DISKUZE K ČLÁNKU "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy
Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že jejich inženýrský tým podcenit náročnost úkolu postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku pro Formuli 1. Že budou mít velké problémy i s letošní verzí, to odhalili ke konci prosince 2016.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
uzivatel001639
16:31 05.04.2017 89.111.73.XXXHasegawa jesne potvrdil, ze vyvoj chce cas. Z hovna bic neupletes a kdyz si dlouho mimo, tak ty technologie proste musis vyvinout a to chvili trva. Vstup do F1 byl trošku unahlenej. Mel probehnout tak 3 roky po oznameni a ne rok. Kdyz to porovnas se situaci jakou meli ostatni tymi, je jasne, proc se tak deje. honda vse vyviji do posledni chvile, aby zkratila cas vyvoje, ale pak kdyz se to nepovede jak to spatne. Ono ale Honda nema moc moznosti, protoze kdyby jela na jistotu, tak vykonovy manko dozane tak za 5 let.-
Pikaso
16:56 05.04.2017 62.240.164.XXXTrošku nerozumím ani tobě. Ano je to složitější technologie, ano ostatní výrobci na ní pracovali trochu déle a ano chápal bych, kdy se trošku trápili. Trošku více první roku a o poznání méně druhý rok. Ale amatérismus, že vystudovaní odborníci, kteří by měli být na špičce kvality a měli by ostatní strčit do kapsy nedokážou předem vyhodnotit, že při omezených otáčkách lopatek turba z malého větší výkon než z velkého nedostanou je prostě šlendrián. Celý koncept Size-zero byl trapný omyl a tím ztratili tři roky. Ne vlastně promiň 4 roky. To chápu i já, i když nemám strojařské vzdělání.
No a k tvému odhadu nebo spíše k obhajobě, že ostatní měli a oni nemají dodám snad jenom následující. Chlapci od H se zachovali jako naprostí hlupáci. Místo toho, aby před třemi angažovali odborníky se zkušenostmi z touto technologií a pouze využili poznatků ostatních a maximalizovali je si hráli zase po svém na samuraje a podle toho to vypadá. To opravdu šlo asi jenom v devadesátkách, kdy motor byl motor a řešil jsi pouze maximalizaci spalování, efektivitu výfukového potrubí a v jedné éře také turbo. Jenomže tyto doby jsou ty tam a čas samurajů je tisíciletá tradice, ale v žádném případě rychlost. Obrovsky mi připomněli hlupáky z naší vlády při zavádění bodového systému do zákona o dopravě. Nemci, Francouzi, Finové a všichni okolo to měli již lety vychytané a u nás se vymýšleli nesmyslné novinky jako třeba, že za pásy ti vzali více bodů, než za řízení pod vlivem alkoholu a nehodu. Přesně takhle se chovají Japonci. VYMÝŠLEJÍ VYMYŠLENÉ.-
jumpman
12:59 06.04.2017 92.62.237.XXXmyslím, že by jsi si měl opravit názor na dobu, po kterou na motoru Honda pracovala. Jistě, je poslední motorář, který do F1 vstoupil, ale oni byli připraveni už na první sezonu turba, ale raději si dali ještě jeden rok neomezeného vývoje a chtěli okukovat konkurenci a mysleli si, jak s tím vydupali, jenže v F1 probíhá válečný vývoj, takže Honda ten rok, kdy "okukovala" přišla o kontakt s konkurencí, ne tím, že by se do projektu zapojili pozdě... Nemůžu vědět, kdy se který výrobce vrhnul na vývoj téhle pohonné jednotky, ale mercedes to udělal ještě dříve, než byli vůbec provedeny finální specifikace a potom vložil veškerou energii do politického ovlivnění FIA aby konečná pravidla co nejvíc odpovídala tomu, co už dělali, ferrari s renaultem čekali na konečnou specifikaci a v té době se určitě rozhodla ke vstupu i Honda, takže japonci měli toho času srovnatelně s renaultem a ferrari. Otázkou je, jak do vývoje vstoupil se svými požadavky mcl, protože projekt zero určitě není z hlavy výrobce motoru...-
uzivatel001639
13:27 06.04.2017 89.111.77.XXXPokud si najdes, kdy Honda oznamila, ze do F1 vstoupi, tak to byla polovina roku 2013. Takze pul roku pred premierou hybridnich V6. Ferrari a Renault na tom delali minimalne uz rok pred tim, mozna dva roky pred uvedenim a Mercedesu jsem nekde zachytil, ze uz na tom motoru pracoval 3 roky pred uvedenim. Takze kdyz to shrneme, tak v roce 2015, kdy vstoupila Honda, tak na motoru delali tak rok, protoze nejdrive museli sehnat lidi, prostory atd. Ferrai a Renault uz na motoru delali tak 3 roky, z toho rok jezdili a testovali na draze. Mercedes 4 roky a rok z toho jezdil a testoval. Vsechny tri tymi z ten prvni rok ziskali zkusenostmi dalsi vylky naskok. Takze co mohla Honda za tak tragicky kratkou dobu asi vychytat? Mercedes nekde sam rikal, ze kdyby byl v pozici Hondy tak by mel prvni rok stejne ne-li vetsi problemy.
Nejvetsi problem je v nemoznosti testovani, to se pak casova ztrata tezko hodne tezko stahuje, kdyz nevi nikdo co to bude vlastne delat a cas leti-
jumpman
20:41 06.04.2017 92.62.237.XXXa ty si myslíš, že Honda na motoru začala pracovat až v okamžiku, kdy oznámila návrat do F1? V té době už jim vývoj dávno musel běžet. Honda skutečně prohlásila, že měla hotovou pohonnou jednotku před sezonou 2014 a mohla se této sezony účastnit, ale že si chtěli dát ještě rok bez omezení restrikcí účastníka od FIA. Takže si myslíš, že to dali za půl roku? To určitě ne. Ferrari s renaultem na novém motoru pracovali cca 2 roky a v podstatě museli vybudovat motorárnu z popela, jelikož v éře V8 to skoro celé rozpustili když byl vývoj defakto zakázán, takže Honda na tom byla max o půl roku pozadu, víc ne. A viděno zpětně by udělali mnohem lépe, kdyby se vrátili nejprve jako dodavatel některého slabšího týmu, kde by na ně nebyl upřen takový tlak jako u mcl a mohli si sezonu 2014 užít jako vývojovou. Takhle jsou pořád pod naprostým drobnohledem a evidentně nejsou schopni tento tlak ustát...
-
-
-
uzivatel001639
13:19 06.04.2017 89.111.77.XXXZacneme od zacatku, Honde lonsky motor spalovak (motor vyvijeny 2 roky) procoval relativne OK a nemel ani spatny vykon. Podivej se jaky vykon meli prvni hybridni V6 v roce 2014? Vykon byl porovantelny. Mercedes se rika, ze na motoru pracoval 3 roky pred uvedenim v roce 2014, takze mohli v klidu vychytavat spolehlivostni mouchy.
Hybridni systemy mela loni Honda na spici, takze vlastne neztracela, ale byla v predu, takze tady zadny problem a to na tom delala nejmene ze vsech.
Jedine kde dnes vezi zakopany pes je to zapalovani a to se zda klicove. Jake odborniky by mohla najimat, kdyz to prvni mel Mercedes, dalsi rok Ferrari a loni snad Renault. Vyvoj neudelas ze dne na den. Ono neni kde cerpat a urcite ty klicove lidi, kteri tomu rozumi zadny vyrobce jen tak ke konkurenci nepusti. To ze nejmaou nejakeho zvanila, nic neznamena, to nic neprinese. je jasne ze muze prelezat mezi znackami jen tak proto, ze nic klicoveho z vyvoje vlastne nezna. Proto byl jasne vykopnut.
Jedine v cem byl problem, byla velikost ZERO, ale to melo byt vykompenzovano aerodynamikou, takze proc nemit nejaky naskok. Je jasne, ze bez nejakeho vyvoje motoru nikdo neni schopen rici, jestli to bude fungovat nebo ne. Nikdo na zacatku nedokazal rici, jaky lze vubec vykon z techto jednotek vytahnout, jaka muze byt ucinnost. Vyvoj kazdy rok jde velkym tempem.
To ze chteji dosahnout uspechu s vlastnimi lidmi beru jako plus, nikam jim neutecou a bude to mit i prinos pro vlastni automobilku.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek