DISKUZE K ČLÁNKU FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H
Podařilo se nám získat fotografie pohonné jednotku Honda RA617H, která poháněla letošní monopost McLaren MCL32. V článku si ji můžete pěkně zblízka prohlédnout.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001639
19:19 13.12.2017 178.255.168.XXXNo potrebu vymen MGU-K by mel vysvetlit Petr, jestli to bylo kvuli spolehlivosti nebo ze strategickych duvodu podobne jako u ICE. Zasadni problem meli oba vyrobci s MGU-H, takze se pak tezko hodnoti zbytek komponentu.-
Situs
19:58 13.12.2017 85.70.164.XXXKdyž vezmu jen MGU-H od Rakouska jak jsi psal tak hůře než Honda dopadl jen tým TR, tým RB i Renault na tom byl lépe. U Renaultu bylo na vině navýšení výkonu, u Hondy se na tuto spolehlivost teprve dostaly s tím co maj. Ono skoro vše se dá okecat, ovšem Honda zůstala tragická jak výkonem tak spolehlivostí, Renault se ke konci sezony navýšením výkonu dostal do problémů,.a to je fakt, kterého se asi budeš velice držet. Ovšem chtělo by to podle mě více soudnosti a opravdu si přiznat že ta bídná spolehlivost kterou u MGU-H Renault dorovnal Hondu byla s výkonem kde RedBull vypadal extrémně silným.
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001639
18:33 13.12.2017 178.255.168.XXXNebral jsem nejhorsiho, slo o prumer tymu RB. Vyrazeny spalovak, pokud to nema vliv na posun na startovnim rostu nema cenu resit, kor kdyz muzou spalovak v klidu zavod od zavodu nasazovat s vylepsenim. Honda na pocatku sezony musela predelavat vanu, takze asi nemelo smysl neustale se hnipat v pouzitem motoru, kdyz mohly v klidu vyrobit novy komplet a mozna ani nesel predelat.
Jinak ale souhlas s vykonem, tady se Honda nedotahla, ikdyz na konci sezony slibovala. To mas samozrejme pravdu. Tady je dle meho mnohem vetsi problem a ukaze se jak se s nim Honda pristi sezonu vyporada. Takze si pockejme kdo pripravi na 2018 vyvazenejsi balik vykon/spolehlivost. -
jon
21:22 13.12.2017 194.228.59.XXXOni prý opravdu občas vyřadili i spalovák, co byl v pořádku. Stejně se podělalo všechno kolem, tak už bylo jedno, že tam dají i nový spalovák. Stejně zkoušeli různá vylepšení, tak to mohli alespoň otestovat. S tou spolehlivostí je to také na štíru, to máš částečně recht. Pochybuji, že by Honda přiznala, že se všechny rozsypaly, kdyby tomu tak bylo a jestli tvrdí pravdu taky nelze ověřit. Že je nejhorší, je holý fakt, to okecat nejde.
-
-
-
-
Petr
21:07 13.12.2017 78.157.167.XXXA v kterém z posledních závodů nebyli na Top Speedu nejpomalejší? V USA oba vozy poslední o 5 - 9 km/h za Toro Rosso, v Mexiku Vandoorne posledni (6,4 km/h za Renaultem), v Brazílii oba poslední o 3 - 5 km za Renaultem a v Abú Zabí byl Gasly s Toro Rosso také před McLareny (jen Hartley s druhým Toro Rosso skončil za nimi). Tolik k tvým faktům, které tady pravidelně překrucuješ. Vždy si oportunisticky vybereš nějaké číslo či část, která se ti zrovna hodí.
A ke spolehlivosti - co bereš za konec sezóny? Jen poslední závod nebo dva? Nebo vezmeme třeba poslední čtyři závody, abychom se na to mohli podívat trochu objektivněji a odpíchnout se od nějakých čísel?-
Mike17
10:54 14.12.2017 185.149.130.XXXAbu Zabí 14. Alonso, 19. Vandoorn
[odkaz na stránku]
Brazílie Vandoorn odpadl, Alonso 6-tý, na konci 3 sektoru 15-tý
[odkaz na stránku]
Mexico 13. Alonso, 18. Vandoorn
[odkaz na stránku]
Mám pokračovat? Sorry, ale ani jednou nebyl Mclaren nejpomalejší a Alonsovy pozice 14.,15.a 13. mají do posledního dost daleko. Tedy nechápu, co překrucuju. Nevím, kde jsi vyčetl, že byl v Mexiku Vandoorn poslední, já za ním vidím Ricciho. Za Alonsem (kterého jste tu litovali, jak si ho na rovinkách podávali všichni), skončily třeba oba RB a oba Haasy. Stejně jako v USA vidím na konci Haas. Já nevím, opravdu si vybírám, co se mi hodí?
Konec sezony beru řekněme závěrečnou třetinu? Třeba posledních 6 závodů? Tak mi řekni, kolik odstoupení kvůli poruše motoru měli u Mclarenu a kolik u týmů s Renaultem. U Mclarenu vidím jedno (Alonso v USA). Vezmeme Renaulty: Ricci 2x (USA, Mexiko), Sainz 1(Malajsie), Hulk 2 (USA,Mexiko), Hartley 2 (Mexiko, Brazílie), Gasly 1 (Brazílie)
Můžeš mne samozřejmě opravit, chybička se vloudit může, ale mně vychází 8. Když to vydělím třemy týmy vychází mi 2,66 na jeden. To je u mne mnohem víc jak 1. Tedy můžeme o tom pochybovat, můžeme o tom vést spory, ale to je tak jediné, co se tím dá dělat. Abych citoval klasika. Můžeš si vybrat jakýkoliv počet závodů ke konci sezony a stejně ti nevyjde Mclaren jako poruchovější. Chápu, že jsi jejich fanoušek, takže se ti zlepšení Hondy, od které odchází nelíbí, ale je to prostě fakt.-
Petr
11:27 14.12.2017 109.81.245.XXXTak to zkus to ještě jednou a lépe - ne rychlosti ze závodu, ve kterém někteří mají DRS, někteří ne, liší se velikost aerodynamického stínu, pneu a podmínky. Podívej se na rychlosti z kvalifikací, které lépe vypovídají o rychlosti vozů, protože jedou všichni na max. a podmínky jsou srovnatelné. Jasně tam uvidíš, že McLaren byl vždy nejpomalejší, i když pominu tu úroveň odporu, kterou vozili. Tu chybějící ztrátu přes 80 koní zkrátka jen tak nezakryješ - a o nejpomalejším McLarenu nepochybuje nikdo v padoku.
A ke spolehlivosti v posledních 6 závodů - ne vždy bylo odstoupení "kvůli motoru" opravdu kvůli motoru, občas to byl špatný kompromis na straně šasi, instalace, chyba mechaniků atd (tím ale samozřejmě neberu obvinění Renaultu, že si Toro Rosso může za vše samo, když ke konci sezóny žádné větší úpravy nedělali). U Renaultu, jak jsem psal níže, ke zhoršení došlo, ale lepší hodnocení je podle mě dle množství komponentů pohonné jednotky, které musel výrobce měnit.
Honda průměrně 1,7 na auto v posledních 6 závodech, Renault 1,1 komponenty na auto.-
Mike17
12:09 14.12.2017 185.149.130.XXXPodívej Petře. Já nijak nezpochybňuji deficit výkonu Hondy a to, že se to projevuje i na top speed. Neřekl jsem u tohoto, že je to kravina, ale že se o to dá diskutovat. A tou diskusí jsem myslel třeba to, že v kvaldách je to jak píšeš ty, v závodech jak píšu já. I kvaldách jsou věci, které na to mají vliv. I tam se můžeš za někým vyvézt. Prostě se na to můžeš dívat ze dvou stran a obě jsou správné. O tom je ta diskuse. Pro mne je závod přece jen důležitější, byť je tam mnohem víc věcí, které to ovlivní.
Psal jsem, že mne můžeš opravit. Čerpal jsem pouze z vašich stránek. Máš jistě pravdu, ale to snad platí pro obě strany stejně. Ne? Ať už vezmeš poslední 2 nebo 8 závodů, poruch Mclaren víc neměl.
Teď ke komponentám. Tento údaj neberu za lepší, než odstoupení protože:
1. Pro pilota je jistě lepší ztratit pozici na startu, než startovat první a nedojet vůbec.
2. Pro vůz je lepší vyměnit všechno, když už startuje z konce. Tedy vyměněné součástky z větší části nejsou porouchané. Nebo se nasadí nová specifikace a prostě se vymění funkční motor za funkční motor kvůli většímu výkonu. Prostě nová součástka neznamená poruchu staré. Řekl bych, že většina vyměněných součástek vadná nebyla. Důkazem je sám Mclaren, který si jen nasyslil součástky do zásoby (v USA?). A určitě mi nebudeš tvrdit, že se jim za víkend všechny staré podělaly. Ale ano, určitě toto ovlivní i poruchovost. (stará ojetá se častěji porouchá, než nová).
3. On by RB a STR jich vyměnili i více, kdyby ovšem dodavatel součástek neusoudil, že se mu vyrábět nové nechce. Když žádné nové nemáš, pak je nemůžeš vyměnit. Je tedy otázka kolik by jich na straně Renaultu bylo, kdyby STR a RB nějaké nové součástky měli. O tom jak moc jim chyběly jsi tu dal článků dost a na trati to rozhodně poznat bylo.
Takže promiň, ale pořád mám za to, že spolehlivost Hondy byla na konci sezony lepší než u Renaultu.
Honda udělala pokrok ve výkonu (120k už asi neztrácí) a obrovský ve spolehlivosti. U Renaultu je pokrok ve výkonu obdobný, ale spolehlivost... Nu uvidíme.-
Situs
10:46 15.12.2017 85.70.164.XXXTrochu se přidám. Za mě se opírat spíše o rychlost v závodě kde je to mnohem více ovlivněno DRS s momentální pneumatikou a jejím stavem, a samo provozem, tak je to dost těžký a vlastně zbytečný. V kvalifikaci jedou převážně všichni ve stejnou dobu, na stejných nových pneu, a v naprosto drtivé většině bez závěsu. A když k závěsu dojde, tak je to vzácná výjimka která se celkem pamatuje. Vím že jednou pomohl Stoffel co měl pentle a jednou Kimi Vettelovi, kterej to jako v tom kole zkazil. Čili pokud nevezmeš konkrétní srovnatelné situace rychlostí ze závodu kde maj porovnávané subjekty podobné situace ohledně provozu a pneu, nejlépe oba bez DRS, tak těžko z toho usuzovat více než z rychlostí v kvalifikace. Pokud jsou pro tebe teda ty rychlosti ze závodu důležitější aniž by jsi to nějak dokázal vyfiltrovat, což těžko dokážeš, tak který data jsou reprezentativnější by mělo být spíše bez diskuze a zcela jasné. A navíc pozorovat ty závody kdy si někdo podává na rovince kluky s Hondou byly také velice přesvědčivé v tom že jsou na rovinkách nejpomalejšími auty na trati.
Co se týče komponent, určitě je pro jezdce horší nedojet vůbec než ztratit pozice na startu, ale když ti komponenta nevydrží ani na kvalifikaci a musíš ji vyměnit tak z pohledu spolehlivosti je to stejné, nevydrželo to. Co se měnit vyloženě muselo, co se měnilo preventivně, a co se měnilo na možné syslení je spekulativní, ale jistě i to tam hraje roli, stejně tak ne vždy je na vině jen výrobce motoru, ovšem nelze se odkazovat jen na to kdy odstoupíš ze závodu. Musíš se zaobírat celým závodním víkendem. To že Honda přijede na víkend a hups, zase neočekávaná výměna komponent která tě odsune na konec roštu, což v případě Hondy extrémně ovlivňuje i možnosti bodovat je hodně likvidační a spolehlivost prostě selhala, proto to nebrat v úvahu je nesmysl. Honda nevychytala tu spolehlivost ani na konci, a penalizace v Japonsku, Mexiku, a Austinu jsou toho důkazem. Renault nezvládl konec sezony, navýšil výkon a objevil se v reálných podmínkách problém, pravda.-
Mike17
11:43 15.12.2017 185.149.130.XXX-Ano, v podstatě to nerozporuji. Sice se v kvaldě zajede TS na začátku či konci a můžou to zajet na rozdílných gumách, ale v podstatě máš pravdu. V závodech jde o body, ne o postavení na startu. proto je pro mne důležitější závod. Jejich rychlost není zářivá, ale není nejhorší. Tady se to neustále prezentuje tak, že chudák Alonso je na rovinkách ten nejpomalejší a každý si ho tam dává. Přitom se v tom pohybuje kolem 14-tého místa. A ono to není tak, že on má DRS a všichni za ním ne. Prostě mají nastavení na závod trochu jiné, s menším přítlakem. A ano, mají nejslabší motor.
-Dobře, poruchy v kvaldě mají jistě vliv také. Tak mi tu hoďte statistiku, kolikrát to komu odešlo nejen v závodě, ale i v kvaldě. Nejsem proti. Ale počítat každý použitý díl za porouchaný je zcestné. Když Mclarenu odešel motor a oni vyměnili všechno, protože stejně budou startovat z konce, ještě neznamená, že se všechno porouchalo. Porouchala se jedna součástka a oni jich vyměnili 10 (nadsázka). protože bylo úplně jedno, jestli spadnou o pozic 10, nebo o 55. Tedy vy si přičtete do statistiky 10 vadných součástek a ona se podělala jen jedna. To pak chápu, co vám vychází. Druhá věc je ta, že STR ani RB na konci nic neměnili jen z toho důvodu, že něměli měnit co. Normálně by vzali vadnou součástku a posunuli se o 5 míst (nebo víc) a jeli na max. Místo toho vzali kladivo a svářečku (opět nadsázka), vlezli do odpadkového koše, našli nejmíň poškozenou součástku, stloukli a svařili ji do požadovaného tvaru, dali zpět do vozu a jeli celý závod na poloviční výkon (jasně, zase nadsázka), aby dojeli vůbec do cíle. Ve vaší statistice (vlastně i v mé) je to jako perfektní díl bez závad. Takže ne, tohle fakt není odpovídající číslo o poruchovosti. Sečtěte mi všechny opravdu podělané součástky a budeme se bavit o poruchovosti. O syslení náhradních dílů se nebavím.-
Situs
12:28 15.12.2017 85.70.164.XXXTy víš že v závodě ty rychlosti nejsou tak průkazné a přesto je používáš jako důkaz že nejsou nejpomalejší, a důkaz že jsou na rovinkách nejpomalejší z kvalifikace nebereš protože pro tebe jsou důležitější ta data ze závodu kde jenom tam se jede o body. Ty ani z daleka nejsi otevřen diskuzi, ty máš jasno. Já taky, není to poprvé co se neshodneme, a dokonce to není poprvé kdy si myslím že data nejsou na tvé straně. McLaren-Honda byla nejpomalejší na rovinkách protože maj nejslabší motor. To že tam dáváš to že maj nastaveno více přítlaku pro závod je spekulace, navíc ono to není tak o přítlaku, jako spíše o odporu, a o tom u jednotlivých týmů nevíš vůbec nic. Čili na každé statistice se něco najde, někde méně, někde více, a jelikož v případě rychlosti neznáme ze závodu ty jednotlivé okolnosti, kvalifikace pro tebe není tak důležitá, a v případě spolehlivosti neznáme kdy přesně něco bylo nutné vyměnit, kdy syslit, či při odstoupení za to původně nemohl motor ale problém způsobil jiný faktor jako šasi či špatná manipulace, tak žádnou statistikou ani žádnými čísly tě zákonitě nelze přesvědčit. Můžu na to říci jen to že když představená data nemůžou přesvědčit tebe, bylo by fajn kdyby jsi sem nedával ještě pochybnější data aby přesvědčili jiné.-
Petr
12:57 15.12.2017 109.81.245.XXXHezky jsi to vystihl. Mike17 takto asi rád "diskutuje." Nahodí nějakou křiklavou polopravdu a čeká, až se mu na ní ryby chytnou. A protože zřejmě zprávy ze světa F1 dobře sleduje, má dobrou paměť, je trpělivý a snaží se být vždy slušný, tak má nad ostatními (byť někdy jen zdánlivě) navrch. Většinou mívá možná i pravdu - snad jen s výjimkou těch věcí, které se v posledních měsících týkají McLarenu, Hondy a Renaultu (ale žel už nestíhám diskuse vždy prolétnout a už vůbec ne reagovat, což stejně podle některých reakci není žádoucí... ostatně se tady dokážete nějak usměrňovat už sami).-
Situs
13:53 15.12.2017 85.70.164.XXXNo zase jsem se do toho nechal vtáhnout, při tom ohledně rychlostí a spolehlivosti už se tu nárazově "diskutuje" nějakej pátek a sežere to opravdu hodně času Z mého hlediska jsem se to mým komentem snažil za sebe uzavřít a když to nepadne na úrodnou zem, nebude to poprvé ani naposledy. V každém případě jsem docela hodně zvědav jak si v rychlostech povede TR příští rok. Osobně totiž očekávám že stejně jak se trápil letos McLaren s bráněním či získáváním pozic kohokoliv, tak stejně marně se bude trápit TR. Podle mě bude vidět že budou pro změnu nejpomalejší na těch rovinkách oni a jakákoliv snaha o zrychlení na rovinkách bude mít za následek zhoršení už tak bídného času na kolo.-
Mike17
14:11 15.12.2017 185.149.130.XXXMyslím si, že ohledně výkonnosti STR se shodneme. Čekám to podobně, protože o vyšším výkonu Renaultu nepochybuji.
Rozdíl je jen v tom, že to nebude proti konci sezony žádná změna a mám pocit, že RB je počet bodů STR celkem u zádele. Tam jde o něco jiného.-
-
-
-
Mike17
19:21 16.12.2017 185.149.130.XXXNebude jásat. Ale rozdíl proti konci sezony nebude žádný. Na rovinkách možná jo, ale jestli máš 0 bodů, je celkem jedno, jestli máš TS nejlepší nebo nejhorší.
Pro ně je podstatné, jestli se pohne s vývojem motoru. Jestli získá STR 0b, nebo 10b už je vedle toho nepodstatný detail.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek