DISKUZE K ČLÁNKU Přežila by F1 bez Ferrari? "Samozřejmě ano," tvrdí Horner. Odchod rivala si ale nepřeje

Šéf Red Bullu Christian Horner připouští, že by Formule 1 bez Ferrari určitě přežila, utrpěla by tím ale škodu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přežila by F1 bez Ferrari? "Samozřejmě ano," tvrdí Horner. Odchod rivala si ale nepřeje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 24.12.2017 17:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovalo 8 lidí) 20.12.2017 10:33
Co chce Ferrari : 1) 2 000 000 000 kč navíc… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 21.12.2017 07:42
Je zajímavé, že proti tomu bojuje i Mercedes, ale… »
» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 20.12.2017 11:36
Tak není problém, ať unifikace není, ale není… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Všichni se pořá motáte kolem těch dvou miliard, ale tro je pouze jedna z podmínek Ferrari. Společně s Mercedesem chtějí zabránit unifikaci celé řady dílů v autech. F1 by měla být založena na kreativnosti konstruktérů, zatímco LM z toho chce udělat skoro Formuli Škoda. Pořád se tady omílá, že vozy vypadají skoro stejně a když proti tomu Ferrari a Mercedes vystoupí, jsou špatní.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Tak není problém, ať unifikace není, ale není možné aby někdo závodil s rozpočtem 100 % a někdo z 20 %. A to se nebavím o sponzorech a penězích co si každý sežene sám, ale pouze o platbě od Ekláka či teď LM. Tam ať je to férovka, spravedlivě dle umístění. Co so kdo pak sežene mimo, jeho věc a klidně ať to utratí, ať si vezme půjčky, ale za závodění všem stejně, tedy přesněji dle umístění. No Ferrari bude proti, přece oni jsou F1. 03

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mac_

              Mac_

              89.24.109.XXX
              A nemluvě o právu veta, které Ferrari má. LM už nemá kam ustoupit, i zachování současného stavu by bylo vnímáno jako jejich prohra. Myslím, že se dočkáme v rozhodovacím období (2020-21) velkého bengálu a dojde i na bojkoty velkých cen ze strany Ferrari a jejich vazalů.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Ale ono to takhle funguje i v jiných sportech. Když přijel Bolt na Zlatou tretru do Vítkovic, dostal startovné o kterém se ostatním účastníkům ani nezdálo. Přitom o ty peníze byli ochuzeni ostatní startující a nikomu to nevadí. Přitom startovali na stejné trati a měli stejné podmínky. Až na ty prachy. A i v tom běhu někdo závodí s velkým rozpočtem a někdo s malým. A tady je to stejné. Na té Tretře ti pořadatelé taky vědí že Bolt jim naplní tribuny. A tohle oni oceňují. A je zajímavé, že nikomu nevadí rozdíly v platech pilotů. Alonso a Vandoorne jezdí za jeden tým, skončili v tabulce hned za sebou s minimálním rozdílem, přes to Ferdinando bere mnohonásobě víc než Stoffel. A proč tohle nikomu nevadí? Proč se tady neprosazuje rovnostářství? Protože se tady někteří uvzali že zrovna Ferrari to dostává nespravedlivě. Že to táhne s F1 po celou dobu její existence, že dotáhne do tribun mraky diváků, díky jimž jsou v F1 prachy, to se bere jako samozřejmost. Ale podle mě je tohle pitomost. Postavme F1 jako ryze sportovní disciplinu, bez komerčního podtextu a budeme mít sportovní podnik, který bude skomírat na nedostatek peněz, stejně jako ty ostatní doprovodné série. A pokud se Ferrari s Mercedesem trhne, mají šanci postavit dobrý seriál závodů nezatížený byrokracií soudruhů z FIA.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                37.188.180.XXX
                Proč nikomu nevadí rozdílný platy pilotů? Protože to nemá žádný, vůbec žádný vliv na jejich výkon. Jestli Alonso trénuje na kole za 15 000 E a Vandoorne to samý objede na bazarovce za 1 000, nevytvoří to žádný rozdíl v jejich kondiční průpravě - zatímco u týmů proti sobě závodí peněženky, tam to rozdíl dělá.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  To nemáš pravdu, protože sportovec s většími příjmy si může zaplatit třeba trénink v destinaci, na kterou ten chudý nemá. Může si zaplatit lepší kolo, lepší obuv a to může dělat hodně velký rozdíl ve výkonnosti, nebo trénink ve vysokohorském středisku se špičkovým trenérem, který mu vychytá mouchy v pohybu.Proč si špičkoví sportovci berou jako trenéry bývalé špičkové sportovce za velké peníze, když by je pohánět na dráze mohl nějaký jouda z Horní Dolní za pár kaček?

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    77.236.218.XXX
                    Pepku a dost!!! Ferrari má o dvě miliardy kč více než ostatní.Pokud je to pod tvoji rozlišovací schopnost, posoudit jak velký je to rozdíl v možnostech, tak je mě tě fakt líto......a to se bavíme jen o "startovném".
                    To že se nějaký sportovec sežene sponzory a má více než druhý, to je v pořadku.Tady to je zadarmo, za nic a na úkor druhých.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pepan

                      Pepan

                      89.24.157.XXX
                      Jenže ono Ferrari má kapánek větší režii než ten Bolt. A oba dotáhnou na tribuny spousty diváků. Tak proč by to neměli mít oceněno?

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • GRAHAM

                        GRAHAM

                        77.236.218.XXX
                        Vždyť berou peníze za výsledky, za reklamu.A ve finále nemám problém, ať jim ty prachy dají, nesmí je ale investovat do výroby monopostů.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Hele vždyť když dojíždiš v předu , tak máš peněz více......prostě za výkon.To je cajk.....to má i Ferrari.....a pak ještě dostane a může být poslední 2 000 000 000. Tomu se špatně konkuruje, když to dají na vývoj.
                Ano ať se klidně Ferarri trhne s Mercedesem, pořad ale oni chtějí vydělat ty největší peníze,,,,,hlavně Ferrari, to co by šli s nimy, by byli jen vazalové, což jsou už teď, ale s lepší vyhlídkou do budoucna.Ferrari potřebuje i to křoví a nemyslím si, že kdyby oni pořadali šampionát, že by o to byl velký zájem z těch co dělají křoví....To by teprve byla komedie....nejhorší co by se mohlo stát, kdyby ti co zavodí, byli vlastníky dané "šou".

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Teď je otázka, jestli je lepší být vazalem před plným hledištěm a nebo volným závodním týmem v seriálu, který má nízkou sledovanost a tudíž i nízké příjmy. Co mi je platné, že jezdím vpředu, když novináři si mě ani nevšimnou a sledují sérii v které jezdí Ferrari? A fakt si myslíš, že kdyby ty týmy šly do série s Ferrari, byly by ochotné tam jezdit za pár peněz? A kdyby ti, co závodí, byli vlastníky této show, určitě by se postarali o srozumitelná pravidla, protože by měli konkurenci a věděli by, že divák může svoji pozornost obrátit jinam a vyvarovali by se toho chaosu, který dneska panuje v pravidlech F1..

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    77.236.218.XXX
                    Teoretizuješ.... Ferrari neodejde a i kdyby, jiná serie je pro všechny veliké riziko.

                    Fanoušku F1 je nějaká část a fanoušků Ferrari taky nějaká část. Když je sečteš, tak těch co nefandí Ferrari je většina.Takže asi tak....ano bez Ferrari by to asi lehce utrpělo, ale konec F1 by to nebyl, to je velký omyl....pro tebe asi ano, ale ty nejsi benchmark.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pepan

                      Pepan

                      89.24.157.XXX
                      Ferrari by určitě neodcházelo samo. Minimálně s Mercedesem. To máš šest týmů, které by odešly, protože by je fabriky přeplatily ohledně motorů. A co by Brawnovi zůstalo? Možná Renault a Honda. A to si myslím že Renault by šel taky. A znáš to rčení o exkrementu jak z něj bič neuděláš? 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Williams určitě neodešel. To že používají motor od Merglu neznamená, že odejdou všichni co ho používají.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • GRAHAM

                        GRAHAM

                        77.236.218.XXX
                        Většina automobilek je v F1 jen dočasně.Odejdou a dodávají jen motory......takže si to domysli. 13

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Pepan

                          Pepan

                          89.24.157.XXX
                          Třeba u Mercedesu si to o odchodu nemyslím. Před érou vlastního týmu byli jako dodavatel motorů. A pokud se Ferko k něčemu rozhodne. určitě nepůjde samo. Vem si dvojici Ferrari-Mercedes a jejich odběratelé. Určitě by šel i Williams, protože pokud by zůstal v původní sérii, musel by shánět nové motory. Německá preciznost a italské nadšní. A to není jenom Ferrari, ale celý komplex FIAT, což josu desetitisíce zaměstnanců. Fakt si myslíš, že tyto dva giganty by nebyly schopné dát dohromady realizační tým, který by během jednoho roku sestavil závodní kalendář s atraktivními destinacemi? Stačil by na to tým nějakých 15-20 lidí a to by tyto giganty zaplatily levou zadní. Bylo by to něco podobného jako když VW vstupoval do WRC. Dva roky vyvíjeli vůz, rok intenzivně testovali a pak vstoupili do mistrovství světa a čtyři roky si nikdo ani neškrtl. Ogier byl čtyřikrát mistr světa a VW měl 4 tituly ve značkách. A podobné by to bylo i s Ferrari a Mercedesem. Tyhle dva giganty na to mají. A věř mi že by byli úspěšnější než nějaká Liberty Media s pár desítkami úředníků. A pokud se někdo utěšuje, že by odešli a zůstali jenom jako dodavatelé motorů. To by byli sami proti sobě.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Ferda

                            Ferda

                            46.47.176.XXX
                            Williams už během své éry měl tolik různých motorů, že by mu vůbec nevadilo přesedlat k jiné značce.
                            Stejně tady řešíme Sci-Fi, protože jak známo Taloše, tak pouze dřystají, ale z F1 neodejdou.

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • GRAHAM

                            GRAHAM

                            77.236.218.XXX
                            Počkej, určitě by to byli schopni udělat a zafinacovat. O tom žádná....
                            Jenže nevěřím že Mercedes by se toho chtěl dlouhodobě učastnit a nevěřím že by to představenstvo schválilo.To za prvé.
                            Za druhé, je tu ještě FIA a ta musí spousty věcí posvětit.Za třetí, dát dokupy takovou serii je strašná investice, kdo by byl zárukou? Kdo by to platil? Taky nevíš jak by se týmy dohodli, nikde není psané, že by třeba Wiliams, Mclaren do toho šli, RB nevyjímaje. Ty potřebují stabilitu, nemají zasadní jiné zdroje než je F1. F1 je jistá stabilita a funkční.FIA i v tomto by hrála velkou roli a ona má z F1 velké peníze.Kdyby to bylo jak pišeš, už by dávno automobilky měli svoji serii, jenže to nechtějí, protože oni se chtějí jen zviditelnit.A taky problém, týmy se nedomluví nikdy na ničem. Taky kdo by financoval první dva roky, víš co v tom líta milard? Kdyby to bylo výhodné, dávno by to udělali.....taky ber v potaz že i jezdci by nemohli v jiné serii jen tak jezdit, to má FIA ošetřené.Marchione kvičí a nikdo mu to nežere....a to ho štve.Bude ještě sranda. 14

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Pepan

                              Pepan

                              89.24.157.XXX
                              Nechápu, proč by do toho měla mluvit FIA? Prostě by si udělali vlastní sérii bez ohledu na FIA. To zakázáno není. U nás taky běžela série automobilových soutěží bez Českého autoklubu. Akorát ti, co se účastnili této série, nemohli pak startovat pod hlavičkou oficiálního mistrovství. A oni zatím neuvažovali o vlastním seriálu protože to jakž takž za Bernieho fungovalo. Jenže Brawn chce současné vozy více sešněrovat pravidly, udělat moc unifikovaných prvků a to se automobilkám nelíbí. Taky by se Ti nelíbilo, kdybys vyráběl motory a přitom do svého závoďáku bys musel brát komponenty, případně celé motory od nějakého výrobce posvěceného nějakými úředníky. A už jsem psal jinde, že pokud by tyto dvě automobilky do toho šly, určitě by našly finance u nějaké banky, pokud by nabídly dost jasný podnikatelský záměr. A nevěřím že by se v těchto firmách nedal dohromady tým lidí, kteří by tento podnikatelský plán nebyli schopni vytvořit, případně si zaplatit firmu, která by jim jej sestavila. A ještě jedna věc - pokud by Mercedes a Ferrari odešly, šly by za nimi snad všechny větší týmy, protože to, že tito dva něco podnikají, je celkem zárukou úspěchu a pak, proti komu by v původní sérii bojovali? Vítězit nad Torro Rosso s motorem Honda by asi netěšilo nikoho, navíc pokud by většina týmů odešla kdo by tam vlastně závodil. Ti dva by si určitě stáhli, i za cenu velkých benefitů, ty svoje odběratele a Brawnovi by zůstaly jenom oči pro pláč a prázdná starovní listina.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  Grahame, je to jednoduché. Pepan to píše dobře. Díky Ferrari má F1 velkou sledovanost a přitáhne spousty fanoušků na velkou cenu. Jeď se někdy podívat do Maďarska, do Spa, na Hockenheim, na Spielberg. Minimálně ve Spa nebo na Spielbergu bys asi čekal modro na tribunách. Někde ano, ale víc je rudo. Ferrari je pro F1 něco jako Valentino Rossi pro MotoGP. Vale už taky zdaleka není tím, kým býval v dobách největší slávy. Ale odejde a MotoGP se z toho bude vzpamatovávat řadu let.
                  Takže F1 samozřejmě může bez Ferrari fungovat dál. Dokonce tím ušetří věrnostní bonus. Ale tím se dostanou do ještě horší pozice. Odejde jim jeden z motorářů, Mercedes jim zamává také a Renault pak bude v pozici, že se z toho budou muset podělat a dělat motory pro celý paddock? Kde? Jak? Kdo? Vždyť sami říkají, že 3 stáje je strop, 4 kritické. Teď Ti tam zbyde Honda a Renault a asi si nebudeme bláhově namlouvat, že s obrovským nadšením všichni poběží k Hondě. Navíc jestli poté sáhnou ještě na pravidla o motorech, do kterých obě automobilky nalily také hrozivé investice, tak jim odejde i ten Renault s Hondou, protože tohle představenstva smetou ze stolu a pošlou celý program F1 k šípku.
                  Vedle toho Ferrari udělá sérii, která jen kontinuelně naváže tam, kde to Liberty podělá a uvidíš, že tam odejde několik dalších stájí a z F1 bude další Indy.
                  Ferrari moc dobře ví, že má v rukávech silná esa. Mercedes je také nahlodaný, takže bych klidně vsadil boty, že jakmile se zvedne Ferrari, Mercedes jde s nimi. Jestli budou spolu v případně vzniklé nové sérii, na to už bych nevsadil, ale že to spustí domino efekt, to určitě ano.
                  Respektive takhle. Co má Liberty kromě komerčních práv? Co může sama nabídnout, pokud tam nebudou automobilky? Ross Brawn je teď asi na vlně, když jede ty CFD simulace, ale začal už navrhovat motor?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama