DISKUZE K ČLÁNKU "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 06.09.2017 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 04.09.2017 15:21
Kdyby tenhle nesmysl neexistoval, jak píšeš, tak… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 04.09.2017 14:45
Mám pravdu ten chlapec z FI! ... už jsem to… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 04.09.2017 15:39
Já bych to udělal podobně jako u převodovek. Když… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Mám pravdu ten chlapec z FI!
    ... už jsem to předtím psal. Tyto penalizace možná mohou ovlivnit třeba boj o titul, ale takové jsou přece pravidla a kvůli něčemu byla zavedena - jak se píše v článku.
    A když se lepší auto probojovává závodním polem tak je to přece supr podívaná.
    A že to lidi mate ... na to máme přece stránky o F1, ne?

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    co je to za trotla? Oni používají motor, který jse shodou okolností nejspolehlivější v poli. Nemají na tom absolutně žádnou zásluhu.
    Ty týmy, co měnily motory to nedělají proto, že by chtěly rozhazovat peníze - dělají to proto, že jejich motory požadovaný počet závodů nevydrží. A v případě zákaznických týmů nemají žádnou šanci to jakkoliv ovlivnit.

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Jenže kdyby se to pravidlo zrušilo, tak na tom vydělají zase jen ti bohatí.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        212.24.138.XXX
        myslíte, že STR nasazuje nadlimitní motory, protože by nevědělo, co s penězma?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Samozřejmě že ne, ale o to tady nejde.
          Pravidlo má očividně svoje světlé a temné stránky, takže každý vidí to co tam chce vidět, že?

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Kdyby neexistovali penalizace, nikdo by si nelámal hlavu s tím, jestli má motor vydržet 5 závodů. Takže by všichni používali na každý závod nový. ;)

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            proto by mělo tohle pravidlo zmizet a měl by být jeden motor na víkend - podle slov jednoho motoráře by tohle vyšlo na +/- stejný peníze jako současnej stav...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Těžko říct, moc se mi tomu věřit nechce. Ale fakt nevím...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                tak pokud těch motorů musíš postavit 120 nebo 24 je rozdíl v rozpuštění nákladů na vývoj. Dalším hlediskem je životnost jednotlivých komponent - pokud ten motor musí vydržet 5-7 velkých cen a za selhání dostaneš pentli jako prase, tak vývoj takového agregátu probíhá dlouho, musí se náročně testovat a to vše stojí nemalé peníze a potom těchto motorů vyrobíš jen pár. V okamžiku, kdy je jeden motor na víkend, tak se případné chyby snáz odstraní, vývoj bude zaměřen především na výkon, nikoliv spolehlivost a podstatně vzroste i pravděpodobnost, že to někomu v závodě bouchne, což je věc, co mi poslední dobou asi nejvíc chybí.
                Navíc takovou to pohonnou jednotku mnohem snáz dokáže vyvinout i motorář, který přijde jako nový do F1. Současná situace nahrává pouze tomu nejsilnějšímu, protože mu na poměrně dlouhou dobu konzervuje jeho výhodu. Jako je jasné, že i ikdyby byl motor na víkend, tak výrobce nebude schopen přivést na každou VC novou iteraci motoru, ale určitě bude schopen mnohem rychleji reagovat na problém se spolehlivostí a případný vývoj bude probíhat rychleji...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.128.XXX
                  Já tomu principu rozumím. Jen je to velký nepoměr. 4:20. Že by byl díky tebou zmíněných věci motor 5x levnější....
                  Neříkám, že ne. Fakt nevím. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.163.XXX
                    Pro velkýho motoráře by to bylo nastejno: ten, pokud vyčlení budget kupříkladu miliardu dolarů, tak zkrátka utratí miliardu dolarů a je úplně jedno, v jakém poměru vývoj vs výroba. A rozdíl cena za vývoj x peníze od zákazníků je tak velký, že vývoj stejně každý výrobce dotuje. Těch 20 mega od zákazníka ročně sice zaplatí výrobní náklady, ale náklady na vývoj jsou o tolik vyšší, že jde stejně jenom o symbolickou částku.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      právě že v současnosti si výrobci nechávají platit i vývoj. Jasně že zákaznické týmy nezaplatí komplet vývoj, ale dřív vývoj automobilka zákazníkům neúčtovala, protože těch motorů prodala hromady, tenkrát to byly minimálně 3 motory na jeden víkend a stejně to vyšlo levněji než současný balíček...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama