DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Ferrari vysvětluje zamítnutí motorů Red Bullu: "Nebezpečné"
Prezident Ferrari Sergio Marchionne vysvětluje, proč Ferrari odmítlo příští rok dodávat Red Bullu své pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéf Ferrari vysvětluje zamítnutí motorů Red Bullu: "Nebezpečné"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Fanda.LH
(Hlasovalo 19 lidí)
30.12.2015 14:57
Kdyby všichni, v době kdy se RB dařilo, řekli, že… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
jako
15:24 30.12.2015 89.233.183.XXXChlapi kde jste vzali tu miliardu euro..to jsem vazne nikde nezaznamenal..ze by za vyvoj dal Mercedes takovy penize a Ferrari s Renaultem podobne castky teda.Diky za info.
Jinak nechapu to nadavani na RB v tomhle pripade(teda ten tym nemam rad a fandim zrovna Ferrari)ale oni by vazne dali mnohem vice penez Ferrari za ty jejich nove motory..a smlouva by mohla byt treba na tri roky..A takovych 60 mil.euro rocne by dali za motory pro ne a TR..
Pak dalsi argument automobilek ze potrebuji hodne penez od zakazniku aby pokryli vyvoj...To je prece hloupost..oni ten motor,jeho casti,nebo technologie pouziji dale ve sve vyrobe..je jedno jestli do peti ,deseti nebo dvaceti let.Ta investice se jim vrati a budou z toho vydelavat neskutecny penize...
Ted takova recnicka otazka...Maji teda zakaznicke tymy pak narok(pokud ted musi financovat i vyvoj techto pohonnych jednotek) na nejaka procenat ze zisku z prodeju normalnich aut .Az je bude Mercedes Ferrari(Fiat) Reanult a Honda vyrabet a prodavat..??-
rock
15:33 30.12.2015 37.188.228.XXXPůl miliardy byly odhady nákladů Mercedesu za prvotní návrh (nepotvrzené, nevyvrácené), pamatuju si to v rámci nějakýho rozhovoru z tohodle serveru. Něco dalšího padlo za průběžný vývoj a něco za druhou (2015) generaci. Ono to k té miliardě bude.
Nepředpokládám, že by na tom Ferrari bylo nějak významně jinak.-
-
jumpman
15:54 30.12.2015 178.255.168.XXXjá si nemyslím, že náklady půjdou nahoru, spíš budou postupně klesat. Ta prvotní investice ze strany mercedesu byla obrovská, ale bylo to proto, že měli několik paralelních projektů, aby zjistili, co je nejvýhodnější a pokud je mají soupeři stáhnout v omezeném čase, tak musí investovat ještě víc a nebo mít neuvěřitelné štěstí....
-
-
-
-
-
Fanda.LH
14:57 30.12.2015 194.228.208.XXXKdyby všichni, v době kdy se RB dařilo, řekli, že chtějí konkurenceschopnou podlahu... Ať ji RB předá svoje poznatky za 20 mega, jinak odejdou... Tak by RB jistě považoval jejich požadavky za absurdní... Zrovna tak jsou absurdní požadavky RB. Spojili své síly s Renaultem, pro který byly tovární tým. Mezi RB a Ferrari prakticky nebylo rozdílu. Ferrari se rovněž na poprvé nepodařil motor, tak to prostě chodí... Ale RB bude vzlykat a vydupávat si nejsilnější motor, jakoby na to snad měl jakýkoli tým právo...
-
-
jako
13:11 30.12.2015 89.233.183.XXXKonecne to rekl na rovinu..Nechapu proc byla vydavana prohlaseni nebo rikal do rozhovoru neco o urazkach Ferrari ze strany RB..kdyz chteli novou spec.motoru..Jinak zase si myslim ze trosku mlzi co se tyce toho financovani..RB by jim dal klidne mnohem vice penez nez Sauber nebo Manor..a pokrylo by jim to dost velkou cast vyvoje..kdyz by vlastne RB platil i za Torro Rosso..-
jumpman
13:44 30.12.2015 178.255.168.XXXmáš představu kolik muselo ferrari investovat do vývoje tohodle pochybnýho motoru? Mercedes dal za svůj motor jen na vývoj miliardu euro, pochybuju, že ferrari jej dokázalo dotáhnout za cenu nižší. Red bull by jim dal 25 milionů na sezonu a měl by plnou hubu keců. To ti potom nepřijde urážlivé, když soupeř pavažuje za tvoji povinnost dát jim za zlomek ceny motor, který ferrari muselo vyvinout na úkor investic do šasi?-
Mike17
13:53 30.12.2015 93.99.87.XXX1. Tu miliardu Eur dali za vývoj celé technologie. Podle mne 90% investic se využije pro osobní auta. Nevím, proč by zákaznické týmy měli platit automobilkám vývoj motorů pro jejich osobní vozy.
2. Pokud se nepletu, tak RB platil Renaultu 30 mega za ty šroty, které si museli sami upravovat aby byli schopni udělat aspoň občas bednu. Nevím proč si tedy myslíš, že by Ferrari platili za mnohem lepší motory míň peněz.-
-
Mike17
14:29 30.12.2015 93.99.87.XXXKolik motorů dodají do F1? 3týmyx2 vozyx5 motorůx10let (zhruba než se změní úplně pravidla) mi vychází na 300 motorů +-. Kolik myslíš, že postaví podobných motorů se stejnou technologií pro civilní vozy??? 3000? 30000? 300000? 3000000?
Máš pravdu, 90% je silně podhodnocené.-
Fanda.LH
14:38 30.12.2015 194.228.208.XXXMyslím, že tisíc miliard motorů to je jasný brácho, podobný motor terminus technikus absolutálus...
Skoro se divím, že v F1 nechce být každý... Miliardu nasypeš do vývoje, min 90% se zaplatí v silničních vozech, podojíš soukromníky a do toho reklama jako kráva... To je úplné perpetuum mobile... Představy některých lidí jsou mírně řečeno naivní...-
-
Fanda.LH
15:53 30.12.2015 194.228.208.XXX1000 milard za vteřinu s motory z vozu F1... V podstatě nechápu, že chtějí od týmů byť jen jediné euro i výrobní náklady mají 1000 násobně pokryty prodejem silničních vozů...
Teď si představ, že se za motory platilo vždycky... Léta nespravedlnosti...-
Mike17
17:12 30.12.2015 93.99.87.XXXNemusíš dávat motory F1 do cestovních vozů, abys uplatnil poznatky z jejich vývoje v seriových vozech. Nebo si myslíš, že tam nechají starší technologie, jen aby soukromé týmy F1 nepřispívaly na jejich vývoj? A já že jsem naivní.
Vždycky se platilo 30mega eur za sezonu? Dřív jsem nečetl brečet automobilky, že jim nikdo nechce platit vývoj.-
Fanda.LH
23:57 30.12.2015 78.102.41.XXXVšak samozřejmě, využiješ promile a máš to z5 z 90ti procent...
Když se vyvíjeli 10ti válce neomezeně tak to stálo kolem 20ti mega jako dnes... Zmínil se o tom Prost v rozhovoru... Tehdy to zničilo skoro všechny soukromé týmy => F1 byla plná továrních týmů... Možná proto jsi o tom nečetl...-
Mike17
13:31 03.01.2016 93.99.87.XXXHmm, promile..... Proto jsou ty hybridní motory o tolik dražší, protože se tam aplikují promile nových technologií. Jo, to bude tím.
20mega a 1 giga je trochu rozdíl ne? Možná neumím počítat, ale není to 50x tolik??? No ikdyž při přístupu, že hybridní notory jsou 2 dražší (zhruba) než starší protože se aplikuje promile nových věcí tyto počty pak chápu.-
Fanda.LH
18:57 03.01.2016 78.102.41.XXXTo, že se použili nové technologie neznamená, že budou v praxi využity... Vem si třeba značky jako Nike, Adidas apod... Vyrobí spousty závodních bot (Kopaček, treter atd.)... Nakonec běžným lidem stejně prodávají šunty za 1-2tis, které ochodíš za půl roku... Zkrátka motor F1 řeší spec. potřeby F1. Stejně jako kopačky řeší potřeby fotbalisty a tretry potřeby např. běžce...-
Mike17
19:40 03.01.2016 93.99.87.XXXNeznám výrobky zmíněných firem pro vrcholové sportovce a běžné zákazníky. Nemůžu to tudíž porovnat. Ale nějak předpokládám, že pokud přijdou při výrobě závodních bot na super materiál nebo systém výroby, projeví je časem v běžné produkci. Nejdřív v nejdražších modelech, později v dražší polovině a pokud cena materiálu či technologie klesne, tak i v běžných modelech.
Pokud zůstanu o oblečení: dřív byl Gore-tex nová technologie určená pro vrcholové horolezce a speciální jednotky, později se dával do lepších a dražších turistických bund a dnes je v každém šuntu za 1000kč.
Úplně stejně to funguje u aut. Dřív bylo turbo jen u závodních speciálů, později u luxusních sportovních vozů a dnes je v "každém" miniautíčku. S hybridy to bude naprosto stejné.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek