DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Ferrari a Mercedes se nás bojí, vytlačují nás z F1

Podle technického ředitele Red Bullu Adriana Neweyho jeho týmu zřejmě nezbude nic jiného, než Formuli 1 opustit. Vztah s Renaultem je podle něj definitivně ukončený.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Ferrari a Mercedes se nás bojí, vytlačují nás z F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 85, poslední 18.10.2015 15:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovalo 19 lidí) 13.10.2015 08:48
Tak uz i Adrian? Zrovna jeho jsem mel za feroveho… »
» uzivatel001718 (Hlasovalo 18 lidí) 13.10.2015 07:40
Chcete vyhravat? Tak si postavte vlastni motor a… »
» Rostislav M. (Hlasovalo 12 lidí) 13.10.2015 08:27
To je mi filosofie - vypověděli smlouvu aniž by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • beniczech

    beniczech

    193.165.33.XXX
    To neni selhani manzelstvi, ale manazerstvi, Marka by meli vyhodit, at uz to dopadne jakkoli...

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiva61

    jiva61

    178.255.168.XXX
    Tady se dokola řeší RB,mě je ale líto sympatického týmu Toro Rosso.Těch se nikdo na nic neptá a odskáčou to taky.Při tom jim by se určitě zamlouval i letošní motor od Ferari.

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001874

    uzivatel001874

    176.12.115.XXX
    12 Proč? Proč používají výraz: "vytlačují nás z F1"? Oni se vytlačili sami, ale už je to asi hodně dlouhá doba na to, aby si vzpomněli kdo začal kopat jako první. A navíc ještě jakým stylem to provedli. Takže první ať hází vinu sami na sebe do jaký situace se dostali. Nemuseli být tak agresivní, když nemaj žádné zadní vrátka. To že "Renó" ztrácí na "MB" je pravda, ale měli se předtím nějak pojistit. Lidská nerozvážnost ne zrovna na místě, kde se neodpouští. Ale pánové na takovém postu jako jsou oni by tohle měli znát a být chytřejší...

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Můžu se zeptat, jak se měl RB pojistit?

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000792

        uzivatel000792

        195.212.29.XXX
        Napriklad tak, ze si najde noveho dodavatela motorov predtym ako vykopne stareho.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Jezdit se starým nemá smysl. Dali to jasně najevo, že nehodlají dalších několik let jezdit tužku a Renault nic jiného nenabízí. To raději skončí!
          Takže znovu, jak se měli pojistit?

          + 5 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Rostislav M.

            Rostislav M.

            31.192.64.XXX
            Nu, v první řadě si měli dle mého názoru dát do smlouvy výkonnostní klauzuli jako občas mají piloti. Tím by snížili náklady na rozvázání smlouvy. Hned v první sezóně s novými motory měly ihned hledat nového dodavatele pohonných jednotek a být připraveni na ukončení spolupráce s Renaultem.
            Dále - dokážeš si představit když by si každý, ale fakt každý, tým řekl, že pokud nevyhrává, tak končí? Víš kolik by zbylo týmů? Jeden, protože vítěz je vždy jen jeden. Pokud tedy RedBull akceptuje pouze první místo a nebo nic....tak pak, ač nerad, bych klidně doporučil odchod z F1.

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Takovou klauzuli by těžko nějaký dodavatel podepsal. A i kdyby náhodou ano a RB po jednom roce odešel: Dokážeš si představit ty reakce? Teď mají 2 špatné roky a před sebou vidinu několika podobných. A nečtu teď nic jiného, jak to po prvním neúspěchu balí. Ty bys po 1. špatné sezoně RB chválil? Vždyť ti vadí že to balí při představě 5-ti špatných let???
              -Za prvé RB nekončí, protože 2 roky nezískal titul. To je pořád stejná interpretace, kterou si jen vymysleli místní antifanoušci. Nikde nikdo z RB nic takového nepsal!!! A za druhé jsou týmy, které do toho valí desítky milionů (ne stovky) a mají spočítáno, že jim to sponzorské smlouvy zaplatí. Když do toho vrážíš stovky milionů, pak ti to desítky od sponzorů nevrátí! Co přijde po mnoha takových letech??? Bankrot!!!!!!! Už tomu rozumíš?

              + 6 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Skull55

    Skull55

    195.158.253.XXX
    Uz loni se chvastali, ze si muzou motory stavit sami, tak kdepak je maji?

    + 11 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    217.77.165.XXX
    Tak uz i Adrian? Zrovna jeho jsem mel za feroveho chlapa. Ale asi jsem se pomylil.
    1) Lez o Ferrari - nabidlo jim svuj zakaznicky program.
    2) Muzeme hovorit o tom, ze RB muze za konec Caterhamu. Kdyz meli technickou spolupraci, proc jim RB nenavrhnul a nevyvijel sasi za 20 milionu EUR rocne. Ald zadnou B spec, jako ma Toro Rosso. Pekne plnou paradu se vsema ficurama, ohybatkama, foukatkama, mapovanim od Renaultu apod.

    To bych pak soucasne frustraci naprosto rozumel. Jak jsem psal pod jinym clankem. At uhradi pulku castky, co Fiat/Daimler dali za celou dobu do jejich motoru (minus penize, ktere se vratily od zakazniku) a pak at volaji po partnerstvi. Jinak at tahnou s timhle komunistickym vydiranim treba k zavodum slapadel s nejlepsi sasi ...

    + 19 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      1. Nabídli letošní specifikaci na příští rok. Asi nejlepší nabídka, co dostali. Ale nejspíš jim neumožní bojovat o čelo, tak to možná raději zabalí, než jezdit v půlce pole.
      2. Co má RB společného s tím, že si Caterham neuměl spočítat své příjmy a výdaje? Nemůže už RB i za globální oteplování?

      Proč by proboha měli platit Fiatu půlku nákladů, když budou jedním ze 4 týmů s motorem? A možná ti to uniklo, ale v ceně každého motoru ty náklady na vývoj zahrnuté jsou. 03

      + 7 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.11.XXX
        Ty naklady jsou tam pouze castecne. Pokud je mi znamo, tak zakaznici plati cca 30 milionu EUR rocne za motory. A jen naklady motorove divize Mercedes GP cinily cca 140 milionu EUR. Ten rozdil je ta dan za to, ze tovarni tym vzdy bude mit lepsi material.
        RB zdaleka nema prostredky na to, aby si objednal motor. Uz uroven Hondy je pro ne nedostizna meta. Ale za zlomek penez by si radi sliznuli stejnou porci smetany jako ten, kdo to cele plati. To je socializmus jak vysitej.
        Ten Caterham jsem zminil proto, ze oni jim taky pouze platili za moznost vyuzivani par benefitu, ktere si nemohli dovolit. Ve stejne roli je ted RB. A kdyz jim neni trapne obvinovat automobilky z toho, ze se jich boji a ze ony mohou za to, ze RB ted nema motor a tisic dalsich vymyslu a kecu, tak potom obratem ruky mizeme vinit RB za podobne nesmysly i my, neni-liz pravda?
        Takze kdyz to reknu natvrdo. Zavodeni na spici neco stoji. Aktualne se spickovym aero oddelenim take bratrstvi s olejarema, hromadu kapitalu na A-motor v plne tovarni specifikaci a partu inzenyru, kteri hledaji rezervy v SW motoru.
        Takze kdyz pouziju ten Tvuj argument - copak Ferrari a Mercedes mohou za to, ze na to RB nema prachy a pred rokem 2014 si to neumeli spocitat? To uz pak mohou za to globalni oteplovani take, ne? ;-)

        + 12 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Tak pokud chce Ferrari investici co nejvíc vrátit, měli by chtít co nejvíc týmů ně? Když dostanou 30mega od 4 týmů, pak se investice vrátí dřív než od 30megax2, ne? Pokud se RB automobilky nebojí a RB si to vymyslel, proč jim tedy motory nedají??? Buď má RB pravdu, nebo vládnou Ferrari a Mercedesu finanční analfabeti. 03
          Když se ivestice nemůže vrátit, proč dodává Honda motory Mclarenu? To jen tak vyhodí peníze z okna za něco, co se nevrátí? Nemám pocit, že by Japonci neuměli počítat. 03
          Ano, F1 něco stojí. Ale buď bude chtít F1 pouze 3-4 tovární týmy s několika vozy, kteří budou schopni vyrobit auto od A do Z, nebo by měli mít i soukromé týmy jako Mclaren, RB, FI, Williams či Sauber možnost dostat konkurenceschopný motor. Mně osobně se líbí spíš varianta B. 03

          + 9 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.11.XXX
            Varianta B existuje. Jmenuje se GP2. Dokonce se tam ušetří i za šasí, protože i to je jednotné a pro všechny týmy stejné.
            F1 byla už od počátku taková. Pokud chce zákaznický tým uspět, musí si udělat nějaké těsné vztahy s automobilkou. Je to aktuálně dost zlé v tom, že nejsilnější motoráři mají své tovární týmy. Ale pár let zpátky měl RB svoji éru s neméně úspěšným koncernem, který ovšem trochu zaváhal s prvotním designem a pak vývojem. Jenže pokud je někdo relativně chudý (v porovnání s automobilovým koncernem) a ještě má tu drzost, že místo spolu rosteme spolu padáme, nechá padat pouze toho bohatého mecenáše, tak je to dost na pováženou. Jinak McLaren je tovární stájí Hondy, ne? Jen teď spolu zažívají ty těžší časy. A třeba ne na dlouho, ale prostě to tak je a všichni si z toho berou ponaučení, co se jen dá. :-)

            + 9 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Dobře, líbí se ti varianta A. A dáš přednost mezi 3-4 týmy po 4-5ti autech, nebo se ti líbí varianta posledního závodu F1 v Indianopolis (6 vozů na trati)?
              F1 od počátku taková není. Vždy tu byli dodavatelé motorů, kteří zásobovali několik stájí stejnými jednotkami. A neříkalo se tomu GP2. Jak sám píšeš, dnes je to jiné v tom, že motoráři mají své vlastní týmy. A zákazníkům dodávají slabší. Nemám nic proti tomu, když nezvládnou hned dodat nejnovější specifikaci. Ale jestli budou dodávat zákazníkům motory NEKONKURENCESCHOPNÉ, pak půjde celá F1 do pr....
              Chování RB nehodlám rozebírat. Rétorika mohla být jiná, ale nemají Renault za co chválit. Zatím se totiž konkurenci ani nepřiblížil a ani se nesnaží ji dohnat.
              Ano Mclaren je tovární stájí Hondy. Ale není součástí koncernu Honda. Rozumím tomu, že Fiat dotuje Ferrari a Daimler-Benz vráží prachy do stáje Mercedes. Ale nechápu tomu, proč by dotovala Honda cizí společnost, kdyby se jí investice neměly vrátit. Nedělají do charity. Tudíž vývoj motoru se jim nějakým způsobem musí vrátit. 03

              + 8 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.11.XXX
            Jinak ještě k té návratnosti investice. Hybridní technologie je obrovský trend v autech. Lidi jsou šílení po rekuperacích a podobných fičurách v moderních autech. Nikomu se to určitě nevrátí přes F1, ale vývoj této technologie jim přerozdá karty v segmentu, kde se točí daleko větší objemy peněz. :-)

            + 9 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              V tom případě by se mělo vyplatit i Ferrari (Fiatu) vyvíjet motor. A poskytnout to někomu dalšímu se investice vrátí rychleji ne? 03
              Promiň, ale jediný důvod proč je neposkytnout je strach z konkurence.

              + 8 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.11.XXX
                Však kvůli konkurenci všichni F1 dělají. Jak jsem psal výše, RB někomu udělá špičkovou šasí na úrovni té jejich za zlomek ceny? Třeba Manoru, který bude mít motor Mercedes a dost možná by potom byl rychlejší i než RB. Jenže to RB taky nikdy neudělá. Proč? Přeci někomu jen tak nedají svoji konkurenční výhodu skoro zadarmo. ;-)
                A ta investice je spojená s tím, že chtějí svůj prvotřídní produkt marketingově zviditelnit sami. Když s tím bude problém, budou to oni, kdo si to vyžere a nepotřebují nějakého tlučhubu Marka, který tomu ještě přidá a bude ten poslední, který by o tom měl mluvit a vyjadřovat se k tomu ...

                + 9 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  1.Promiň, ale v F1 bylo doteď běžné, že někdo někomu dělal šasi? Historie F1 je založená hlavně na týmech, které si stavěly vlastní šasi a do něj zabudovali koupený motor. Bohužel to teď vypadá, že neexistuje žádný dodavatel motorů, který by nepreferoval jen jediný tým.
                  Já nevyčítám Ferrari strach z RB. Já si jen myslím, že s takovým přístupem FIA přivede F1 ke krachu.
                  2. Pokud jde o návratnost investice: nabídlo Ferrari Red Bullu nejnovější motor za návratnou cenu??? Já o tom neslyšel. Jestli ano, pak je vše v pořádku. 03

                  + 5 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    46.135.3.XXX
                    Ad 1) Bezne to nebylo. Ale stejne bezne doted bylo, ze ten nejlepsi material co se motoru tyka dostaval pouze tovarni tym. I McLaren si vzdy musel drzet silneho motorare hlavne pro sebe. U Mercedesu to udelali sikovne, ze jim prodali 40% akcii. Holt ne vzdycky se ale darilo (napr. sezony 2002 a 2003), ale nikdy nedoslo k tomu, ze by McLaren hned odkupoval zpet akcie a hnal Mercedes svinskym krokem pryc.
                    Ad 2) Ocividne je obema tovarnam jedno, zda RB v F1 zustane. Takze je to ted spis v jejich zajmu, aby se sesli s Marchionnem nebo Zietschem a vytreli mu zrak nejakou super nabidkou, ve ktere bude zohlednena ta silena investice a dalsi faktory jako jsou mozna marketingova ujma, ztrata prestize tovarni staje (kdyby skutecne dostavala na zadek od RB), mozny konfikt se sponzory (Monster) a ztraty z prijmu v PK. Jenze cela tato suma by dost mozna presahovala stavajici rocni rozpocet RB. Proto mi tolik vadi ta jejich prohlaseni. A to predevsim kvuli tomu socialistickemu narikani.

                    + 4 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama