DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Ferrari vysvětluje zamítnutí motorů Red Bullu: "Nebezpečné"
Prezident Ferrari Sergio Marchionne vysvětluje, proč Ferrari odmítlo příští rok dodávat Red Bullu své pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šéf Ferrari vysvětluje zamítnutí motorů Red Bullu: "Nebezpečné"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Fanda.LH
(Hlasovalo 19 lidí)
30.12.2015 14:57
Kdyby všichni, v době kdy se RB dařilo, řekli, že… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
13:28 04.01.2016 93.99.87.XXX
Promiň, někde jsem psal, že se poprvé turbo objevilo v F1? Ne, bylo známo dlouho předtím, než F1 vznikla. Ale bylo to prostředí, kde se technologie přeplňování vyvíjela (vyšší otáčky, nové materiály, natáčení lopatek, chlazení stlačeného vzduchu....) a díky závodům se začala prosazovat i civilních autech.
90% není žádná přesná cifra (ani jsem neřekl, že je to přesné číslo). Ale když vydělíš počet motorů vyrobených pro F1 počtem motorů, kde se postupně tyto technologie objeví, celkem pochybuju že se pod těch 90% dostaneš. A nebudu do toho počítat všechny hybridy, ale jen motory, které budou mít technologie použité právě při vývoji těchto motorů. A samozřejmě ne motory všech značek, ale jen těch výrobců, kteří své motory vyvíjejí v F1.
Kdo bude mít pravdu můžeme ta za 10 let posoudit.
90% není žádná přesná cifra (ani jsem neřekl, že je to přesné číslo). Ale když vydělíš počet motorů vyrobených pro F1 počtem motorů, kde se postupně tyto technologie objeví, celkem pochybuju že se pod těch 90% dostaneš. A nebudu do toho počítat všechny hybridy, ale jen motory, které budou mít technologie použité právě při vývoji těchto motorů. A samozřejmě ne motory všech značek, ale jen těch výrobců, kteří své motory vyvíjejí v F1.
Kdo bude mít pravdu můžeme ta za 10 let posoudit.
Fanda.LH
22:51 03.01.2016 78.102.41.XXX
Jj i v autíčku značky, které nikdy v F1 nebyla... Navíc nemáš pravdu, pokud dobře čtu tak bylo prvně nasazeno v leteckém průmyslu...
Ale ono je nakonec jedno, co napíšu... Ty když si řekneš, že 90% se jim vrátí, tak se jim vrátí a čert vem, všechny fakta okolo... Jakože hybridy tu byly dlouho před F1... Nebo, že je x možností, kde je vyvíjet...
Ale ono je nakonec jedno, co napíšu... Ty když si řekneš, že 90% se jim vrátí, tak se jim vrátí a čert vem, všechny fakta okolo... Jakože hybridy tu byly dlouho před F1... Nebo, že je x možností, kde je vyvíjet...
Mike17
19:40 03.01.2016 93.99.87.XXX
Neznám výrobky zmíněných firem pro vrcholové sportovce a běžné zákazníky. Nemůžu to tudíž porovnat. Ale nějak předpokládám, že pokud přijdou při výrobě závodních bot na super materiál nebo systém výroby, projeví je časem v běžné produkci. Nejdřív v nejdražších modelech, později v dražší polovině a pokud cena materiálu či technologie klesne, tak i v běžných modelech.
Pokud zůstanu o oblečení: dřív byl Gore-tex nová technologie určená pro vrcholové horolezce a speciální jednotky, později se dával do lepších a dražších turistických bund a dnes je v každém šuntu za 1000kč.
Úplně stejně to funguje u aut. Dřív bylo turbo jen u závodních speciálů, později u luxusních sportovních vozů a dnes je v "každém" miniautíčku. S hybridy to bude naprosto stejné.
Pokud zůstanu o oblečení: dřív byl Gore-tex nová technologie určená pro vrcholové horolezce a speciální jednotky, později se dával do lepších a dražších turistických bund a dnes je v každém šuntu za 1000kč.
Úplně stejně to funguje u aut. Dřív bylo turbo jen u závodních speciálů, později u luxusních sportovních vozů a dnes je v "každém" miniautíčku. S hybridy to bude naprosto stejné.
Fanda.LH
18:57 03.01.2016 78.102.41.XXX
To, že se použili nové technologie neznamená, že budou v praxi využity... Vem si třeba značky jako Nike, Adidas apod... Vyrobí spousty závodních bot (Kopaček, treter atd.)... Nakonec běžným lidem stejně prodávají šunty za 1-2tis, které ochodíš za půl roku... Zkrátka motor F1 řeší spec. potřeby F1. Stejně jako kopačky řeší potřeby fotbalisty a tretry potřeby např. běžce...
Mike17
13:31 03.01.2016 93.99.87.XXX
Hmm, promile..... Proto jsou ty hybridní motory o tolik dražší, protože se tam aplikují promile nových technologií. Jo, to bude tím.
20mega a 1 giga je trochu rozdíl ne? Možná neumím počítat, ale není to 50x tolik??? No ikdyž při přístupu, že hybridní notory jsou 2 dražší (zhruba) než starší protože se aplikuje promile nových věcí tyto počty pak chápu.
20mega a 1 giga je trochu rozdíl ne? Možná neumím počítat, ale není to 50x tolik??? No ikdyž při přístupu, že hybridní notory jsou 2 dražší (zhruba) než starší protože se aplikuje promile nových věcí tyto počty pak chápu.
Fanda.LH
23:57 30.12.2015 78.102.41.XXX
Však samozřejmě, využiješ promile a máš to z5 z 90ti procent...
Když se vyvíjeli 10ti válce neomezeně tak to stálo kolem 20ti mega jako dnes... Zmínil se o tom Prost v rozhovoru... Tehdy to zničilo skoro všechny soukromé týmy => F1 byla plná továrních týmů... Možná proto jsi o tom nečetl...
Když se vyvíjeli 10ti válce neomezeně tak to stálo kolem 20ti mega jako dnes... Zmínil se o tom Prost v rozhovoru... Tehdy to zničilo skoro všechny soukromé týmy => F1 byla plná továrních týmů... Možná proto jsi o tom nečetl...
Mike17
17:38 30.12.2015 93.99.87.XXX
Jak sám píšeš, průběh jednání neznáme. Spekulovat "co by bylo kdyby někdo něco" je k ničemu.
Pokud má Ferrari pocit, že se jim investice nevrátí, mají nabídnout cenu, za jakou jsou ochotni motory dodat. Nikde jsem nečetl, že RB nechtěl platit víc jak 25 mega.
Ale aspoň musím smeknout, že přiznali strach z porážek od RB.
Pokud má Ferrari pocit, že se jim investice nevrátí, mají nabídnout cenu, za jakou jsou ochotni motory dodat. Nikde jsem nečetl, že RB nechtěl platit víc jak 25 mega.
Ale aspoň musím smeknout, že přiznali strach z porážek od RB.
Mike17
17:12 30.12.2015 93.99.87.XXX
Nemusíš dávat motory F1 do cestovních vozů, abys uplatnil poznatky z jejich vývoje v seriových vozech. Nebo si myslíš, že tam nechají starší technologie, jen aby soukromé týmy F1 nepřispívaly na jejich vývoj? A já že jsem naivní.
Vždycky se platilo 30mega eur za sezonu? Dřív jsem nečetl brečet automobilky, že jim nikdo nechce platit vývoj.
Vždycky se platilo 30mega eur za sezonu? Dřív jsem nečetl brečet automobilky, že jim nikdo nechce platit vývoj.
uzivatel001836
16:54 30.12.2015 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Fanda.LH
16:06 30.12.2015 194.228.208.XXX
Určitě by se nedomluvili... Žádný pilot nemá takovou hodnotu...
Jsem si jistý, že Ferrari o žádnou spolupráci zájem nemá. Ostatně nikdy nedodávali motor přímé konkurenci... A tohle platí o výrobcích obecně... Pokud investují 100vky mega ročně do týmu, pak chtějí aby byl na špici, konkurenci své zbraně nedodají...
Jsem si jistý, že Ferrari o žádnou spolupráci zájem nemá. Ostatně nikdy nedodávali motor přímé konkurenci... A tohle platí o výrobcích obecně... Pokud investují 100vky mega ročně do týmu, pak chtějí aby byl na špici, konkurenci své zbraně nedodají...
jumpman
15:59 30.12.2015 178.255.168.XXX
ale jednali spolu, průběh jednání se na veřejnost nedostal, ale když red bull křičel ještě dřív než si sedli ke stolu, tak těžko mohli něco dojednat...
věřím tomu, že kdyby ferrarimu nabídli ne peníze, ale nějakou technologii nebo pomoc v nějaké oblasti (nemuselo by jít jen o F1) tak by se asi dohodli alespoň na něčem. Uvědom si, že mají pod smlouvou verstapena a o toho asi bude velkej zájem, pokud by nabídli jeho smlouvu např za 2 roky, myslíš, že by se nedomluvili?
věřím tomu, že kdyby ferrarimu nabídli ne peníze, ale nějakou technologii nebo pomoc v nějaké oblasti (nemuselo by jít jen o F1) tak by se asi dohodli alespoň na něčem. Uvědom si, že mají pod smlouvou verstapena a o toho asi bude velkej zájem, pokud by nabídli jeho smlouvu např za 2 roky, myslíš, že by se nedomluvili?
jumpman
15:54 30.12.2015 178.255.168.XXX
já si nemyslím, že náklady půjdou nahoru, spíš budou postupně klesat. Ta prvotní investice ze strany mercedesu byla obrovská, ale bylo to proto, že měli několik paralelních projektů, aby zjistili, co je nejvýhodnější a pokud je mají soupeři stáhnout v omezeném čase, tak musí investovat ještě víc a nebo mít neuvěřitelné štěstí....
Fanda.LH
15:53 30.12.2015 194.228.208.XXX
1000 milard za vteřinu s motory z vozu F1... V podstatě nechápu, že chtějí od týmů byť jen jediné euro i výrobní náklady mají 1000 násobně pokryty prodejem silničních vozů...
Teď si představ, že se za motory platilo vždycky... Léta nespravedlnosti...
Teď si představ, že se za motory platilo vždycky... Léta nespravedlnosti...
Mike17
15:44 30.12.2015 93.99.87.XXX
I Ferrari najdeš hybridní. Pravda, tam jsou jen stovky nebo tisíce kusů. Ale Ferrari je jen část Fiatu se všemi jeho značkami. Hybridů bude pořád víc a víc, ať se ti to líbí nebo ne. A to už se nebavíme ani o stovkách, ani o tisících kusů.
Tady nejde o RB, nebo kterýkoliv jiný tým. Ten vývoj platí všechny zákaznické týmy. A ani jsem nikde nepostřehl, že by RB licitoval s Ferrari o výši částky za motory.
Tady nejde o RB, nebo kterýkoliv jiný tým. Ten vývoj platí všechny zákaznické týmy. A ani jsem nikde nepostřehl, že by RB licitoval s Ferrari o výši částky za motory.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek