Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

Albert Hadáček, 19. listopadu 2017, 18:17 Google+

Formuli 1 čekají v následujících letech změny, otázkou zůstává, o jak rozsáhlé změny půjde. Prim hraje zjednodušení technologií, což se nelíbí gigantům startovního pole a Ferrari dokonce pohrozilo odchodem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel v kvalifikaci v Brazílii

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel v kvalifikaci v Brazílii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari a Formule 1 je již takový axiom a asi málokdo by si dokázal mistrovství světa F1 bez červených vozů z Maranella představit. Sedmašedesát let dlouhá tradice je ale ve světě poháněném penězi až druhotná. 

Dle nedávno vydané analýzy by Ferrari ušetřilo zhruba 100 miliónů liber, které musí ze svého do týmu investovat. A to i přes to, že italská stáj má celou řadu výhod. Každoročně dostává například 80 milionů liber navíc od samotné F1. 

Loni si tak Ferrari přišlo na nějakých 160 miliónů liber jen na odměnách. Mercedes, který ovládl šampionát, dostal o 40 miliónů méně. A takový Manor, který se umístil poslední a finančně to neustál, si přišel jen na čtvrtinu toho co Ferrari.

Když se pak podíváme na další příjmy stáje, které tvoří sponzorské smlouvy, dodávání motorů, prodej licencovaných produktů a peníze z komerčních práv, dostaneme se na sumu 372 miliónů liber.

Problémem ale je, že náklady na chod stáje jsou zhruba o 100 miliónů liber vyšší. Nějaké tři čtvrtiny rozpočtu spolkne vývoj. Zbytek pak připadá na platy a další chod stáje. Jen piloti vyjdou Maranello na nějakých 40 miliónů dolarů ročně. V budoucnu na R&D (výzkum  a vývoj) půjde ještě více, jelikož Ferrari v pozici motoráře bude vyvíjet současnou i budoucí (po roce 2020) generaci pohonných jednotek.

Samozřejmě zde není vyčíslen přínos, který Ferrari má díky vyspělým technologiím, které využívá i ve svých supersportech. Pak je tu i samotná prestiž, která s úspěchy v královně motorsportu přichází. Ferrari sice nebralo titul již 10 let, ale v současné době má formu a řadí se mezi žhavé papírové kandidáty pro příští rok.

Na druhou stranu, Ferrari je již velmi silná značka a při současném modelu financování Formuli 1 z marketingových důvodů vlastně nepotřebuje. Sám Marchionne na otázku, jak by se cítil v pozici člověka, co odvedl Ferrari z F1 cítil, odpověděl: "Bylo by to jako dostat milión dolarů. Pracoval bych na jiné, racionálnější alternativě, kterou bychom to nahradili."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s Toyotou TS050 Hybrid při testech v Bahrajnu

VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud