Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

Albert Hadáček, 19. listopadu 2017, 18:17 Google+

Formuli 1 čekají v následujících letech změny, otázkou zůstává, o jak rozsáhlé změny půjde. Prim hraje zjednodušení technologií, což se nelíbí gigantům startovního pole a Ferrari dokonce pohrozilo odchodem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel v kvalifikaci v Brazílii

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel v kvalifikaci v Brazílii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari a Formule 1 je již takový axiom a asi málokdo by si dokázal mistrovství světa F1 bez červených vozů z Maranella představit. Sedmašedesát let dlouhá tradice je ale ve světě poháněném penězi až druhotná. 

Dle nedávno vydané analýzy by Ferrari ušetřilo zhruba 100 miliónů liber, které musí ze svého do týmu investovat. A to i přes to, že italská stáj má celou řadu výhod. Každoročně dostává například 80 milionů liber navíc od samotné F1. 

Loni si tak Ferrari přišlo na nějakých 160 miliónů liber jen na odměnách. Mercedes, který ovládl šampionát, dostal o 40 miliónů méně. A takový Manor, který se umístil poslední a finančně to neustál, si přišel jen na čtvrtinu toho co Ferrari.

Když se pak podíváme na další příjmy stáje, které tvoří sponzorské smlouvy, dodávání motorů, prodej licencovaných produktů a peníze z komerčních práv, dostaneme se na sumu 372 miliónů liber.

Problémem ale je, že náklady na chod stáje jsou zhruba o 100 miliónů liber vyšší. Nějaké tři čtvrtiny rozpočtu spolkne vývoj. Zbytek pak připadá na platy a další chod stáje. Jen piloti vyjdou Maranello na nějakých 40 miliónů dolarů ročně. V budoucnu na R&D (výzkum  a vývoj) půjde ještě více, jelikož Ferrari v pozici motoráře bude vyvíjet současnou i budoucí (po roce 2020) generaci pohonných jednotek.

Samozřejmě zde není vyčíslen přínos, který Ferrari má díky vyspělým technologiím, které využívá i ve svých supersportech. Pak je tu i samotná prestiž, která s úspěchy v královně motorsportu přichází. Ferrari sice nebralo titul již 10 let, ale v současné době má formu a řadí se mezi žhavé papírové kandidáty pro příští rok.

Na druhou stranu, Ferrari je již velmi silná značka a při současném modelu financování Formuli 1 z marketingových důvodů vlastně nepotřebuje. Sám Marchionne na otázku, jak by se cítil v pozici člověka, co odvedl Ferrari z F1 cítil, odpověděl: "Bylo by to jako dostat milión dolarů. Pracoval bych na jiné, racionálnější alternativě, kterou bychom to nahradili."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s Toyotou TS050 Hybrid při testech v Bahrajnu

VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud