motorem než Renault naposledy možná v r. 1990 - 1991. Od roku 1992 do roku 2017 bys jen velmi těžko hledal dobu, kdy měla Honda lepší motor než Renault. A když se podívám na tu tragedii, co předvádí Honda v hybrid éře, tak jen slepec může srovnávat práci Renaultu a Hondy!
uzivatel001836
12:34 19.01.2018 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
uzivatel001639
12:29 19.01.2018 89.111.73.XXX
Ja vidim zasadni zmenu v umisteni poharu konstrukteru, nebudou predposledni ale minimalne v puli, lepsi puli. Takze souhlas, zasadni by byt mela
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek