DISKUZE K ČLÁNKU Brundle po Rakousku: "Týmové příkazy by nedávaly vůbec smysl"

Martin Brundle se nedomnívá, že týmové příkazy u Mercedesu by byla správná reakce na incident během závodu v Rakousku. Ohlíží se i za výkony ostatních pilotů a rozebírá situaci mezi Hamiltonem a Rosbergem v posledním kole.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brundle po Rakousku: "Týmové příkazy by nedávaly vůbec smysl"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 12.07.2016 06:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 3 lidé) 05.07.2016 18:29
V minulosti jsem vždy byl a i nadále jsem proti… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 06.07.2016 07:05
Souhlas. Brundle se tváří, jako by týmová režie… »
» vojtano (Hlasoval 1 člověk) 07.07.2016 20:09
Barrichello byl u Hondy a Brawnu GP dvojkou?… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    V minulosti jsem vždy byl a i nadále jsem proti jakékoliv týmové režii. Avšak nějak nechápu, co nám chtěl Brundle svým výrokem sdělit? TR by tentokrát nedávala smysl? Jak to? A v minulosti TR dávala podle Brundela smysl???
    Tým s vítězným autem má na vybranou. Buď určí budoucího mistra světa a zavede TR, tak jako v minulosti Ferrari či Red Bull a ještě dříve Lotus a další. Nebo nechá své piloty mezi sebou bojovat a podstoupí riziko, že tento boj zmaří jejich mistrovské ambice jako týmu.
    Mercedes se vydal touto složitější cestou a v její polovině uvažuje o návratu k osvědčenému a jistému. A hle tu se objeví "našeptávač" Brundle se svými rádobyradami.
    Ano, i mně je sympatičtější boj, bez týmové režie. Ale je třeba veřejně říci, že zhruba polovina titulů byla získána díky týmové režii. A do toho se už jaksi Brudelovi nechce, aby shazoval "zásluhy" svých nástupců, ale i předchůdců.
    A tak, podle mne by TR u Mercedesů smysl měla. A sice úplně stejný smysl, jako všechny TR do 3.7.2016, díky kterým byly "vybojovány" tituly mistrů světa v kategorii jednotlivců a také týmů. 14

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Souhlas. Brundle se tváří, jako by týmová režie před érou Mercedesu neexistovala.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Nemám s tím zásadní problém, ikdyž byť se mi TR nelíbí, naprosto ji chápu a týmům absolutně nevyčítám.
      Ale:
      "Ale je třeba veřejně říci, že zhruba polovina titulů byla získána díky týmové režii."
      K tomu bych dodal, že místo "díky TR" bych napsal "s pomocí TR". Protože většina těch titulů získaných za pomoci TR by dopadla stejně i bez ní. Viz Schumi nebo Vettel (a teď jsem ťal do živého co? 12).

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        A už jsme zase na tenkém ledě. 18
        Ač, s tvým příspěvkem prakticky souhlasím, tak docházím k jinému závěru. 03
        Já, na rozdíl od tebe, si netroufám odhadovat, jak by sezóny dopadly, kdyby nebylo TR. Ale jsem přesvědčen, že by ani Schumi, ani Vettel neměli všechny tituly, respektive měli by jich méně. Jak dalece se TR podepisovala na konečných výsledcích je těžké, pro nás fanoušky, odhadnout. Nejspíše to bude těžké i pro účastníky zápolení. On totiž jinak vypadá závod pod TR a jinak vypadá závod bez TR. Vezmi v úvahu, že třeba některé závody bez TR mohly skončit nehodou a vyřazením obou týmových kolegů, což by nahrálo jejich soupeřům. A víš dobře, že jak Schumi, tak Vettel získali některé své tituly hodně těsně. Tak že tvůj pokus o tětí do živého, je trochu out.
        Já tvrdím, že zásadní rozdíl ve výkonnosti dělá auto. Rozdíly mezi uměním pilotů jsou téměř zanedbatelné, i když samozřejmě jsou.
        Dám příklad, kde se snad nebudeme přít. Současná sestava Ferrari. Seb a Kimi. Před loňskou sezónou jsi tipoval (a já ti dal za pravdu), že očekáváš podobné výsledky, přičemž mírně lepší bude Vettel. Pokud (tak, jako letos) mají oba +- stejně problémů, mají i velmi podobné výsledky. Což potvrzuje očekávání. Dokonce jsou na tom zatím bodově stejně. Loni měl Kimi problémů plno a Sebovi se (dá se říci) vyhýbaly. A tak to vypadalo, že je Kimouš looser. Pokud bude mít Seb plno problémů a Kimi téměř žádné, bude Seb vypadat také jako looser. Kdyby bylo jejich auto dominantní, tak bojují o titul. Proč by nemohl i "slabší" pilot titul získat, když jeho kolegu postihne smůla? To platí i v případě Schumiho, Vettela, či kohokoliv jiného ve svých dobách.
        Já týmům také TR nevyčítám. Ale zároveň je pro mne hodnota titulů např. Senny, nebo Prosta v dobách, kdy spolu mohli závodit, mnohonásobně vyšší, než sedm titulů Schumachera získaných díky (nebo s pomocí) TR, či "odlišného auta" v případě dvou titulů u Benettonu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Já neříkám, že by to vždy dopadlo stejně (viz "Protože většina těch titulů získaných za pomoci TR by dopadla stejně i bez ní."). Důležité je to slovo většina, to NEZNAMENÁ všechny.
          V dobách Schumiho jeho parťáci nebyli jeho konkurencí. Jeho převaha nad nimi se projevovala v drtivé většině kvalifikací i závodů, není důvod proto se tedy domnívat, že by bez TR vyhrál jeho kolega. Samozřejmě možnost kolize tu je, ale bývá celkem samozřejmostí s kolegou pokud možno nekolidovat. A stejně tak mohli kolidovat při absenci TR i týmoví kolegové konkurence že? 03
          U RB dával Webber jasně najevo (stejně jako Vettel), co si o týmových příkazech myslí. Připustil to až ve chvíli, kdy bylo jisté, že sám na titul může zapomenout. Pak se choval jako týmový kolega. Do té doby pouštěl Alonsa ochotněji, než Vettela. Samozřejmě nebýt preferencí při volbě závodní strategie, mohl by Vettel o 2 tituly i přijít. Ale jen v případě, že by Ferrari u své TR zůstalo. Protože tam byla při nejmenším stejně intentivní, jako TR RB. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Zkuste se na tu týmovou režii podívat i trochu z obchodního hlediska. Pokud si vezmeme dobu Schummachera a Baricchella u Ferrari. Michael byl v té době tváří značky a je to pochopitelné. Sportovec s ostře řezanými rysy určitě reprezentuje sportovní auta lépe než lehce podsaditý a připlešatělý čtyřicátník. U Red Bullu to za dob Vettela a Webbera bylo podobné. Mladý blonďáček s kopcem titulů mistra světa prodává sladké limonády mnohem lépe než sportovec s ostře řezanými rysy, kterému táhne na čtyřicet. Cílovou skupinou je totiž zrovna ta omladina a pro tu byl Webber prostě moc starý. Já vím, že F1 by měla být hlavně o sportu, ale na to tam lítají moc velké prachy a taky spousta zákulisních zájmů.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              "...ikdyž byť se mi TR nelíbí, naprosto ji chápu a týmům absolutně nevyčítám."

              Přesně proto jsem to napsal. 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              S tímhle názorem nemám problém. Přiznat TR, zdůvodnit ji (třeba obchodními zájmy). OK. Já mám problém s tvrzením, že by to dopadlo stejně i bez TR. To je blábol, protože to nikdo nemůže vědět a zdůvodňovat to zástupnými pseudoargumenty není zrovna fér.
              Znovu tvrdím, rozdíl mezi Schumim a Barikem byl podobný, jako rozdíl mezi Hamiltonem a Rosbergem. A to samé platí i v případě Vettela a Webbera.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • vojtano

                vojtano

                37.188.224.XXX
                Nazvat jedno tvrzení blábolem a podpořit to jiným (lepším, hodnověrnějším???) tvrzením bez důkazů není argument. Barrichello, Massa, Webber ani Irwine nebo Coulthard neměli na jedničky v týmu nejen kvůli TR a možná to nebylo ani mírou talentu, ale psychicky nezvládli tlak v rozhodujících chvílích. Myslím, že v okamžicích na trati to není nepodobné např. tenisu, kde psychika hraje velkou roli a vítězí jen ti nejodolnější. Když ty "slabší" dorazí ještě TR, je rozhodnuto... Je to jen můj subjektivní názor, míru toho, nakolik má "jednička" rozdílné auto oproti "dvojce" v týmu, nedokážu posoudit.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Co to meleš za nesmysly? Jaký tlak nezvládli v rozhodujících chvílích? Vždyť byli jasné dvojky a měli za úkol dojíždět za týmovými jedničkami, pomáhat jim, brzdit soupeře atd. Barik jedinkrát zatrucoval a byl z toho poprask jak uvnitř týmu, který mu hrozil vyhazovem, tak v celé F1, když se kvůli tomu zakazovala TR.
                  Které chvíle byly rozhodující, kdy nezvládali tlak? Totéž se totiž dá napsat i o Schumim. Ten také udělal prákrát chyby v rozhodujících chvílích, které ho stály možná další tituly. A co Hamilton a jeho první sezóna? V posledních dvou závodech nebyl schopen získat pouhé tři body a prošustroval obrovský náskok. A tak bych mohl pokračovat ve výčtu nezvládnuté psychiky u tzv. jedniček.
                  Dvojky žádný tlak zvládat nemusely. Od nich se čekala pouze práce ve prospěch jedniček. 13

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • vojtano

                    vojtano

                    88.102.102.XXX
                    Barrichello byl u Hondy a Brawnu GP dvojkou? Coulthard u RB taky? Massa má podepsáno co, když není schopen se svými zkušenostmi, kterými se ohání v každým rozhovoru, porazit nemastného Bottase? Tvoje srovnání s Hamiltonem v PRVNÍ sezóně (dál se totiž se srovnáváním nedostaneš) by asi tyhle letitý matadory nepotěšilo...

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Jasně že byl Barik u Brawnu dvojkou. Pokud sem chceš plést Coultharda a Massu na sklonku kariéry, pak tedy budeme porovnávat výsledky Schumiho v Mercedesu, kdy neměl statut týmové jednotky, stejně jako tito dva.
                      Myslím, že tebou zmínění na tom nejsou o nic hůře než ikona F1.
                      Ale dostanu se ve srovnávání dál. Když ti nevoní Hamilton a jeho první sezóna. Co takhle Schumacher a poslední zábvod v roce 1998? Takový zkušený matador dvojnásobný mistr světa a pod tlakem neumí ani odstartovat? Nech toho a neztrapňuj se tady.
                      Nechci tu kvůli tobě psát věci, které bych běžně nenapsal.

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • vojtano

                        vojtano

                        88.102.102.XXX
                        Taky mě už nebavíš...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Nečekal jsem nic jiného. Snažil jsi se shodit má tvrzení "bez důkazů" svými. Ale žádným důkazem jsi své názory také nepodpořil. A když začnu argumentovat, tak tě nebavím. 13 18

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            No aspoň si argumenty necucá z prstu. Jako že byla dvojice SCHxBAR na tom podobně jako HAMxROS. Stačí se podívat na čísla. 03

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • vojtano

                            vojtano

                            80.188.35.XXX
                            Nikoliv, na začátku jsem se pouze pozastavil nad Tvým titulováním jiných názorů.
                            Teď se točíme kolem Rubense a když to zrekapituluji, tak Rubens byl celoživotní "smluvně ošetřenou dvojkou", ať jezdil, kde chtěl. Tvým argumentem pro to je 1 závod MSch z r.98 a nevydařený comeback téhož na prahu čtyřicítky, navíc po tříleté pauze. V tomto kontextu bych se měl zajímat o Tvé další originální argumenty k ostatním zmíněným dvojkám, ale nebudu se ptát, protože odpověď známe oba - nečetli jsme smlouvu žádného jezdce, nepůsobili v žádné stáji F1 a pochybuji, že se osobně známe s některým jezdcem (já ne). Tzn. ani jeden toho nemůžeme moc tvrdit a zbývá prostor pro přátelské rozvíjení teorií a názorů co by, kdyby...
                            Jeden chytrý pan profesor řekl, že "úporné tvrzení není důkazem" a když to budeme schopni akceptovat, tak OK, ale nebaví mě diskuze, kde je příliš nekompromisních tvrzení...
                            Jsem ochoten připustit, že některé ročníky mohly dopadnout jinak, byla-li by TR nulová nebo naopak silnější (viz třeba McL 2007).
                            Dále si myslím, že mezi jezdci F1 od středu pole výš nemohou být zásadní dovednostní rozdíly, někdo má víc ryzího talentu a někdo víc dře, někdo těží ze zkušeností, ale to, co je nakonec odliší, bude psychika. A v souvislosti s ní se domnívám, že se prosazují ti nejbezohlednější, ke kterým řadím jak MSch tak třeba Sennu. S psychikou souvisí i TR, někoho zlomí, jiného posílí. Troufám si tvrdit jen jedno: co nelze na 100% kontrolovat, není dobré zakazovat a TR se dokazuje blbě, na tom se asi shodneme? 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.103.XXX
                              Jo, tak to je jiná káva.
                              Prakticky vše podepisuji a nemám, co bych dodal. 11
                              Vidím to velmi podobně. Měl jsi to napsat na začátku a nemuseli jsme se oba ztrapňovat...03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama