Nelehká situace Cosworthu

Daniel Šupa, 24. dubna 2005, 00:03 Google+

Kevin Kalkhoven cestoval do Imoly z USA zbytečně. Red Bull o jejich motory nestojí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Coulthard, David

Coulthard, David | foto: Sutton Images

Sdílejte článek

O motory z Maranella měl velký zájem tým Midland, ale podpis smlouvy s Ferrari dnes oznámil miliardář Dietrich Mateschitz. Red Bull RB2 již bude mít jako hnací agregát zákaznický motor Ferrari.

O zákulisí jednání a výsledných cenách není nic známo. Jisté však je, že maranellské oddělení pro přípravu a servis starších motorů není jeden jediný člověk, a ať už říká šéf stáje Jean Todt, že dodával motory Sauberu z dobré vůle, bez ekonomického zisku v F1 nehne prstem nikdo, natož špičkové Ferrari.

Sauber však jedná s BMW o stejných motorech, jaké používá Williams a pokud Švýcaři skutečně s Ferrari spolupráci přeruší, přišlo by Maranello o část jistého zisku.

Klid na straně Ferrari však přinesl problémy u Cosworthu. Britové investují peníze nového vlastníka Kalkhovena do dalších zlepšení letošního motoru a dokončili již osmiválec pro příští sezonu.

Pokud však bude mít zájem o Cosworth pouze Minardi a žádný nový tým do F1 nevstoupí, nedá se předpokládat, že by zde bývalá součást Fordu dlouhodobě setrvala. V silné konkurenci automobilek si nemůže Kalhoven dovolit dodávat tovární motory zdarma.

Je tu však ještě jiná otázka. Prozatím se zdá, že letošní Cosworth je konkurenceschopnější, než se čekalo. Těžko říci jaké jsou signály z USA, ale kdo ví, zda není lepší nejnovější Cosworth, než rok staré Ferrari? Zvláště když se za oboje musí platit.

Sauber už poznal, že se zákaznickými motory se díra do světa přece jen udělat nedá…


Foto: Button Motorsport Images, Minardi F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Nelehká situace Cosworthu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso zůstává, ale proč jen jeden rok?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud