Alonso ve Spa ohlásil jako příčinu odstoupení "problém s motorem", ale Honda po závodě nenašla při kontrole údajů nic, co by naznačovalo, že jde o nějaký problém. Přestože je pohonná jednotka, se kterou jel Alonso v Belgii připravena k opětovnému použití, je pravděpodobné, že bude v Itálii postižen posunem na startovním roštu. Motor ze Španělova vozu byl převezen do Milton Keynes, kde se ale nepřišlo na žádný problém, proto se vrátil zpět k použití.
Na přetřes se nyní dostává otázka, jak bude Honda na Monze postupovat. Jak už bylo řečeno dříve, japonský dodavatel pohonných jednotek připravil pro Monzu aktualizaci pro Alonsův agregát, ale v současné době, kdy se nabízí eventualita použít motor z Belgie, panuje v tomto směru nerozhodnost. O celé záležitosti by se mělo rozhodnout ze čtvrtka na pátek před prvním tréninkem.
Pokud by Honda nasadila novou aktualizaci, zaměřenou na zvýšení výkonu, dostane ji k dispozici pouze Alonso a šlo by o kompletní výměnu motoru, což by pro něj znamenalo penalizaci ve výši 35 míst na startu. Honda i McLaren mohou jít i taktickou cestou a nechat si udělit penalizaci na okruzích, kde se nedá očekávat dobrý výsledek, aby pak měl tým volné ruce tam, kde může být opravdu silný.
To je právě případ Monzy, po které následuje Grand Prix Singapuru, která je pro Alonsa velkou šancí na opravdu vynikající výsledek, nejspíš z celého zbytku sezóny.
Fernando Alonso rovněž oznámil už ve Spa, že pokud bude na Monze penalizován, oplatí svému týmovému kolegovi Stoffelu Vandoorneovi pomoc z Belgie, protože jeho pozice na startovním roštu bude dána dopředu. Vandoorne umožnil jet Alonsovi v jeho závětří a tím pádem ho posunul k lepšímu výkonu v kvalifikaci.
"Měli jsme to naplánované. Příští týden na Monze to bude naopak, protože jsem na řadě já. Pokoušíme se z penalizací vydolovat nějaký výhodu a najít určitá pozitiva, která budou pro náš tým co nejlepší," dodal ještě v prostředí okruhu Spa-Francorchamps Alonso.