DISKUZE K ČLÁNKU "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 06.09.2017 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 04.09.2017 15:21
Kdyby tenhle nesmysl neexistoval, jak píšeš, tak… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 04.09.2017 14:45
Mám pravdu ten chlapec z FI! ... už jsem to… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 04.09.2017 15:39
Já bych to udělal podobně jako u převodovek. Když… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Ohledně penalizací nevím, je nutné tuto věc skutečně důkladně promyslet se všemi pro a proti. Aby následné řešení nebylo ještě horší, než je toto.
    Spíš mi vadi silně nesportovní DRS, to by měli zrušit co nejdříve.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    147.228.209.XXX
    Použiji to co jsem vkládal v minulém článku:

    Napadá mě co místo penalizací zavést bonusové body do poháru konstruktérů? Udělat nějakou tabulku, kdy by tým který využije menší počet komponent čerpal bonusové body do poháru konstruktérů. Tímto řešením by neutrpěl samotný závodník a ani divák při závodě. Týmy by to ale pořád motivovalo jelikož výhra v PK je pro ně klíčová.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.128.XXX
    Penalizace jsou asi jediným spravedlivým nástrojem, jak dodržovat stanovený počet jednotek na sezonu. Ale osobně bych je udělal méně přísné. 1-2 pozice na startu taky zabolí každého, aby neměnil součástky jen tak a zabrání se ztrátě 65-ti míst. Teď je jedno, jestli někdo ztratí 15 pozic, nebo 65. Tak vymění vše. Kdyby to bylo 3(6) nebo 13(26), tak už si to každý rozmyslí.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Já bych to udělal podobně jako u převodovek. Když nedojedete, můžete nasadit beztrestně novej motor. Vždyť ten jezdec je potrestán tím že nedojede, to přece stačí. Vypadnutí pro jezdce bojující o titul je velká rána, natož k tomu ta pentle. A především by to pomohlo těm co o titul nebojujou, letos třeba Hondě. Vidět Hondu jak nedojíždí a ještě musej startovat z chvostu, dejte pokoj.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      213.220.208.XXX
      Částečné řešení by to asi bylo, ale co když jako tým vím, že další den (víkend) už daná část nepřežije a potřebuji ji vyměnit dopředu a ne až selže?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Pokud už máš počet beztrestných komponent vybraný pak se nedá nic dělat. Nasadíš novej a dostaneš pentli nebo to riskneš.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • VáclavI

    VáclavI

    213.175.51.XXX
    Osobně naprosto souhlasím s penalizacemi - penalizace nejsou něco vytrhnuté z kontextu - jsou hezky začleněny do kontextu celé idei PJ - tzn. co nejúspornější a nejvýkonnější PJ s co největší výdrží. A pokud to Renault, Honda či Ferrari nedokáží, tak ať se podívají k Mercedesu. Výrobce to nutí vyrábět mnohem kvalitnější výrobky, nikoliv výrobky na jedno použití. Pokud PJ každým závodem ztrácí 0,1-0,2s na kolo, pak by silné týmy měnily PJ závod od závodu.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Moc by mě zajímalo, zda má stejný názor třeba i Ricciardo. Díky penalizaci se musel dopředu probíjet, ale kdyby ten nesmysl neexistoval, klidně mohl zacvičit s oběma Ferrari a zřejmě by skončil na stupních vítězů.

    + 1 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      212.24.138.XXX
      přesně tak. RBR byli tento závod rychlejší, než Ferrari, a bedna byla velmi pravděpodobná - ale tým byl potrestán za něco, co nijak nemohl ovlivnit.

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Kdyby tenhle nesmysl neexistoval, jak píšeš, tak si každý "bohatý" tým vymění před závodem celý moto, převodovku a vše okolo.
      Pokud by penalizace neexistovali a týmy by museli dejme tomu zaplatit tučnou pokutu za výměnu komponentů nad limit, tak budou všechny chudší týmy skuhrat, že si to nemohou dovolit. Takhle je to fér a stejné pro všechny nehledě na finanční možnosti.
      Pokud by byli penalizace na startu nahrazeny časovou penalizací v boxech, tak se může stát, že to třeba u Mercedesu nebude mít téměř žádný vliv. Slabé týmy to takhle bolí nejméně neb často nemohou o moc klesnout. Naopak silné týmy mohou klesnout hodně hluboko a pak se musí probíjet polem, což fanoušci určitě ocení.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já bych byl spíše pro ty pozitivní body. Ten posun na startu má totiž jeden blbý rozměr a sice možnost předjíždění na konkrétním okruhu. Zatímco na Monze se předjíždí relativně jednoduše, třeba v Monacu nebo Singapore je to dost problematické. A trest by měl být stejný po celý závodní rok. Tímto napadám i ten trest průjezdem boxovou uličkou, kde se délka průjezdu okruh od okruhu liší, takže délka trestu se v průběhu sezóny liší možná o deset sekund. A co se týče časové penalizace, tak určitě by to vliv mělo, protože pokud by si bohatší tým chtěl vyjet náskok, tak se samozřejmě více opotřebovávají pneumatiky, když na to pilot více tlačí, což může v závěru závodu být nevýhodou. A poslední věc. Formule jedna není žádná sociálka. Vždycky tady byly bohaté týmy a týmy chudé a nucené srovnávání do latě může nakonec dopadnout tak, že některé z těch bohatých odejdou do jiné série, kde tyhle restrikce nebudou tak markantní a F1
        pak třeba zajde na úbytě.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          No jo. S tím co jsi napsal nemám v celku zásadní problém a zní to logicky.
          Určitě máš pravdu, že posunutí v Monaku a Monze je rozdíl. Ale neexistuje žádný způsob, jak to udělat spravedlivě.
          S koncem souhlasím v tom, že F1 není sociálka a týmy si musí vše platit. Jen trest v podobě financí pro velké týmy není trestem vůbec žádným a pro malé může být stejná částka likvidační. A to je pro mne nespravedlivost mnohem větší, bež ta podle typu okruhu. Kromě toho, by měla být starostí F1 spíše větší vyrovnanost, než ještě větší rozdíly. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Právě proto bych dával ty pozitivní body. Malé týmy by to finančně nepostihlo a velký tým by si musel rozmyslet, zda vyměnit komponenty a riskovat že to nenaženou, nebo zvolit jistotu bodů s tím, že v závodě budou muset to auto více šetřit. Dočkali bychom se tak možná i určitých strategií, kdy některé týmy před okruhy, kde se předjíždí snáz, by měnily více komponent, protože by počítaly s tím, že to v závodě doženou.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              jako cena za motory by byla v podstatě stejná, pokud by byl jeden motor na jeden závod a pokud jsou 4 motory na sezonu - výrobcům se nevyplatí nést vývoj a cena vývoje motoru co musí vydržet 5-7tis km je jiná jako motoru na 500 km. Tím by se zjednodušil i vstup dalších výrobců.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Pozitivní body si nedokážu představit. To jako dostanou bod navíc, kdy nespotřebují nic navíc? Nebo bod za každou z komponent? Pak by tedy bylo úplně jedno, jestli spotřebuješ navíc jednu součástku, nebo ji budeš měnit každý závod. Promiň, těžko se mi to představuje.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Jednoduše. Odjedeš závod bez výměny komponent, dostaneš bod, který se Ti počítá do tabulky. Vyměníš jeden z důležitých dílů (motor, převodovku, .....) ten bod nedostaneš. Podle mě je to férovější než probíjení startovním polem, nestálo by to menší týmy peníze navíc a určitě by to nevypadalo tak směšně jako penalizace 55 míst na startu, když všichni víme, kolik aut v reálu startuje.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.128.XXX
                  No jo, ale když vyměníš cokoliv, pak ti vyjde nastejno, když vyměníš celé auto. A bodík ztráty se mnohonásobně vrátí, když každý druhý závod přivezeš spoustu nových dílů. To už by požadavky na 4 motory nedával smysl. Každý by si raději vzal na většinu závodů nový, výkonější, co vydrží jen jeden závod, ale získá díky tomu o několik bodů víc. Může to dělat třeba rozdíl mezi prvním a třetím místem a to je 10 bodů.
                  Ani to není optimální. Možná lepší než současnost, ale mně se zdá zmenšit počet ztracených pozic lepší. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    S tím motorem to zase tak jednoduché není. Podívej se na Williams. Má nejvýkonnější motor v poli a přes to se klidně může stát že jej převálcuje Torro Rosso. Dokonce je v tabulce Sainz před mazákem Massou a to už je na pováženou. Přitom Sainz má nedokončených závodů více než Massa.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.128.XXX
                      To jo, ale to je spíš záležitost šasi Wilíků, než motorů. Některý závod jedou skvěle, jíný jsou na konci pole. Prostě přidělovat přímo body taky nebude spravedlivé. Ten co vymění 1 díl na tom bude stejně jako ten, co vymění komplet celé auto. A kdybys chtěl obodovat každý penalizovatelný díl, pak bude mít přes 100 bodů každý, co nic nevymění a dojede pokaždé poslední. To taky není moc fér. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama