DISKUZE K ČLÁNKU Jak velká je krize McLarenu s Hondou? Co je špatně a jaká je naděje?

I když se čelní představitelé McLarenu a Hondy snaží své fanoušky po neúspěšném předsezónním testování maximálně uklidnit, tak není pochyb o tom, že se tým na začátku sezóny 2017 nachází v krizi. Jak velká je?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak velká je krize McLarenu s Hondou? Co je špatně a jaká je naděje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 15.03.2017 15:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 14.03.2017 13:20
Sice jsem Rona bránil, ale to že tu Hondu… »
» Limbi (Hlasovali 3 lidé) 14.03.2017 13:34
To že Honda staví to co staví je její chyba, ne… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 14.03.2017 13:45
Určitě je to její chyba, o tom žádná, ale Ronova… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                motor v šasi na testovací stolici se zkoušet může, nesmíš to namontovat do jinýho auta a testovat to na trati

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel001639

                  uzivatel001639

                  89.111.73.XXX
                  Tak nechápu, proč si to McL nepohlídal a nenechal otestovat. Vidim tu problem na obou stranach.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    já si myslím, že hondě to fungovalo dokud se to neocitlo v šasi mcl...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      rock

                      37.188.181.XXX
                      04
                      Primární a vlastně jediný účel téhle verze PJ byl, že se ocitne v šasi McLarenu.
                      To je jak když byla aféra s těmi plavkami, co u nich neuznali reklamaci, protože se v nich lidi koupali - a to bylo v rozporu s návodem na použití.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.252.XXX
    Když se v podobném fiasku ocitl Redbull+Renault bylo to divoké, ale dnes už víme, že se z toho velice rychle dostali. A Mclaren se ukazuje jako o hodně zoufalejší. Přechtrylý frajírek Ron neuspěl a celý tým je zoufalý.
    Prostě Redbull je značka A Mclaren je asi už neznačka
    Hondy troch lituju, i když za to mohou také, ale jak zpanikařili a prodali tým Brownovi, tak asi ztratili karmu a jsou to zoufalci... Mohou to zas někomu prodat ... Třeba Cosworthu a ti si to polaději a příští rok budou mít výtězný motor...

    To se zase dějí věci, respektive ani jsme si toho nevšimli, jak to Ron kamufloval že už se vlastně dějí dlouho a jen pod pláštíkem slavného McLarenu jsme to nedocenili

    + 1 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.41.XXX
      Tohle bych neházel na triko Denisovi. Naopak se obávám, že tam teď v McLarenu naprosto chybí právě někdo jako on, kdo když se všechno sype vystoupí do čela a začne to řešit. Nezapomeň, že McLaren zažil největší úspěchy pod jeho vedením a největší propadák (který trvá dodnes) vznikl, když on ve vedení stáje vůbec nebyl. Ano vyznával jednu věc a to, že se špinavé prádlo na veřejnosti nepere, ale pochybuji, že tak asertivní byl i v případě jednání s dodavatelem za zavřenými dveřmi. Eric naproti tomu byl vždy ten vstřícný hlas, který dva roky Hondu podporoval, nyní začal konečně taky trochu kritizovat. Uvidíme, ale myslím, že Denis byl odstraněn z jiného důvodu, než byla výkonnost týmu. Upřímně já si začínám myslet, že odstranění Denise (ač i já se s ním mnohokrát neztotožnil) byla chyba pro závodní stáj, co to přineslo v pozadí ve firmě a komu těžko říct.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001890

        uzivatel001890

        213.226.252.XXX
        Já bych mu nebral minulé úspěchy.
        Jenže bránil tomu aby Honda vzala další tým (kdyby dávala motory například i Redbulu kdo ví, jak by to dnes bylo, možná že by jí nakopla jejich kultura, ale pravda museli by zdolat na stejném motoru Redbull)
        Jde ale o to že Denis nenašel sponzory...
        Ale hlavně prostě už je jiná doba a on to řídil špatně moc staromódně... sám se asi spoléhal na to že se vrátí staré časy s Hondou a vůbec se nedíval na to, že tehdy nebyla konkurence tak vyhrocená jako dnes... bylo to víc "amatérské" ale dnes tlačí na pilu na maximum 4 automobilky a vyhrát může jen jedna a ...
        TJ Denis byl OK za Laudy, Prosta, Senny, ale tyhle poslední eskapáda Mclarenu zasadila těžkou ránu, kdyby byl nepřišel bylo to lepší, měli by dynamičtější dnešní vedení a ne historii a ztrátu identity korunovanou pomerančovau kapotou ... (Já čekal, že nasaději červeno bílou) .. ale jsou zoufalí

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.41.XXX
          Ježiš ty teď pleteš jablka a hrušky. Zbarvení vozu nemá s Denisem nic společného. On sám preferoval zbarvení do černo červeno stříbrné, za což byl kritizován už loni. Staromódní vedení? Tohle vedení je dlouhodobě udržitelné. Dnes je akorát trend vyhnat něco krátkodobě nahoru a až to praskne vymění se znovu všechno a tak pořád dokola. Viz tuhle cestu zkoušelo Ferrari a je pořád na mrtvém bodě. Letos snad prvně nikoho nevyhodili. Tohle není fotbal, úspěch se musí pěstovat a Denise tam nechali dva roky. To že sháněl sponzora je jasné, to že nechtěl vzít například značku jako Duracell a podobně mu za zlé nemám, protože chtěl zachovat úroveň stáje. Hlavního sponzora McLaren ztratil už v době kdy tam Denis ani nebyl. Nevzít další tým bylo jedině dobře z hlediska toho co se hlásalo. Honda po prvním roce řekla, že přinese x% koní na víc, že už mají vše připravené a bla bla bla (viz letošek kdy hlásala to samé) v takovém případě by McLaren posloužil red bullu jako testovací stáj která ztratila rok tím, že vylazovala motor pro konkurenci. Navíc Red Bull použil diskuse o Hondě jen k tomu aby vytvořil tlak na Renault, což se jim podařilo. Honda se na absenci dalších stáje začala vymlouvat až ve chvíli, kdy bylo jasné, že ten motor v té koncepci nikdy nedosáhne na úroveň konkurence (před začátkem loňska). Pochybuju, že by po testech letos, někdo Hondu chtěl v příští sezoně za dodavatele. Házet neschopnost takového giganta v automobilovém průmyslu na vedoucí osobu stáje, která je v podstatě zákazník je prostě nesmysl. Mimochodem červená a bílá (Malboro), nikdy nebyla barva McLarenu jen je spojená s největšími úspěchy. Barva McLarenu byla vždycky oranžová (novodobě potom červená a černá/odstíny šedi)

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Hrozný no 17 Upínám se k té naději že sezona ještě nezačala 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.190.XXX
    btw jestliže by měli motor, který na loňskou Hondu ztrácel 50 k, která na loňský Mercedes ztrácela dalších 80 k... a jestliže Mercedes od té doby nějakýho toho koníka našel, o čem vůbec nepochybuju, tak by aktuálně byli 150 k za Mercedesem. Checht... To už je lepší jít do GP2. Teda vlastně F2 - což by taky byli jediní soupeři, se kterými by McLaren-Honda dokázal držet krok. Snad to dokážou do Austrálie nějak fixnout.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.190.XXX
    ad odstavec "Co je špatně?"

    Mám za to, že aktuální motor Ferrari najezdil v testech jenom 7778.5 km (on je to teda ještě pořád čtyřnásobek Hondy).
    Motor Sauberu je loňský a data z něj budou pro specifikaci 2017 použitelná v omezené míře nebo vůbec ne.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    147.228.41.XXX
    Článek dobře sumarizuje problémy, jen mi tam chybí nějaké zdroje. Pokud je pravda, že by auto jezdilo s výkonem přiškrceným až o 50 koní, mohla by ta propastná ztráta (přes 2s na kolo) být pod 1 vteřinu a to by dávalo alespoň jistou šanci na body. Ale Honda slibovala od začátku loňska, že letošek by měl být ve znamení dorovnání sil s mercedesem. Jejich neschopnost a tvrdohlavost je opravdu na úrovni dorostenců.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Těch 45 - 50 koní nikdo z McLarenu - Hondy oficiálně neuvedl, jedná se o domněnky.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.41.XXX
        Proto píšu že mi chybí zdroje a proto jsem uvedl spojení "pokud je pravda" ;)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Pochybuji, ze by Honda po 2-lete zkusenosti prisly letos s motorem o nizsim vykonu. Je jasne, ze ty problemy asi vibrace zpusobily problemy a jezdilo se v konzervativnim rezimu. To ze se jezdilo se sniozenym vykonem rikal Boulier v rozhovoru. Na dynamometru museli videt jasny pokrok, protoze by jinak nerikali, ze dorovnali lonsky Mercedes. Motor by mel byt minimalne na urovni Renaultu, jenze zvysene vibrace neumoznuji jeho provoz na plnem vykonu a v omezenem jsou na tom asi hure jak loni, coz je mozne.
      Jestli jsou tvrdohlavi je tezze soudit, kdyz je nekdo presvedcen, ze jeho cesta je dobra, tak si preci od toho nenecham kecat od nikoho jineho. Predpokladam, ze jakakoli pomoc z venku je formou konzultace,a le tak max nad koncepci, coz je asi vyresene. Urcite se neresi jake ma mit motor vibrace a nejake presne detaily motoru, to by si ho Honda mohla rovnou nechat cely nekde postavit.
      Pokud chceme opravdu slusne zavody a boje o tituly asi by bylo pro vsechny lepsi zavest volne testovani nebo tetsovani v omezenych dnech jak si to tym sam zvoli. S takto slozitou technikou by bylo pro vsechny vyrobce lepsi, kdyby si v prubehu vyvoje mohli cokoli vyzkouset nejaky ten den na trati.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.41.XXX
        Ono jde o to když se to nedaří rok nebo když po třech letech světová automobilka nedokáže přinést ,když ne výkonnou, tak alespoň spolehlivou PJ. S tím testováním souhlasím, ale upřímně nevím, proč Honda nepostaví (ve spolupráci s McLarenem) testovací vůz (jiná specifikace, než je ten závodní) a neodlazují motor na trati ze reálných podmínek. Chápu, že motor sice nebude ideálně odlazen pro aktuální závodní auto, ale vychytají se dětské nemoci. Dynamometr je sice fajn, ale Honda evidentně nedokáže na dynamometru připravit shodné podmínky, jako motor čekají v závodě.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.190.XXX
          Taky nechápu, proč ten motor už dávno nevrčí a nenajíždí kilometry v upraveném McLarenu '14

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            ať to vrazí klidně i do nějakého silničního supersportu a mají hned i praktické využití, po kterém se tak často volá 03. akorát by to muselo dojet alespoň na první odpočívadlo, aby to nepřekáželo na krajnici silnice....
            ne, vážně mě hrozně štve, jak na tom teď jsou a hlavně nějak nevidím žádné světlo na konci tunelu. jestli za to může hlavně McL nebo hlavně Honda ( k té se kloním já ) je na jinou diskusi, ale každopádně je to úplně špatně 05

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.190.XXX
              04
              To přece zkouší Mercedes a taky to nebude stoprocentní. Ale prý se nějakými úpravami dohrabou na životnost 50 000 km, to není tak málo.
              Ovšem kdybych měl ty finanční možnosti a volil mezi 1.6 turbo hybrid v Mercedesu a, dejme tomu, atmosférickou sedmilitrovou V12 v Astonu Vulcan, tak by moje volba byla jasná.

              Jinak teda v supersportu by toho moc nenatestovali, protože tam nedokážou mimi jiné nasimulovat potřebný géčka ve všech směrech...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tohle je přímo pravidly zakázáno...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama