DISKUZE K ČLÁNKU "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že jejich inženýrský tým podcenit náročnost úkolu postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku pro Formuli 1. Že budou mít velké problémy i s letošní verzí, to odhalili ke konci prosince 2016.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Mysleli jsme si, že to bude snadné. Jsme strašně zklamáni," přiznává šéf Hondy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 12.04.2017 23:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pikaso (Hlasovalo 6 lidí) 05.04.2017 14:59
Celému tomu článku nějak nerozumím. Pokusím se to… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 05.04.2017 14:38
Mclarenu je mi líto. Podle mě to nebylo špatné… »
» Marek (Hlasovali 4 lidé) 05.04.2017 20:55
To je hotovo. Mě už ani tak nes.re, že opět mají… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    "můj ústav se Vám mými ústy hluboce omlouvá. takováto chyba se nám stává MAXIMÁLNĚ jednou ( dvakrát, třikrát.... ) za deset let....." tak asi takhle na mě působí to vyjádření šéfa Hondy.

    jo, a když jim tak pěkně šlape ten jednoválec, tak mají docela fajn motor pro motorku, ne?
    a jedna rada na závěr - co takhle dát do toho auta šest jednoválců? 18

    ne, vážně. omlouvám se, ale nic jiného, než legraci si už ze situace u McL dělat asi nedokážu. všechna vyjádření se mi po těch letech zdají jenom jako PR řeči a skutek ( zatím ) utek........... 05

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Tato diskuse by mohla být nekonečná, ale to by jsme se tu zasekali. Tedy jenom pro doplnění v reakci na El_Senor.
    2016 H spalování na začátku na nic, hybrid na vysoké úrovni, rezervy v turbu ----- Evropa přišlo zlepšení turba, ale na úkor efektivity spalování, hybrid stále super (jeden z nejlepších, mezi 4 výrobci to lze chápat sice 4tý nejlepší, ale pořád jeden z nejlepších), ((((obě etapy spotřeba naprd (šetření paliva atd.) (tedy pro mě laika, těžko mohlo být dobré spalování a dobrá efektivita spalováku, protože to tak trochu v těchto technologiích nejde dohromady. Spalovák tedy mohl být dobrý možná, kdyby nebyl limit 100 kg paliva na závod a mohli za formulkou tahat přídavnou nádrž třeba na 50 litrů, takový malý formulový přívěsný vozík))))) ----- třetí etapa, dolazení turba se spalování a relativně nejlepší výkon PhJ Hondy za celou dvouletou éru, hybrid stále super, ve výsledku pravidelný boj s FI a W a porážení TR i přes stále špatnou spotřebu ------ čtvrtá etapa řešení spotřeby, mírné pohoršení spalováku a turba právě na úkor spotřeby, stále skvělý hybrid, ale reálně prod do boje s TR a ústup s bojů s FI a W. Sečteno podtrženo, H podle mého názoru měla nejlepší balík ve 3/4 sezony a ne na konci a především, pokud nejsou schopni postavit motor v rámci daných pravidel tak, aby jezdil a byl konkurence schopný, mě jako divákovi je vcelku jedno proč to tak je. To mají vědět oni a ne se stále na něco vymlouvat nebo říkat jak je jedna část dobrá, ale stejně je celek na ho..... Když budu mít nejlepší spalovák a to ostatní bude na nic, budu pořád poslední a můj balík bude pořád na nic.
    Tedy zcela poslední vyjádření k tomuto tématu z mé strany i v článcích budoucích. Je mi jedno proč to je a já to za ně nevyřeším, ale není mi jedno, že McL, tedy i můj kůň FA zametá konec startovního pole a je to pro mě osobně prostě jasně daná vina Hondy a zatím prostě nikoho jiného. Do doby než se toto změní (tedy PhJ od H pojede 5 víkendů bez fatálních problémů a bude vykazovat výkon hodný bojů o stupně vítězů) jsou prostě Japonci amatéři a všechny neúspěchy jsou jejich vina. A žádné vibrace, rezonance nebo jak je to tu všelijak nazýváno, kvůli šasí nemohou být příčinou těchto problémů, protože ty problémy byly hned v prvním filmovacím dni a tam se zcela jistě nejezdí na max výkon. Jestli ta PhJ nedokáže odjet ani 100 km na 70 procentní výkon pak je zcela jistě problém v PhJ a ne v autě, protože pak by bez úpravy šasí nemohli v životě dojet do konce GP Austrálie, tedy 300 km v celku. cca. samozřejmě. Což mimochodem bylo poprvé v letošním roce. Pánové za mě vše. Mějte se fajn.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001890

      uzivatel001890

      90.183.77.XXX
      Ten tvůj kůň ale přeci říkal, že jedině McLaren může porazit Mercedes.
      Tak je na svém místě, jen to chce trošku trpělivosti. Či - leda by vyšoupl Botase protože to co dělá teď může znamenat jen to, že nechce dojezdit sezónu v jediném týmu, který může zdolat Mercedes, ale přímo v Mercedesu. Zajímalo by mě, jestli by byl ochotný jezdit v Mercedesu zadarmo.
      Hlavně ale, aby to koňovi vyšlo - reaguju už na jeho nové nářky. (Zdá se,že Apoló se na něj už roky zle hněvá a metá po něm šípy .. a milá Honda na to doplácí 12)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    McLaren s Hondou dopředu avizovali koncept "ZERO"
    A na nule teď jsou, takže co řešíte? 18

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Tak jsem si přečetl všechny dostupné zdroje co znám a nakonec musím ještě jednu nebo pár vět do naší diskuse. Buďme my hlupáci aspoň trochu pozitivní, protože ze všech překladů článku sem si odvodil, že u H jsou si jistí, že výkon jednoválce je velmi dobrý a vědí, že chyba je kompletaci V6. Tudíž, problém identifikovali a pracují na odstranění, které by mělo být dostupné skutečně v 5tém nebo nejpozději v 6tém závodě sezony a to i z důvodu pouhých 4 PhJ na sezonu. Pokud se jim tedy podaří přenést kvalitu jednoválce, nemuselo by to být po návratu do Evropy tak hrozné.
    PS:opravdu nevím, kde někteří z nás berou informace a všem co znají celou F1 včetně pilotů zblízka a osobně, upřímně závidím.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Je dobré že problém v té kompletaci V6 identifikovali, ale ještě zbývá najít tu odpověď na hlavní otázku, jak to napravit. Tam řešení nejspíše ještě nemaj a ani není jistota že něco opravdu dobrého najdou. Ale jinak se vším souhlas a já sám si určitě přeji aby návrat do Evropy byl pro ně uplně jinou písničkou.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Dokonce jsem se dočetl, že změnili celý motor. To nechápu už vůbec. Loni se pyšnili tím, že dokázali zapracovat právě na spalovaní a nakonec postaví motor s nižšími válci. Laicky tedy i s širšími. asi i proto ten problém s uspořádáním a tím ostatním. Prostě maj zase zcela novou PhJ a zase od nikud nečerpali. To je to k naštvání. No nic. Snad ta změna znamená, že opět najali někoho, kdo zkušenosti má a podaří se jim to vyřešit.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          92.62.237.XXX
          nechci ti brát iluze, ale mám pocit, že vrtání a zdvih je dán pravidly, pokud jsi někde něco vyčetl o nižších válcích, tak se to bude spíš týkat zmenšení stavební výšky motoru

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            62.240.164.XXX
            Je to možné. Nebylo to tam přímo specifikované, ale mluvilo se přímo o válci. Já jsem si to vyložil takhle, protože jsem myslel, že dán je jenom objem válců, nikoli přesná architektura.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              92.62.237.XXX
              jako přesně ty pravidla neznám a už je to dlouho co jsem to četl, ale mám pocit, že to bylo takhle nastaveno, aby náhodou někdo netrefil lepší poměr a neujel všem o parník (což mercedes stejně udělal) bylo to takhle už při zavedení 2,4 V8...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            62.240.164.XXX
            Tak mě ještě napadá, že pokud je to jak píšeš, což je samozřejmě možné, protože technická pravidla tak podrobně neznám, máme docela jednoduché vysvětlení vibrací. Pokud tedy snížili blok motoru při zachování rozměrů vlastních válců, došlo sice ke snížení jeho hmotnosti, ale zároveň k úbytku hmoty ke ztlumení vibrací a samozřejmě i těch pár kilo dolu, umožňuje daleko větší vibrace. Tak třeba tak to také může být.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001639

              uzivatel001639

              89.111.73.XXX
              Nejde o vibrace, ale o rezonanci. Na stolici OK, ale v aute jim to rezonuje, je to spatne naladeno z pohledu vlastnich frekvenci. Ano, tou vahou se to da resit, ubrat, pridat

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    Ono to ale opravdu asi nebude tak jednoduchý - pokud vím, tak se psalo, že Ferrari, a snad i Merc., testovali motory už před jejich nasazením v silničních vozech a Ferrari ten svůj TOP motor má až letos. Renault byl jedním z těch, kteří horovali pro hybridy a přesto pořád kulhají...
    A k té technice - samozřejmě nevím o vnitřnostech těch jednotek víc než ostatní, ale právě výkon aerodynamika přece podporuje hodně (chlazení, sání motoru z boxu nad hlavou jezdce), takže výkon by aerodynamika mohla podpořit. Výfuk zase má turbo a jeho vliv výkon se taky počítá (dvakrát). Takže i tyhle úpravy dávají smysl.
    Ty vibrace - přece na jednoválci s malou váhou jsou jiné, než na šestiválci při 12 000 otáčkách a při připojení k převodovce, poloosám, které mají také nějaké rezonance jež se můžou podporovat, se problémy projeví až při ostrém nasazení na trati...
    Tím nechci říct, že letos pojedou o bednu, ale spíš to, že spojení McL - Honda nefunguje, protože si patrně jedou každý na svém písečku.

    + 1 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      86.49.126.XXX
      Testování v silničních vozech. To mě zajímá. Můžu poprosit o zdroj?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Odkazy nemám, ale i já si matně vybavuji něco takového. Myslím, že F to testovalo v roce 2013 v F458 Spider ve Fioranu a co se týče M, tak tam nevím nic o testování, ale spíše o tom, že již využitý nebo spíše starší motor(ne přímo z formule, ale prostě ten co nový stejný co už v F1 používali) dali do verze AMG, ale kdy a do které si již nepamatuji.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          62.240.164.XXX
          ......ta závorka to je teda chaos. Omluva všem. Prostě to bylo tak, že motor vyvinutý pro formuli 1, který třeba v GP už jezdil v roce 2014 pak třeba v roce 2015 dali do silničního AMG.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          92.62.237.XXX
          ten tvůj test byl testem pohonné jednotky pro la ferrari, ale tady se z toho zase udělá podvod století. Proč myslíš, že by jim něco dalo testování v naprosto odlišném voze, s naprosto odlišnou hmotností? Mnohem víc jim řekne stolice a finální kompletace musí být stejně v daném monopostu.
          Jinak na konkurenci jsem ten článek četl trošku jinak, kdy honda sice mluví o tom, že v šestiválci nedokáže dostat z motoru daný výkon, ale vibrace se projevili až po připojení převodovky s polosama - tzn po zabudování do šasi, ikdyž se to snaží neříct naplno, vyplývá z toho, že problém je spíš v komponentech mcl než hondy.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            62.240.164.XXX
            Pamatuju si, že tam testovali vývojou verzi motoru pro rok 2014 do F1. Asi každému dojde, že to nebyla přímo ta konkrétní finální jednotka, ale prostě tam něco testovali. Co to nevím a je mi to jedno.
            A ke zbytku tam se nebudu moc rozepisovat, protože v tomto ohledu naše diskuse nemá konce, jak známo již z minula.
            Jenom bych podotkl, že opět jde o výklad článku. Osobně jsem nikde nečetl nic o vibracích až po nainstalování do "auta". Četl jsem o vibracích po připojení převodovky, hnací poloosy a gum, ale nikde jsem nečetl nic o tom, že to bylo přímo v šasí McL. Osobně jsem si to přeložil tak, že prostě přistoupili na přechod z klasického dynamometru na ten lepší testující celý balík komponet. Dovedu si představit, že problém by mohl být částečně na straně převodky, ale jak poloosa nebo gumy ovlivní vibrace motoru nechápu. Přenos vibrací právě z těchto dílů tam bude vždy a je to otázka nejenom tlumičů, ale především motoru, aby se s tím vypořádal. Toliko můj názor. Až H postaví motor, který odjede jedno kolo a bude to rekord kola a pak se rozpadne, budu souhlasit, že problém může být v šasí. A, že H nikoho neobvinila přímo, není diplomacie, ale je to pouhá sebekritika a sebereflex neboť, když někomu dám trabanta do závodů Formule 1, nikoho opravdu nebude zajímat, že šasí je naprd. Nebo mi snad chceš říci, že šasí McL může i za to, že ten motor je výkonově nejhorší na roštu a zároveň horší než poslední verze loňského motoru ????

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              92.62.237.XXX
              s tvrzením, že je horší než loňský bych byl velmi opatrný. Ani Honda a ani mcl by určitě nepřipustili, že vyrazí s pohonnou jednotkou co je horší než loňská. Věřil bych tomu, kdyby byl stále žetonovej systém, ale když je to letos volné, tak by jim nic nebránilo nasadit loňský motor a intenzivně pracovat na letošním, už jen z hlediska spolehlivosti, kterou loni celkem úspěšně zvládli.
              K těm vibracím, musíš si uvědomit, že v šasi F1 je motor nosný prvek, proto je ta interakce s ostatními komponenty poměrně kritická. Nemyslím si, že by jim to Honda dodala s vibracemi, které přesahují rozumné meze. Problém se objevil až po zabudování do podvozku, takže je evidentní, že to spolu dohromady dali až těsně před testama. Stačí se podívat na problém s tvarem olejové vany. Zkrátka komunikace mezi hondou a mcl je mizerná a myslím si, že právě tady je zakopanej pes. Pokud by Honda ten motor dodávala i jinému týmu, měli by referenci, proč se tomu asi mcl brání?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                89.111.73.XXX
                Souhlas, ten motor nebude spatny sam o sobe nebude vibrovat, neni duvod.
                Jinak dle meho ten problem nastava take proto, ze Honda vstoupila do F1 pomerne dlouho a snazi se co nejrychleji zkratit dobu kdy zaostava za konkurenci. Proto vyviji do posledni chvile. Kdyby to tak nedelali, tak by stahovani probihalo pomerne pomalu a stahovali by Mercedes nekolik let, takto je to risk, ze muzou byt vetsi problemy, vzdy pri uvedeni novinek, coz se potvrzuje.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama