DISKUZE K ČLÁNKU "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole
Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
11:11 06.09.2017 185.149.128.XXX
To jo, ale to je spíš záležitost šasi Wilíků, než motorů. Některý závod jedou skvěle, jíný jsou na konci pole. Prostě přidělovat přímo body taky nebude spravedlivé. Ten co vymění 1 díl na tom bude stejně jako ten, co vymění komplet celé auto. A kdybys chtěl obodovat každý penalizovatelný díl, pak bude mít přes 100 bodů každý, co nic nevymění a dojede pokaždé poslední. To taky není moc fér.
Pepan
07:28 06.09.2017 89.24.157.XXX
S tím motorem to zase tak jednoduché není. Podívej se na Williams. Má nejvýkonnější motor v poli a přes to se klidně může stát že jej převálcuje Torro Rosso. Dokonce je v tabulce Sainz před mazákem Massou a to už je na pováženou. Přitom Sainz má nedokončených závodů více než Massa.
jumpman
20:28 05.09.2017 178.255.168.XXX
právě že v současnosti si výrobci nechávají platit i vývoj. Jasně že zákaznické týmy nezaplatí komplet vývoj, ale dřív vývoj automobilka zákazníkům neúčtovala, protože těch motorů prodala hromady, tenkrát to byly minimálně 3 motory na jeden víkend a stejně to vyšlo levněji než současný balíček...
Mike17
19:31 05.09.2017 185.149.128.XXX
No jo, ale když vyměníš cokoliv, pak ti vyjde nastejno, když vyměníš celé auto. A bodík ztráty se mnohonásobně vrátí, když každý druhý závod přivezeš spoustu nových dílů. To už by požadavky na 4 motory nedával smysl. Každý by si raději vzal na většinu závodů nový, výkonější, co vydrží jen jeden závod, ale získá díky tomu o několik bodů víc. Může to dělat třeba rozdíl mezi prvním a třetím místem a to je 10 bodů.
Ani to není optimální. Možná lepší než současnost, ale mně se zdá zmenšit počet ztracených pozic lepší.
Ani to není optimální. Možná lepší než současnost, ale mně se zdá zmenšit počet ztracených pozic lepší.
Pepan
14:28 05.09.2017 89.24.157.XXX
Jednoduše. Odjedeš závod bez výměny komponent, dostaneš bod, který se Ti počítá do tabulky. Vyměníš jeden z důležitých dílů (motor, převodovku, .....) ten bod nedostaneš. Podle mě je to férovější než probíjení startovním polem, nestálo by to menší týmy peníze navíc a určitě by to nevypadalo tak směšně jako penalizace 55 míst na startu, když všichni víme, kolik aut v reálu startuje.
rock
14:00 05.09.2017 37.188.163.XXX
Pro velkýho motoráře by to bylo nastejno: ten, pokud vyčlení budget kupříkladu miliardu dolarů, tak zkrátka utratí miliardu dolarů a je úplně jedno, v jakém poměru vývoj vs výroba. A rozdíl cena za vývoj x peníze od zákazníků je tak velký, že vývoj stejně každý výrobce dotuje. Těch 20 mega od zákazníka ročně sice zaplatí výrobní náklady, ale náklady na vývoj jsou o tolik vyšší, že jde stejně jenom o symbolickou částku.
jumpman
08:48 05.09.2017 178.255.168.XXX
tak pokud těch motorů musíš postavit 120 nebo 24 je rozdíl v rozpuštění nákladů na vývoj. Dalším hlediskem je životnost jednotlivých komponent - pokud ten motor musí vydržet 5-7 velkých cen a za selhání dostaneš pentli jako prase, tak vývoj takového agregátu probíhá dlouho, musí se náročně testovat a to vše stojí nemalé peníze a potom těchto motorů vyrobíš jen pár. V okamžiku, kdy je jeden motor na víkend, tak se případné chyby snáz odstraní, vývoj bude zaměřen především na výkon, nikoliv spolehlivost a podstatně vzroste i pravděpodobnost, že to někomu v závodě bouchne, což je věc, co mi poslední dobou asi nejvíc chybí.
Navíc takovou to pohonnou jednotku mnohem snáz dokáže vyvinout i motorář, který přijde jako nový do F1. Současná situace nahrává pouze tomu nejsilnějšímu, protože mu na poměrně dlouhou dobu konzervuje jeho výhodu. Jako je jasné, že i ikdyby byl motor na víkend, tak výrobce nebude schopen přivést na každou VC novou iteraci motoru, ale určitě bude schopen mnohem rychleji reagovat na problém se spolehlivostí a případný vývoj bude probíhat rychleji...
Navíc takovou to pohonnou jednotku mnohem snáz dokáže vyvinout i motorář, který přijde jako nový do F1. Současná situace nahrává pouze tomu nejsilnějšímu, protože mu na poměrně dlouhou dobu konzervuje jeho výhodu. Jako je jasné, že i ikdyby byl motor na víkend, tak výrobce nebude schopen přivést na každou VC novou iteraci motoru, ale určitě bude schopen mnohem rychleji reagovat na problém se spolehlivostí a případný vývoj bude probíhat rychleji...
Mike17
20:03 04.09.2017 185.149.128.XXX
Pozitivní body si nedokážu představit. To jako dostanou bod navíc, kdy nespotřebují nic navíc? Nebo bod za každou z komponent? Pak by tedy bylo úplně jedno, jestli spotřebuješ navíc jednu součástku, nebo ji budeš měnit každý závod. Promiň, těžko se mi to představuje.
jumpman
19:53 04.09.2017 178.255.168.XXX
jako cena za motory by byla v podstatě stejná, pokud by byl jeden motor na jeden závod a pokud jsou 4 motory na sezonu - výrobcům se nevyplatí nést vývoj a cena vývoje motoru co musí vydržet 5-7tis km je jiná jako motoru na 500 km. Tím by se zjednodušil i vstup dalších výrobců.
Pepan
18:27 04.09.2017 89.24.157.XXX
Právě proto bych dával ty pozitivní body. Malé týmy by to finančně nepostihlo a velký tým by si musel rozmyslet, zda vyměnit komponenty a riskovat že to nenaženou, nebo zvolit jistotu bodů s tím, že v závodě budou muset to auto více šetřit. Dočkali bychom se tak možná i určitých strategií, kdy některé týmy před okruhy, kde se předjíždí snáz, by měnily více komponent, protože by počítaly s tím, že to v závodě doženou.
Limbi
17:47 04.09.2017 147.228.209.XXX
Použiji to co jsem vkládal v minulém článku:
Napadá mě co místo penalizací zavést bonusové body do poháru konstruktérů? Udělat nějakou tabulku, kdy by tým který využije menší počet komponent čerpal bonusové body do poháru konstruktérů. Tímto řešením by neutrpěl samotný závodník a ani divák při závodě. Týmy by to ale pořád motivovalo jelikož výhra v PK je pro ně klíčová.
Napadá mě co místo penalizací zavést bonusové body do poháru konstruktérů? Udělat nějakou tabulku, kdy by tým který využije menší počet komponent čerpal bonusové body do poháru konstruktérů. Tímto řešením by neutrpěl samotný závodník a ani divák při závodě. Týmy by to ale pořád motivovalo jelikož výhra v PK je pro ně klíčová.
Mike17
17:15 04.09.2017 185.149.128.XXX
No jo. S tím co jsi napsal nemám v celku zásadní problém a zní to logicky.
Určitě máš pravdu, že posunutí v Monaku a Monze je rozdíl. Ale neexistuje žádný způsob, jak to udělat spravedlivě.
S koncem souhlasím v tom, že F1 není sociálka a týmy si musí vše platit. Jen trest v podobě financí pro velké týmy není trestem vůbec žádným a pro malé může být stejná částka likvidační. A to je pro mne nespravedlivost mnohem větší, bež ta podle typu okruhu. Kromě toho, by měla být starostí F1 spíše větší vyrovnanost, než ještě větší rozdíly.
Určitě máš pravdu, že posunutí v Monaku a Monze je rozdíl. Ale neexistuje žádný způsob, jak to udělat spravedlivě.
S koncem souhlasím v tom, že F1 není sociálka a týmy si musí vše platit. Jen trest v podobě financí pro velké týmy není trestem vůbec žádným a pro malé může být stejná částka likvidační. A to je pro mne nespravedlivost mnohem větší, bež ta podle typu okruhu. Kromě toho, by měla být starostí F1 spíše větší vyrovnanost, než ještě větší rozdíly.
Pepan
17:00 04.09.2017 89.24.157.XXX
Já bych byl spíše pro ty pozitivní body. Ten posun na startu má totiž jeden blbý rozměr a sice možnost předjíždění na konkrétním okruhu. Zatímco na Monze se předjíždí relativně jednoduše, třeba v Monacu nebo Singapore je to dost problematické. A trest by měl být stejný po celý závodní rok. Tímto napadám i ten trest průjezdem boxovou uličkou, kde se délka průjezdu okruh od okruhu liší, takže délka trestu se v průběhu sezóny liší možná o deset sekund. A co se týče časové penalizace, tak určitě by to vliv mělo, protože pokud by si bohatší tým chtěl vyjet náskok, tak se samozřejmě více opotřebovávají pneumatiky, když na to pilot více tlačí, což může v závěru závodu být nevýhodou. A poslední věc. Formule jedna není žádná sociálka. Vždycky tady byly bohaté týmy a týmy chudé a nucené srovnávání do latě může nakonec dopadnout tak, že některé z těch bohatých odejdou do jiné série, kde tyhle restrikce nebudou tak markantní a F1
pak třeba zajde na úbytě.
pak třeba zajde na úbytě.
Mike17
16:17 04.09.2017 185.149.128.XXX
Penalizace jsou asi jediným spravedlivým nástrojem, jak dodržovat stanovený počet jednotek na sezonu. Ale osobně bych je udělal méně přísné. 1-2 pozice na startu taky zabolí každého, aby neměnil součástky jen tak a zabrání se ztrátě 65-ti míst. Teď je jedno, jestli někdo ztratí 15 pozic, nebo 65. Tak vymění vše. Kdyby to bylo 3(6) nebo 13(26), tak už si to každý rozmyslí.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek