DISKUZE K ČLÁNKU Přežila by F1 bez Ferrari? "Samozřejmě ano," tvrdí Horner. Odchod rivala si ale nepřeje

Šéf Red Bullu Christian Horner připouští, že by Formule 1 bez Ferrari určitě přežila, utrpěla by tím ale škodu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přežila by F1 bez Ferrari? "Samozřejmě ano," tvrdí Horner. Odchod rivala si ale nepřeje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 24.12.2017 17:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovalo 8 lidí) 20.12.2017 10:33
Co chce Ferrari : 1) 2 000 000 000 kč navíc… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 21.12.2017 07:42
Je zajímavé, že proti tomu bojuje i Mercedes, ale… »
» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 20.12.2017 11:36
Tak není problém, ať unifikace není, ale není… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.132.XXX
    Sakryš, objevilo se to na začátku diskuze 07. Reakce na Pepan 16:39 20.12.2017

    Omyl, unifikace začíná od dílů. Tvrdí to i někteří diskutéři v téhle debatě, viz "...Společně s Mercedesem chtějí zabránit unifikaci celé řady dílů v autech..." (dohledej si sám, kdo to napsal).
    A trvám i na té druhé části; sdílení zásadních dílů s týmem (týmy), který mne neohrožuje, to je u Ferrari OK. Zdílení zásadních dílů se všemi už ne. Nerozumím tomu. Teda lépe řečeno - rozumím tomu docela dobře.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Je zajímavé, že proti tomu bojuje i Mercedes, ale všichni ryjou do Ferrari. Vám ten tým nějak hýbe žlučí. A napadlo Tě, proč tyhle dvě značky nechtějí unifikovaná auta? Oni jsou výrobci vozů a chtějí si je co nejvíce stavět sami a ne aby to bylo jako v Indy, kdy týmy dostanou v podstatě unifikovaný paket a prostoru na kreativitu je tam minimum. To je ta DNA o které mluví Marchionne. Ale všem tady leží v žaludku ten příspěvek pro Ferrari. Podívej, já jsem už k tomu řekl vše, ti, kteří si myslí, že formule jedna by se bez Ferrari obešla, ať se podívají na záznam kteréhokoliv závodu, aby viděli, kolik má Ferrari fandů a pak ať zkusí objektivně soudit, což pro zapšklé závistivce je dost problém. Myslím si, že to rozsoudí čas. Sám si myslím že pokud se Ferrari trhne a udělá si vlastní sérii, bude to se vší parádou a výsledek bude stát za to. Mají na to prostředky, lidi a i možnosti. To ale těžko dokáže pochopit člověk, který nikdy nic v životě nedokázal a vidí jenom ty dvě miliardy. Tímto končím s vyjadřováním k tomuto tématu.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Naprostý souhlas, Pepane. Jen doplním takovou perličku. Ferrari racing days jsou akce, na kterou běžně chodí tolik lidí, že by za to někteří promotéři velkých cen byli rádi. Čímž chci jen podtrhnout pravdivost Tvého výroku o rudých tribunách na VC. Nikdy jsem nebyl fanouškem Ferrari, ale nemám problém přiznat, že bez konkurence, kterou téměř vždy Ferrari dělalo mým oblíbeným stájím by pro mě F1 byla spoustu sezón fraška.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Možná by to chtělo udělat třeba Sauber racing days, aby se těm závistivcům otevřely oči. Akorát nevím, v které telefoní budce by se ta akce konala. 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Podívej, každej strůjce svého štěstí je.Buď se dohodnou a nebo nedohodnou. Ferrari vydírá a to nelze popřít.Buď jim to nový majitel dá a nebo půjdou. Je to jednoduché.Pišeš o závisti. No to je tvá malost, protože peníze si Ferrari přeci může vydělat jinak, když je to jak ty píšeš.V tomto stylu je to nečestné a nesportovní, pokud bereme v potaz soutěžení jako takové.Pokud to bereme jako bussines, je vše jinak, to chápu, to není o závisti,jak nás tady poučuješ.Pokud je potřeba dát Ferrari 2 milardy, aby aspoň jednou za 21 let udělali titul, tak ať jim ho daj, ze sportovního hlediska je to ale špatně.ostatní tomu nemohou moc konkurovat, ač paradoxně, na to kolik mají peněz, moc úspěšní nejsou.Co by stalo kdyby neměli ty 2 milardy navíc nebudu raději moc spekulovat.Ač jedno je asi jisté, odešli by....protože by stali asi sportovně nekonkurence schopnými.To mě z toho vychází....

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Většinou spolu moc nesouhlasíme, ale v tomhle Ti dám za pravdu. Ferrari si hájí svoje zájmy a je si vědomé své ceny pro F1. Jejich sportovní úspěch v porovnání s náklady je mizerný, opět pravda. Ale chtě nechtě jsou prostě Lionel Messi (nebo Cristiano Ronaldo, Neymar, ...) v F1. Bez nich by fotbal jel dál, ale jsou prostě ikony a pokud by je někdo vypoklonkoval do vyhnanství, tak tím fotbal utrpí. Když odejdou sami do důchodu, je to OK, ale nemůžeš z nich dělat mučedníky. A v tomto postavení se právě chystá být Ferrari. A jak se v historii nespočetněkrát ukázalo, mučedník vždy budí větší lítost než tyran. Byť pravda může být jiná, ale vždy pak záleží na tom, jak se to podá veřejnosti. A Ferrari si tímto připravuje luxusní půdu na roli mučedníka, to jim určitě nemůžeš upřít ...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Myslím, že takhle daleko to ještě není, je to známý kolorit , dělali to tak vždy....a teď tam mají Marchioneho a ten je na tyhle vyjadření "pacient". To za prvé.
                Za druhé, opravdu nevěřím, že by chtěli odejít, oni se toho bojí jak čert kříže.Dle mého názoru, je to v celku jednoduché, boj o vliv a o peníze a finanční stabilitu Ferrari v F1.Oni neumí provozovat tým F1 "levně", prozatím.Ale jak už jsem psal, nemohou si dovolit ztratit výhodu, kdy díky penězům přetáhnou k sobě kohokoliv a kdy mohou zainvestovat velké částky na vývoj čehokoliv.To je ta konkurenční a neskutečná výhoda. Pokud tohle chce udělat někdo jiný, musí zainvestovat za své.Viz další automobilky, nebo Mclaren , či RB.
                Strach Ferrari že přijde o tuto mega-výhodu, je logicky velká. Ferrari je jistě ikona, pak by to ale mohla být ikona bez výsledků, už by to nemohli přetlouci penězi.Proto tolik strachu...
                pak si opravdu nebyl jistý, že pokud by Ferrari odešlo, že by se týmy hrnuli a šli s nimi. Je tam tisíce neznámých a jezdit pod diktátem Ferrari, no to by byl sport jak sviňa.To se obávám že by nefungovalo. Týmy se na ničem nedohodnou....Takže z toho vychází jediné. Brawn, protože ve Ferrari dělal, ví kde mají slabiny a využije jich ku prospěchu serie.Že je vždy něco za něco a spravedlivé není nikdy nic je věc druhá. 03
                Je jasné že nový majitel práv potřebuje aby Ferrari vlivově oslabilo na nějakou přijatelnější úroveň.Aspoň na uroveň fifty-fifty. Brawn to zvládne a proto se kvičí....

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  Pořád zapomínáš na jednu věc. Pořád si budou schopni držet výhodu přes motory. Prostě je jen neposkytnou nikomu jinému. Po roce 2020 si prosadí, že sice rozpočtové stropy ano, věrnostní bonus ne, ale dají si podmínku, že si vyhrazují svůj motor dodávat tam, kam sami uznají za vhodné. A tím se to může celé podělat. Na McLaren, Red Bull a Force Indii zbyde nějaký nezávislý motorář, který bude rád, když se dostane na poloviční úroveň Hondy. Automobilky jsou nespokojené proto, že vývoj motorů je zatím stál 1-2 miliardy USD. A vrací se jim pouze 25-30 milionů za stáj. Je to hodně prodělečné, ale o tom se nemluví. Zkouší si na tom sice pár věcí pro moderní hypersporty, ale ty jsou většinou také prodělek a dělají je jen pro prestiž.
                  Neříkám, že je správné, aby byl promotér stavěn role d*vky, ale automobilky do toho vkládají opravdu hodně. Jejich závodní stáj je potom drahá, protože ty své motory poskytnou, ale za tu ránu, kterou dávají do vývoje, chtějí jet vepředu a tahají se mezi sebou.
                  Je to jako ve fotbale. Barcelona nebo Real Madrid mají spoustu výhod a bonusů, ale to je proto, že je na rozdíl od Sparty Praha chtějí všude vidět. Byť se najde spousta lidí, co fandí slabším klubům, když s nimi hrají velikáni. Ano, i fotbal může být bez velkoklubů, ale sledovanost sportu bude poplatná tomu, že na mezinárodní úrovni budou kopat Bate Borisov a Sparta Praha.
                  Však uvidíme, ono to nějak dopadne. Určitě by bylo fajn, kdyby se trochu lépe vyřešily příjmy slabších stájí. To už i za Bernieho bylo tragické a určitě nemůže fungovat systém, kdy prachy dostane jen 10 stájí. Určitě bych byl pro, aby tam bylo více stájí a místo věrnostních bonusů se prostě udělal výkonový bonus a ať i poslední má dost na to, aby přežil. Každý má možnost sehnat platícího pilota se sponzory.
                  Jinak ta nová série by byla určitě regulována FIA. Kdyby to mělo celé diktovat Ferrari, jelo by tam jen Ferrari a pár soukromníků. Jiný automobilka by do toho nešla.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          82.144.151.XXX
          Dle některých statistik je fandů Ferrari až 60%... Takže tak bezvýznamná stáj z pohledů zaplnění tribun to zase nebude.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.132.XXX
        Neleží mi v žaludku Ferrari, ani ten konkrétní příspěvek pro ně. Dokonce ani nejsem přesvědčený o tom, že by se F1 bez Ferrari obešla. A už dřív jsem zmínil, že jsem jenom pro, aby se Ferrari zkusilo trhnout.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    podívejme se na to z pohledu fanouška závodů. pokud se Ferka trhnou a založí s některými dalšími novou sérii, tak je podle mě jen několik málo základních možností.
    1. budeme mít místo jedné zajímavé série dvě zajímavé série - pro fandy dobré
    2. budeme mít na výběr a pokud by byla jedna nudná, šla by do kopru, nebo by si to vynutilo změny, které by ji zatraktivnily - opět pro fanoušky dobré.
    3. varianta dvou nudných a nezáživných sérií je samozřejmě taky možná, ale tak černě bych to neviděl.
    takže jaký je závěr? Ferka, jen do toho 11!!!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      Podle mého názorů těží F1 také z tradic a desetiletí své existence. V dnešní uspěchané překomercionalizované době se nové věci objeví, lidé chvíli u nich vydrží a pak zájem opadá. O mladé generaci nemluvě. Vše je víc pomíjivé, jakmile to chvilku nebaví, jde to do koše.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Tak Marchione prohlásil :
    Chci v F1 také Maserati, říká Marchionne

    takže už chápu tu novou "pekelnou" serii 11
    Ferrari, Alfa Romeo, Maserati......a ještě přijde FIAT. 14

    A to vyhlašuje že odejdou....si z toho asi chce udělat rodinnej podnik.

    Ať jde radši do důchodu....

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Co chce Ferrari :
    1) 2 000 000 000 kč navíc oproti ostatním
    2) Závislost ostatních týmů na dodávkách motorů a dalších komponentů, t.j udržet si vůdčí roli v technice, aby ostatní byli "závislí"
    3) Právo veta na cokoli
    4) Odmitají "levnou" F1, rázem by byli jedni z mnoha a bez vlivu a možnosti dominace


    Takže oni vlastně tímto chtějí vlastnit šampionát, aniž by za cokoli zodpovídali.Plaťte a dělejte co říkáme.Mnohem více peněz jim neferovým způsobem zajišťuje být neustále v předu a mají vyděláno a reklama pro ně zdarma.Když se nabízeli akcie Formule 1, týmy je nechtěli.Systém uplatíme Ferrari a ostatní se přidají fungoval dobře, ale v budoucnu to tak být nemusí.
    Takže pokud Ferrari chce, ať odejde a založí si vlastní serii. Ať pak zodpovídá za finanční stránku a za tými co tam budou chtít jezdit, Ono vykřikovat že to mohou udělat je jedna věc a druhá věc je to realizovat. Vůbec není jasné, že ostatní by odešli taky.Jakou by získali výhodu, že by šli jinam? Rizika velká a peníze pro začátek menší, naklady na rozjezd velké. Je to celé nesmysl....jde jen o jedno, nechtějí se vzdát peněz , rozhodovaní a tím skoro jisté "dominace" v F1.

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      "Levná F1" - zavzpomínejme na časy dávno minulé a sérii A1GP. Tohle podle mě nikdo nechce. Jo a nikdo těm ostatním týmům nikdo nebrání se obrátit na jiné výrobce motorů (když je najdou 12).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    "To je otázka pro držitele komerčních práv, zda jim chtějí dát určitý druh výhody. Chtějí hrát dle stejných podmínek nebo je pokřivit, aby neposkytovalo všem stejnou úroveň soutěžení?"
    ........ Tohle pokřivení obhájit ve sportu není snadné, ono to takhle Ferrari ani nikdy neřekne, ale o to se hraje! Podle mě s motory se dá něco dělat, ale s těmi penězi je třeba to přijmout nebo nepřijmout. Ferrari by mělo teda konkrétně říci jeho konkrétní podmínky a jak si to představuje. Jestli je to z jejich strany jen tohle měnit nechceme a hotovo, tak se možná opravdu musíme připravit na F1 bez Ferrari.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Pokřivit? To ještě jde?
      Pokud je mi známo, tak Liberty chce podmínky více narovnat, aby podmínky byly pro všechny týmy rovnější.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Přesně tak, chce aby si byly týmy rovnější. Pokud podlehne tlaku Ferrari tak to pokřivení o kterém mluví Horner zůstane.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • huhukoktejl

          huhukoktejl

          89.24.33.XXX
          Pokud bude rozdelovani rovnomernejsi (idealne uplne rovnomerne), tak to jednoznacne prinese vetsi vyrovnanost a atraktivitu. A mozna se vynori nove tymy, ktere se casem stanou legendarnimi. Soucasny system je jen konzervaci stavajiciho rozlozeni sil.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama