DISKUZE K ČLÁNKU "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy
Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že jejich inženýrský tým podcenit náročnost úkolu postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku pro Formuli 1. Že budou mít velké problémy i s letošní verzí, to odhalili ke konci prosince 2016.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
hepyno
14:38 06.04.2017 193.87.54.XXXposledný voz F1, pri ktorom si spomínam, že mal problémy s vibráciami bol Benetton B201 s motorom Renault. A problémom bol práve motor, ktorý mal nezvyčajný uhol medzi valcami 111 stupňov...
Minulú sezónu bola Honda v pohode, pretože mali iné rozpoloženie, tohto roku sa medzi valce pokúsili uložiť turbo a teda či to s tým roztvorením neprehnali alebo nedotiahli.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Marek
20:55 05.04.2017 90.178.137.XXXTo je hotovo. Mě už ani tak nes.re, že opět mají problém, jak to, že zase neví kudy z toho ven. Pokud by vydali prohlášení typu " Ano zvorali jsme to, ale víme kde je chyba a do Španělska dáme vše do cajku" tak bych byl podstatně klidnější. Bohužel toto až rezignační prohlášení, mi sebralo i tu nejmenší naději na lepší výsledky byť by bylo později v sezóně. Pan Hasegawa zřejmě tuší, že se opět dostali do slepé uličky, z které nelze ven jinou cestou než znovu zkoumat a bádat na nové specifikaci pro rok 2018. Třeba když začnou v dubnu tak poznají průser ne o vánocích ale v listopadu a snad se záplaty dostanou do legalizace pro FIA již rovnou . -
uzivatel001890
20:24 05.04.2017 90.183.77.XXXMě tohle prohlášení vůbec ničím nepřekvapuje a docela se tím bavím. Hondě strašně fandím a přeju jí aby to vyřešila.
Ale McLarenu a jeho fanouškům to spíš nepřeju.
A to proto, že mi hodně vadí ten přístup, kdy vůbec nemají porozumění pro složitost těhle motorů a chovají se jako děti, které si myslí, že se dá něco takového vyřešit rychle... Při neomezených zdrojích a dostatku času se dá vyřešit hodně - a atkto naivně tihle lidé (včetně Alonsa) uvažují, proto jim nefandím.
Ale zde jsou zdroje v poměru k složitosti omezené, času je málo a soupeři jsou silní a mají velké zdroje. Tj je to vlastně beznadějná pozice a když Vám k tomu ještě nadávají... UFF
Samozřejmě že jsou lidé, kteří umějí dobře dělat ve straeu, ale nejsem si jistý, zda tohle je správná chvíle na stres, protože ... to neni jako "utáhni rychle šroubek a dej pozor ať se ti nesmekne ... ale o hodně složitější věc ...
Fakt se divím té diskusi dole (ač jsem to asi nevystihl, ale nechtěl jsem začínat diskusi o systémech ..., protože sám tomu rozumím jen málo) -
Limbi
15:01 05.04.2017 147.228.41.XXXMě to přijde jako by v meziřádku odepsal celou sezonu. Nahrazení jednotlivých (ne tak komplikovaných částí) jako výfukový systém atd. mi přijde jako přelepit náplastí ránu co je zralá na stehy. Honda asi už nepočítá, že tato koncepce půjde extra rozvinout. Co je ale ještě děsivější je to, že to znamená vývoj víceméně zcela nového motoru i pro příští rok, kdy zas nevíme co z toho bude.-
uzivatel001639
16:15 05.04.2017 89.111.77.XXXNemyslim si ze to chce komplet cely motor novy, proc? Jedine snad kvuli vibracim. To je ale dle meho tolik nepali a upravi to asi rychle. Horsi je ten vykon. Dle meho nefunguje to HCCI zapalovani tak jak ma, sice na jednom valci OK, ale pak to asi nechce chodit. Takze to chce dle meho jen pochopit a upravit. Prave ze velky problem bude to pochopit a to zabare hodne casu. Do te doby nema skoro cenu na motoru neco menit. Nez se to pochopi, navrhne reseni, musi se odskouset a je 6 zavodu fuc ani nemrknem. Horsi bude az to pochopi az v puli sezony a co napravne opatreni bude fungovat. Je to slozite.
Jinak to odpiskani cele sezony se opravdu muze klidne stat. Docela me ale stve ta legislativa. Jake kurne potvrzovani konecne specifikace. Pred nejakym desetiletim, by nebyl problem a motor by se pred zavodem mohl klidne vymenit za novou specifikaci. Dnes je posrana cela sezona kvuli nejakym pochybnym regulim, majicim za cil pochybne snizovat naklady.-
Jindrich K.
10:53 06.04.2017 89.102.157.XXXOni asi nějakej výkon maj, ale je uškrcenej kvůli těm vibracím. Jeden válec fungoval, složili to a byli v loji, tak to zkusili poupravit a hurá na testy. Tam zjistili, že to moc nepomohlo a škrtili výkon. Odjeli závod a zjistili, že i tak to je na draka a proto v dalším závodě bude hůř ... Pravdu máš v těch pravidlech. Jo to byly časy, kdy se do motorů tolik nekecalo. Kvalifikační motory, závodní motory ... Dneska je to samý omezení a k čemu to spěje fakt nevím-
uzivatel001639
11:44 06.04.2017 89.111.73.XXXHasegawa rika, ze jim to na 1valci funguje a na 6valci nikoli. Z toho usuzuji, ze nejde o vibrace, ale o funkci. To by pak rekl, vse funguje, ale mame vibrace. Vzpominam, kdyz jsem pred kazdym zavodem poslouchal, co si kdo vylepsil a kazdy veril, ze jeho tym udelal nejvetsi posun od minuleho zavodu. Dnes jen cekas, jak se povedou treninky a naladit auto a zavod uz je jasny.
-
-
-
-
Pikaso
14:59 05.04.2017 62.240.164.XXXCelému tomu článku nějak nerozumím. Pokusím se to shrnout pro mě hlupáka. Takže výrobce motorů nějakou blíže nezjištěnou dobu testuje 1 !!!! válec. Asi od května do prosince. Před vánocema to dali dohromady a zjistili, že postavil šrot asi tak o 100 koní horší než na konci loňské sezóny. I přesto vyšla nějaká zpráva ohledně výkonu na úrovni M na konci roku 2016 a optimismus. První asi tak trojité zaražení a nepochopení z mé strany. Loni měli odborníka, který měl zkušenosti s motorem jak M tak R, ale před stavbou motoru po vzoru M ho vyhodili. Další nepochopení.
Na dinamometru to víceméně fungovala a pak v autě ne. Zde je tedy ta (ne)spolehlivost. Pak tedy asi není problém v motoru, ale v převodovce, nebo v uchycení převodovky nebo v uchycení hnací nápravy. Ale dle tvrzení výrobce motoru nechápejme jako, že za to může šasí. Další nepochopení a o to větší, že by ten problém měli pojmenovat. Tak je to buď motor, převodovka, hnací náprava, nebo prostě nějaký špatný a nedokonalý spoj mezi těmito součástkami. Někde, ale je a to, že to dodnes neví je prostě k nepochopení
"Novou" PhJ tedy staví minimálně od vánoc, tedy úpravy na té současné, ale stejně to bude trvat ještě minimálně 2 měsíce. Další nepochopení.
No a pořád vlastně pořádně neví co je za problém, protože až ho pochopí tak ho opraví. Další nepochopení.
Vrchol všeho je, že v článku se mluví o tom, že největším problémem je PhJ, ale na samém konci je věta, že zlepšení se možná dočkáme až McL doveze nový aerodynamický balík. Tak to už opravdu nechápu.
Takže, kde je vlastně problém ???? V PhJ nebo v šasí, nebo je to šrot celé jako komplex ???? Prostě má oblíbená hláška v této souvislosti, tohle není smůla, není to náhoda, ale je to amatérismus, amatérismus, amatérismus !!!!!!!
Mimochodem, mám dotaz. Osobně jsem si myslel, že dnes již jsou dynamometry, které testují motor, převodovku a hnací nápravu jako celek. Nevíte tedy někdo jak to opravdu je ??? Jsou oba tyto přístroje nebo stále existuje pouze ten na holý motor.-
uzivatel001639
16:27 05.04.2017 89.111.77.XXXZacnu od konce, nekdo ma takove moznosti jiny ne. Ferrari do toho loni nacpalo nehorazne prachy, snad to ma i Mercedes. Co vse se na tom da testovat netusim.
Jinak vyrobce na 1-valci vyviji to spickove zapalovani HCCI, ktere je dnes asi jedinou moznosti jak se dostat na spciku. Z toho asi pramenil ten optimismus, vykonu asi bylo dost. Pak se udela cely motor a zkousi se ten. Najednou byl problem. Ted se snazi problem pochopit. Nebudem si nalhavat, ze by to byla nejaka prevrtana Sade 100, ale je to dost slozite, kor to co se deje ve valci.
Pokud ten odbornik neni vylozene konstrukter, tak jsou to jen obecne kecy. Kdyby to byla takova hvezda, tak nedela na volne noze a vsichni se o nej perou.
To ze ma auto vybrace neni problem jen motoru, to je jasne, ale to uz pada i na McL, muze si preci tu stolici take nechat postavit a vse si zkouset, otazka je ale jestli by bylo dost casu.
To ze zlepsnei prijde za po nove aerodynamice je jasne. autor tim jasne rika, ze motor se jeste dlouho upravovat asi nebude-
Pikaso
17:09 05.04.2017 62.240.164.XXXCo mě na tom nejvíce zaráží je to, že to prostě opravujou podle tohoto sdělení už minimálně 3 měsíce a pořád neví co s tím. No a jestli spalování v jednom válci je tak dobré, není přeci potřeba předělávat koncepci celého motoru. Podle mě jde spíše o to jak to elektronicky všechno propojit v těch nanosekundách, a to zase pro odborníka nemůže být takový problém. Motor má určitá pravidla, která jsou jasně daná. Je to 6válec do V má úhel 90° a jasně daný objem. Co na tom lze předělat ????
Nedokážu si totiž představit, že sólo v jednom válci je to bomba a propojeně je to šrot. Pak to není problém ve spalování jak je nám stále předkládáno, ale je to problém v časování spalování celé PhJ a asi i v propojení jednotlivých komponent. Jsou to amatéři. No a jestli se nepletu, ten pán co ho vyhodil (pardon jméno jsem zapomněl) byl u vývoje mistrovského motoru M, pak šel pomoci s problémy do R a tam odsud šel pomoci do H. Nechápu tedy, že u R je určitý progres už nyní vidět a H ho i přes ten jasný progres v loňském roce vyhodila. Tam asi problém nebude.
A pro odlehčení bych napsal ---já vím co s tím je, já vím co s tím je, JE TO ROZBITÝ.-
uzivatel001639
12:52 06.04.2017 89.111.73.XXXOno nejde o casovani a propojovani nejakymi draty. To bych rekl zvlada kdejaky cinan. Kdyz se podivas na jejich motory za posledni roky, jede jim to? jede!!! Takze nemuze byt problem, ze by jim to palilo jinak nez ma.
Problem je ale v tom zapaleni smesi, jak ji zapalit, jak hori, kde hori, kde zacina horet, pri jakych tlacich, atd. To je to co dela dnesni motory tak spickovymi z hlediska ucinnosti, vykonu, uspory paliva. Kdyz se podivas dnes do valce, na hlavu motoru, tak tam vidis ruzny pocty ventulu, uhly jsou ruzne, pisty maji ruzne povrchy, drazky pro proudeni smesi atd. A pritom jde u beznych silnicnich motoru jen o zapalovani svickou.
U dnesnich motoru pro F1 jde ale spickovou technologii, kde se snad zapaluje benzin jako u dieslu jen tlakem a to jen nekdy, nekdy zas svickou. Take se uvadi, ze se zapaluje mensi objem smesi v male predkomurce a to se pak vyfoukne do valce a zapaleni je mnohem rychlejsi. Tohle vse spravne nacasovat a aby to prineslo super vykon asi nebude zadna sranda. A jeste k tomu to udelat za par mesicu, kdyz normalni motor se vyviji a odzkusuje nejaky rok.
-
-
Jindrich K.
11:03 06.04.2017 89.102.157.XXXTen optimismus panoval asi kolem výkonu toho jednoho válce. A když to složili, asi neměli šrot o 100 koní slabší, ale pravděpodobně šrot co vibroval tak, že i lidem v kanclech vypadly plomby. Tak pak udělaly ty "kompromisy" volně přeloženo uškrtili výkon a doufali, že v testech to už bude dobré. Nebylo. Amatérismus ? Jistě.-
Pikaso
14:03 06.04.2017 62.240.164.XXXJenom pro upřesnění. 100 koní jsem si vymyslel. To bylo pro zveličení problému. Už jsem jako bulvární žvatlal. Nicméně, oficiálně se hovoří o tom, že jsou na tom s výkonem stejně jako u PhJ na konci 2016. Nicméně je to výkon uškrcený kvůli vibracím. Ale plomby super. -
-
-
-
skejpa
14:38 05.04.2017 194.228.11.XXXMclarenu je mi líto. Podle mě to nebylo špatné rozhodnutí jít za Hondou, jen Honda měla odvést lepší práci. Ale na všem špatném hledej něco dobrého a já si užívám mistra světa amoleta jak si to drandí na nebodovaných místech :) Modlím se, aby si ho po sezóně nevzal Mercedes, snad budou mít rozum :)-
RST
22:00 05.04.2017 62.245.79.XXXAlo je fakt dobrej driver, jen se bojím, že už to také není s věkem on. Pokud se mu nyní naskytne nějakým zázrakem v závodě možnost dokázat, že umí jezdit, půjde po tom, jak slepice po flusu, a to i přes mrtvoly, aby ukázal, že na ně má. Bude hodně bourat i odstupovat ze závodů potom, co zjistí, že na body to nebude. Nebo po náznaku zlepšení Hondy, drtit soupeře vybrždením do kačírku. Myslím, že už má jen tak dva roky, aby někde ještě něco pořádaného dokázal. Měl by odejít k mercedesu...
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek