DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Ferrari a Mercedes se nás bojí, vytlačují nás z F1

Podle technického ředitele Red Bullu Adriana Neweyho jeho týmu zřejmě nezbude nic jiného, než Formuli 1 opustit. Vztah s Renaultem je podle něj definitivně ukončený.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Ferrari a Mercedes se nás bojí, vytlačují nás z F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 85, poslední 18.10.2015 15:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovalo 19 lidí) 13.10.2015 08:48
Tak uz i Adrian? Zrovna jeho jsem mel za feroveho… »
» uzivatel001718 (Hlasovalo 18 lidí) 13.10.2015 07:40
Chcete vyhravat? Tak si postavte vlastni motor a… »
» Rostislav M. (Hlasovalo 12 lidí) 13.10.2015 08:27
To je mi filosofie - vypověděli smlouvu aniž by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Když to říkáš ty, asi to bude pravda. 04
                  Otázka je, jestli mu byla nabídnuta za vyšší cenu specifikace lepší a pokud ne, jestli je to pro F1 dobře.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Rostislav M.

            Rostislav M.

            31.192.64.XXX
            1. Věřím, že v předchozí smlouvě také nebylo, že s tím nejslabším motorem v poli vyhrají 4x titul. Ejhle, stalo se. Kritika Renaultu je samozřejmě na místě. Ovšem kritika předváděná RedBullem nebyla příliš "košér". Hold Renault udělal motor slabší než soupeři a při dnešním omezeném testování a možnostech inovace se ztráta dohání hůře. Věřím ale, že Renault brzy soupeře dožene a nebo se řádně přiblíží. Ovšem RedBull je ta stáj, která pokud nevyhrává, tak neváhá přijít s prohlášeními o odchodu z F1 apod. Pro ně je prostě vítězství nebo nic. Naštěstí tento přístup nevidíme u Ferrari, McLarenu či jiných.
            2. Silně pochybuji, že zákaznické týmy dostávají od továren totožné pohonné jednotky jako tovární tým. Tohle si dle mého názoru může myslet jen naivka. Předpoklad je takový, že zákazníci dostávají pohonné jednotky bez nových vylepšení a když dostanou pohonnou jednotku s vylepšením, tak stopro je to pro např. Mercedes to vylepšení už "staré" a hlavně dokonale implementované, odzkoušené.
            To, který typ nabídlo Ferrari RedBullu dle mého názoru záleží hlavně na Ferrari. Na kom jiném také, že ano? Trh funguje principem poptávka/nabídka, to je standardní princip. V rámci motoristického sportu je přirozené, že si tovární týmy tímto způsobem hlídají konkurenci.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              1. Způsob kritiky by se dal jistě zlepšit. Ale je rozdíl, jestli je nejslabší o 1%, nebo o 10%. A o tom to je. RB se vyjádřil, že mu nebude vadit motor o 5-10k slabší, stejně jako byl Renault tehdy. To zvládnou vyrovnat jako tehdy. Mít motor slabší o 60k nemá smysl. Ne pro tým, který valí stovky milionů do toho, aby byl na špici. Co se týká odchodů jiných týmů, máš krátkou paměť. Ferrari hrozilo odchodem několikrát, u Mclarenu si nejsem jistý, ale myslím že o tom také mluvili. 03 Nikdo nebude valit nejvyšší rozpočty do ježdění v půlce pole. Byl by idiot a brzy zkrychoval.
              2. Nevím, jestli jsem naivka, když věřím zdejším článkům. Ale bylo tu napsáno, že zákaznické týmy mají nejnovější specifikace s několikaměsíčním zpožděním (to je podle mne v pořádku). Ne ročním. 03 Ale můžu se plést. Můžeš mi uvést, který z týmů jezdí se specifikací roku 2014?

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.103.167.XXX
              Co je to brzy? Pro sezonu 2018, nebo podle tebe drive? Mozna se to uz ani nedozvime, treba to Renault zabali s motory taky, kdo vi. Ale zpravy z RB byly, ze minimalne 2-3 roky by jim trvalo se s motorem dotahnout nekam k vykonu konkurence. A nikde jsem nevidel, ze by to Renault dementoval a tvrdil neco o mnohem kratsi dobe. Musis si uvedomit, ze uz 2 sezony RB jednoduse nemohl bojovat o titul primarne kvuli slabemu motoru. A cekat dalsi 2-3 roky na sanci bojovat o titul je pro kazdy tym s nejvyssimi ambicemi neco zcela neprijatelneho.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001874

                uzivatel001874

                176.12.115.XXX
                Nejde být jen nahoře. Takhle to prostě nechodí. At se podíváš kam chceš, nikde nic takovýho nenajdeš. Tady navíc je hodně věcí co to ovlivní.U lidí počínaje výrobkem konče.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Ne tak to opravdu nechodí. A ani jsem nečetl, že RB podmiňuje svou účast v F1 každoročním titulem.
                  Ale jak to ještě nechodí je DLOUHODOBĚ vrážet jeden z největších rozpočtů v poli a díky slaboučkým motorům jezdit uprostřed pole. To prostě ekonomicky nejde. 03

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Rostislav M.

                Rostislav M.

                31.192.64.XXX
                Tedy protože RedBull nemohl bojovat o titul, tak jim musí dát konkurence svůj nejlepší motor aby měli možnost bojovat o titul.
                Připomínám, že minulý rok a letos nemá na titul šanci nikdo krom Mercedesu. Příští rok to bude stejně tak pokud se trochu nezvedne Ferrari. A vem si třeba Ferrari - to není tým s nejvyššími ambicemi? Prostě o tom je motosport. Není pět prvních míst a věřím, že jej nebudem zavádět. Je jedno první místo, jedno druhé atd.
                Zamysli se jak dlouho čeká na další titul Ferrari nebo McLaren.
                A na rok 2017 se budou stavět zase "nové" auta.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Ono nejde o to, být pořád první. O tom nikdo z RB ani nemluví. Jde o to, mít šanci o to první místo bojovat. A o ten titul nedávno bojovalo jak Ferari tak Mclaren. S motorem Renault nemají šanci bojovat ani o bednu. Tento stav se dá udržet rok, nebo 2. Ale ne 5.
                  Zkus pochopit, že něco takového prostě finančně zvádnout nejde. Pokud nemáš za zády obrovský koncern, který je ochoten do tebe ty peníze sypat.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Rostislav M.

                    Rostislav M.

                    31.192.64.XXX
                    Ale jde, jsou týmy, které se ve středu pole drží a nemají zdaleka tak horentní rozpočty jako např. právě RedBull.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      No a vo tom to je!!!! Můžou do toho vrážet mnohem menší sumy, stát se průměrným týmem a doufat v zázrak vyjímečného motoru, jako Williams, Sauber nebo FI.
                      A to Mateschitz nechce. Já se mu nedivím. Propagovat RB dokáže líp mimo F1.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001718

    uzivatel001718

    213.195.215.XXX
    Chcete vyhravat? Tak si postavte vlastni motor a drzte pusu. Vsichni vi ze tovarni znacky proste maji vyhodu. proto Mcl sel do hondy at uz to vypada jak koliv, proto renault chce taky vlastni tovarni tym, a vy furt zijete v predstave, ze nebudete muset pohnout ani prstem a dostanete ten nejlepsi motor soucastnosti za zlomkovou cenu vyvoje. A jedine doceho nasypete strasne moc penez je aero protoze nemusite se soustredit na nic jineho. Moc pekna predstava. Jsem rad ze vas nekdo trosku uzemnil. Meli by jste si uvedomit realitu. :) jste obycejny zakaznicky tym bez historie, co cekate. A jeste takto drzkujete. Renault bude mit zlepseni v to verim ma furt 12 zetonu + 25 pres zimu no to je dost na velkou upravu motoru a vyladeni vseho co za tuhle a minulou sezonu zjistili ze je spatne.

    + 18 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Jojo, libi se mi jak za jejich problemy muze porad nekdo jiny 12 Jsou to strasny chudaci. Uz me fakt zacinaji ...., klidne muzou tahnout

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Rostislav M.

        Rostislav M.

        31.192.64.XXX
        Odejde-li další tým, respektive dva, tak to nebude pro F1 a její fandy vůbec žádná výhra. Spíše naopak.

        + 8 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.73.XXX
          Tak vyhra to samozrejme neni, ale tohle jsou fakt chudaci. V prvni rade musi makat sami a ne skucet ze chtej to a to. Kdyz nemam musim makat. Maji koupit motory od Renaultu, Ferrari a upravit si je. Jinak musi jezdit s tim co jejich obchodnici sezenou.

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Zase jeden naivní, co má předtsavu, že někdo může vyvinout motor, když vývoj stojí nekolikanásobek ročního rozpočtu? Až budou mít za zadkem mateřské koncerny (Mercedes, Ferrari), které jim motory vyvinou, určitě to udělají. 03

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.11.XXX
        To jsou nazory ... Renault je dcerinka ktereho koncernu? Myslim, ze nez se zacali chovat jako prasata, meli za zady matersky koncern. Ale mozna se mylim, tak me kdyztak nekdo opravte ...

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Reagoval jsem na názor, že si RB má vyvinout motor SÁM. Jestli se nemýlím, tak Renault Red Bullu nepatří. Jestli se měli chovat jinak je věc naprosto jiná. 03

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.11.XXX
            RB sice Renaultu nepatří, ale tovární statut měli za cenu běžného zákaznického odběru. :-) Navíc pochybuji, že do celého toho díla investovali něco ze svého. Nechali Renault udělat motor pro ně a celé to zaplatit. Asi to nebylo o cca milardě EUR jako u Mercedesu (a aktuálně už asi i u Ferrari), ale pořád to bylo víc, než ti tlučhubové utratí za tu svoji továrnu na sny za řádku několika let.
            Takže ano, měli za zadkem koncern, ať se to líbí nebo ne.
            Jinak souhlas, že diskuze o úctě patří jinam. :-)

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Zaplatili cenu, jakou si Renault řekl. A pokud vím, řekl si nejvíc peněz za něco, co se hodilo spíš do GP2 (nadsázka). Vývoj nedělali na jednu sezonu a investice se jim mohla vrátit, pokud by od nich všichni zákazníci neutekli. 03

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.11.XXX
                Silně pochybuji, že se ta částka pohybovala přes 100M za obě stáje. I tak by se za předpokládaného cyklu nemohla ta investice zaplatit. A asi to ani nikdo nečekal, ale stejně tak nečekal takovou nečekal takovou marketingovou masáž, kdy RB udělal z Renaultu nazdárky, kteří neumějí ani pořádně udělat motor.
                Ano, už jsou zákazníci pryč. Jako předchozí. Jeden se jim asi vrátí, ostatní postupně utíkají mimo F1. 04

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama