Ferrari a Formule 1 je již takový axiom a asi málokdo by si dokázal mistrovství světa F1 bez červených vozů z Maranella představit. Sedmašedesát let dlouhá tradice je ale ve světě poháněném penězi až druhotná.
Dle nedávno vydané analýzy by Ferrari ušetřilo zhruba 100 miliónů liber, které musí ze svého do týmu investovat. A to i přes to, že italská stáj má celou řadu výhod. Každoročně dostává například 80 milionů liber navíc od samotné F1.
Loni si tak Ferrari přišlo na nějakých 160 miliónů liber jen na odměnách. Mercedes, který ovládl šampionát, dostal o 40 miliónů méně. A takový Manor, který se umístil poslední a finančně to neustál, si přišel jen na čtvrtinu toho co Ferrari.
Když se pak podíváme na další příjmy stáje, které tvoří sponzorské smlouvy, dodávání motorů, prodej licencovaných produktů a peníze z komerčních práv, dostaneme se na sumu 372 miliónů liber.
Problémem ale je, že náklady na chod stáje jsou zhruba o 100 miliónů liber vyšší. Nějaké tři čtvrtiny rozpočtu spolkne vývoj. Zbytek pak připadá na platy a další chod stáje. Jen piloti vyjdou Maranello na nějakých 40 miliónů dolarů ročně. V budoucnu na R&D (výzkum a vývoj) půjde ještě více, jelikož Ferrari v pozici motoráře bude vyvíjet současnou i budoucí (po roce 2020) generaci pohonných jednotek.
Samozřejmě zde není vyčíslen přínos, který Ferrari má díky vyspělým technologiím, které využívá i ve svých supersportech. Pak je tu i samotná prestiž, která s úspěchy v královně motorsportu přichází. Ferrari sice nebralo titul již 10 let, ale v současné době má formu a řadí se mezi žhavé papírové kandidáty pro příští rok.
Na druhou stranu, Ferrari je již velmi silná značka a při současném modelu financování Formuli 1 z marketingových důvodů vlastně nepotřebuje. Sám Marchionne na otázku, jak by se cítil v pozici člověka, co odvedl Ferrari z F1 cítil, odpověděl: "Bylo by to jako dostat milión dolarů. Pracoval bych na jiné, racionálnější alternativě, kterou bychom to nahradili."