Výkon není jediným problémem Hondy, stěžuje si Alonso

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2017, 06:50 Google+

Fernando Alonso po stížnostech na výkon a nespolehlivost pohonné jednotky Hondy poukazuje na rekordní šetření paliva, k němuž museli se Stoffelem Vandoornem přistoupit ve Velké ceně Austrálie.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 06.04. 20:59) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během předsezónních testů v Barceloně

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Japonskému výrobci se po předsezónních testech podařilo spolehlivost trochu zlepšit, jenže v závodě ztráceli až sekundu na kolo kvůli nutnosti šetřit benzín, zatímco u ostatních pilotů jsme podobné stížnosti nezaznamenali.

Protože ve čtvrtém roce hybridních pohonných jednotek došlo ke změně proporcí vozů a zvětšení odporu, který kladou, přistoupila FIA k navýšení palivového limitu pro závod na 105 kg (z původních 100 kg). A to i přes protesty Mercedesu, podle kterého šlo o zbytečný krok.

Honda je na tom ale s palivovou efektivitou podstatně hůře než soupeři: "V Austrálii to byl náš rekord v šetření paliva. Letos to bude těžké, pokud se motor nezlepší. Nejde jen o výkon, jde o spoustu věcí: o spolehlivost, šetření paliva, což má spoustu dopadů na jízdu. Nemůžeme jezdit normálně, protože musíme obcházet [omezení] motoru," stěžuje si Alonso.

"Je to celkem obtížné, teď to je dost těžké jezdit s autem. Nesmíte po celý závod udělat žádnou chybu, protože když nějakou v zatáčce uděláte, tak vás na další rovince díky rozdílu v rychlosti předjedou. Musíte jezdit bezchybně," pokračuje pilot McLarenu.

img-responsive

Fernando Alonso do cíle v Austrálii kvůli poškození vozu nakonec nedojel, dlouho se však držel na 10. místě | foto: McLaren

"Nemyslím si, že by nám ve srovnání s ostatními scházel vývoj, zkrátka máme nižší výkon, takže na rovinkách trávíme mnohem více času než ostatní," vysvětluje Alonso, jenž kvůli 1,17km dlouhé rovince v Číně očekává ještě těžší výkon než v Melbourne.

V kvalifikaci sice postoupili díky dobré aerodynamice do prostřední části kvalifikace, v závodě však byla jejich konkurenceschopnost kvůli slabinám pohonné jednotky nižší. Honda, která nyní zaměstnala odborníka na spalovací motory - Maria Illiena, pracuje na zlepšení svého agregátu a doufá, že novou verzi dokáže připravit pro Velkou cenu Španělska v květnu.

Vytisknout

Diskuze: Výkon není jediným problémem Hondy, stěžuje si Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 06.04.2017 20:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen v Austrálii

Magnussen: Ericssonovi jsem se za kolizi neomlouval, šlo o závodní incident

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud