DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Ferrari vysvětluje zamítnutí motorů Red Bullu: "Nebezpečné"

Prezident Ferrari Sergio Marchionne vysvětluje, proč Ferrari odmítlo příští rok dodávat Red Bullu své pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf Ferrari vysvětluje zamítnutí motorů Red Bullu: "Nebezpečné"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 04.01.2016 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovalo 19 lidí) 30.12.2015 14:57
Kdyby všichni, v době kdy se RB dařilo, řekli, že… »
» Duncan66 (Hlasovalo 13 lidí) 30.12.2015 13:43
Tak preci jen nakonec rekl, co vsichni davno… »
» jako (Hlasovalo 11 lidí) 30.12.2015 13:11
Konecne to rekl na rovinu..Nechapu proc byla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Čo je na tom zvláštne? Ak chce byť RB lepší ako Ferrari, tak musí mať lepšie motory ako oni a ani im ich nemusí dodávať.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    89.233.183.XXX
    Chlapi kde jste vzali tu miliardu euro..to jsem vazne nikde nezaznamenal..ze by za vyvoj dal Mercedes takovy penize a Ferrari s Renaultem podobne castky teda.Diky za info.

    Jinak nechapu to nadavani na RB v tomhle pripade(teda ten tym nemam rad a fandim zrovna Ferrari)ale oni by vazne dali mnohem vice penez Ferrari za ty jejich nove motory..a smlouva by mohla byt treba na tri roky..A takovych 60 mil.euro rocne by dali za motory pro ne a TR..

    Pak dalsi argument automobilek ze potrebuji hodne penez od zakazniku aby pokryli vyvoj...To je prece hloupost..oni ten motor,jeho casti,nebo technologie pouziji dale ve sve vyrobe..je jedno jestli do peti ,deseti nebo dvaceti let.Ta investice se jim vrati a budou z toho vydelavat neskutecny penize...

    Ted takova recnicka otazka...Maji teda zakaznicke tymy pak narok(pokud ted musi financovat i vyvoj techto pohonnych jednotek) na nejaka procenat ze zisku z prodeju normalnich aut .Az je bude Mercedes Ferrari(Fiat) Reanult a Honda vyrabet a prodavat..??

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.228.XXX
      Půl miliardy byly odhady nákladů Mercedesu za prvotní návrh (nepotvrzené, nevyvrácené), pamatuju si to v rámci nějakýho rozhovoru z tohodle serveru. Něco dalšího padlo za průběžný vývoj a něco za druhou (2015) generaci. Ono to k té miliardě bude.
      Nepředpokládám, že by na tom Ferrari bylo nějak významně jinak.

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jako

        jako

        89.233.183.XXX
        Dekuju..Tak ty naklady pujdou pozvolna nahoru jak budou technologie rozvijet a honit se za lepsi kvalitou a spolehlivosti...ale uz to nebude tak strme jako prvotni investice.Ale diky za aspon toto info.

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          já si nemyslím, že náklady půjdou nahoru, spíš budou postupně klesat. Ta prvotní investice ze strany mercedesu byla obrovská, ale bylo to proto, že měli několik paralelních projektů, aby zjistili, co je nejvýhodnější a pokud je mají soupeři stáhnout v omezeném čase, tak musí investovat ještě víc a nebo mít neuvěřitelné štěstí....

          + 7 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Tak preci jen nakonec rekl, co vsichni davno vedeli? Kdyz se lame chleba, tak nejaky sport a zachovani F1 jde zcela stranou. Proste se boji, ze nejsou dost dobri, to je vse. Nic vic nic min 13

    + 13 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Kdyby všichni, v době kdy se RB dařilo, řekli, že chtějí konkurenceschopnou podlahu... Ať ji RB předá svoje poznatky za 20 mega, jinak odejdou... Tak by RB jistě považoval jejich požadavky za absurdní... Zrovna tak jsou absurdní požadavky RB. Spojili své síly s Renaultem, pro který byly tovární tým. Mezi RB a Ferrari prakticky nebylo rozdílu. Ferrari se rovněž na poprvé nepodařil motor, tak to prostě chodí... Ale RB bude vzlykat a vydupávat si nejsilnější motor, jakoby na to snad měl jakýkoli tým právo... 20

      + 19 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    89.233.183.XXX
    Konecne to rekl na rovinu..Nechapu proc byla vydavana prohlaseni nebo rikal do rozhovoru neco o urazkach Ferrari ze strany RB..kdyz chteli novou spec.motoru..Jinak zase si myslim ze trosku mlzi co se tyce toho financovani..RB by jim dal klidne mnohem vice penez nez Sauber nebo Manor..a pokrylo by jim to dost velkou cast vyvoje..kdyz by vlastne RB platil i za Torro Rosso..

    + 11 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      máš představu kolik muselo ferrari investovat do vývoje tohodle pochybnýho motoru? Mercedes dal za svůj motor jen na vývoj miliardu euro, pochybuju, že ferrari jej dokázalo dotáhnout za cenu nižší. Red bull by jim dal 25 milionů na sezonu a měl by plnou hubu keců. To ti potom nepřijde urážlivé, když soupeř pavažuje za tvoji povinnost dát jim za zlomek ceny motor, který ferrari muselo vyvinout na úkor investic do šasi?

      + 11 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        1. Tu miliardu Eur dali za vývoj celé technologie. Podle mne 90% investic se využije pro osobní auta. Nevím, proč by zákaznické týmy měli platit automobilkám vývoj motorů pro jejich osobní vozy.
        2. Pokud se nepletu, tak RB platil Renaultu 30 mega za ty šroty, které si museli sami upravovat aby byli schopni udělat aspoň občas bednu. Nevím proč si tedy myslíš, že by Ferrari platili za mnohem lepší motory míň peněz. 03

        + 10 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          194.228.208.XXX
          Jj 90%... To dává megasmysl... 02 02

          + 11 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Kolik motorů dodají do F1? 3týmyx2 vozyx5 motorůx10let (zhruba než se změní úplně pravidla) mi vychází na 300 motorů +-. Kolik myslíš, že postaví podobných motorů se stejnou technologií pro civilní vozy??? 3000? 30000? 300000? 3000000?
            Máš pravdu, 90% je silně podhodnocené. 03 12

            + 10 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              194.228.208.XXX
              Myslím, že tisíc miliard motorů to je jasný brácho, podobný motor terminus technikus absolutálus... 20 20

              Skoro se divím, že v F1 nechce být každý... Miliardu nasypeš do vývoje, min 90% se zaplatí v silničních vozech, podojíš soukromníky a do toho reklama jako kráva... To je úplné perpetuum mobile... Představy některých lidí jsou mírně řečeno naivní... 20

              + 9 / − 12

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Máš nějakou představu, kolik prodá Mercedes hybridních vozů? A kolik myslíš, že se jich bude prodávat za 5 let? Myslíš, že to budou jen stovky vozů??? 20

                + 11 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  194.228.208.XXX
                  1000 milard za vteřinu s motory z vozu F1... V podstatě nechápu, že chtějí od týmů byť jen jediné euro i výrobní náklady mají 1000 násobně pokryty prodejem silničních vozů...

                  Teď si představ, že se za motory platilo vždycky... Léta nespravedlnosti... 20

                  + 8 / − 8

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Nemusíš dávat motory F1 do cestovních vozů, abys uplatnil poznatky z jejich vývoje v seriových vozech. Nebo si myslíš, že tam nechají starší technologie, jen aby soukromé týmy F1 nepřispívaly na jejich vývoj? A já že jsem naivní. 17
                    Vždycky se platilo 30mega eur za sezonu? Dřív jsem nečetl brečet automobilky, že jim nikdo nechce platit vývoj. 03

                    + 5 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      78.102.41.XXX
                      Však samozřejmě, využiješ promile a máš to z5 z 90ti procent...

                      Když se vyvíjeli 10ti válce neomezeně tak to stálo kolem 20ti mega jako dnes... Zmínil se o tom Prost v rozhovoru... Tehdy to zničilo skoro všechny soukromé týmy => F1 byla plná továrních týmů... Možná proto jsi o tom nečetl... 20

                      + 9 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Hmm, promile..... Proto jsou ty hybridní motory o tolik dražší, protože se tam aplikují promile nových technologií. Jo, to bude tím. 20
                        20mega a 1 giga je trochu rozdíl ne? Možná neumím počítat, ale není to 50x tolik??? No ikdyž při přístupu, že hybridní notory jsou 2 dražší (zhruba) než starší protože se aplikuje promile nových věcí tyto počty pak chápu. 03

                        + 4 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          78.102.41.XXX
                          To, že se použili nové technologie neznamená, že budou v praxi využity... Vem si třeba značky jako Nike, Adidas apod... Vyrobí spousty závodních bot (Kopaček, treter atd.)... Nakonec běžným lidem stejně prodávají šunty za 1-2tis, které ochodíš za půl roku... Zkrátka motor F1 řeší spec. potřeby F1. Stejně jako kopačky řeší potřeby fotbalisty a tretry potřeby např. běžce...

                          + 6 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Neznám výrobky zmíněných firem pro vrcholové sportovce a běžné zákazníky. Nemůžu to tudíž porovnat. Ale nějak předpokládám, že pokud přijdou při výrobě závodních bot na super materiál nebo systém výroby, projeví je časem v běžné produkci. Nejdřív v nejdražších modelech, později v dražší polovině a pokud cena materiálu či technologie klesne, tak i v běžných modelech.
                            Pokud zůstanu o oblečení: dřív byl Gore-tex nová technologie určená pro vrcholové horolezce a speciální jednotky, později se dával do lepších a dražších turistických bund a dnes je v každém šuntu za 1000kč.
                            Úplně stejně to funguje u aut. Dřív bylo turbo jen u závodních speciálů, později u luxusních sportovních vozů a dnes je v "každém" miniautíčku. S hybridy to bude naprosto stejné. 03

                            + 5 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama