DISKUZE K ČLÁNKU Newey apeluje na FIA: Ferrari a Mercedes svým zákazníkům nedávají stejné motory

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey upozorňuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na to, že automobilky nedodávají zákazníkům stejné motory jako svým továrním týmům. Proto jí žádá o to, aby zakročila.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey apeluje na FIA: Ferrari a Mercedes svým zákazníkům nedávají stejné motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 13.02.2016 15:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 05.01.2016 12:33
Hmm, továrny mají celkem jasnou představu.… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 05.01.2016 18:40
-Ano dodával, pokud vím. -Nikdo se jich na názor… »
» Cooper (Hlasovalo 13 lidí) 05.01.2016 16:05
a co tak že by Newey dal svoje nejlepší šasi … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          Newey nikomu nikdy žádné šasi nedal, jeho pružné díly asi těžko vizuálně okopíruješ.
          Situace s motory tady byla vždy, až brekot red bullu to povýšil na nějakou metu. I v případě nezávislého dodavatele to vždy bylo tak, že jeden tým byl zvýhodněn, dostal vždy nejnovější specifikaci co ostatní zákazníci nedostali. Sundej si růžové brýle a podívej se trošku do historie...

          + 6 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Neokopíruješ dokud ti ho v Monze nenechají "hodinu" viset ve vzduchu a následně Ferrari nepřijde s podobným řešením že? 12
            Můžeš mi uvést rok, kdy většina dodavatelů motorů měla vlastní tým a ostatním dodávala rok staré jednotky? Moje historické znalosti mají, zdá se, vážné trhliny. 03
            Možná, že byl některý tým zvýhodněn dřívější dodávkou motorů. Možná o 1 závod, možná i o dva. Ne o rok.

            + 11 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Mimochodem by mne zajímalo, jestli platí tým F1 Mercedes mateřské fabrice za motory stejné peníze, jako za ně platí Williams nebo FI. Měl by za ně platit aspoň dvojnásobek, když má jako jediný nejnovější verzi.
            Tvoje verze, že si Ferrari a Mercedes vyvíjí na rozdíl od RB motory sami je omyl. Tým F1 je kupuje úplně stejně, jako je kupuje RB, Sauber či Mclaren. Jen jim je fabrika udělá "na míru" a nejspíš se slušnou slevou. 03

            + 10 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              uvědom si, že mercedes stál jejich motor cca miliardu eur, to byl motor pro sezonu 2014, vývoj motoru pro sezonu 2015 taky nebyl zadarmo, ikdyž to už nebude dělat víc než 1/3 nákladů na prvotní vývoj. Tohle je cena, kterou musí mercedes zaplatit za svůj motor. To, že zákaznické týmy zaplatí fabrice kompletní vývoj je poměrně naivní a souvisí s tím neochota dodávat zákaznickým týmům top produkt. Proč zásobovat nějakou limonádu nejlepším motorem, aby je ta limonáda porazila, protože prostředky, které musela fabrika investovat do vývoje svého motoru si limonáda mohla dovolit dát do vývoje šasi? To fakt nemá logiku a nechoď sem s nějakejma komunistickejma manýrama, kde má každej lempl nárok na všechno co kde vidí!
              A k tvojí neznalosti historie - stačí se podívat na slavnej cosworth - tovární specifikaci dostával lotus, druhou třídu měl tyrell a td. Uvědom si, že i stejný návrh motoru neznamená kompletně shodný každý kus, některý se povede lépe než jiný a už i tohle znamená drobnou výhodu.

              + 5 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Promiň, ale můžeš mi ocitovat můj názor, že má každej lempl nárok na všechno co kde vidí??? Nemůžeš co? Tradičně! 12
                Taky netvrdím, že týmy zaplatí veškeré náklady. Jak jsem na více místech uvedl, počítám že zaplatí většinu nákladů. Viz výpočet o něco výše. Opravdu nikdo nemá právo chtít po nich nejlepší specifikace (ikdyž pravidla, zdá se, mluví o stejných motorech pro zákazníky i dodavatele, což se obchází softwarem a palivem). Pokud jim ovšem někdo neúčtuje vývoj. Srovnej si to třeba s telefony. Za rok starý smartphone zaplatíš polovinu, co za nejnovější verzi. Za 2 roky starou už skoro čtvrtinu. A oni chtějí za rok starou verzi něčeho, s čím se závodí o vítězství (nejde o nějakou módní záležitost jako u telefonu) téměř plnou cenu. To je pro mne pokrytectví.
                A nepleť si tým F1 s mateřskou fabrikou. Šasi si vyrábí tým, motor fabrika. Tým Mercedes vráží do šasi "stejné" prachy jako RB, a do něj si od fabriky (bůhví za jakou cenu) koupí motor. Naprosto stejně jako RB. Takže ty tvoje řeči, že si Ferrari a Mercedes musí ubrat peníze na šasi ze stavby motoru si nech jako pohádku pro děti. 03
                Když už si mne tedy obohatil o znalosti o Cosworthu: Můžeš mi sdělit o který rok jde a jestli oba týmy platily za motory stejné ceny? Protože VO TOM TO JE!!! 04

                + 10 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  Tvůj výpočet je pouze snůška nesmyslů. Počítáš s nějakou cenou vývoje a rozpočítáváš to naprosto nesmyslně na nějakejch 10 let! Vůbec si neuvědomuješ, že ten motor, kterej danej zákazník dostane něco stojí i prostě vyrobit, vůbec nebereš v potaz to, že výrobce poskytuje poměrně rozsáhlý servis služeb a vůbec nemluvím o tom, že tyhle motory můžou za rok skončit a tvejch 10 let je kde?
                  ***
                  Příspěvek byl redakčně upraven.

                  + 4 / − 7

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Proto jsem psal, že se může výpočet upravit. Sice mi neteče díky hlavě do krku, ale umím i připustit nedostatky. 13
                    Kolik myslíš, že stojí fyzicky vyrobit motor? 3mil Eur? No to asi ne že? Nejspíš zlomek té ceny. Kolik myslíš, že stojí podpora několika lidí za rok? Miliony Eur? Asi ne že? Většina té ceny zahrnuje vývoj. Takže částku 1mld jistě navýšit můžeš, ale stejně ti vyjde, že si nechají zaplatit většinu vývoje od zákazníků. 03
                    Samozřejmě o 10 letech se dá diskutovat. (Ono jsem to tam i napsal že? 13). Příští rok skončit určitě nemůžou. Nejdřív v roce 2018 a ani to se pokud vím nechystá. Takže nějakých 5 let mají celkem jistotu bez nějakého náznaku změny a můžou vydržet třeba s nějakými úpravami i 15 nebo 20 let. Takže jsem vzal nějaký rozumný průměr.
                    Nepotřebuji urážky. Místo toho používám argumenty a prostor k úpravě mých výpočtů. Zatímco od tebe jsem ještě neslyšel jediný argument, proč si mají fabriky účtovat plnou cenu za podřadné zboží. Já jako zákazník chci buď za plnou cenu prvotřídní zboží, nebo za slevněnou cenu starší verzi. Nevím, jestli to jsou růžové brýle, ale takto se jako zákazník chovám. Kdybych si za cenu nejnovějšího smartphonu koupil tlačítkový telefon pro důchodce, cítil bych se jako blbec. 03 12

                    + 7 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      nevím proč na tebe musím stále reagovat, ikdyž sem si říkal, že to nemá cenu.
                      Ty o argument nezavadíš, pouze trolíš.
                      Kolik teda podle tebe stojí vyrobit motor pro F1???? Evidentně máš představu, že? Uvědom si, že cena, kterou požadují výrobci po zákaznických týmech je v rozmezí 22-27 mil eur za sezonu, čili za 8 motorů + servis k nim. Jak řeší případné navýšení spotřebovaných jednotek netuším, ale pochybuji, že to bude zvyšovat cenu. Další věc, dnešní agregát co dodávají výrobci zákazníkům není jen o motoru, ale i o poměrně rozsáhlém systému ERS se kterým má i Honda velký problém. Další věc je systém break-wire, který dodává výrobce motoru a ferrari má v té ceně i převodovku. Myslíš, že to je poskládáno ze součástek z baumaxu???? Podle tvých názorů nejspíš ano. Za kolik myslíš, že pracuje jeden takový inženýr, který poskytuje zákazníkovi podporu? A že tam nebude jenom jeden. A to je jen plat.
                      Na kolik myslíš, že si má výrobce cenit software k motoru? Předpokládám, že ty jedeš jenom na pirátské verzi, ale běžně je cena software srovnatelná s hardware na kterém běží...
                      A nakonec by si se měl zamyslet i nad tím, kolik vlastně stály motory v minulosti. Pokud vezmeš v úvahu inflaci, tak zjistíš, že kromě konce éry 2,4 V8 vydávaly týmy za motory podstatně vyšší část ze svého rozpočtu než nyní a to dostaly jenom kus mechaniky, bez převodovky, bez software, bez inženýrské podpory. A ano, těch motorů za sezonu potřebovali mnohem víc, ale byl to také mnohem jednodušší motor a nikdy nikdo zákazníkovi nedával to stejné, co měla továrna...
                      Tak si to zkus přebrat v hlavě a ne jen hledět na ublížená prohlášení představitelů red bullu, protože ten tým měl všechny trumfy v ruce a pouze svojím chováním se o ně připravil

                      + 5 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Argumentů jsem předložil spoustu. Jestli se ti nelíbí, nebo je ignoruješ neznamená, že neexistují. 12
                        -"Vysoustružit" součástky a poskládat dohromady není otázkou milionů eur. Podívej se, kolik stojí motor do sportovních vozů včetně zmíněných technologií. A i tam (světe div se) tvoří značnou část náklady na vývoj vozu. A kupodivu nestojí celé vozy miliony, ale stovky tisíc. Celé vozy, ne jen motor!!! Výrobní cena mechanického odlití a poskládání motoru nebude mnohanásobná.
                        -Za kolik pracuje inženýr? V milionech eur to není. Pokud nemyslíš takové špičky jako je Newey. A takové Ferrari týmům fakt neposkytuje.
                        -Software stojí nejvíc při jeho vývoji (součást vývoje motoru). Jeho úpravy a provoz jsou mnohem menší část nákladů.
                        -Můžu tě uklidnit, že softwary (několik) používám legálně koupené, případně freewarové verze. Hold odhad na lidi moc dobrý nemáš.
                        -Pokud byly předchozí motory tak drahé, pak nechápu stížnosti týmů na mnohem vyšší náklady na současné jednotky. Inflace se dlouhodobě pohybuje kolem 1% ročně! 20
                        -Ty všechny trumfy RB jsi myslel slaboučký a poruchový motor Renault??? Hrál jsi někdy karty? Asi ne, když nevíš co je trumf. 12
                        Tak si to zkus přebrat sám ještě jednou. 03

                        + 6 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        On nemuze dat sasi vsem, to je preci zcela proti pravidlum. 03
        Jinak bych chtel videt, jak byste rikali, ze je vse v poradku, pokud by Redbull byl jediny dodavatel sasi pro tymy F1 a on by kazdemu dodal jine sasi podle toho, jak moc by se bal konkurence. Urcite byste se vsichni rozplyvali blahem. 13

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Krásně napsaný. 01
          Kdyby šasi dodával RB a náhodou něco vyhrál, samozřejmě by to byl podvod.
          Kdyby šasi dodával Mercedes, tak by byl RB nejhorší, protože by chtěl mít stejné šasi jako všichni ostatní. A jediný by na to neměl právo.
          Asi tak to tu vidí. 12

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama