DISKUZE K ČLÁNKU "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole
Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Limbi
17:47 04.09.2017 147.228.209.XXXPoužiji to co jsem vkládal v minulém článku:
Napadá mě co místo penalizací zavést bonusové body do poháru konstruktérů? Udělat nějakou tabulku, kdy by tým který využije menší počet komponent čerpal bonusové body do poháru konstruktérů. Tímto řešením by neutrpěl samotný závodník a ani divák při závodě. Týmy by to ale pořád motivovalo jelikož výhra v PK je pro ně klíčová.
-
Mike17
16:17 04.09.2017 185.149.128.XXXPenalizace jsou asi jediným spravedlivým nástrojem, jak dodržovat stanovený počet jednotek na sezonu. Ale osobně bych je udělal méně přísné. 1-2 pozice na startu taky zabolí každého, aby neměnil součástky jen tak a zabrání se ztrátě 65-ti míst. Teď je jedno, jestli někdo ztratí 15 pozic, nebo 65. Tak vymění vše. Kdyby to bylo 3(6) nebo 13(26), tak už si to každý rozmyslí. -
Situs
15:39 04.09.2017 85.70.164.XXXJá bych to udělal podobně jako u převodovek. Když nedojedete, můžete nasadit beztrestně novej motor. Vždyť ten jezdec je potrestán tím že nedojede, to přece stačí. Vypadnutí pro jezdce bojující o titul je velká rána, natož k tomu ta pentle. A především by to pomohlo těm co o titul nebojujou, letos třeba Hondě. Vidět Hondu jak nedojíždí a ještě musej startovat z chvostu, dejte pokoj. -
-
VáclavI
15:08 04.09.2017 213.175.51.XXXOsobně naprosto souhlasím s penalizacemi - penalizace nejsou něco vytrhnuté z kontextu - jsou hezky začleněny do kontextu celé idei PJ - tzn. co nejúspornější a nejvýkonnější PJ s co největší výdrží. A pokud to Renault, Honda či Ferrari nedokáží, tak ať se podívají k Mercedesu. Výrobce to nutí vyrábět mnohem kvalitnější výrobky, nikoliv výrobky na jedno použití. Pokud PJ každým závodem ztrácí 0,1-0,2s na kolo, pak by silné týmy měnily PJ závod od závodu. -
-
mi88ki
15:21 04.09.2017 165.72.200.XXXKdyby tenhle nesmysl neexistoval, jak píšeš, tak si každý "bohatý" tým vymění před závodem celý moto, převodovku a vše okolo.
Pokud by penalizace neexistovali a týmy by museli dejme tomu zaplatit tučnou pokutu za výměnu komponentů nad limit, tak budou všechny chudší týmy skuhrat, že si to nemohou dovolit. Takhle je to fér a stejné pro všechny nehledě na finanční možnosti.
Pokud by byli penalizace na startu nahrazeny časovou penalizací v boxech, tak se může stát, že to třeba u Mercedesu nebude mít téměř žádný vliv. Slabé týmy to takhle bolí nejméně neb často nemohou o moc klesnout. Naopak silné týmy mohou klesnout hodně hluboko a pak se musí probíjet polem, což fanoušci určitě ocení.-
Pepan
17:00 04.09.2017 89.24.157.XXXJá bych byl spíše pro ty pozitivní body. Ten posun na startu má totiž jeden blbý rozměr a sice možnost předjíždění na konkrétním okruhu. Zatímco na Monze se předjíždí relativně jednoduše, třeba v Monacu nebo Singapore je to dost problematické. A trest by měl být stejný po celý závodní rok. Tímto napadám i ten trest průjezdem boxovou uličkou, kde se délka průjezdu okruh od okruhu liší, takže délka trestu se v průběhu sezóny liší možná o deset sekund. A co se týče časové penalizace, tak určitě by to vliv mělo, protože pokud by si bohatší tým chtěl vyjet náskok, tak se samozřejmě více opotřebovávají pneumatiky, když na to pilot více tlačí, což může v závěru závodu být nevýhodou. A poslední věc. Formule jedna není žádná sociálka. Vždycky tady byly bohaté týmy a týmy chudé a nucené srovnávání do latě může nakonec dopadnout tak, že některé z těch bohatých odejdou do jiné série, kde tyhle restrikce nebudou tak markantní a F1
pak třeba zajde na úbytě.-
Mike17
17:15 04.09.2017 185.149.128.XXXNo jo. S tím co jsi napsal nemám v celku zásadní problém a zní to logicky.
Určitě máš pravdu, že posunutí v Monaku a Monze je rozdíl. Ale neexistuje žádný způsob, jak to udělat spravedlivě.
S koncem souhlasím v tom, že F1 není sociálka a týmy si musí vše platit. Jen trest v podobě financí pro velké týmy není trestem vůbec žádným a pro malé může být stejná částka likvidační. A to je pro mne nespravedlivost mnohem větší, bež ta podle typu okruhu. Kromě toho, by měla být starostí F1 spíše větší vyrovnanost, než ještě větší rozdíly.-
Pepan
18:27 04.09.2017 89.24.157.XXXPrávě proto bych dával ty pozitivní body. Malé týmy by to finančně nepostihlo a velký tým by si musel rozmyslet, zda vyměnit komponenty a riskovat že to nenaženou, nebo zvolit jistotu bodů s tím, že v závodě budou muset to auto více šetřit. Dočkali bychom se tak možná i určitých strategií, kdy některé týmy před okruhy, kde se předjíždí snáz, by měnily více komponent, protože by počítaly s tím, že to v závodě doženou.-
jumpman
19:53 04.09.2017 178.255.168.XXXjako cena za motory by byla v podstatě stejná, pokud by byl jeden motor na jeden závod a pokud jsou 4 motory na sezonu - výrobcům se nevyplatí nést vývoj a cena vývoje motoru co musí vydržet 5-7tis km je jiná jako motoru na 500 km. Tím by se zjednodušil i vstup dalších výrobců. -
Mike17
20:03 04.09.2017 185.149.128.XXXPozitivní body si nedokážu představit. To jako dostanou bod navíc, kdy nespotřebují nic navíc? Nebo bod za každou z komponent? Pak by tedy bylo úplně jedno, jestli spotřebuješ navíc jednu součástku, nebo ji budeš měnit každý závod. Promiň, těžko se mi to představuje.-
Pepan
14:28 05.09.2017 89.24.157.XXXJednoduše. Odjedeš závod bez výměny komponent, dostaneš bod, který se Ti počítá do tabulky. Vyměníš jeden z důležitých dílů (motor, převodovku, .....) ten bod nedostaneš. Podle mě je to férovější než probíjení startovním polem, nestálo by to menší týmy peníze navíc a určitě by to nevypadalo tak směšně jako penalizace 55 míst na startu, když všichni víme, kolik aut v reálu startuje.-
Mike17
19:31 05.09.2017 185.149.128.XXXNo jo, ale když vyměníš cokoliv, pak ti vyjde nastejno, když vyměníš celé auto. A bodík ztráty se mnohonásobně vrátí, když každý druhý závod přivezeš spoustu nových dílů. To už by požadavky na 4 motory nedával smysl. Každý by si raději vzal na většinu závodů nový, výkonější, co vydrží jen jeden závod, ale získá díky tomu o několik bodů víc. Může to dělat třeba rozdíl mezi prvním a třetím místem a to je 10 bodů.
Ani to není optimální. Možná lepší než současnost, ale mně se zdá zmenšit počet ztracených pozic lepší.-
Pepan
07:28 06.09.2017 89.24.157.XXXS tím motorem to zase tak jednoduché není. Podívej se na Williams. Má nejvýkonnější motor v poli a přes to se klidně může stát že jej převálcuje Torro Rosso. Dokonce je v tabulce Sainz před mazákem Massou a to už je na pováženou. Přitom Sainz má nedokončených závodů více než Massa.-
Mike17
11:11 06.09.2017 185.149.128.XXXTo jo, ale to je spíš záležitost šasi Wilíků, než motorů. Některý závod jedou skvěle, jíný jsou na konci pole. Prostě přidělovat přímo body taky nebude spravedlivé. Ten co vymění 1 díl na tom bude stejně jako ten, co vymění komplet celé auto. A kdybys chtěl obodovat každý penalizovatelný díl, pak bude mít přes 100 bodů každý, co nic nevymění a dojede pokaždé poslední. To taky není moc fér.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek