DISKUZE K ČLÁNKU Brundle po Rakousku: "Týmové příkazy by nedávaly vůbec smysl"

Martin Brundle se nedomnívá, že týmové příkazy u Mercedesu by byla správná reakce na incident během závodu v Rakousku. Ohlíží se i za výkony ostatních pilotů a rozebírá situaci mezi Hamiltonem a Rosbergem v posledním kole.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brundle po Rakousku: "Týmové příkazy by nedávaly vůbec smysl"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 12.07.2016 06:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 3 lidé) 05.07.2016 18:29
V minulosti jsem vždy byl a i nadále jsem proti… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 06.07.2016 07:05
Souhlas. Brundle se tváří, jako by týmová režie… »
» vojtano (Hlasoval 1 člověk) 07.07.2016 20:09
Barrichello byl u Hondy a Brawnu GP dvojkou?… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • tom11

              tom11

              193.86.205.XXX
              takže kromě balíku prachů bude nucen nováček v týmu podstoupit plastickou operaci, aby i jeho vzhled odpovídal marketingovým požadavkům18?!?
              do jisté míry to tak opravdu může být a vše, co Pepan uvedl, tomu nasvědčuje. jenže právě u současného Mercedesu by asi bylo výhodnější ( a to i v předešlých sezonách ), kdyby zvítězil spořádaný otec od rodiny, než požitkářsky žijící floutek. že by právě na tohle Nico sázel, když proti režii nic nemá a Lewis se jí ze stejných důvodů brání03?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                18 18 18
                Pobavil jsi mě. 01 01 01

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Zase až tak dramaticky bych to neviděl. Myslím si že nikdy nenastane doba, kdy součástí realizačního týmu pilota bude specialista, ovládající skalpel, botox a použití silikonu. I když, nikdy neříkej nikdy. 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  V sedmdesátých a osmdesátých letech jsem si také nemyslel, že součástí týmů budou manažeři a mluvčí pilotů, nebo různí našeptávači a že se budou piloti muset učit PR žvásty zpaměti. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Jéžíš, nestraš. Nebo čekáš, že za pár let budou v bulváru propírat plastiky pilotů F1 stejně jako dneska propírají sereblity? 12

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Pokud nějaká F1 ještě bude?
                      Sám jsi tu vyzvedl obchodní hledisko nad sport. Tak se nediv, když se bude přes F1 prodávat botox a silikon. Zakázali reklamy na cigarety, teď se snaží zakázat i alkohol. A jedny z nejvíce frekventovaných reklam v TV jsou na léky "na všechno", medikamenty na hubnutí, či povzbuzovadla na erekci atd.
                      Já to jako velké sci-fi nevidím. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Pepan

                        Pepan

                        89.24.157.XXX
                        V Americe to není sci-fi, ale dlouhodobá realita. Pamatuji si že za totáče, když vycházel Svět motorů, byl tam článek o Indy a na fotce byl vůz, který měl na sobě reklamu největšího amerického výrobce záchodových prkýnek. A jestli prkna nebo botox, to už je jedno.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Ale Miku už zase?
            Před pár lety jsi právě ty dokazoval na Schumiho výsledcích v kvaldách, jak je dobrý, přesto, že to na body s Rosbergem projel na celé čáře. Čili kvalifikace, není závod a úspěch v ní ještě neznamená titul. A za druhé, najdi si tu článek "Barrichello: Ve Ferrari jsem dostával rozkazy
            Petr Hlawiczka, 25. listopadu 2008". Z něho je jasné, jak to u Ferrari chodilo za Schumachera, nejspíše i za Alonsa a možná chodí stále. Před pár lety tu byl také rozhovor s Josem Verstappenem, či Irvinem. Verstappen tvrdil, že u Benettonu neměl stejný auto, jako Schumi a když si stěžoval Briattoremu, tak ten mu řekl, aby se o to nestaral a držel ústa. A Irvine tvrdil totéž co Barik, jen byl ještě zklamán, že mu nebylo pomoženo ve snaze o zisk titulu.
            A ke kolizím. Bývá samozřejmostí s kolegou nekolidovat. Že se toho Hamilton s Rosbergem drží, co? Pokud chceš mít vrch nad svým kolegou ve stejně dobrém autě, pak musíš být agresivnější. To vědí oba a věděli to i všichni za dob Schumiho i před tím. A víš to moc dobře i ty, proto jsi radil Nicovi už před dvěma lety, aby Hamiltonovi neuhýbal. Že je v takovém případě kolize nevyhnutelná s ti snad též došlo. A teď chceš tvrdit, že v případě soubojů se Schumim by k ničemu nedocházelo? Blbost. Podobné to je i v případě VET x WEB.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              147.229.7.XXX
              Jistěže kvalifikace není závod. Ale není tam TR. Tak proč Barik Schumiho v kvaldách nezajížděl, když byl lepší? Naopak. Schumi brutálně zajížděl jeho. Čím to? Visel Barikovi mechanik na křídle, aby ho zpomalil? Nebo investovali pár milionů navíc, aby speciálně Barikovi udělali pomalejší auto? 12 A když ti tak vadí kvaldy: proč jezdil Barik většinou tak daleko za Schumim? Aby mu neodřel křídlo? Proč nechával často mezi nimi ještě konkurenci? Aby Schumi neměl titul příliš brzy? 12 Máš jeden argument za druhým. 03
              Že poražení hledají výmluvy je nějaká novinka? Mohli své schopnosti ukázat na trati, nebo v jiných týmech. Ani jeden se prosadit neuměl.
              A kolize se opravdu stávají i mezi kolegy. Webber s Vettelem jich taky pár předvedli. U Schumiho by to nejdřív chtělo, aby se ho kolega snažil aspoň udržet. U RB jich měli Webber s Vettelem víc, než třeba s Alonsem. Ten se svým kolegou nekolidval nikdy. Ale samozřejmě Vettel měl kliku, že s Webberem neboural každý závod, kdežto Alonso tu smůlu, že mu Massa vždy uctivě uhnul. Tudíž je jasné, že Vettel tituly získal jen díky TR že?
              Jo nejdůležitější je mít rovný přístup. 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Než začneš psát ty své nesmysly, tak mi napiš, kde jsem psal, že je Barik lepší, než Schumi. Od začátku píšu, že ten rozdíl mezi nimi byl podobný jako mezi Hamíkem a Rosbergem. Přičemž jsem si vždy dával pozor, abych na prvním místě uvedl Schumiho a Hamíka a na druhých místech Barika, Irvina a Rosberga. Já tvrdím, že bez týmové režie by Schumiho porážel, stejně jako Rosberg poráží Hamiltona. A pokud by se mu zadařilo, nebo měl Schumi občas větší smůli, než on, mohl klidně získat titul on. Případně, kdyby byl jedničkou a Schumi dvojkou, což je ale trochu utopie protože Schumacher nebyl týmový hráč a nebyl ochoten pomáhat svým kolegům, k lepším výsledkům, než měl on.
                Miku nevymýšlej hovadiny, jak je tvým dobrým zvykem a místo toho si přečti, jak to bylo. Žádného mechanika na křídle ani pomalejší auto Ferrari nepotřebovalo. 13 13
                A jelikož ti opět logika dělá obrovský problém, tak chápu, že je pro tebe nezvladatelný problém pochopit, že TR tkví v tom, že druhý pilot dojíždí za prvním, pokud ten má šanci na body. A to i za cenu, že zastaví před cílem a počká na toho, kdo má být rychlejší!!!
                Poražení hledají výmluvy, to je fakt. Jenže Barik poražený nebyl, protože i Todt přiznal jak to u nich chodilo. Že Bariccello měl povinnost končit za Schumacherem. Tak jaké pak porážky a jaké pak výmluvy?
                Kolize? Kde Massa Alonsovi uctivě uhýbal? Nebylo to spíše o férovém vzájemném přístupu, který se pak projevuje i na trati? To, že Vettel s Webberem férový vztah neměli, pak vyústí v kolize. Ono to tak dopadá i u Merglu. Nejdříve velcí kamarádi a pak jeden podraz za druhým. Nedivím se, že mají mezi sebou kolize.
                A nebo mohu poskytnout i jiný pohled. Alonso s Massou byli v postavení jedničky a dvojky. Stejně jako Schumacher a Barikem, či Irvinem.Tudíž spolu nekolidovali. Vettel s Webberem byli nejprve soupeři, až do chvíle kdy v Turecku Vettel Webberovi zkazil závod a vítězství. Paradoxně byl od té doby preferovaným pilotem. Sám Webber říkal, že musel Vettela pouštět a také ho pouštěl. Tak že kolize ubyly.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Hmm, takže TR tkví v tom, že dvojka musí jedničku pouštět. A proto v kvalifikaci, kde nikdo nikoho nepouští, prohrál Barik 13:4. Průměrná ztráta na Schumiho byla 0,647s. Srovnej si to s dvojicí HamxRos (kde jde o setiny) a pak plácej nesmysly o nějaké podobnosti. 12
                  A dal jsem si práci i se závody. Na technické poruchy, kvůli kterým dojeli vzadu to bylo 1:1, na nedojetí 1:1 (oba bourali). To je k tvé teorii, že dvojka má vždy víc poruch. 13
                  Z 18-ti závodů dojeli pouze 7x v pozici kdy dojel Barik v pořadí za Schumim a z toho pouze 2x dojel v těsné blízkosti (do 2s) a v dalších 3 případech do 5s. Ve všech ostatních případech měli někoho mezi sebou. Nejspíš proto, že si Barik nevšiml, že může jet. To k tvé teorii, že musel Barik pořád Schumiho pouštět. 12 Samozřejmě opačná situace, kdy dojel Schumi těsně za Barikem se počítat nebude, že. Navíc to bylo v závodě, kdy Schumi titul jistý neměl (Monza). Ale to ti určitě v teorii, že Barik musel Schumiho vždy pouštět asi nezabrání. 12
                  To je nářez co? Pokud budeš chtít, dá se to spočítat i u ostatních sezon, ale tahle se mi zdá z pohledu Barika nejvíc lichotivá. Ale samozřejmě budou vždy lidé, kteří budou mít pocit, že Ferrari mělo vsázet na ty pomalejší. 12
                  Ohledně RB se raději vyjadřovat nebudu. Stačí tvůj nezaujatý pohled na kolizi v Turecku a je mi jasné, že to nemá cenu. Vzájemnou srážku, kdy ani jeden nebyl vepředu jasně zavinil Vettel, zkazil závod Webberovi, který dojel třetí a sám na tom získal výhodu odstoupení. 11

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Tvůj problém je, že čteš v mých názorech něco jiného, než tam je. Předně, nemyslím si, že by Ferrari mělo sázet na někoho jiného. Jenom píšu, že ty rozdíly mezi nimi nebyly tak veliké, jak se tu klaka Schumifans snaží namlouvat. A že výkony byly zkreslovány kvůli TR. Do roku 2002 Schumiboys nebyli ochotni žádnou TR připustit. Po ostudě v Rakousku zas hledáte výmluvy.
                    Při závodech bez TR to tak prostě chodí, že i nejlepší pilot občas zajede hůř než ti horší. S kvalifikací se tu neoháněj. V 2012 to měli ROS x SCH v kvaldách fifty-fifty a v závodech ho Nico porazil téměř o dvojnásobný počet bodů. Jenže tady srovnáváme sezóny kdy neměl Schumi zajištěnou pozici no.1 a sezóny u Ferrari a Benettonu, kdy byl naopak jednička.
                    A co se týče RBR, tak tam je to snad jasné. Webber vedl, Vettel ho na rovině předjížděl a napral to do něho. Co chceš zase vymýšlet?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      A co mám číst? Že rozdíly nebyly tak velké? V kvaldě 13:4 a 0,647s. To není velké? To není o parník, ale o ropný tanker. 12 V závodech se ho dokázal držet pouze 2x!!!!! Tak kde měl tu šanci?
                      Výkony jsou zkreslovány TR? V kvaldě prosím jak? Tvoje srovnání s rokem 2012 je po nějakém úrazu? V té sezoně měl Schumi jednu poruchu za druhou (na rozdíl od RB 2013 to podle tebe samozřejmě neznamená, že by rozdíly mezi nimi byly bez nich mnohem menší, u Webbera jo, u Schumiho samzřejmě ne. Přičítám to tomu pověstnému rovnému přístupu. Jako u nehod Schumiho a Senny. 12). Takže kvalda je zkreslená (bůhví čím), ale poruchy Schumi jsou důkazem nadvlády Rosberga. 11 Fakt hezký. Já ti říkám pořád, že jeho výkony nejsou tím, že nebyl jednička, ale tím, že mu bylo přes 40 let a měl jinou techniku než na jakou byl zvyklý. Je schopný to pochopit téměř každý. 12
                      A ikdyž se vykašlu na kvaldy, i samotné závody a Barikovy odstupy od Schumiho vykazují jasně drtivou převahu Schumiho. A jsou zkreslené? Ne, každé vítěství získané TR Schumi ještě tu sezonu Barikovi stejným způsobem vrátil. Body odpovídají. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Co chceš statisticky dokazovat? V roce 2003 sice Barik prohrál v kvaldách 10:6, ale v průměru byl o 0.119s rychlejší. Co to dokazuje?
                        Že ty tvé statistiky jsou jen jedním z pohledů na věc. A že zdaleka neodpovídají skutečnosti.
                        Co mi zase podsouváš? Já jsem někde srovnával roky 2012 u Merglu s 2013 v RBR? Nechápu, co tím chceš říci? Jó, další pseudoargument!!!
                        Ano Schumi měl tehdá čtyři poruchy, dvě nehody, kdy to napálil do vozu před sebou a párkrát to zabalil, když byl o kolo zpět. Ale pořád se snažíš srovnávat sezóny odjeté prokazatelně s týmovou režií se sezónami bez týmové režie. Respektive doby, kdy měl Schumi smluvně zajištěnu podporu svých kolegů, s dobami, kdy tuto podporu neměl. Což je podle mne podstatné. Já jsem totiž přesvědčen, že pokud by měl Mergl auto na titul už v r.2010, tak by ten titul Schumi získal, stejně jako získával tituly u Ferrari. Rosberg by mu k tomu jen pomáhal. Což platí i o dalších dvou letech. Já tvrdím, že Schumi nebyl tak dobrý, jak si jeho fans myslí v dobách jeho největší slávy a zároveň nebyl tak špatný, v jeho druhé kariéře. Bylo to pouze o týmové režii, o změně posuzování komfliktů v F1 a o dominantním autu.
                        Body neodpovídají ani náhodou. Je totiž rozdíl, zda kolegové spolu bojují a nebo jeden má privilegia a druhý musí pracovat pro toho prvního. Což ty nechceš připustit. Jak by to dopadalo, nevím. Sezóna 2007 budiž vzorkem.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          -Dokazuje to to, že navzdory boji Schumi o titul s Kimim se najednou Barik zvedl a kupodivu ho nechalo Ferrari Schumiho porážet. Pořád tu tvrdíš, jak by měl Schumi míň titulů bez TR a v roce 2013 Barika jezdit z ničeho nic nechali. 04
                          -Nic ti nepodsouvám. Pouze konstatuji, že v roce 2012 Schumiho poruchy ignoruješ a bráníš se tvrzení, že silně ovlivnily bodový výsledek, zatímco v roce 2013 jsi argumetnoval tím, že by Webber mohl mít šanci na titul, enbýt poruch. V jednom roce nic nezkreslují, v druhém ano. 03
                          -Srovnání Schumiho u Ferrari a Mercedesu není srovnáním s TR a bez TR, ale srovnání pilota po třicítce a pilota po čtyřicítce. Nic víc, nic míň. To, že nebyl ve 43 letech o moc horší než Rosberg zaslouží smeknout klobouk a ne hloupě tvrdit, že stejně "pomalý" byl i o 10 dřív.
                          -A srovnání let 2000-2004 s rokem 2007 není také o TR, ale o tom jestli jsou soupeři vyrovnaní, nebo je jeden o parník rychlejší. 03
                          -Samozřejmě TR nechci připustit, jen jsem jen pod tímto článkem zmínil několikrát, že o TR ve Ferrari nikdo nepochybuje. Ale rozhodně to nepřipouštím (pro jistotu: je to sarkasmus). 11

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Jo zapomněl jsem okomentovat to Turecko. Samozřejmě brutální Vettel naboural svým zadním kolem přední Webbera. Začínám to tvoje posuzování chápat. Pokud je první Prost nebo Hamilton, mají právo volby stopy a ti vzadu se cpali někam, kde nebylo místo. Pokud je první Schumi nebo Vettel, pak brutálně smetou zadní částí svého vozu přední část vozu někoho, kdo si zaloužil místo na trati.
                      Já zapomněl na ten rovný přístup. 11

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Typické pro tebe je, že pomíjíš okolnosti, vytrháváš ze souvislostí a hledáš náhradní argumenty.
                        Až ti dojde, že Vettel kolizi způsobil na rovině tím, že se zařazoval před Webbera příliš brzy, zatím co ostatní kolize se staly v zatáčkách, pak se můžeme bavit dál.13

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Třeba jako Hamilton ve Spa či Kanadě, nebo Prost 2x v Suzuce? 13

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Co že? Nech toho. Tonoucí se stébla chytá.
                            Prost v Suzuce byl sejmut na rovině hned po startu a to se Senna nedostal ani na jeho úroveň. První "kolize" byla v zatáčce.
                            A Hamilton ve Spa i Kanadě byl též v zatáčce. Sice mírné, ale byl.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Jako že v zatáčkách má přednost první a na rovinkách druhý? A co Schumi v Adelaide? Ten byl přece sražen Hillem v zatáčce a evidentně první byl. Naprosto stejně, jako Prost v Suzuce či Hamilton ve Spa.
                              Aplikovat to jen na zatáčky je přesně chytání toho stébla. Ale vzhledem k Adelaide ti ani to stéblo nepomůže. Máš prostě dvojí metr. 13

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama