DISKUZE K ČLÁNKU Jak velká je krize McLarenu s Hondou? Co je špatně a jaká je naděje?

I když se čelní představitelé McLarenu a Hondy snaží své fanoušky po neúspěšném předsezónním testování maximálně uklidnit, tak není pochyb o tom, že se tým na začátku sezóny 2017 nachází v krizi. Jak velká je?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak velká je krize McLarenu s Hondou? Co je špatně a jaká je naděje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 15.03.2017 15:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 14.03.2017 13:20
Sice jsem Rona bránil, ale to že tu Hondu… »
» Limbi (Hlasovali 3 lidé) 14.03.2017 13:34
To že Honda staví to co staví je její chyba, ne… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 14.03.2017 13:45
Určitě je to její chyba, o tom žádná, ale Ronova… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel002255

    uzivatel002255

    185.14.233.XXX
    To je velmi zvláštní. Alonso celou dobu říkal jak je Honda super organizace. Jak je možný že není nadšený???

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Vubec bych se nedivil, kdyby to Honda po sezone zabalila.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FantomasMan

    FantomasMan

    87.197.124.XXX
    Každopádne sú zhrozený s tejto situácie aj v Sauberi. Lebo počítam, že po tejto sezóne plánujú prejsť k Honde.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Sice jsem Rona bránil, ale to že tu Hondu nedokázal kvalitativně ohlídat jde na jeho hrb, a myslím že by po těchto testech tak či onak musel vyklidit pole.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.41.XXX
      To že Honda staví to co staví je její chyba, ne McLarenu. McLaren už první sezonu po tom co se Honda prezentovala jako brak nabízel pomoc a dokonce data motoru mercedes, ale Japonci jsou prostě Japonci. Nepřesvědčíš je o ničem a nikomu jinému, než svým lidem nevěří. Je to prostě zcela jiná mentalita. Navíc se nesmí zapomínat, že Honda je dodavatel tudíž zcela samostatná firma a v tomhle směru může McLaren maximálně smluvně zajistit že v případě nekonkurenceschopnosti se může vyvázat ze smlouvy a nic víc. Navíc ke komu by McLaren šel? Mercedes si pohlídá, aby nikdo ze stájí, kterým dodává nebyl před nimi ( a to jakkoli včetně upravených softwarů k mapám motoru pro zákazníky). Ferrari? Nikdy by to nebyl úspěch McLarenu, kdyby vyhrával s motory historicky největšího rivala. Renault? To bych řekl, že by si pohlídal zas Red Bull aby se tohle spojení nikdy neuskutečnilo. Je škoda, že o návratu nepřemýšlí například BMW, které je i na poli osobních vozů hlavní rival mercedesu. Věřím, že i Toyota by na tom se zkušeností hybridních technologií byla lépe než Honda, ale myslím, že přístup mají stejný. McLaren je v pasti a zcela odkázaný na Hondu, pokud se neobjeví nový hráč, který by se sakra hodil.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Určitě je to její chyba, o tom žádná, ale Ronova zodpovědnost je to také. Mclaren měl dohlídnout na to aby Honda splňovala kvalitativní požadavky které vyžaduje soutěž jako je F1.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.41.XXX
          To jo, ale bohužel tady to není jako jít nakupovat do lidlu a když tam nebude něco poměr cena/výkon tak to koupím v albertu. Všichni víme, že Honda je celkem slibotechna (stačí projít předsezoní prohlášení jejich zástupců i na zdejších stránkách). Kdo může reálně vědět jak se motor zachová v autě a jak si bude stát proti konkurenci? Navíc loňský rok byl posunem kupředu. Letošek je bohužel totální skandál. A jak jsem psal od koho bys chtěl brát motory s vidinou toho, že chceš být mistr světa?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            No ukáže to letošek, pokud spadnou opět na chvost a nevytáhnou to tak co si budem nalhávat, nezvládli to.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.190.XXX
        "Mercedes si pohlídá..."

        Alibistický kecy McLarenů.

        2010, 2011 a 2012 byl McLaren před továrním Mercedesem.
        2013 a 2014 ne, ale tam by možná měli kluci od McLarenu hledat chyby hlavně u sebe; už 2013 to byla děsná slabota a 2014 je vyklepl Williams a na paty jim tvrdě šlapala Force India. Ty dva týmy dohromady neměly takový rozpočet, jak samotný McLaren...

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.41.XXX
          Já narážel na to, že si stěžoval Williams a ostatní, že jim Mercedes nedává to co sám používá. Byla to kauza nevím jestli loni, nebo letos a je to pochopitelné. Tovární tým bude chtít být vždycky před zákazníkem. Tohle byla diskuse o Denisovi a shrnul jsi to moc pěkně, 2011 přišel Martin místo Denise tudíž jediné období kdy lze posuzovat jeho práci je 2012 až 2014 kdy tým opravdu vedl se vším co se tam dělo. 2014 se vrátil Denis. Oddělení McLarenu pracovalo v pohodě do roku 2013, kdy se rozhodli postavit naprosto nový vůz, aniž by tomu předcházela změna v pravidlech. Od té doby jen doháněli ztrátu. Nelze ale říct, že loňské šasi bylo špatné a o letošním i piloti říkají, že také není, jen prostě nemají výkon. Alonso je už celkem vytočený, tak si myslím, že by se taky přihlásil, kdyby se mu auto zdálo kompletně na nic.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.190.XXX
            Ach tak. Já si tyhle stížnosti pamatoval od McLarenu jako hlavní důvod, proč přešli k Hondě. O Williamsu jsem nevěděl.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.209.XXX
              Nene vím, že hlavní spor v roce 2014 mezi McLarenem a Mercedes byl ohledně Hondy, kdy se mercedes cukal jim dát cokoli z evoluce motoru v tom roce aby to honda nezkopírovala. Ale tohle myslím, bylo až rok poté.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Nevím, jestli si Williams na to přímo stěžoval (tuším že ano), ale pamatuju si slova Massy, že doufá, že mají pod kapotou stejný motor jako Mercedes.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Nemyslim, si ze by Toyota byla lepsi volba. Hybridy maji dle meho na podobne urovni, Honda bych dokonce rekl, udela i neco lepsiho ,ale drazsiho.
        Tohle je hlavne o spalovaku a tady Toyota dle meho nemuze nabidnout vice, jestli BMW tezko rici.
        Honda udelala to same co se povedlo loni Ferrari, ty meli take problem s vibracema. Odstranit ty vibrace nebude snad problem.
        Na jinych tocivych strojich se upravuji vibrace take a jde to. Pravdepodobne se jedna o spatne naladeni vlastnich frekvenci motoru spolecne se sasim. Dochazi asi k rezonanci a motor vibruje az mu to nesvedci. Upravy jsou celkem jednoduche pomoci zmeny hmoty, vahy. Uvidime kolik maji na to prostoru, ale jedna se dle mho o problem, ktery souvisi i se sasim auta, protoze to musi byt take nejak naladeno. Podobne se to dela i u osobaku. Je to chyba v datech mezi McL a Hondou, tady mel dle meho take prijit pozadavek i od McL, ten treba nedodav to co mel. Tezko soudit.
        Rezonující strojní součásti a nosné konstrukce mají schopnost zesílit i menší problémy s vibracemi do té míry, že dojde k poškození připojeného zařízení nebo k poruše daného stroje, což může mít katastrofální následky.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.209.XXX
          Asi máš pravdu v přenosu požadavků, ale na druhou stranu jakékoli ústrojí se navrhuje a testuje tak, aby nedošlo k poškození funkčnosti dílů při nízkém zatížení. Tj aby vlastní frekvence byla co možná nejvíce vzdálená od toho, co by jí mohlo přijít reálně do cesty. Pokud je to například problém pouze uložení motoru je to celkem pohoda, pokud ty vibrace vznikají uvnitř motoru je to konstrukční problém a ten už bude horší.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            178.255.168.XXX
            Je jasne, ze navrh se tak dela, ale nekdy to proste smeruje k frekvencim, ktere se nechteji. Hasegawa rikal, ze na stolici problem nebyl, coz ukazuje az na problemy se sasim. Ze by byl problem ve vyrobe motoru nebo v samotnem motoru si nemyslim, loni a predloni problem nebyl, tak proc by najednou neumeli udelat spalovak s malymi tolerancemi. to by se stejne projevilo uz na stolici, coz se neprojevilo. Mam akorat strach, aby tam byl dost velky prostor motor preladit dle pozadavku sasi. Nevidim v ubrani a pridani vahy zas takovy problem, ale je tam prostor??? to se uvidi v Australii

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            jako uvědom si, že v tý hondě těžko budou nějaký ořezávátka, aby nepoznali na stolici, že jim to vibruje. Tohle bude spíš problém šasi, než samotného motoru. Stejně tak ta olejová vana, myslíš, že by to vyrobili, kdyby jim to na stolici nechodilo? Holt mcl má nějaké požadavky a je otázkou, do jaké míry probíhá komunikace mezi japomskem a británií...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001639

              uzivatel001639

              178.255.168.XXX
              To je presne ono, McL musi davat pozadavky a to presne specifikovane a ladit dohromady. Kdyz je ale zakazane zkouset motor v sasi jde to tezko doladit dohromady. Zajimalo by me jak se hlida to nezkouseni v sasi u toarniho Ferrari a Mercedesu, kdyz je vse pod stejnou strechou 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama