DISKUZE K ČLÁNKU Newey apeluje na FIA: Ferrari a Mercedes svým zákazníkům nedávají stejné motory

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey upozorňuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na to, že automobilky nedodávají zákazníkům stejné motory jako svým továrním týmům. Proto jí žádá o to, aby zakročila.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey apeluje na FIA: Ferrari a Mercedes svým zákazníkům nedávají stejné motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 13.02.2016 15:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 05.01.2016 12:33
Hmm, továrny mají celkem jasnou představu.… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 05.01.2016 18:40
-Ano dodával, pokud vím. -Nikdo se jich na názor… »
» Cooper (Hlasovalo 13 lidí) 05.01.2016 16:05
a co tak že by Newey dal svoje nejlepší šasi … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Proti své zvyklosti budu stručný. AN má samozřejmě pravdu. FIA nastolila pravidla a ani není schopná je dodržovat. Pohonné jednotky stojí 4krát tolik co ty staré, ale zákazníci mají za ty prachy polovinu balíčku. Co je jednoduššího pro zatraktivnění formule 1 než pouhé dodržování pravidel ???? Jsem zvědavej co bude dělat "M" a "F" až všichni prostě skončí (nebo přejdou na nezávislý motor) a budou mít šampionát jenom pro sebe. Kdo se na to bude dívat ????

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Neboj, nezávislý motor nikto neberie vážne. Je to kravina až to máva dvermi.

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      10.250.2.XXX
      Vzdyt to taky mnoho a opravdu mnoho v F1 zainteresovanych lidi, vcetne sefu mensich tymu, rikalo uz predem: ty nove motory budou extremne draha. Co udelala FIA ? nic, protlacila je, nechajic se pritom vydirat Renaultem.
      Mohla byt stanovena cena pro zakazniky, coz nebylo... takze ted je jen takovy stav, jaky FIA dovolila, nic vic, at je jakkoli spatny.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    V obchode platí ber, alebo nechaj tak.

    + 8 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Jak už tu bylo napsáno, dodavatel motorů by měl dodávat shodné motory jaké poskytuje svému týmu. Za určitou cenu. Pokud chce někdo něco levnějšího, může to být třeba půl roku starý motor, třeba za 75 % ceny nebo rok starý motor za 50 % ceny. Ale přijde mi nehorázné, že zákazník zaplatí plnou cenu a dostane zastaralou verzi. Argument o tom, že "Ferrari si to vyrábí samo tak ať z toho má výhody" neberu, protože ten motor nevyrábí tým F1 Scuderia Frerrari, ale továrna Ferrari a týmu F1 ho prodává (za cenu s otazníkem).

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      01

      + 9 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Zajímavý názor. Ani mne nepřekvapuje, že Mike souhlasí.
      Jenom by mne zajímal tvůj názor na situaci která se občas také stává. A to, že tým-výrobce motorů poskytne svoji vylepšenou verzi pouze jednomu ze svých pilotů. A není důležité, zda jde o vylepšený motor, nebo šasi. Děje se to běžně, u RedBullů si dokonce pamatuji na situaci, kdy Webberovi sebrali přidělené křídlo a dali ho Vettelovi, protože ten si to své rozflákal v tréninku.
      Newey ať drží hubu a krok. Mají máslo na hlavě a navážejí se do druhých.
      Těch špinavostí, kterých se dopouštěli je spousta. A najednou hlásají morálku? Když někdo získá výhodu, tak si ji chrání. Dělal to RedBull a dělají to i ostatní.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    37.188.142.XXX
    Ja s jim souhlasim, a to fandim ted jezdcum Ferrari.
    Kdyz se udelalo pravidlo, ze zakaznicke tymy maji dostavat stejne motory, bylo tim mysleno, ze budou mit stejny vykon. Bez paliva a SW ale nikdy stejneho vykonu nedosahnou. Bylo by zajimave videt Wiliams prohanet Mercedes nebo konkurenceschopnejsi Sauber a Torro Rosso. To same ty specifikace. Jak je mozne, ze novou specifikaci motoru uz nikdo krom tovarny nevyzkousel...

    Neni to to same jako sasi. Sasi se nemusi sdilet s jinymi tymy, zatimco motory ano. Takto si to upekli. Nerikam, ze je to spravedlive ale rozhodne by to bylo ferovejsi (vzdyt ty tymy si ty motory plati stejne jako tovarni tymy) a hlavne zajimavejsi v poli.

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiras

    jiras

    83.208.145.XXX
    A Renault dodával stejný motor i Lotusu, Caterhamu nebo Williamsu v dobách nedávno minulých? Co jim je vlastně po tom? Nebo chtějí, aby pro ně byl Williams ještě větším soupeřem? Tak měli být proti novým motorům spolu s Ferrari, když se jim to nelíbí.

    Hrozný plačky ten Redbull, sezóna ještě ani nezačala a už brečí, nejdřív že nemůžou vyhrát, teď si stěžují na cizí motory. To je bojovnost, vzdát se před prvním závodem...

    + 12 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      -Ano dodával, pokud vím.
      -Nikdo se jich na názor neptal. Asi těžko byli pro zásadní změnu, když měli na konci roku 2013 naprosto dominantní vůz. 20
      -Nečetl jsem, že něco vzdávají. Ale kdyby s 80 koňovým deficitem prohlašovali, že vyhrají šampionát, přišel by si pro ně Chocholoušek a zapomněl by na Koudelku. 12

      + 15 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jiras

        jiras

        83.208.145.XXX
        Nedodával, vše se točilo kolem Redbullu a jeho foukání. Redbull nijak nebojoval proti těm hybridním nesmyslům a kdo mlčí, souhlasí.

        S výkonem Renaultu nás čeká těžký rok
        Illien letos od motoru Renault zázraky nečeká
        Newey: Ferrari a Mercedes se nás bojí, vytlačují nás z F1

        To je kolik, posledních 14 dnů? Tak ať si udělaj svůj motor, už jsou otravní jak pořád brečí. Nemusí nic prohlašovat o vítězství, stačí být zticha a vytěžit co nejvíc. Ale pokoru oni neznají. Radši se starají o zákazníky Ferrari a Mercedesu, po čemž jim je leda tak prd, oni mezi ně nepatří.

        + 11 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Jasny, drzet hubu a krok a delat ostatnim krovi. Oni ale nejsou zadni otroci Mercedesu ci Ferrarri. Oni chteji vyhravat, jim nestaci paberkovat a mit jedno podium za sezonu. Chtel bych te videt, jak bys hral fotbal s pytlem cementu na zadech a drzel hubu a krok a nijak na to neupozornoval. 20

          + 13 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          To, že RB využíval foukání líp jak Caterham nebo Williams neznamená, že jim Renault dodával motor bez foukání. 12 Ty motory byly stejné, aspoň podle Renaultu a nepostřehl jsem žádnou stížnost od zmíněných týmů na horší zboží.
          03
          Takže když konstatují fakt, že je čeká těžká sezona, tak vzdávají závodění? Tomu "logickému" myšlení nějak nerozumím. Mají říkat do medií, že vyhrají polovinu závodů, když vědí že jim bude chybět nějakých 80k za zadkem? 12 Co by po sezoně řekli sponzorům??? "Huppps, nějak jsme se spletli???" A že se jich Ferrari bojí? No vždyť to sám šéf Ferrari nedávno přiznal. Tak proč proboha nemají říkat pravdu, když se jich na to média ptají. Mají říct: "nebudeme o tom raději mluvit, některým fanouškům F1News v ČR připadá, že toho říkáme moc?" 18

          + 9 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            62.240.164.XXX
            Nechtěl bych rejpat, ale tvá glosa o foukání a nefoukání je trochu mylná. Foukání výfukových plynů na difuzor je samozřejmě zajištěno SW motorové jednotky. Jedná se o nastavení mapování motoru, který foukal i v době nesešlápnutého plynového pedálu, tudíž samozřejmě otázka SW. Velkým rozdílem, ale je, že v té době pravidla o stejnosti motorů byla jiná a navíc jak jsem psal výše (tedy níže) i současná pravidla jsou tak ohebná, že "F" ani "M" vlastně nic neporušují. AN podle mého názoru chtěl jenom upozornit na tu celkovou nesmyslnost pravidel. No a co se týče těch 80 koní tak tady je taky malý renonc. Pokud na to upozorňují tak vlastně upozorňují na svou neschopnost v dalších oblastech vyjma motoru, protože už v době své slávy a svých titulů si stěžovali, že motor od "R" je proti konkurenci minimálně o 40 až 60 koní slabší a stejně dominovali. Tak nevím jestli tak trochu nestřílejí do vlastních řad.

            + 7 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Beru SW jako součást dodávky motoru. Nějak předpokládám, že se nedělali pro C a W se speciálním softwarem, aby náhodou zrovna tyto týmy nedělali RB konkurenci. 03
              -Nevím o tom, že by tehdejší motor měl výkon až o 40-60k slabší, nicméně máš pravdu že jako slabší se udával. Na druhou stranu tento motor vynikal právě oním foukáním a pružností, čímž eliminoval jeho chybějící výkon (těžko říct jestli částečně či úplně). Dnes motory "nefoukají" a vyšší pružností taky Renault nějak nevyniká. Asi jsou pomocí šasi schopni dotáhnout drobné nedostatky motoru, ale ne 10% výkonu. Zvlášť, když se předělali pravidla v oblastech, kde dřív vynikali. 03

              + 9 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pikaso

                Pikaso

                62.240.164.XXX
                Problém se SW je trošku složitější. Díky pravidlům prostě není součástí ať už dříve motoru nebo dnes poh. jednotky. Stejně tak se ani tehdy ani dnes nemusí dodávat každá aktualizace SW zákazníkům. Samozřejmě toho výrobci využívají a dají zákazníků základní balík a dělejte jak umíte. Tak to prostě je. Bohužel dál se s tím SW pracuje jinak pokud mám původní vstupní vývojová data než, když si je musím nejprve dohledat. To nějakou dobu trvá a bude to asi tak 3 roky, protože právě proto jsou v plánu nová pravidla na rok 2017 tak, aby reálně nikdo nemohl "M" ohrozit. No a k tomu výkonu. Neřekl jsem, že by to tak bylo a osobně si to ani nemyslím. Jenom jsem poukázal na to, že u RBR si na to oni samy stěžovali i v dobách slavných i s těmi koníky. A to je to co mě na nich vadí. Tituly byly jejich a současné prohry jsou jenom "R".

                + 6 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Sám Renault přiznal deficit 60k. Tudíž nemám důvod odhad 60-80k od RB považovat za přehnaný.
                  Za pomoc k vítězství Renualtu mnohokrát děkovali a stejně tak jim teď děkovat nemají za co. Je to jen o úhlu pohledu a co člověk vnímat chce a co nechce. 03

                  + 4 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          62.240.164.XXX
          No tak jediné s čím mohu souhlasit je to, že si měli postavit svůj motor nebo sehnat jiného dodavatele. Na jejich obranu to zkoušeli, ale každý se bojí a na loňské Hondě je zcela jasně vidět proč. Motor stavěli dva roky a vyrobili totální šrot. Bohužel za současných pravidel je tak složitý a sofistikovaný systém bez možnosti testů v reálu s autem na dráze prostě nesmysl. Proto do toho nechce nikdo jít. VW počínaje a třeba Fordem konče. Jednoduše řečeno, opět za to může FIA. Nesmyslná pravidla postavená tak, že je předem na začátku každého bloku jasně dáno, kdo bude kralovat prostě fanoušky ani nové motorové dodavatele nepřilákají a co víc, odpuzují fanoušky. Finanční stropy, zákaz testování, omezený počet motorů, převodovek atd. atd. To vše ničí F1 a lepší to nebude, dokud se neproberou ti strašní pitomci ve FIA. No a když nejsou schopni ani dohlížet na dodržování pravidel, která si samy napsali, tak se nedivím AN, že se ozval. Mimochodem nebyl sám. F1 byla vždy o penězích a vždy bude. Smůla je jenom to, že už na začátku první sezony nového bloku pravidel vím i s těma penězma, že buď mám zajištěnu vládu po celou dobu nebo, že jsou mi k ničemu, protože je nemohu investovat a musím jezdit skoro s tím samým co jsem vytvořil před první sezonou. Je tedy logické, že člověk, který miluje sport a závodění se ozve a rád by viděl alespoň někoho kdo má mít dle pravidel stejný motor jako tovární tým, se vším příslušenstvím jak jim alespoň trochu šlape na paty. (MIMOCHODEM TO JE TO ČEHO VLASTNĚ "F" a "M" "využívají", pokud se nepletu. V pravidlech jsou totiž odděleně popsány paragrafy o pohonné jednotce, SW a palivu. Výrobci motorů tedy defakto vlastně nic neporušují, protože pohonná jednotka je dle pravidel stejná a to ostatní je jiná kapitola.) No ale ta pravidla jsou tak dle mého názoru napsána schválně. A na závěr moje oblíbená věta ----Za všechno mohou hlupáci z FIA, ti stejní kteří pláčou, že mají odliv diváků. Lék ??? Jasná jednoduchá a nediskriminující pravidla. V současné době podle současných pravidel se totiž nejedná o závody F1, ale o "pouhý" závod inženýrů a továrních týmů před začátkem bloku nových pravidel. OMLUVA VŠEM ZA DÉLKU.

          + 9 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Newey objevil Ameriku. Na druhé straně, nefunguje to v jiných motoristických odvětvích, proč by to mělo fungovat ve formuli jedna?

    + 11 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      10.250.6.XXX
      Tak kdyz uz si to dorovnavani vykonu vybreceli nekolikrat, proc to nezkusit znova, zejo.
      Je zcela evidentni, ze RB by rad tlacil formule smerem, ze vse, krome sasi je standardizovano. Standardizovane sasi a ruzne motory by se jim uz ale asi tak moc nelibilo, pritom se v tom utapi zcela jiste velmi podobne objemy penez.

      + 10 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama