DISKUZE K ČLÁNKU "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 06.09.2017 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 04.09.2017 15:21
Kdyby tenhle nesmysl neexistoval, jak píšeš, tak… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 04.09.2017 14:45
Mám pravdu ten chlapec z FI! ... už jsem to… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 04.09.2017 15:39
Já bych to udělal podobně jako u převodovek. Když… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Ohledně penalizací nevím, je nutné tuto věc skutečně důkladně promyslet se všemi pro a proti. Aby následné řešení nebylo ještě horší, než je toto.
Spíš mi vadi silně nesportovní DRS, to by měli zrušit co nejdříve.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
To jo, ale to je spíš záležitost šasi Wilíků, než motorů. Některý závod jedou skvěle, jíný jsou na konci pole. Prostě přidělovat přímo body taky nebude spravedlivé. Ten co vymění 1 díl na tom bude stejně jako ten, co vymění komplet celé auto. A kdybys chtěl obodovat každý penalizovatelný díl, pak bude mít přes 100 bodů každý, co nic nevymění a dojede pokaždé poslední. To taky není moc fér. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
S tím motorem to zase tak jednoduché není. Podívej se na Williams. Má nejvýkonnější motor v poli a přes to se klidně může stát že jej převálcuje Torro Rosso. Dokonce je v tabulce Sainz před mazákem Massou a to už je na pováženou. Přitom Sainz má nedokončených závodů více než Massa.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
právě že v současnosti si výrobci nechávají platit i vývoj. Jasně že zákaznické týmy nezaplatí komplet vývoj, ale dřív vývoj automobilka zákazníkům neúčtovala, protože těch motorů prodala hromady, tenkrát to byly minimálně 3 motory na jeden víkend a stejně to vyšlo levněji než současný balíček...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
No jo, ale když vyměníš cokoliv, pak ti vyjde nastejno, když vyměníš celé auto. A bodík ztráty se mnohonásobně vrátí, když každý druhý závod přivezeš spoustu nových dílů. To už by požadavky na 4 motory nedával smysl. Každý by si raději vzal na většinu závodů nový, výkonější, co vydrží jen jeden závod, ale získá díky tomu o několik bodů víc. Může to dělat třeba rozdíl mezi prvním a třetím místem a to je 10 bodů.
Ani to není optimální. Možná lepší než současnost, ale mně se zdá zmenšit počet ztracených pozic lepší. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Jednoduše. Odjedeš závod bez výměny komponent, dostaneš bod, který se Ti počítá do tabulky. Vyměníš jeden z důležitých dílů (motor, převodovku, .....) ten bod nedostaneš. Podle mě je to férovější než probíjení startovním polem, nestálo by to menší týmy peníze navíc a určitě by to nevypadalo tak směšně jako penalizace 55 míst na startu, když všichni víme, kolik aut v reálu startuje.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.163.XXX
Pro velkýho motoráře by to bylo nastejno: ten, pokud vyčlení budget kupříkladu miliardu dolarů, tak zkrátka utratí miliardu dolarů a je úplně jedno, v jakém poměru vývoj vs výroba. A rozdíl cena za vývoj x peníze od zákazníků je tak velký, že vývoj stejně každý výrobce dotuje. Těch 20 mega od zákazníka ročně sice zaplatí výrobní náklady, ale náklady na vývoj jsou o tolik vyšší, že jde stejně jenom o symbolickou částku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Já tomu principu rozumím. Jen je to velký nepoměr. 4:20. Že by byl díky tebou zmíněných věci motor 5x levnější....
Neříkám, že ne. Fakt nevím. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tak pokud těch motorů musíš postavit 120 nebo 24 je rozdíl v rozpuštění nákladů na vývoj. Dalším hlediskem je životnost jednotlivých komponent - pokud ten motor musí vydržet 5-7 velkých cen a za selhání dostaneš pentli jako prase, tak vývoj takového agregátu probíhá dlouho, musí se náročně testovat a to vše stojí nemalé peníze a potom těchto motorů vyrobíš jen pár. V okamžiku, kdy je jeden motor na víkend, tak se případné chyby snáz odstraní, vývoj bude zaměřen především na výkon, nikoliv spolehlivost a podstatně vzroste i pravděpodobnost, že to někomu v závodě bouchne, což je věc, co mi poslední dobou asi nejvíc chybí.
Navíc takovou to pohonnou jednotku mnohem snáz dokáže vyvinout i motorář, který přijde jako nový do F1. Současná situace nahrává pouze tomu nejsilnějšímu, protože mu na poměrně dlouhou dobu konzervuje jeho výhodu. Jako je jasné, že i ikdyby byl motor na víkend, tak výrobce nebude schopen přivést na každou VC novou iteraci motoru, ale určitě bude schopen mnohem rychleji reagovat na problém se spolehlivostí a případný vývoj bude probíhat rychleji...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Těžko říct, moc se mi tomu věřit nechce. Ale fakt nevím...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Pozitivní body si nedokážu představit. To jako dostanou bod navíc, kdy nespotřebují nic navíc? Nebo bod za každou z komponent? Pak by tedy bylo úplně jedno, jestli spotřebuješ navíc jednu součástku, nebo ji budeš měnit každý závod. Promiň, těžko se mi to představuje.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
proto by mělo tohle pravidlo zmizet a měl by být jeden motor na víkend - podle slov jednoho motoráře by tohle vyšlo na +/- stejný peníze jako současnej stav...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jako cena za motory by byla v podstatě stejná, pokud by byl jeden motor na jeden závod a pokud jsou 4 motory na sezonu - výrobcům se nevyplatí nést vývoj a cena vývoje motoru co musí vydržet 5-7tis km je jiná jako motoru na 500 km. Tím by se zjednodušil i vstup dalších výrobců.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Pokud už máš počet beztrestných komponent vybraný pak se nedá nic dělat. Nasadíš novej a dostaneš pentli nebo to riskneš.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

213.220.208.XXX
Částečné řešení by to asi bylo, ale co když jako tým vím, že další den (víkend) už daná část nepřežije a potřebuji ji vyměnit dopředu a ne až selže?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Právě proto bych dával ty pozitivní body. Malé týmy by to finančně nepostihlo a velký tým by si musel rozmyslet, zda vyměnit komponenty a riskovat že to nenaženou, nebo zvolit jistotu bodů s tím, že v závodě budou muset to auto více šetřit. Dočkali bychom se tak možná i určitých strategií, kdy některé týmy před okruhy, kde se předjíždí snáz, by měnily více komponent, protože by počítaly s tím, že to v závodě doženou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.209.XXX
Použiji to co jsem vkládal v minulém článku:

Napadá mě co místo penalizací zavést bonusové body do poháru konstruktérů? Udělat nějakou tabulku, kdy by tým který využije menší počet komponent čerpal bonusové body do poháru konstruktérů. Tímto řešením by neutrpěl samotný závodník a ani divák při závodě. Týmy by to ale pořád motivovalo jelikož výhra v PK je pro ně klíčová.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
No jo. S tím co jsi napsal nemám v celku zásadní problém a zní to logicky.
Určitě máš pravdu, že posunutí v Monaku a Monze je rozdíl. Ale neexistuje žádný způsob, jak to udělat spravedlivě.
S koncem souhlasím v tom, že F1 není sociálka a týmy si musí vše platit. Jen trest v podobě financí pro velké týmy není trestem vůbec žádným a pro malé může být stejná částka likvidační. A to je pro mne nespravedlivost mnohem větší, bež ta podle typu okruhu. Kromě toho, by měla být starostí F1 spíše větší vyrovnanost, než ještě větší rozdíly. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Já bych byl spíše pro ty pozitivní body. Ten posun na startu má totiž jeden blbý rozměr a sice možnost předjíždění na konkrétním okruhu. Zatímco na Monze se předjíždí relativně jednoduše, třeba v Monacu nebo Singapore je to dost problematické. A trest by měl být stejný po celý závodní rok. Tímto napadám i ten trest průjezdem boxovou uličkou, kde se délka průjezdu okruh od okruhu liší, takže délka trestu se v průběhu sezóny liší možná o deset sekund. A co se týče časové penalizace, tak určitě by to vliv mělo, protože pokud by si bohatší tým chtěl vyjet náskok, tak se samozřejmě více opotřebovávají pneumatiky, když na to pilot více tlačí, což může v závěru závodu být nevýhodou. A poslední věc. Formule jedna není žádná sociálka. Vždycky tady byly bohaté týmy a týmy chudé a nucené srovnávání do latě může nakonec dopadnout tak, že některé z těch bohatých odejdou do jiné série, kde tyhle restrikce nebudou tak markantní a F1
pak třeba zajde na úbytě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Penalizace jsou asi jediným spravedlivým nástrojem, jak dodržovat stanovený počet jednotek na sezonu. Ale osobně bych je udělal méně přísné. 1-2 pozice na startu taky zabolí každého, aby neměnil součástky jen tak a zabrání se ztrátě 65-ti míst. Teď je jedno, jestli někdo ztratí 15 pozic, nebo 65. Tak vymění vše. Kdyby to bylo 3(6) nebo 13(26), tak už si to každý rozmyslí.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama