Symonds o novém Williamsu: Je třeba se zlepšit v pomalých zatáčkách

iM2, 20. února 2016, 21:39 Google+

Williams doufá, že jeho nový monopost s označením FW38 dokázal zlepšit slabiny svého předchůdce, které byly především v pomalých zatáčkách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Williams FW38

Nový Williams FW38 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Ačkoliv loňský monopost stáje z britského Grove byl velmi silný v rychlých zatáčkách, tak v pomalých zatáčkách a za mokra mu rychlost chyběla. Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, přiznává, že na novém monopostu pracovali s ohledem na eliminaci slabin jeho předchůdce a cílem bylo mít auto konkurenceschopné za všech charakteristik.

"FW37 byl docela efektivním autem, takže jsme se soustředili na porozumění oblasti, ve kterých bychom ho mohli zlepšit bez toho, aniž bychom ztratili atributy, které jej činily efektivním," říká Pat Symonds"Není žádným tajemstvím, že výkonnost FW37 při nízkých rychlostech neseděla s výkonností při vysokých rychlostech, takže bylo hodně času stráveno tím, že jsme zjišťovali, proč tomu tak bylo a následně dělali změny, které, doufáme, zlepší situaci."

"Navíc jsme našli normální fyzickou překážku ve vývoji, kterou vždycky potkáte během života auta, a tak jsme se snažili tuto bariéru odstranit." Nové auto si je se svým předchůdcem v lecčem podobné, ale jsou na něm vidět určité změny. Přívody vzduchu do bočnic jsou větší a zakulatěnější než trojúhelníkový koncept, který tým měl v roce 2015. Také nos má jiný tvar a balík v zadní části vozu se zdá být agresivnější. 

img-responsive

Nový Williams FW38 | foto: Williams F1 Team

Symonds také dodává, že tým tvrdě pracoval na tom, aby akceptoval chyby, které udělal v minulých sezonách. Vše by se mělo projevit ve vylepšeních pro nový vůz. "Ve Williamsu jsme otevření ohledně našich chyb a snažíme se z nich poučit. Stejně jako v návrhu auta vždy s týmem analyzujeme silné a slabé stránky. To vedlo k několika operačním změnám pro rok 2016, které, ačkoliv nejsou zvenčí zvláště viditelné, by měly tým lépe připravit zvládat mnoho variant scénářů, které závodění nevyhnutelně přináší."

"Jednou silnou vlastností, kterou si bereme do roku 2016, je stabilita. Je jednoduché podcenit její sílu, ale se stejným jezdeckým složením a kontinuitou v inženýrském týmu doufáme, že budeme brzy rychlejší - to je něco, co je zvlášť důležité s pouze 8 dny předsezonních testů," pokračuje Symonds.

img-responsive

Pat Symonds svému týmu věří, včetně jezdců | foto: Williams F1 Team

Inženýr si také myslí, že diváci letos ve srovnání s loňském určitě zaznamenají změnu v hlasitosti formulí, když došlo ke změně týkající se výfuků. "Motor bude znít trochu ostřeji. Během zimy můžeme očekávat vyšší výkon ze zlepšeného spalování a to bude samo o sobě produkovat o trochu více hluku, ale možná důležitější bude, že vývod od turba už nevede přímo do hlavního výfuku."

"To by nejen mělo vyprodukovat asi o 12 % hlasitější notu motoru než v předtím, ale také by to mohlo čas od času spustit nějaké dramatické zvuky, které máme všichni spojeny s vysoce výkonnými turbem přeplňovanými motory," zakončil Pat Symonds.

Vytisknout

Diskuze: Symonds o novém Williamsu: Je třeba se zlepšit v pomalých zatáčkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Simone Resta v rozhovoru s bývalým šéfem Scuderie, Marcem Mattiaccim

Šéfkonstruktér Simone Resta o novém Ferrari: Velká změna

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud