Poslední typ týmu sídlícího v italské Faenze už totiž "vyvenčil" monopost při středeční akci v Misanu, jednalo se o stále populárnější "filming day". Pro záložní stáj Red Bullu, jak bývá Toro Rosso často nazýváno, to ale nebyla šťastná premiéra, protože na trati strávil pouhých 25,2 km. Z těchto důvodů také byla dnešní premiéra odložena.
? "Okay, let’s go!” @carlosainz and @Dany_Kvyat have had some #STR12 fun... ??? pic.twitter.com/9zfxKG8rFA
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 23. února 2017
Z akce tedy bylo vytvořeno video, ve kterém ale de facto vůz nakonec neuvidíme. Na Twitteru byly umístěny designy přileb obou pilotů a spousta dalšího materiálu, který se ovšem přímo k novému STR12 nevztahuje.
Nakonec v boxové uličce Circuit de Catalunya zapózoval už známý monopost Toro Rosso STR12 Renault s oběma piloty v pozadí. Také on se řadí do rodiny "žraločích ploutví", v jeho barevném provedení na první pohled uhodí do očí jiné pojetí znaku na krytu motoru. Podle první názorů odvedl technický tým v čele s Jamesem Keyem slušnou práci, rovněž se líbí nové zbarvení.
The #STR12 in action! ???? pic.twitter.com/1So5mDzZ9y
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) 26. února 2017
"Přední část vozu je zcela nová se šípovitým předním křídlem a větším prostorem kolem přední části šasi, což generuje větší přítlak. Stejně tak tomu je i vzadu, máme širší šasi, vyšší difuzor, zadní křídlo je nižší a širší. Něco z vozu se opírá o poznatky z minulého roku, ale jiné oblasti vyžadují kompletně nové myšlení. S ohledem na pravidla bylo nutné prozkoumat i takové komponenty, které v minulosti nebyly dovoleny," uvedl k novému vozu Brendan Gilhome.
"Bude opravdu zajímavé sledovat, co nastane, protože jedna z prvních otázek, když jsme začali auto pro rok 2017 vyvíjet, byla - čím dosáhneme toho, aby bylo dobré. Změna aerodynamiky je zjevná, je milé mít trochu více svobody. Od roku 2009, kdy došlo k omezení pravidel, jsme jí nikdy tolik neměli. Museli jsme založit své rozhodnutí na tom, jaký máme vývojový potenciál a pak stanovit další cíle, o kterých jsme byli přesvědčeni, že jsou správné. Pokud se podíváme na úroveň dnešních technologií v aerodynamických tunelech a CFD, řekl bych, že týmy jsou stále méně náchylné k tomu, aby se dopustily nějaké významné chyby," přispěl se svým názorem James Kay.