DISKUZE K ČLÁNKU "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že jejich inženýrský tým podcenit náročnost úkolu postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku pro Formuli 1. Že budou mít velké problémy i s letošní verzí, to odhalili ke konci prosince 2016.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 12.04.2017 23:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pikaso (Hlasovalo 6 lidí) 05.04.2017 14:59
Celému tomu článku nějak nerozumím. Pokusím se to… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 05.04.2017 14:38
Mclarenu je mi líto. Podle mě to nebylo špatné… »
» Marek (Hlasovali 4 lidé) 05.04.2017 20:55
To je hotovo. Mě už ani tak nes.re, že opět mají… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Hasegawa jesne potvrdil, ze vyvoj chce cas. Z hovna bic neupletes a kdyz si dlouho mimo, tak ty technologie proste musis vyvinout a to chvili trva. Vstup do F1 byl trošku unahlenej. Mel probehnout tak 3 roky po oznameni a ne rok. Kdyz to porovnas se situaci jakou meli ostatni tymi, je jasne, proc se tak deje. honda vse vyviji do posledni chvile, aby zkratila cas vyvoje, ale pak kdyz se to nepovede jak to spatne. Ono ale Honda nema moc moznosti, protoze kdyby jela na jistotu, tak vykonovy manko dozane tak za 5 let.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Trošku nerozumím ani tobě. Ano je to složitější technologie, ano ostatní výrobci na ní pracovali trochu déle a ano chápal bych, kdy se trošku trápili. Trošku více první roku a o poznání méně druhý rok. Ale amatérismus, že vystudovaní odborníci, kteří by měli být na špičce kvality a měli by ostatní strčit do kapsy nedokážou předem vyhodnotit, že při omezených otáčkách lopatek turba z malého větší výkon než z velkého nedostanou je prostě šlendrián. Celý koncept Size-zero byl trapný omyl a tím ztratili tři roky. Ne vlastně promiň 4 roky. To chápu i já, i když nemám strojařské vzdělání.
        No a k tvému odhadu nebo spíše k obhajobě, že ostatní měli a oni nemají dodám snad jenom následující. Chlapci od H se zachovali jako naprostí hlupáci. Místo toho, aby před třemi angažovali odborníky se zkušenostmi z touto technologií a pouze využili poznatků ostatních a maximalizovali je si hráli zase po svém na samuraje a podle toho to vypadá. To opravdu šlo asi jenom v devadesátkách, kdy motor byl motor a řešil jsi pouze maximalizaci spalování, efektivitu výfukového potrubí a v jedné éře také turbo. Jenomže tyto doby jsou ty tam a čas samurajů je tisíciletá tradice, ale v žádném případě rychlost. Obrovsky mi připomněli hlupáky z naší vlády při zavádění bodového systému do zákona o dopravě. Nemci, Francouzi, Finové a všichni okolo to měli již lety vychytané a u nás se vymýšleli nesmyslné novinky jako třeba, že za pásy ti vzali více bodů, než za řízení pod vlivem alkoholu a nehodu. Přesně takhle se chovají Japonci. VYMÝŠLEJÍ VYMYŠLENÉ.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          92.62.237.XXX
          myslím, že by jsi si měl opravit názor na dobu, po kterou na motoru Honda pracovala. Jistě, je poslední motorář, který do F1 vstoupil, ale oni byli připraveni už na první sezonu turba, ale raději si dali ještě jeden rok neomezeného vývoje a chtěli okukovat konkurenci a mysleli si, jak s tím vydupali, jenže v F1 probíhá válečný vývoj, takže Honda ten rok, kdy "okukovala" přišla o kontakt s konkurencí, ne tím, že by se do projektu zapojili pozdě... Nemůžu vědět, kdy se který výrobce vrhnul na vývoj téhle pohonné jednotky, ale mercedes to udělal ještě dříve, než byli vůbec provedeny finální specifikace a potom vložil veškerou energii do politického ovlivnění FIA aby konečná pravidla co nejvíc odpovídala tomu, co už dělali, ferrari s renaultem čekali na konečnou specifikaci a v té době se určitě rozhodla ke vstupu i Honda, takže japonci měli toho času srovnatelně s renaultem a ferrari. Otázkou je, jak do vývoje vstoupil se svými požadavky mcl, protože projekt zero určitě není z hlavy výrobce motoru...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.77.XXX
            Pokud si najdes, kdy Honda oznamila, ze do F1 vstoupi, tak to byla polovina roku 2013. Takze pul roku pred premierou hybridnich V6. Ferrari a Renault na tom delali minimalne uz rok pred tim, mozna dva roky pred uvedenim a Mercedesu jsem nekde zachytil, ze uz na tom motoru pracoval 3 roky pred uvedenim. Takze kdyz to shrneme, tak v roce 2015, kdy vstoupila Honda, tak na motoru delali tak rok, protoze nejdrive museli sehnat lidi, prostory atd. Ferrai a Renault uz na motoru delali tak 3 roky, z toho rok jezdili a testovali na draze. Mercedes 4 roky a rok z toho jezdil a testoval. Vsechny tri tymi z ten prvni rok ziskali zkusenostmi dalsi vylky naskok. Takze co mohla Honda za tak tragicky kratkou dobu asi vychytat? Mercedes nekde sam rikal, ze kdyby byl v pozici Hondy tak by mel prvni rok stejne ne-li vetsi problemy.
            Nejvetsi problem je v nemoznosti testovani, to se pak casova ztrata tezko hodne tezko stahuje, kdyz nevi nikdo co to bude vlastne delat a cas leti

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              92.62.237.XXX
              a ty si myslíš, že Honda na motoru začala pracovat až v okamžiku, kdy oznámila návrat do F1? V té době už jim vývoj dávno musel běžet. Honda skutečně prohlásila, že měla hotovou pohonnou jednotku před sezonou 2014 a mohla se této sezony účastnit, ale že si chtěli dát ještě rok bez omezení restrikcí účastníka od FIA. Takže si myslíš, že to dali za půl roku? To určitě ne. Ferrari s renaultem na novém motoru pracovali cca 2 roky a v podstatě museli vybudovat motorárnu z popela, jelikož v éře V8 to skoro celé rozpustili když byl vývoj defakto zakázán, takže Honda na tom byla max o půl roku pozadu, víc ne. A viděno zpětně by udělali mnohem lépe, kdyby se vrátili nejprve jako dodavatel některého slabšího týmu, kde by na ně nebyl upřen takový tlak jako u mcl a mohli si sezonu 2014 užít jako vývojovou. Takhle jsou pořád pod naprostým drobnohledem a evidentně nejsou schopni tento tlak ustát...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          Zacneme od zacatku, Honde lonsky motor spalovak (motor vyvijeny 2 roky) procoval relativne OK a nemel ani spatny vykon. Podivej se jaky vykon meli prvni hybridni V6 v roce 2014? Vykon byl porovantelny. Mercedes se rika, ze na motoru pracoval 3 roky pred uvedenim v roce 2014, takze mohli v klidu vychytavat spolehlivostni mouchy.
          Hybridni systemy mela loni Honda na spici, takze vlastne neztracela, ale byla v predu, takze tady zadny problem a to na tom delala nejmene ze vsech.
          Jedine kde dnes vezi zakopany pes je to zapalovani a to se zda klicove. Jake odborniky by mohla najimat, kdyz to prvni mel Mercedes, dalsi rok Ferrari a loni snad Renault. Vyvoj neudelas ze dne na den. Ono neni kde cerpat a urcite ty klicove lidi, kteri tomu rozumi zadny vyrobce jen tak ke konkurenci nepusti. To ze nejmaou nejakeho zvanila, nic neznamena, to nic neprinese. je jasne ze muze prelezat mezi znackami jen tak proto, ze nic klicoveho z vyvoje vlastne nezna. Proto byl jasne vykopnut.
          Jedine v cem byl problem, byla velikost ZERO, ale to melo byt vykompenzovano aerodynamikou, takze proc nemit nejaky naskok. Je jasne, ze bez nejakeho vyvoje motoru nikdo neni schopen rici, jestli to bude fungovat nebo ne. Nikdo na zacatku nedokazal rici, jaky lze vubec vykon z techto jednotek vytahnout, jaka muze byt ucinnost. Vyvoj kazdy rok jde velkym tempem.
          To ze chteji dosahnout uspechu s vlastnimi lidmi beru jako plus, nikam jim neutecou a bude to mit i prinos pro vlastni automobilku.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama