DISKUZE K ČLÁNKU "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že jejich inženýrský tým podcenit náročnost úkolu postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku pro Formuli 1. Že budou mít velké problémy i s letošní verzí, to odhalili ke konci prosince 2016.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 12.04.2017 23:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pikaso (Hlasovalo 6 lidí) 05.04.2017 14:59
Celému tomu článku nějak nerozumím. Pokusím se to… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 05.04.2017 14:38
Mclarenu je mi líto. Podle mě to nebylo špatné… »
» Marek (Hlasovali 4 lidé) 05.04.2017 20:55
To je hotovo. Mě už ani tak nes.re, že opět mají… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • hepyno

                  hepyno

                  193.87.54.XXX
                  posledný voz F1, pri ktorom si spomínam, že mal problémy s vibráciami bol Benetton B201 s motorom Renault. A problémom bol práve motor, ktorý mal nezvyčajný uhol medzi valcami 111 stupňov...
                  Minulú sezónu bola Honda v pohode, pretože mali iné rozpoloženie, tohto roku sa medzi valce pokúsili uložiť turbo a teda či to s tým roztvorením neprehnali alebo nedotiahli.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    92.62.237.XXX
                    turbo měli mezi válci od začátku - to je to jejich size zero - a rozevření válců je dáno pravidly - 90°
                    letošní motor měl být posunem k filozofii mercedesu, kompresor před motor, turbo za motor...

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Marek

    Marek

    90.178.137.XXX
    To je hotovo. Mě už ani tak nes.re, že opět mají problém, jak to, že zase neví kudy z toho ven. Pokud by vydali prohlášení typu " Ano zvorali jsme to, ale víme kde je chyba a do Španělska dáme vše do cajku" tak bych byl podstatně klidnější. Bohužel toto až rezignační prohlášení, mi sebralo i tu nejmenší naději na lepší výsledky byť by bylo později v sezóně. Pan Hasegawa zřejmě tuší, že se opět dostali do slepé uličky, z které nelze ven jinou cestou než znovu zkoumat a bádat na nové specifikaci pro rok 2018. Třeba když začnou v dubnu tak poznají průser ne o vánocích ale v listopadu a snad se záplaty dostanou do legalizace pro FIA již rovnou 10.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    90.183.77.XXX
    Mě tohle prohlášení vůbec ničím nepřekvapuje a docela se tím bavím. Hondě strašně fandím a přeju jí aby to vyřešila.
    Ale McLarenu a jeho fanouškům to spíš nepřeju.
    A to proto, že mi hodně vadí ten přístup, kdy vůbec nemají porozumění pro složitost těhle motorů a chovají se jako děti, které si myslí, že se dá něco takového vyřešit rychle... Při neomezených zdrojích a dostatku času se dá vyřešit hodně - a atkto naivně tihle lidé (včetně Alonsa) uvažují, proto jim nefandím.
    Ale zde jsou zdroje v poměru k složitosti omezené, času je málo a soupeři jsou silní a mají velké zdroje. Tj je to vlastně beznadějná pozice a když Vám k tomu ještě nadávají... UFF
    Samozřejmě že jsou lidé, kteří umějí dobře dělat ve straeu, ale nejsem si jistý, zda tohle je správná chvíle na stres, protože ... to neni jako "utáhni rychle šroubek a dej pozor ať se ti nesmekne ... ale o hodně složitější věc ...
    Fakt se divím té diskusi dole (ač jsem to asi nevystihl, ale nechtěl jsem začínat diskusi o systémech ..., protože sám tomu rozumím jen málo)

    + 2 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    147.228.41.XXX
    Mě to přijde jako by v meziřádku odepsal celou sezonu. Nahrazení jednotlivých (ne tak komplikovaných částí) jako výfukový systém atd. mi přijde jako přelepit náplastí ránu co je zralá na stehy. Honda asi už nepočítá, že tato koncepce půjde extra rozvinout. Co je ale ještě děsivější je to, že to znamená vývoj víceméně zcela nového motoru i pro příští rok, kdy zas nevíme co z toho bude. 17

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Nemyslim si ze to chce komplet cely motor novy, proc? Jedine snad kvuli vibracim. To je ale dle meho tolik nepali a upravi to asi rychle. Horsi je ten vykon. Dle meho nefunguje to HCCI zapalovani tak jak ma, sice na jednom valci OK, ale pak to asi nechce chodit. Takze to chce dle meho jen pochopit a upravit. Prave ze velky problem bude to pochopit a to zabare hodne casu. Do te doby nema skoro cenu na motoru neco menit. Nez se to pochopi, navrhne reseni, musi se odskouset a je 6 zavodu fuc ani nemrknem. Horsi bude az to pochopi az v puli sezony a co napravne opatreni bude fungovat. Je to slozite.
      Jinak to odpiskani cele sezony se opravdu muze klidne stat. Docela me ale stve ta legislativa. Jake kurne potvrzovani konecne specifikace. Pred nejakym desetiletim, by nebyl problem a motor by se pred zavodem mohl klidne vymenit za novou specifikaci. Dnes je posrana cela sezona kvuli nejakym pochybnym regulim, majicim za cil pochybne snizovat naklady.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jindrich K.

        Jindrich K.

        89.102.157.XXX
        Oni asi nějakej výkon maj, ale je uškrcenej kvůli těm vibracím. Jeden válec fungoval, složili to a byli v loji, tak to zkusili poupravit a hurá na testy. Tam zjistili, že to moc nepomohlo a škrtili výkon. Odjeli závod a zjistili, že i tak to je na draka a proto v dalším závodě bude hůř ... Pravdu máš v těch pravidlech. Jo to byly časy, kdy se do motorů tolik nekecalo. Kvalifikační motory, závodní motory ... Dneska je to samý omezení a k čemu to spěje fakt nevím

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.73.XXX
          Hasegawa rika, ze jim to na 1valci funguje a na 6valci nikoli. Z toho usuzuji, ze nejde o vibrace, ale o funkci. To by pak rekl, vse funguje, ale mame vibrace. Vzpominam, kdyz jsem pred kazdym zavodem poslouchal, co si kdo vylepsil a kazdy veril, ze jeho tym udelal nejvetsi posun od minuleho zavodu. Dnes jen cekas, jak se povedou treninky a naladit auto a zavod uz je jasny.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Celému tomu článku nějak nerozumím. Pokusím se to shrnout pro mě hlupáka. Takže výrobce motorů nějakou blíže nezjištěnou dobu testuje 1 !!!! válec. Asi od května do prosince. Před vánocema to dali dohromady a zjistili, že postavil šrot asi tak o 100 koní horší než na konci loňské sezóny. I přesto vyšla nějaká zpráva ohledně výkonu na úrovni M na konci roku 2016 a optimismus. První asi tak trojité zaražení a nepochopení z mé strany. Loni měli odborníka, který měl zkušenosti s motorem jak M tak R, ale před stavbou motoru po vzoru M ho vyhodili. Další nepochopení.
    Na dinamometru to víceméně fungovala a pak v autě ne. Zde je tedy ta (ne)spolehlivost. Pak tedy asi není problém v motoru, ale v převodovce, nebo v uchycení převodovky nebo v uchycení hnací nápravy. Ale dle tvrzení výrobce motoru nechápejme jako, že za to může šasí. Další nepochopení a o to větší, že by ten problém měli pojmenovat. Tak je to buď motor, převodovka, hnací náprava, nebo prostě nějaký špatný a nedokonalý spoj mezi těmito součástkami. Někde, ale je a to, že to dodnes neví je prostě k nepochopení
    "Novou" PhJ tedy staví minimálně od vánoc, tedy úpravy na té současné, ale stejně to bude trvat ještě minimálně 2 měsíce. Další nepochopení.
    No a pořád vlastně pořádně neví co je za problém, protože až ho pochopí tak ho opraví. Další nepochopení.
    Vrchol všeho je, že v článku se mluví o tom, že největším problémem je PhJ, ale na samém konci je věta, že zlepšení se možná dočkáme až McL doveze nový aerodynamický balík. Tak to už opravdu nechápu.
    Takže, kde je vlastně problém ???? V PhJ nebo v šasí, nebo je to šrot celé jako komplex ???? Prostě má oblíbená hláška v této souvislosti, tohle není smůla, není to náhoda, ale je to amatérismus, amatérismus, amatérismus !!!!!!!
    Mimochodem, mám dotaz. Osobně jsem si myslel, že dnes již jsou dynamometry, které testují motor, převodovku a hnací nápravu jako celek. Nevíte tedy někdo jak to opravdu je ??? Jsou oba tyto přístroje nebo stále existuje pouze ten na holý motor.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Zacnu od konce, nekdo ma takove moznosti jiny ne. Ferrari do toho loni nacpalo nehorazne prachy, snad to ma i Mercedes. Co vse se na tom da testovat netusim.
      Jinak vyrobce na 1-valci vyviji to spickove zapalovani HCCI, ktere je dnes asi jedinou moznosti jak se dostat na spciku. Z toho asi pramenil ten optimismus, vykonu asi bylo dost. Pak se udela cely motor a zkousi se ten. Najednou byl problem. Ted se snazi problem pochopit. Nebudem si nalhavat, ze by to byla nejaka prevrtana Sade 100, ale je to dost slozite, kor to co se deje ve valci.
      Pokud ten odbornik neni vylozene konstrukter, tak jsou to jen obecne kecy. Kdyby to byla takova hvezda, tak nedela na volne noze a vsichni se o nej perou.
      To ze ma auto vybrace neni problem jen motoru, to je jasne, ale to uz pada i na McL, muze si preci tu stolici take nechat postavit a vse si zkouset, otazka je ale jestli by bylo dost casu.
      To ze zlepsnei prijde za po nove aerodynamice je jasne. autor tim jasne rika, ze motor se jeste dlouho upravovat asi nebude 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Co mě na tom nejvíce zaráží je to, že to prostě opravujou podle tohoto sdělení už minimálně 3 měsíce a pořád neví co s tím. No a jestli spalování v jednom válci je tak dobré, není přeci potřeba předělávat koncepci celého motoru. Podle mě jde spíše o to jak to elektronicky všechno propojit v těch nanosekundách, a to zase pro odborníka nemůže být takový problém. Motor má určitá pravidla, která jsou jasně daná. Je to 6válec do V má úhel 90° a jasně daný objem. Co na tom lze předělat ????
        Nedokážu si totiž představit, že sólo v jednom válci je to bomba a propojeně je to šrot. Pak to není problém ve spalování jak je nám stále předkládáno, ale je to problém v časování spalování celé PhJ a asi i v propojení jednotlivých komponent. Jsou to amatéři. No a jestli se nepletu, ten pán co ho vyhodil (pardon jméno jsem zapomněl) byl u vývoje mistrovského motoru M, pak šel pomoci s problémy do R a tam odsud šel pomoci do H. Nechápu tedy, že u R je určitý progres už nyní vidět a H ho i přes ten jasný progres v loňském roce vyhodila. Tam asi problém nebude.
        A pro odlehčení bych napsal ---já vím co s tím je, já vím co s tím je, JE TO ROZBITÝ. 12 11 12 11 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          92.62.237.XXX
          ten problém může být na sacím či výfukovém potrubí, protože ve výceválcovém motoru se válce ovlivňuji, že a o změně sání/výfuk hovořili, nebo ne?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.73.XXX
          Ono nejde o casovani a propojovani nejakymi draty. To bych rekl zvlada kdejaky cinan. Kdyz se podivas na jejich motory za posledni roky, jede jim to? jede!!! Takze nemuze byt problem, ze by jim to palilo jinak nez ma.
          Problem je ale v tom zapaleni smesi, jak ji zapalit, jak hori, kde hori, kde zacina horet, pri jakych tlacich, atd. To je to co dela dnesni motory tak spickovymi z hlediska ucinnosti, vykonu, uspory paliva. Kdyz se podivas dnes do valce, na hlavu motoru, tak tam vidis ruzny pocty ventulu, uhly jsou ruzne, pisty maji ruzne povrchy, drazky pro proudeni smesi atd. A pritom jde u beznych silnicnich motoru jen o zapalovani svickou.
          U dnesnich motoru pro F1 jde ale spickovou technologii, kde se snad zapaluje benzin jako u dieslu jen tlakem a to jen nekdy, nekdy zas svickou. Take se uvadi, ze se zapaluje mensi objem smesi v male predkomurce a to se pak vyfoukne do valce a zapaleni je mnohem rychlejsi. Tohle vse spravne nacasovat a aby to prineslo super vykon asi nebude zadna sranda. A jeste k tomu to udelat za par mesicu, kdyz normalni motor se vyviji a odzkusuje nejaky rok.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Jindrich K.

      Jindrich K.

      89.102.157.XXX
      Ten optimismus panoval asi kolem výkonu toho jednoho válce. A když to složili, asi neměli šrot o 100 koní slabší, ale pravděpodobně šrot co vibroval tak, že i lidem v kanclech vypadly plomby. Tak pak udělaly ty "kompromisy" volně přeloženo uškrtili výkon a doufali, že v testech to už bude dobré. Nebylo. Amatérismus ? Jistě.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Jenom pro upřesnění. 100 koní jsem si vymyslel. To bylo pro zveličení problému. Už jsem jako bulvární žvatlal. Nicméně, oficiálně se hovoří o tom, že jsou na tom s výkonem stejně jako u PhJ na konci 2016. Nicméně je to výkon uškrcený kvůli vibracím. Ale plomby super.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    194.228.11.XXX
    Mclarenu je mi líto. Podle mě to nebylo špatné rozhodnutí jít za Hondou, jen Honda měla odvést lepší práci. Ale na všem špatném hledej něco dobrého a já si užívám mistra světa amoleta jak si to drandí na nebodovaných místech :) Modlím se, aby si ho po sezóně nevzal Mercedes, snad budou mít rozum :)

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RST

      RST

      62.245.79.XXX
      Alo je fakt dobrej driver, jen se bojím, že už to také není s věkem on. Pokud se mu nyní naskytne nějakým zázrakem v závodě možnost dokázat, že umí jezdit, půjde po tom, jak slepice po flusu, a to i přes mrtvoly, aby ukázal, že na ně má. Bude hodně bourat i odstupovat ze závodů potom, co zjistí, že na body to nebude. Nebo po náznaku zlepšení Hondy, drtit soupeře vybrždením do kačírku. Myslím, že už má jen tak dva roky, aby někde ještě něco pořádaného dokázal. Měl by odejít k mercedesu...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    To my jsme také zklamaní. Počkáme co bude dál, co jiného nám zbývá, čekali jsme trpělivě do teď, budem čekat netrpělivě dál.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama