"Před závodem nebylo jasné, která strategie je lepší, piloti to věděli," tvrdí Newey

Petr Hlawiczka, 1. června 2017, 06:20 Google+

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey obhajuje strategie, které u svých jezdců zvolili během Velké ceny Monaka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen nelibě nesl to, že jej Daniel Ricciardo během zastávek přeskočil

Max Verstappen nelibě nesl to, že jej Daniel Ricciardo během zastávek přeskočil | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

V úvodu drželi Max Verstappen čtvrtou a Daniel Ricciardo pátou pozici za třetím Valtterim Bottasem. Red Bull povolal do boxů nejdříve Holanďana, čímž donutil Mercedes k reakci. Ricciardo setrval na dráze na ultra-měkké směsi, kterou si dobře hlídal, o pět kol déle, a oba tak po své pozdější zastávce přeskočil - podobně jako Vettel svého týmového kolegu Räikkönena u Ferrari.

Verstappen byl poté hodně naštvaný, podle Neweyho ale předem nebylo jasné, jak budou strategie fungovat, a oba jezdci o variantách dobře věděli: "Hovořili jsme dříve o tom, že pokud se zasekneme za Bottasem s oběma našimi vozy, pak jejich strategie rozdělíme."

"Nebylo to před závodem jasné, která bude účinnější - jestli dřívější či pozdější zastávka. U podseknutí máte zahřívání v prvním kole, pozdější zastávka záleží na tom, zda máte více přirozené rychlosti. Bylo to těsné," pokračuje konstruktér Red Bullu.

"Podseknutí téměř fungovalo. Žel jsme měli [u Verstappena] o něco pomalejší zastávku, šlo o jednu z těch rozhodujících. Když máte jednoho, který to zkusí s dřívější zastávkou a druhého, který do boxu zamíří později, tak ten první má lepší šanci na podseknutí, proto jsme to tak udělali," vysvětluje Newey.

img-responsive

Oba piloti byli před závodem se strategiemi dobře seznámeni | foto: Red Bull Content Pool

Verstappen byl naštvaný, že se mu před Bottase nepodařilo dostat a že před oběma navíc vyjel Ricciardo. Nemá se ale nač zlobit: "Před závodem jsme o tom hovořili a oběma jezdcům jsme upřímně řekli, že nevíme, které řešení je lepší, jestli dřívější či pozdější zastávka než soupeř. Oba to akceptovali. Je to normální, že když pilot vyleze z auta, tak to nechápe a hladina jeho adrenalinu je stále vysoká," chápe Newey svého jezdce.

Z Monaka si i přesto odvážejí povzbuzení: "V následujících dvou podnicích budeme zřejmě méně konkurenceschopnější - mají podobné vlastnosti, i když ne až tak extrémní jako Monza. Momentálně jsme jasně třetím nejlepším týmem. Samozřejmě se nyní pokusíme udělat pokrok a napodobit to, co se nám podařilo v Monaku.

Myslím, že auto ukázalo slušnou rychlost, jen musíme pokračovat v práci na něm. Monako je samozřejmě celkem unikátním okruhem, ale nám se auto rozhodně podařilo zlepšit. Měli jsme na něm o víkendu pár nových věcí v návaznosti na Barcelonu. Musíme na to jen dále tlačit," dodává Newey, který se opět více soustředí na F1 projekt ve snaze dostihnout Ferrari a Mercedes.

Vytisknout

Diskuze: "Před závodem nebylo jasné, která strategie je lepší, piloti to věděli," tvrdí Newey

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Představení nového McLarenu

Brown doufá, že McLaren se vrátí do hry ještě před létem. Neví ale, jak…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud