DISKUZE K ČLÁNKU Brundle po Rakousku: "Týmové příkazy by nedávaly vůbec smysl"
Martin Brundle se nedomnívá, že týmové příkazy u Mercedesu by byla správná reakce na incident během závodu v Rakousku. Ohlíží se i za výkony ostatních pilotů a rozebírá situaci mezi Hamiltonem a Rosbergem v posledním kole.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brundle po Rakousku: "Týmové příkazy by nedávaly vůbec smysl"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
18:29 05.07.2016 77.240.103.XXXV minulosti jsem vždy byl a i nadále jsem proti jakékoliv týmové režii. Avšak nějak nechápu, co nám chtěl Brundle svým výrokem sdělit? TR by tentokrát nedávala smysl? Jak to? A v minulosti TR dávala podle Brundela smysl???
Tým s vítězným autem má na vybranou. Buď určí budoucího mistra světa a zavede TR, tak jako v minulosti Ferrari či Red Bull a ještě dříve Lotus a další. Nebo nechá své piloty mezi sebou bojovat a podstoupí riziko, že tento boj zmaří jejich mistrovské ambice jako týmu.
Mercedes se vydal touto složitější cestou a v její polovině uvažuje o návratu k osvědčenému a jistému. A hle tu se objeví "našeptávač" Brundle se svými rádobyradami.
Ano, i mně je sympatičtější boj, bez týmové režie. Ale je třeba veřejně říci, že zhruba polovina titulů byla získána díky týmové režii. A do toho se už jaksi Brudelovi nechce, aby shazoval "zásluhy" svých nástupců, ale i předchůdců.
A tak, podle mne by TR u Mercedesů smysl měla. A sice úplně stejný smysl, jako všechny TR do 3.7.2016, díky kterým byly "vybojovány" tituly mistrů světa v kategorii jednotlivců a také týmů.
-
Mike17
12:49 06.07.2016 93.99.87.XXXNemám s tím zásadní problém, ikdyž byť se mi TR nelíbí, naprosto ji chápu a týmům absolutně nevyčítám.
Ale:
"Ale je třeba veřejně říci, že zhruba polovina titulů byla získána díky týmové režii."
K tomu bych dodal, že místo "díky TR" bych napsal "s pomocí TR". Protože většina těch titulů získaných za pomoci TR by dopadla stejně i bez ní. Viz Schumi nebo Vettel (a teď jsem ťal do živého co? ).-
odin
14:03 06.07.2016 77.240.103.XXXA už jsme zase na tenkém ledě.
Ač, s tvým příspěvkem prakticky souhlasím, tak docházím k jinému závěru.
Já, na rozdíl od tebe, si netroufám odhadovat, jak by sezóny dopadly, kdyby nebylo TR. Ale jsem přesvědčen, že by ani Schumi, ani Vettel neměli všechny tituly, respektive měli by jich méně. Jak dalece se TR podepisovala na konečných výsledcích je těžké, pro nás fanoušky, odhadnout. Nejspíše to bude těžké i pro účastníky zápolení. On totiž jinak vypadá závod pod TR a jinak vypadá závod bez TR. Vezmi v úvahu, že třeba některé závody bez TR mohly skončit nehodou a vyřazením obou týmových kolegů, což by nahrálo jejich soupeřům. A víš dobře, že jak Schumi, tak Vettel získali některé své tituly hodně těsně. Tak že tvůj pokus o tětí do živého, je trochu out.
Já tvrdím, že zásadní rozdíl ve výkonnosti dělá auto. Rozdíly mezi uměním pilotů jsou téměř zanedbatelné, i když samozřejmě jsou.
Dám příklad, kde se snad nebudeme přít. Současná sestava Ferrari. Seb a Kimi. Před loňskou sezónou jsi tipoval (a já ti dal za pravdu), že očekáváš podobné výsledky, přičemž mírně lepší bude Vettel. Pokud (tak, jako letos) mají oba +- stejně problémů, mají i velmi podobné výsledky. Což potvrzuje očekávání. Dokonce jsou na tom zatím bodově stejně. Loni měl Kimi problémů plno a Sebovi se (dá se říci) vyhýbaly. A tak to vypadalo, že je Kimouš looser. Pokud bude mít Seb plno problémů a Kimi téměř žádné, bude Seb vypadat také jako looser. Kdyby bylo jejich auto dominantní, tak bojují o titul. Proč by nemohl i "slabší" pilot titul získat, když jeho kolegu postihne smůla? To platí i v případě Schumiho, Vettela, či kohokoliv jiného ve svých dobách.
Já týmům také TR nevyčítám. Ale zároveň je pro mne hodnota titulů např. Senny, nebo Prosta v dobách, kdy spolu mohli závodit, mnohonásobně vyšší, než sedm titulů Schumachera získaných díky (nebo s pomocí) TR, či "odlišného auta" v případě dvou titulů u Benettonu.-
Mike17
14:28 06.07.2016 93.99.87.XXXJá neříkám, že by to vždy dopadlo stejně (viz "Protože většina těch titulů získaných za pomoci TR by dopadla stejně i bez ní."). Důležité je to slovo většina, to NEZNAMENÁ všechny.
V dobách Schumiho jeho parťáci nebyli jeho konkurencí. Jeho převaha nad nimi se projevovala v drtivé většině kvalifikací i závodů, není důvod proto se tedy domnívat, že by bez TR vyhrál jeho kolega. Samozřejmě možnost kolize tu je, ale bývá celkem samozřejmostí s kolegou pokud možno nekolidovat. A stejně tak mohli kolidovat při absenci TR i týmoví kolegové konkurence že?
U RB dával Webber jasně najevo (stejně jako Vettel), co si o týmových příkazech myslí. Připustil to až ve chvíli, kdy bylo jisté, že sám na titul může zapomenout. Pak se choval jako týmový kolega. Do té doby pouštěl Alonsa ochotněji, než Vettela. Samozřejmě nebýt preferencí při volbě závodní strategie, mohl by Vettel o 2 tituly i přijít. Ale jen v případě, že by Ferrari u své TR zůstalo. Protože tam byla při nejmenším stejně intentivní, jako TR RB.-
Pepan
15:36 06.07.2016 89.24.157.XXXZkuste se na tu týmovou režii podívat i trochu z obchodního hlediska. Pokud si vezmeme dobu Schummachera a Baricchella u Ferrari. Michael byl v té době tváří značky a je to pochopitelné. Sportovec s ostře řezanými rysy určitě reprezentuje sportovní auta lépe než lehce podsaditý a připlešatělý čtyřicátník. U Red Bullu to za dob Vettela a Webbera bylo podobné. Mladý blonďáček s kopcem titulů mistra světa prodává sladké limonády mnohem lépe než sportovec s ostře řezanými rysy, kterému táhne na čtyřicet. Cílovou skupinou je totiž zrovna ta omladina a pro tu byl Webber prostě moc starý. Já vím, že F1 by měla být hlavně o sportu, ale na to tam lítají moc velké prachy a taky spousta zákulisních zájmů.-
-
-
odin
19:02 06.07.2016 77.240.103.XXXS tímhle názorem nemám problém. Přiznat TR, zdůvodnit ji (třeba obchodními zájmy). OK. Já mám problém s tvrzením, že by to dopadlo stejně i bez TR. To je blábol, protože to nikdo nemůže vědět a zdůvodňovat to zástupnými pseudoargumenty není zrovna fér.
Znovu tvrdím, rozdíl mezi Schumim a Barikem byl podobný, jako rozdíl mezi Hamiltonem a Rosbergem. A to samé platí i v případě Vettela a Webbera.-
vojtano
11:35 07.07.2016 37.188.224.XXXNazvat jedno tvrzení blábolem a podpořit to jiným (lepším, hodnověrnějším???) tvrzením bez důkazů není argument. Barrichello, Massa, Webber ani Irwine nebo Coulthard neměli na jedničky v týmu nejen kvůli TR a možná to nebylo ani mírou talentu, ale psychicky nezvládli tlak v rozhodujících chvílích. Myslím, že v okamžicích na trati to není nepodobné např. tenisu, kde psychika hraje velkou roli a vítězí jen ti nejodolnější. Když ty "slabší" dorazí ještě TR, je rozhodnuto... Je to jen můj subjektivní názor, míru toho, nakolik má "jednička" rozdílné auto oproti "dvojce" v týmu, nedokážu posoudit.-
odin
19:19 07.07.2016 77.240.103.XXXCo to meleš za nesmysly? Jaký tlak nezvládli v rozhodujících chvílích? Vždyť byli jasné dvojky a měli za úkol dojíždět za týmovými jedničkami, pomáhat jim, brzdit soupeře atd. Barik jedinkrát zatrucoval a byl z toho poprask jak uvnitř týmu, který mu hrozil vyhazovem, tak v celé F1, když se kvůli tomu zakazovala TR.
Které chvíle byly rozhodující, kdy nezvládali tlak? Totéž se totiž dá napsat i o Schumim. Ten také udělal prákrát chyby v rozhodujících chvílích, které ho stály možná další tituly. A co Hamilton a jeho první sezóna? V posledních dvou závodech nebyl schopen získat pouhé tři body a prošustroval obrovský náskok. A tak bych mohl pokračovat ve výčtu nezvládnuté psychiky u tzv. jedniček.
Dvojky žádný tlak zvládat nemusely. Od nich se čekala pouze práce ve prospěch jedniček.-
vojtano
20:09 07.07.2016 88.102.102.XXXBarrichello byl u Hondy a Brawnu GP dvojkou? Coulthard u RB taky? Massa má podepsáno co, když není schopen se svými zkušenostmi, kterými se ohání v každým rozhovoru, porazit nemastného Bottase? Tvoje srovnání s Hamiltonem v PRVNÍ sezóně (dál se totiž se srovnáváním nedostaneš) by asi tyhle letitý matadory nepotěšilo...-
odin
20:39 07.07.2016 77.240.103.XXXJasně že byl Barik u Brawnu dvojkou. Pokud sem chceš plést Coultharda a Massu na sklonku kariéry, pak tedy budeme porovnávat výsledky Schumiho v Mercedesu, kdy neměl statut týmové jednotky, stejně jako tito dva.
Myslím, že tebou zmínění na tom nejsou o nic hůře než ikona F1.
Ale dostanu se ve srovnávání dál. Když ti nevoní Hamilton a jeho první sezóna. Co takhle Schumacher a poslední zábvod v roce 1998? Takový zkušený matador dvojnásobný mistr světa a pod tlakem neumí ani odstartovat? Nech toho a neztrapňuj se tady.
Nechci tu kvůli tobě psát věci, které bych běžně nenapsal.-
-
-
vojtano
09:19 11.07.2016 80.188.35.XXXNikoliv, na začátku jsem se pouze pozastavil nad Tvým titulováním jiných názorů.
Teď se točíme kolem Rubense a když to zrekapituluji, tak Rubens byl celoživotní "smluvně ošetřenou dvojkou", ať jezdil, kde chtěl. Tvým argumentem pro to je 1 závod MSch z r.98 a nevydařený comeback téhož na prahu čtyřicítky, navíc po tříleté pauze. V tomto kontextu bych se měl zajímat o Tvé další originální argumenty k ostatním zmíněným dvojkám, ale nebudu se ptát, protože odpověď známe oba - nečetli jsme smlouvu žádného jezdce, nepůsobili v žádné stáji F1 a pochybuji, že se osobně známe s některým jezdcem (já ne). Tzn. ani jeden toho nemůžeme moc tvrdit a zbývá prostor pro přátelské rozvíjení teorií a názorů co by, kdyby...
Jeden chytrý pan profesor řekl, že "úporné tvrzení není důkazem" a když to budeme schopni akceptovat, tak OK, ale nebaví mě diskuze, kde je příliš nekompromisních tvrzení...
Jsem ochoten připustit, že některé ročníky mohly dopadnout jinak, byla-li by TR nulová nebo naopak silnější (viz třeba McL 2007).
Dále si myslím, že mezi jezdci F1 od středu pole výš nemohou být zásadní dovednostní rozdíly, někdo má víc ryzího talentu a někdo víc dře, někdo těží ze zkušeností, ale to, co je nakonec odliší, bude psychika. A v souvislosti s ní se domnívám, že se prosazují ti nejbezohlednější, ke kterým řadím jak MSch tak třeba Sennu. S psychikou souvisí i TR, někoho zlomí, jiného posílí. Troufám si tvrdit jen jedno: co nelze na 100% kontrolovat, není dobré zakazovat a TR se dokazuje blbě, na tom se asi shodneme? -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek