DISKUZE K ČLÁNKU Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Red Bull je optimistický, pokud jde o budoucnost Hondy ve Formuli 1. Její bývalý zákaznický tým McLaren se chce hned příští rok pokusit s novým partnerem vyhrát závod.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 30.09.2017 23:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovali 5 lidé) 26.09.2017 15:09
Promiň, ale to tvrzení o Fernandovi je hodně mimo… »
» uzivatel001639 (Hlasovali 4 lidé) 27.09.2017 07:51
Ty ses stejny kolovartek jako kazdy, kazdy ma… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 26.09.2017 10:17
To jsou jen tanečky. RB moc dobře ví, že Honda… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Proč? Protože já píšu ztrátu Renaultu na 30-40k a ty na 25-30k?
              Když už jsme u Helmuta, kdysi tvrdil, že jejich motor ztrácí 60-80k a vy jste se mohli zbláznit jak lže a hází špínu. Ejhle, na konci sezony přiznal Renault 60k. Asi nebyl tak mimo jako ty. 03

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        212.96.178.XXX
        Tvůj problém je, že nejsi sto akceptovat fakt, že Renaut v race módu letos ztrácí jen 25 - 30 ps na špici a je prokazatelně v okně pro vítězství. V roce 2015 to myslím bylo až 70 ps na Mercedes, takže předpoklad, že těch posledních pár koní je rozhodně podstatně více reálný než že Honda stáhne 80 - 90 ps v race módu. Navíc Mclaren zná data, kdyby na tom byl Renault a Honda podobně a kdyby věděli, že Honda má šanci být příští rok na úrovni Renaultu, je více než jisté, že by s Hondou zůstali. Jenže oni znají realitu a ta je taková, že Honda bude mít velmi těžké dohonit ostatní do konce této koncepce motorů.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Tvůj problém je to, že neakceptuješ Renaultem udávanou ztrátu v roce 2014 60k. po 3 letech je to dle tebe 25-30k. Tedy se jim povedlo dohnat 30-35k. A teď to za jeden rok dotáhnou? 12
          Dohnat to bude mít problém i Renault. Mclaren si sice polepší, ale na titul může do roku 2021 zapomenout. Bude hodně, hodně, hodně velká haluz, jestli se jim povede vyhrát aspoň jeden závod. 03

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            81.19.11.XXX
            V roce 2014 měl R ztrátu na M cca 70 PS, stejně v r. 2015, loni byli na začátku sezóny cca 50 ps, na konci cca 30 PS. Letos jsou cca 25 PS za M. Mercedes přidal od roku 2014 minimálně 120 ps, R přidalo tedy okolo 170 ps, Ferrari tipuji tak mezi 170-180 PS taktéž. Aktuálně dle mě: 1/2 Mercedes / Ferrari +- 5 PS, 3. Renault -25 ps 4. Honda -70 až 80 ps na nejlepší...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Dovolím si citace:
              "Od počátku sezóny 2014 tedy pohonná jednotka Mercedesu dosahuje o 109 koní vyššího výkonu - při stejném množství spotřebovávaného paliva."

              Zdroj: [odkaz na stránku]

              Nasazení druhé a třetí specifikace dělilo 6 týdnů, čtvrtá specifikace bude tedy nasazena 9 týdnů po té třetí - dříve, než se původně čekalo. Její výkonnost má být zpočátku jen lehce vyšší (do 15 koní), Honda nicméně doufá, že poskytne potenciál pro větší nárůst před příchodem páté specifikace (až o 40 koní).Zůstane u Hondy nebo přejde k Renaultu, který je v současné době o zhruba 60 koní výše?

              Zdroj: [odkaz na stránku]

              Tedy podle toho zas tak moc mimo nejsi. Honda ztrácí podle toho na Renault aktuálně asi 45k, s pátou specifikací by to mělo být 20k. Příští rok??? Až na rok 2014, kde Renault udal ztrátu 60k. Trochu mne překvapuje, že se přikláníš k H. Markovi, který ji udával na 60-80k a byl tu lynčován za největšího lháře a špiniče Renaultu.
              Ale to je detail. Podstatné je to, že stáhli něco přes polovinu rozdílu za skoro celé 4 roky. Že by najednou přes zimu stáhli zbytek je sci-fi. Dokud nebudou do 10k, na titul můžou zapomenout. Je vidět na Ferrari, jak malý rozdíl stačí, aby se to na trati projevilo. A to se bavíme jen o závodních režimech. Stačí, aby si zapnul Mercedes na chvíli kvalifikační, přidal pár koníků a může si dělat co chce. O spolehlivosti ani nemluvím. Tam není Renault o moc dál (jo, o něco je), než byl v roce 2014.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Je hodně lehké vynášet soudy a někomu něco vyčítat. Až čas ukáže jako to opravdu je a jaké současné rozhodnutí bylo, jestli dobré nebo špatné, a to jak pro McL tak pro TR vlastně i RBR. Někoho urážet a házet na něj špínu umí každej, ale říci nebo napsat svůj názor a nějak ho odůvodnit to je docela náročné tady najít. Tak aspoň já se o to pokusím a vezmu to trochu odzadu a ze široka.
    ---
    V kontextu toho co vyhlásil R ze všeho nejlépe vyjde právě RBR. Pokud ještě příští rok bude pokračovat trápení H, "odnese" to "jenom" juniorka. To proč jednání tak dlouho trvala byl podle informací, které mám jeden podstatný článek smlouvy mezi RBR tedy zatím vlastně TR a H, kde se hovoří, že H nebude sterilně řešit všechny problémy po svém, ale ochotně a hlavně účelně se poučí z chyb soupeřů a hlavně jim bude naslouchat a na vývoji se budou podílet i odborníci z RBR. V kombinaci s potenciálem zdrojů všeho druhu (peníze, materiál, vybavení) z toho vychází jediné. Pro rok 2019 bude motor H připraven na velmi konkurence schopné úrovni a RBR na něj v klidu přejde a dál bude jezdit na špici. F a M už podle mě nemají kam dál současnou PhJ vyvíjet a jsou u stropu a jejich posun už bude opravdu jenom droboučký, takže jak R tak i H je budou už jenom skutečně dohánět. No a v roce 2019 už klidně podle mě pojede RBR opět o titul.
    ----
    Nejhůř z toho podle mě nakonec bohužel vyjde právě McL. Motory H nejpozději právě do roku 2019 skočí motory R (ve vší úctě k nim) a každý kdo bude mít podobné šasí jako McL bude lepší, tedy včetně RBR i TR na H.
    ----
    Na závěr tedy jasné stanovisko. Osobně si myslím, že McL udělalo chybu, ale ani tak jim nebudu nadávat a nebudu je zatracovat. Obětovali spolupráci s H tři roky a všichni museli vědět, že letos to tak nějak bude, protože prostě H postavila znovu nový motor a navíc bez poučení se. Teď, když už vlastně v probíhající sezoně začali využívat i znalosti "ne-japonců" a pokrok na PhJ jde jasně vidět, se jich McL zbavuje, místo vložení dodatku do prodloužené smlouvy o spolupráci s dalšími odborníky, tak jak to udělalo RBR. Navíc McL bude muset letos kapotáž motoru a příslušenství výrazně přizpůsobit jinému chlazení motoru R a tím dojde samozřejmě i k velké změně celého aerodynamického balíku. (neměl by to být takový problém, protože chlazení R je menší než u H, možná to tedy bude další výhoda) Takže jestli dnes mají skvělé šasí (já myslím, že mají), nemusí to platit o tom na příští rok. Já, ale věřím, že PP dokáže s kolegy opět postavit super auto a McL tedy pro mě hlavně FA nějaký ten závod vyhrát dokáže a hlavně bude závodit trochu jinde než teď. Z dlouhodobého hlediska, pokud tedy nechtějí stavět od roku 2021 svůj motor je to špatné řešení, protože pokud R dokáže postavit opravdu motor na úrovni, dojde k tomu, že zákazníci budou vše dostávat pozdě stejně jako dnes od M a F a nikdy je nebudou moci porazit.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      Pěkně napsaný.
      Jednu výhradu. Vítězství Mclarenu v roce 2018 je sice teoreticky možné, ale pouze za předpokladu nějaké hromadné kolize. Motorově bude Renault i příští rok ztrácet. To je celkem jistota, otázka je jen jak moc. Šasi sice dobré mají, ale rozhodně ne o moc lepší jak F a M a zatím evidentně horší, než RB. Tedy na rychlých okruzích jim bude chybět výkon a na pomalejších budou za RB. Z toho vyplývá, že musí odstoupit nejspíš několik lepších vozů, aby se jim to mohlo podařit. Tipuju, že většinu závodů se nedostanou ani na bednu. 03

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        77.104.216.XXX
        Tak to, že F a M budou muset mít nějakej problém, nebo, že k tomu dojde v Maďarsku nebo Singapuru je dost jasný. Myslím, že šasí mají s RBR dost podobné, ale opravdu nedokážu typnout kdo a o kolik je lepší. Osobně si, ale myslím, že u McL mají dva základní předpoklady k tomu aspoň jedno vítězství udělat. 1)motor už tolik nebude ztrácet a 2) mají FA, kterej dokáže vyhrát s ostatními soupeři i v normálním souboji pokud bude motor ztrácet, řekněme maximálně do 50 koníků.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Promiň, ale to tvrzení o Fernandovi je hodně mimo. Fernando je špičkový pilot, ale s výhodou 50-ti koní ve srovnatelném šasí by s ním prohrál pilot na úrovni Kuvajta nebo Palmera. S Lewisem, Vettelem, Riccim nebo Maxem by měl co dělat, i kdyby ten výkon byl stejný.

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          -Nemyslím si, že mají šasi s RB podobné. Podle informací ztrácí výkonově motor Hondy na Renault asi tolik, kolik ztrácí Renault na Mercedes. Kdyby měli lepší šasi, projevilo by se to jak na pomalých okruzích, tak za deště. Sice zlepšení proti průměru vidět je, ale proti špičce moc ne. Podívej, se jak se to projevuje u RB proti špičce i průměru. Jsou někde jinde. Pokud se to nezmění, budou se stejným motorem za nima.
          - motor nebude ztrácet tolik. Pravda. teď ztrácí 30-40k? Jestli to ztáhnou na polovinu, tak sice nebudou 0,5-1s na kolo pomalejší než Mercedes (jako je teď RB), ale pořád dost na viditelný odstup. Šance je opět jen za deště nebo pomalých okruzích, ale pořád je tam RB.
          - FA je za zenitem. O jeho výkonosti nevíme poslední 3 roky naprosto nic. Kromě toho, že dokáže porážet Vandoorna a toho, že se PODLE NĚJ stále zlepšuje. 50 koníků nedožene ani omylem. Teď ztrácí 60k (na RB 30-40) a dostává kolo. 03

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          Motor Renault ztrácí v race módu cca 25 ps na špici. RB tedy ještě neměl od r. 2014 tak konkurenceschopný motor jako letos. To, že je v PK až 3. je vina jejidch šasi a horší spolehlivosti Renaultu.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Zase kecáš. Podle toho jak si vedou na technických tratích a za mokra je evidentní, že šasi mají lepší než Mercedes. 25k je dost na to, aby byli na rychlých tratích bez šance a musí se modlit za déšť. 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Souhlas ... Jen menší poznámka. Technická trať a mokro nemusí jít obojí na vrub perfektnímu aero a vyvážení. Je tam víc proměnných, takže na mokru je Mercedes také hodně silný. Ale pokud se jede na mokré trati s větším množstvím pomalých zatáček, tak tam je Red Bull letos bezkonkurenční, o tom žádná. 04

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Pikaso

              Pikaso

              62.240.164.XXX
              Nechci a ani nebudu obhajovat svůj názor. Prostě jsem ho napsal, myslím si to a opravdu nemám potřebu někoho přesvědčovat. Snad jenom na vysvětlenou trošku doplním.
              -----
              50 koníků byl jenom takový nástřel. Samozřejmě, že v tomto směru to nejsem schopen kvantifikovat, ale pokud bych to nějak měl říci, tak řeknu, že pokud bude mít FA v kvalifikačním módu ztrátu na kohokoli do 0,7 s a v závodním módu do 0,3 s, tedy v průměru 0,5 s, porazí kohokoli i dnes. To je můj názor a myslím si, že i dnes je to tak. Navíc už to všem ukázal. Ani v 05 ani v 06 neměl nejlepší auto a přesto se stal mistrem světa. V letech 10 a 12 rovněž neměl nejlepší auto a sezonu bohužel prohrál jenom o pár ušmudlaných bodíků. Zatím co v roce 10 mu titul mimo jiné svou hloupou strategií sebralo samo F, tak v roce 12 mu jej zcela určitě sebral RG. Prostě i v těchto letech neměl top auto a dokázal závodit s budoucím MS až do konce sezony do posledního závodu.
              ----
              No a co se týče šasí, neměl by jsi si stále vybírat jenom příklady, které ti jdou do krámu a srovnávat jenom McL a RbR. Do své rovnice by jsi měl samozřejmě zařadit i TR a R samotný. Pak ti porovnání šasí vyjde asi trochu jinak, než jako jasně lepší šasí RbR. No, ale tato otázka bude zodpovězena jako první, takže uvidíme. I když u McL budou muset kompletovat zcela nový balík aero s ohledem na změnu motoru, i tak myslím, že budou na úrovni RbR a třeba i lepší.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Ještě jednou se omlouvám, ale na tohle se nedá jen tak koukat bez reakce.
                Fernando je bezesporu špičkový pilot. Na tom se určitě shodneme.
                2005 - McL měl rychlejší monopost, ale ne vždy fungoval s pneu na celý víkend a ne vždy byl úplně spolehlivý. Fernando ale rozhodně vyhrál zaslouženě.
                2006 - Renault používal nelegální odpružení, ale po jeho zákazu už ho Michael nedokázal dohnat.
                2007 - Kimi si spravil chuť po roce 2005 a využil Fernandovi frustrovanosti z jeho kolegy nováčka a Fernando tehdy v bezpochyby nejrychlejším monopostu byl až třetí.
                2010 - Sezóna "horská dráha" ... Na konci sezóny první pětka ve 42 bodech ... Titul vyhrál ten, kdo po Japonsku měl nejmenší šanci. Promiň, ale tam Ti vyjmenuji 3 lidi, co to těžce podělali - Webber, Fernando a Lewis. Fernando byl po Japonsku k titulu nejblíž, takže ten to podělal nejvíc z té trojky. A Petrova z toho vynecháme, ten si jel svůj závod a neměl důvod někomu "dávat" šanci na titul. Navíc dnes již legendární hláška Smedleyho na Hockenheimu a legálnost toho, co se tenkrát stalo ... Tam by ten titul byl vždy s černým flekem.
                2012 - Vettel jednou odpadl, Fernando jednou odpadl. Byť každý jiným zaviněním. V konečném součtu to vyhrál Vettel, který byl prostě o 3 body lepší. V posledním závodě navíc Vettel byl také v incidentu a nakonec to stihl stáhnout a ten titul uhájil.
                Ale jinak tvrzení, že měl nějaký mizerný monopost, je trochu odvážné. Ve všech těch letech měl nadstandardní techniku. A byť byl Red Bull tehdy silný, vezměme si jako příklad Mercedes v Singapuru, Maďarsku nebo Monaku. Na první pohled dominantní monoposty posledních pár let. Přijedou na technickou trať a ejhle, i papírový outsider je tam pěkně prohání. Takže ono to není vše černobílé, jak by se mohlo na první pohled zdát.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pikaso

                  Pikaso

                  62.240.164.XXX
                  2005 - jasně porazil týmového kolegu, druhého pilota na lepším McL a KR nedojel jenom o jeden závod více než FA a na konci ztrácel 21 bodů, což tehdy byla otázka dvou a kousek závodů, ale ano musím přiznat, že McL měl trochu problém se spolehlivostí, ale nebylo to to hlavní a především problémy měl hlavně JPM a týmový parťák FA, GF neměl ani půlku bodů co FA.
                  2006 - ne nelegální, ale trapně zakázané, protože někdo dal znovu MS a F na prdel a už nevěděli jak jim pomoci. To, že pak ve třech závodech došlo k mírnému poklesu je logické a nevyhnutelné, když ti seberou část tvého balíku a musíš ho nějak nahradit. v Dalších závodech došlo ke dvoum výpadkům a nakonec už si FA v klidu pohlídal co potřeboval. a buď byl před MS nebo o jedno místo za ním. Navíc týmový parťák FA, GF opět jasně nestíhal a měl skoro o půlku bodů méně než FA a a FM jenom o třetinu méně než MS.
                  2007 neřeším, tam RD neunesl své Ego a zničil celou sezonu McL nadržováním LH a podlehnutí svému megalomanství. Navíc FIA například v Maďarsku potrestala FA za neexistující přestupek a třeba zde mu tímto odebrala minimálně 5 spíše 6 bodů. Ale ano, musím souhlasit, že jedinkrát v kariéře zde měl FA nejlepší auto ve startovním poli. Mluvit o třetím nebo druhém místě je zbytečné. Stejný počet bodů, jenom jedno třetí místo navíc je kosmetický rozdíl a ten jeden bodík ke KR, byla opravdu obrovská hloupost RD.
                  2010 - nevím proč do celé věci opět motáš Německo. Stáhni si ten závod a podívej se na něj. Uplakanej FM, kterej minimálně 10 krát jasně blokuje týmovýho parťáka, kterej je rychlejší a jenom ze slušnosti právě FA nedošlo k jejich vzájemný nehodě, kdy několikrát uklapl jasně dobrý předjížděcí manévr, aby ten chudák poškozenej FM nesmetl obě efka. A to tedy musím dodat další jasný fakt a tím je start, kde ten slavný budoucí mistr světa SV předvedl to samé co teď v Singapuru a vlastně jenom díky tomu se FM dostal před FA. No a konec sezony, kdy ten samej uplakáne, poškozenej v závodě v německu, v té tebou uváděné pětce není a na týmového parťáka ztrácí přes 100 bodů. To je tedy černá kaňka jako blázen.
                  2012 - to už snad ani nebudu hodnotit. Samozřejmě to opět nebyl jenom RG, ale i ten jeden problém z Belgie by znamenal rozdíl v konečném pořadí.
                  ---Prostě opět jenom vytrháváš jednotlivé věci z kontextu a píšeš co se ti hodí. Pro objektivnost musím přiznat, že i já jsem samozřejmě vytáhl z každého roku jednu nejzásadnější věc, ale nikdo to nebylo jenom o té věci a jsem schopen tu popsat sám 10 stránek diskuse a obhájit své tvrzení, ale dělat to nebudu. Nemá to cenu pokud slepě tlumočíš právě třeba "slavný" výrok z roku 2010 a ani zde nehodnotíš skutečnost nemá to ani cenu.
                  ----- Ale opět musím připustit, ano FA není bůh, má své chyby jako každý z nás, ale nic to nemění na tom, že je to pro mě osobně jeden z mála "skutečných" mistrů světa.

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    194.228.59.XXX
                    Kdybych na to koukal stejně demagogicky, tak by teď pro mě musel být Lewis 5-ti násobný šampión. Kdyby ho býval nevycukal ten rošťái Fernando v Brazilii 2007 a kdyby se mu býval nepodělal motor z 1. místa vloni v Malajsii. Prostě se tak stalo a šampion je někdy prostě ten, kdo má i více štěstí. Anebo ho třeba nedohanala karma, kdoví ... 04

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            25 koní to bude možná v nějakém spořivém módu. Když Ferrari nebo Mercedes pustí agresivnější mapy, tak je ten rozdíl úplně jinde. Renault to umí na jedno kolo v kvalifikaci, ale Mercedes i Ferrari mají agresivnější mapy i do závodu. Renault asi taky a řekl bych, že to dost možná bude problém Maxe, protože ve stínu nevydařené sezóny to tam prostě pustí, aby se zkusil udržet za špičkou a pak to po pár kolech klekne. Kdežto ve Spa za sebou Lewis neudržel Vettela jen díky tomu fíglu v Eau Rouge. Respektive je to vidět i jindy, kdy očividně Lewis chtěl grand chelem a při udržovačce na prvním místě najednou zajede o 2 vteřiny rychleji a pak jede dál udržovačku. Jediné, co Red Bull drží poblíž je to, že nejsou pro Ferrari a Mercedes přímou hrozbou v šampionátech, tak obě továrny jedou na jistotu a nechtějí zbytečné penalizace. Red Bull riskuje, ať alespoň někdy urve čestný úspěch, takže proto jsou na tom se spolehlivostí na štíru. A to by asi neměli úplně zapotřebí, kdyby jim chybělo 25 kobyl ...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Však ono se to tady v okolních diskuzích řeší vcelku komplexně. Akorát se nerozvádí široké hypotézy. On ukáže čas, kdo se vydal správnou cestou.
      Red Bull získal téměř zadarmo tovární podporu a exkluzivního dodavatele PJ. Zápůjčka Carlose nemusí nutně znamenat jeho budoucí přechod, však Carlos si určitě taky moc rád počká na pokrok Hondy. Toro Rosso jako zkušební zázemí je ideální. Juniorka, která si může dovolit jít do sezóny bez ambic a která díky Hondě nejspíš vyjde v nejhorším případě (10. místo v PK) +- stejně a jakýkoli posun směrem nahoru bude příjemný bonus.
      Nechci být skeptik, ale Renault ani Honda se stávající generací PJ Mercedes ani Ferrari nedoženou. Ferrari je sice na úrovni Mercedesu výkonem, ale po stránce spolehlivosti jsou pořád trochu pozadu. To se ale může brzy změnit, protože jsou natolik blízko, že možná donutí Mercedes k riskování ve vývoji. Renault se v tom pořád plácá. Jakmile je potřeba trochu vybudit motor, tak je na štíru se spolehlivostí. V závodním režimu, když se jede "na spotřebu" nejsou až o tolik pozadu. Ale když se člověk podívá, co umí Mercedes nebo Ferrari např. po restartu po SC fázi nebo přímo po startu, když se ohřeji pneu, tak jsou schopni Red Bullu odskočit klidně o 2 vteřiny na kolo a pak to stabilizují. A určitě to nebude tím, že by Ricci zapsal nebo šasí Red Bullu po restartu nejelo. Hondu v tomhle ohledu ani nebudeme řešit. Ta nestačí udržovacímu tempu ani v kvalifikačním režimu. Jenže za tím stojí kromě obřích rozpočtů také spousta času. Honda je momentálně ve fázi, kde byl Renault v první sezóně. Výkon tam sice někdy je, ale spolehlivost tragická.
      Nakonec k McLarenu. Ten skutečně může dopadnout nejhůře. Renault ho bude držet vpředu jen do doby, dokud nebude mít svůj monopost vyladěný. Potom na tom skutečně budou jako zákazníci Mercedesu a Ferrari. Ale k tomuto jsem se již vyjadřoval v dobách rétorické krize mezi Dr. Markem a Renaultem. Továrna do návrhu a vývoje motoru dává násobně více, než dostává od zákazníků. Takže jim asi nikdo nemůže toto chování vyčítat, ale pro nás fanoušky to je dost o ničem. Protože tím se to ve finále opravdu dostává do situace, která se tolik zajídá Haasu. Ale tato situace platí napříč motorsportem. Dokonce i pohárové třídy, kdy je předepsaná stejná technika (nebo alespoň některé části) pro všechny, se dají ovlivnit financemi. Vždy je nějaká výrobní odchylka a když mohu nakoupit dostatek materiálu, vyberu ten nejlepší kus a s ním poté budu fungovat. Dokud jsem nezískal osobní zkušenost, byl jsem v některých věcech naivní. Ale motorsport vždy byl, je a bude o schopnosti jít na absolutní hranu pravidel, využití skulin v pravidlech a o finančních možnostech.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • johnny83

    johnny83

    193.86.226.XXX
    zajímalo by mě, co si o tomhle kroku myslí Dennis, podle mě je rád, že byl odejit a nemusí se účastnit těhlech nedůstojnejch prohlášení... ok, beru, že má Mclaren dobrý šasi, ale že by bylo lepší než RB? kterej má navíc výhodu toho, že Renault zná? obávám se že se Mclaren bude plácat ve středu pole až do roku 21, kdy snad přijdou s nějakym svym motorářem... a pokud se Honda nezvedne a RB k nim na roky 19 a 20 opravdu přejde, mohl by Mclaren bojovat s Renaultem o 3. místo v PK. Jinak za mě má v současnym složení Mclaren asi nejmíň charismatický a respektuhodný vedení stáje, nepočítám-li Sauber, samozřejmě... ten Dennis tam prostě chybí...

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama