DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India
Toro Rosso je pro návrh FIA a Bernieho Ecclestona na vstup nezávislého dodavatele motorů do Formule 1. Pro je i Force India, která v tomto případě hodlá hlasovat odlišně než Mercedes, který ji v současné době dodává své hybridní pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovalo 14 lidí)
29.10.2015 13:26
Hlavne je absurdni, ze tady jsou dva tymy, ktere… »
» huhukoktejl
(Hlasovalo 11 lidí)
29.10.2015 14:05
Absurdni to je, protoze jsou dalsi tri dodavatele… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
rock
14:46 29.10.2015 37.188.141.XXXJak je vidět na situaci Red Bullu, tak očividně ne dost. Mercedes jim nedá nic, Honda jim nedá nic, Ferrari -možná- rok starou specifikaci (a i s tou se cukají) a kdo byl ten, kdo v partnerství Red Bull-Renault bouchnul do stolu a řekl "Stačí, už mne to nebaví", to se nedovíme.
V dané konstelaci, kdy Mercedes a Ferrari má prioritu v továrním týmu, Renault ještě o prázdninách tvrdil totéž a Honda má výhradní partnerství s McLarenem to holt nestačí.-
-
rock
15:29 29.10.2015 37.188.141.XXXMožná si to vybavuji špatně (nebráním se tomu), ale mám pocit, že vesměs to bylo prezentováno lakonickým "byla ukončena spolupráce", "dospělo to do bodu, kde nejde dál pokračovat" atp.
Nejsem si vědom toho, že někdo řekl nahlas "my byli ti, co to ukončili"
Red Bull dlouhodobě frflá na výkonnost Renaultu, mohli to být oni. Za zády Renaultu jednali s Mercedesem i s VW Group.
Renault na druhou stranu se mohl naštvat a nějakou formou zatlačit Red Bully do kouta nebo je přímo poslat do kelu. Navíc o prázdninách halasně prohlašovali, že výhledově budou v F1 buď jako tovární tým Renault, nebo vůbec ne.
-
-
Pepan
14:54 29.10.2015 89.24.157.XXXA proč to Red Bull neudělal jako McLaren? Ten Mercedesu rok dopředu oznámil, že s nimi končí a jde k Hondě. Ne tak Marko. Senilní dědek se poštěkal s Renaultem, vypověděl smlouvu i když neměl nikde nic nakontraktováno a teď se naráz diví, že dodavatelé neskáčou jako on si pískne. Já být Mateschitzem, tak toho magora už dávno vyhodím, protože za posledních pár měsíců udělal Red Bullu škodu v řádu miliónů.
-
-
-
-
-
dannak
14:08 29.10.2015 193.29.76.XXX1) mas na mysli spis oligopol a nikoli monopol
2) z ceho usuzujes, ze cenova valka neexistuje ? co kdyz existuje, jen jejim produktem je hladina, ktera je i tak hodne vysoka ?
3) ja netvrdim, ze neni potreba neco delat, jen poukazuju na fakt, ze soucasny stav je jen a pouze dusledkem predchoziho rozhodnuti FIA o zavedeni soucasnych hybridnich motoru. Mnoho lidi uz na zacatku rikalo, ze je to nesmysl jak po sportovni strance, tak i ekonomicke. FIA se nechala vydirat Renaultem, prosadilo si je a ted ma stav, tkery se ji nelibi. Co je na tomhle potreba videt jinak ?
4) klidne at prijde dlasi konkurencni vyrobce, proti tomu (by) podle me nikdo nic nenamital. problem je v jinych pravidlech pro takove dodavatele.
Samozrejme ze vyrobci, kteri na zaklade pravidel prosazenych FIA investovali sumy do vyvoje soucasne technologie ji nechteji opustit, to je preci logicka ochrana investic.
Chapu, ze situace z pohldu malych tymu neni dobra, ale opakuji znova, Ferrari ani Mercedes tymy nenutil pouzivat nove drahe motory. Zamerne vynechavam ten Renault, protoze ten ma imho stejny dil viny jako FIA, neb ten tyto soucasne motory chtel nejvic.
-
-
-
dannak
14:16 29.10.2015 193.29.76.XXXAz FIA prijde s tim, ze udelal hloubkovou analyzu, ze ktere vyplyva nejaka cena, tak jsem ochoten se zamyslet nad tim, jaka by mela byt nejvyssi mozna cena pro odberatele. Tohle ale zverejneno nikde pokud vim nebylo, jen ze FIA si vymyslela nejake cislo, ktere je hluboko pod cenou, za kterou prodavaji ted. Komu verit ?
Btw, co se stalo, kdyz tu rikate, ze drive bylo dodavatelu vic, ze uz tu ted nejsou ? Byli vyhnani diky zmenam pravidel ? Umreli v konkurencnim boji ? Ja to nevim, ale bylo by mozna prinosne se nad tim zamyslet... jak vubec doslo ke stevu, ze jsou jen 3 dodavatele motoru a z toho 1 nikdo nechce.-
Pepan
14:29 29.10.2015 89.24.157.XXXFIA nic takového neudělá, protože na to nemá lidi a pak, přiznala by tou analýzou, že to podělala., Mě štve, že těm obhájcům alternativních motorů nedochází, že ty motory budou muset mít povolenu vyšší spotřebu na závod, jinak budou piloti aut s "alternativou" hrát v závodech statisty. Já bych souhlasil s alternativními motory jedině za podmínky, že spotřeba bude stejná jako u hybridů. A bylo by vymalováno. To by určitě i Manor sáhl raději po hybridním motoru. Moc by mě zajímalo, jak by se Monisha tvářila, kdyby pilotům Sauberu mávali modrou vlajkou, že je "Manoři" berou o kolo. A co se týče těch dodavatelů, komu by se chtělo dát třeba půl miliardy eur do vývoje s vidinou že ani potom se nebude prát o bednu?-
rock
14:38 29.10.2015 37.188.141.XXX"...ty motory budou muset mít povolenu vyšší spotřebu na závod..."
A co na tom? Technické pravidlo jako každé jiné. Lišil-li by se alternativní motor zdvihovým objemem, počtem válců, použitými technologiemi a materiály, proč by nemohl mít i jinak nastavená omezení pro spotřebu paliva? To už je fuk, stejně by vznikal alternativní balík pravidel...-
Pepan
14:47 29.10.2015 89.24.157.XXXTakže když to shrnu.
1) Výrobce hybridních motorů zaplatil za vývoj šílený balík peněz aby měl neskutečně složitou pohonnou jednotku, která trpí vyšší poruchovostí a má tvrdě omezenu spotřebu.
2) Malé týmy dostanou výrazně levnější pohonnou jednotku, která nebude mít ty ekologické p..oviny, bude výrazně spolehlivější a bude mít i vyšší povolenou spotřebu.
Fakt si myslíš, že tuhle kravinu Ferrari nezablokuje?-
rock
15:19 29.10.2015 37.188.141.XXXJestli jsi chtěl debatu postavit na tom, co Ferrari nechá nebo nenechá projít, mohl jsi to říct dřív. Jsme pochopitelně v akademické rovině, protože tohle samozřejmě na 99.9% nepustí.
btw fakt to za kravinu nepovažuji. Ty složitý pičičandy... bez souhlasu min. 5 týmů (nebo 4 + zástupce výrobců motorů v Komisi F1) by to nemohlo přes Komisi F1 projít. A protože vážně pochybuji, že by se do toho hrnuly malé ryby Cat, Marussia nebo Sauber (pro které je to finačně skoro nebo úplně likvidační a to určitě věděli dopředu), vyplývá mi z toho, že "pro" hlasovaly tovární týmy.
Shrnutí: výrobci (motorů) si to prosadili, takže výrobců by mi líto rozhodně nebylo, kdyby na tom prodělali-
dannak
15:36 29.10.2015 193.29.76.XXXDohledej si fakta, jak se ty soucasne ERS 1.6 V6T schvalovaly a dko s cim prisel atd.
Nejspis zjistis, ze nejhlasitejsimi zastanci soucasnych hybridu byli FIA a Renault, ktery jejich zavedenim podminoval svuj (ne)odchod z F1.
Ferrari bylo zasadne proti, ale tenkrat jeste nevetovalo a aspon prosadilo, ze to budou V6 a R4. Mercedes si uz nepamatuju, zrejme se nakonec nechal zlomit (viz pak dal ty zvesti o lehce nadstandardnim jednani s FIA) ale myslim, ze nebyl tim driverem.
Takze neni uplne cela pravda, ze by vsichni vyrobci upekli na ostatni. A nakonec je asi jedno, jestli by to byl hybrid R4 nebo V6, ty naklady jsou hlavne v ERS casti a SW, tam by nejspis zasadni rozdily nebyly. -
Pepan
16:03 29.10.2015 89.24.157.XXXZkus se na to podívat takhle. Když se začalo uvažovat o hybridních motorech, nikdo z těch menších týmů to nepostavil způsobem - je to pro nás drahé, pokud, budou tyto motory prosazeny, odejdeme. Kdyby se takhle postavilo k problému více menších týmů, nikdy by tahle zrůdnost neprošla. Ale oni, místo aby se domluvili na jednotném postupu, drželi hubu a kopali sám za sebe. Takže ta blbost prošla, výrobci do vývoje nainvestovali peníze a teď se vymýšlí alternativy. Mimochodem, A co když to postaví výrobci motorů takhle - pokud budou prosazeny alternativní motory, odejdeme?-
rock
16:32 29.10.2015 37.188.141.XXXTa první část - jo byla to chyba. Vysvětluju si to tak, že měli strach z toho, že je Bernie nechá jít a doplní startovní pole třetím autem továrních týmů - a časem naláká jiný zájemce, kterým třeba do začátku ten motor nějakou formou zadotuje.
Ta poslední část - jak to vypadá, když se spojí a vydírají velký týmy, jsi mohl vidět v Mosleyho aféře. Výsledek je daný předem.-
-
rock
17:11 29.10.2015 37.188.141.XXXTrochu od věci: co bys považoval za nejlepší další vývoj? Nechat doběhnout původně naplánovaný cyklus V6T (t.j. cca do r. 2018-19, tak nějak to bylo), s minimem změn, protože už to, co je schválený (žetony navíc, možnost vyvíjet i to, co už mělo být zmražený, možnost uplatňovat žetony i během sezóny) by mělo pomoct a doufat, že malý týmy řvou jenom tak z principu (což je klidně možný) a že to nějak ustojí?
-
-
-
-
-
-
-
-
rock
14:54 29.10.2015 37.188.141.XXX"Btw, co se stalo, kdyz tu rikate, ze drive bylo dodavatelu vic, ze uz tu ted nejsou ? Byli vyhnani diky zmenam pravidel ? Umreli v konkurencnim boji ?"
Podle mne by neměla znít otázka, proč někteří odešli (protože výrobci přicházeli a odcházeli vždycky) ale proč je tak málo těch, co mají zájem přijít.
-
-
-
-
-
-
dannak
11:08 29.10.2015 193.29.76.XXXNicméně podle mě je problém v tom, že FIA - aspoň v oblasti F1 - naprosto netuší, co dělat a když už se k něčemu konečně rozhoupe, má to obvykle zcela jiný dopad než se očekává.
Tyhle hybridní motory chtěla, jestli si správně pamatuju, jen FIA a Renault, který hrozil odchodem (což je nyní celkem vtipné, v kontextu jejich výkonu i spolehlivosti). Mercedes se nakonec nechal ukecat a Ferrari bylo zcela proti, přehlasováno a neVETOvalo!
FIA tyto motory nakonec ukotvila do pravidel jako jedinou možnost a tak výrobci investovali miliony (spíše tedy stovky) do vývoje. Proč tedy už tenkrát nevypsaili soutěž na nezávislého dodavatele ?
Navíc stojí za připomenutí, že už tenkrát byly zvlášť menší týmy proti hybridům s tím, že tyto motory budou výrazně dražší, než stávající V8. A co na to FIA ? Nic, prosadila si své hybridy.
Tedy, FIA napřed výrobce pravidly donutí vyvinout technologii, o které všichni předem říkali, že bude drahá, aby vzápětí objevila Ameriku s tím, že motory jsou drahé. A to už bylo v době, kdy se všude hlásalo, jak se musí v F1 šetřit.
Další, dle mě diskutabilní, věc je spolehlivost. Je určitě levnější a pro sport lepší mít motory s vysokou spolehlivost a logicky tak dražším vývojem, nebo použít víc motorů, s mírně horší spolehlivostí? Tedy, málo drahých kusů, nebo víc o něco levnějších ?
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek