DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Ferrari vysvětluje zamítnutí motorů Red Bullu: "Nebezpečné"

Prezident Ferrari Sergio Marchionne vysvětluje, proč Ferrari odmítlo příští rok dodávat Red Bullu své pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf Ferrari vysvětluje zamítnutí motorů Red Bullu: "Nebezpečné"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 04.01.2016 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovalo 19 lidí) 30.12.2015 14:57
Kdyby všichni, v době kdy se RB dařilo, řekli, že… »
» Duncan66 (Hlasovalo 13 lidí) 30.12.2015 13:43
Tak preci jen nakonec rekl, co vsichni davno… »
» jako (Hlasovalo 11 lidí) 30.12.2015 13:11
Konecne to rekl na rovinu..Nechapu proc byla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Promiň, někde jsem psal, že se poprvé turbo objevilo v F1? Ne, bylo známo dlouho předtím, než F1 vznikla. Ale bylo to prostředí, kde se technologie přeplňování vyvíjela (vyšší otáčky, nové materiály, natáčení lopatek, chlazení stlačeného vzduchu....) a díky závodům se začala prosazovat i civilních autech.
90% není žádná přesná cifra (ani jsem neřekl, že je to přesné číslo). Ale když vydělíš počet motorů vyrobených pro F1 počtem motorů, kde se postupně tyto technologie objeví, celkem pochybuju že se pod těch 90% dostaneš. A nebudu do toho počítat všechny hybridy, ale jen motory, které budou mít technologie použité právě při vývoji těchto motorů. A samozřejmě ne motory všech značek, ale jen těch výrobců, kteří své motory vyvíjejí v F1. 03
Kdo bude mít pravdu můžeme ta za 10 let posoudit. 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

78.102.41.XXX
Jj i v autíčku značky, které nikdy v F1 nebyla... Navíc nemáš pravdu, pokud dobře čtu tak bylo prvně nasazeno v leteckém průmyslu...

Ale ono je nakonec jedno, co napíšu... Ty když si řekneš, že 90% se jim vrátí, tak se jim vrátí a čert vem, všechny fakta okolo... Jakože hybridy tu byly dlouho před F1... Nebo, že je x možností, kde je vyvíjet...

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Neznám výrobky zmíněných firem pro vrcholové sportovce a běžné zákazníky. Nemůžu to tudíž porovnat. Ale nějak předpokládám, že pokud přijdou při výrobě závodních bot na super materiál nebo systém výroby, projeví je časem v běžné produkci. Nejdřív v nejdražších modelech, později v dražší polovině a pokud cena materiálu či technologie klesne, tak i v běžných modelech.
Pokud zůstanu o oblečení: dřív byl Gore-tex nová technologie určená pro vrcholové horolezce a speciální jednotky, později se dával do lepších a dražších turistických bund a dnes je v každém šuntu za 1000kč.
Úplně stejně to funguje u aut. Dřív bylo turbo jen u závodních speciálů, později u luxusních sportovních vozů a dnes je v "každém" miniautíčku. S hybridy to bude naprosto stejné. 03

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

78.102.41.XXX
To, že se použili nové technologie neznamená, že budou v praxi využity... Vem si třeba značky jako Nike, Adidas apod... Vyrobí spousty závodních bot (Kopaček, treter atd.)... Nakonec běžným lidem stejně prodávají šunty za 1-2tis, které ochodíš za půl roku... Zkrátka motor F1 řeší spec. potřeby F1. Stejně jako kopačky řeší potřeby fotbalisty a tretry potřeby např. běžce...

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Čo je na tom zvláštne? Ak chce byť RB lepší ako Ferrari, tak musí mať lepšie motory ako oni a ani im ich nemusí dodávať.

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Hmm, promile..... Proto jsou ty hybridní motory o tolik dražší, protože se tam aplikují promile nových technologií. Jo, to bude tím. 20
20mega a 1 giga je trochu rozdíl ne? Možná neumím počítat, ale není to 50x tolik??? No ikdyž při přístupu, že hybridní notory jsou 2 dražší (zhruba) než starší protože se aplikuje promile nových věcí tyto počty pak chápu. 03

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

78.102.41.XXX
Však samozřejmě, využiješ promile a máš to z5 z 90ti procent...

Když se vyvíjeli 10ti válce neomezeně tak to stálo kolem 20ti mega jako dnes... Zmínil se o tom Prost v rozhovoru... Tehdy to zničilo skoro všechny soukromé týmy => F1 byla plná továrních týmů... Možná proto jsi o tom nečetl... 20

+ 9 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Jak sám píšeš, průběh jednání neznáme. Spekulovat "co by bylo kdyby někdo něco" je k ničemu.
Pokud má Ferrari pocit, že se jim investice nevrátí, mají nabídnout cenu, za jakou jsou ochotni motory dodat. Nikde jsem nečetl, že RB nechtěl platit víc jak 25 mega. 03
Ale aspoň musím smeknout, že přiznali strach z porážek od RB.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Nemusíš dávat motory F1 do cestovních vozů, abys uplatnil poznatky z jejich vývoje v seriových vozech. Nebo si myslíš, že tam nechají starší technologie, jen aby soukromé týmy F1 nepřispívaly na jejich vývoj? A já že jsem naivní. 17
Vždycky se platilo 30mega eur za sezonu? Dřív jsem nečetl brečet automobilky, že jim nikdo nechce platit vývoj. 03

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001836

uzivatel001836

109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Určitě by se nedomluvili... Žádný pilot nemá takovou hodnotu... 20 20

Jsem si jistý, že Ferrari o žádnou spolupráci zájem nemá. Ostatně nikdy nedodávali motor přímé konkurenci... A tohle platí o výrobcích obecně... Pokud investují 100vky mega ročně do týmu, pak chtějí aby byl na špici, konkurenci své zbraně nedodají...

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Uvedl jsem příklad...

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ale jednali spolu, průběh jednání se na veřejnost nedostal, ale když red bull křičel ještě dřív než si sedli ke stolu, tak těžko mohli něco dojednat...
věřím tomu, že kdyby ferrarimu nabídli ne peníze, ale nějakou technologii nebo pomoc v nějaké oblasti (nemuselo by jít jen o F1) tak by se asi dohodli alespoň na něčem. Uvědom si, že mají pod smlouvou verstapena a o toho asi bude velkej zájem, pokud by nabídli jeho smlouvu např za 2 roky, myslíš, že by se nedomluvili?

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
kolik vyrobí LaFerrari? 03 myslíš, že to tam můžou rozpočítat? Navíc KERS je mnohem jednodušší technologie...

+ 6 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
já si nemyslím, že náklady půjdou nahoru, spíš budou postupně klesat. Ta prvotní investice ze strany mercedesu byla obrovská, ale bylo to proto, že měli několik paralelních projektů, aby zjistili, co je nejvýhodnější a pokud je mají soupeři stáhnout v omezeném čase, tak musí investovat ještě víc a nebo mít neuvěřitelné štěstí....

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.208.XXX
1000 milard za vteřinu s motory z vozu F1... V podstatě nechápu, že chtějí od týmů byť jen jediné euro i výrobní náklady mají 1000 násobně pokryty prodejem silničních vozů...

Teď si představ, že se za motory platilo vždycky... Léta nespravedlnosti... 20

+ 8 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
I Ferrari najdeš hybridní. Pravda, tam jsou jen stovky nebo tisíce kusů. Ale Ferrari je jen část Fiatu se všemi jeho značkami. Hybridů bude pořád víc a víc, ať se ti to líbí nebo ne. A to už se nebavíme ani o stovkách, ani o tisících kusů. 03
Tady nejde o RB, nebo kterýkoliv jiný tým. Ten vývoj platí všechny zákaznické týmy. A ani jsem nikde nepostřehl, že by RB licitoval s Ferrari o výši částky za motory. 03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jako

jako

89.233.183.XXX
Dekuju..Tak ty naklady pujdou pozvolna nahoru jak budou technologie rozvijet a honit se za lepsi kvalitou a spolehlivosti...ale uz to nebude tak strme jako prvotni investice.Ale diky za aspon toto info.

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Máš nějakou představu, kolik prodá Mercedes hybridních vozů? A kolik myslíš, že se jich bude prodávat za 5 let? Myslíš, že to budou jen stovky vozů??? 20

+ 11 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.208.XXX
LaFerrari má tuším KERS ne ? Určitě časem využijí hybridní technologie, jen pro ty účely budou muset stejně vyvíjet spec. motory. F1 je hlavně reklama, extrémní a špičkový řešení na úzce zaměřený úkol (Vydržet 4-5 víkendů VC)...

+ 1 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama